مرحلهٔ مقدماتی، گروه سوم، سدانهای کامپکت پرفورمنس، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین آئودی RS5 اسپرتبک و لکسس IS500 F اسپرت پرفورمنس
مجموع آراء: ۱۰۶۱
آراء آئودی: ۶۵۴
آراء لکسس: ۴۰۷
پیروز دوئل: آئودی RS5 اسپرتبک با کسب ۶۱ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
آلفارومئو جولیا کوادریفولیو | بامو M3 کامپتیشن |
بامو M3 کامپتیشن | |
مرسدس C63 S AMG | جگوار XE SV Project 8 |
مرسدس C63 S AMG | |
آئودی RS5 اسپرتبک | لکسس IS500 F Sport |
آئودی RS5 اسپرتبک | |
ولوو S60 پولستار | کادیلاک CT4-V بلکوینگ |
؟ |
کادیلاک CT4-V بلکوینگ
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: آلفا جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
چکیده: CT4-V بلکوینگ یک شاهکار در بین خودروهای مخصوص لذت رانندگی است و درعینحال برای استفادههای روزانه و خانوادگی هم بهاندازهٔ کافی راحت است. این ماشین ارزش و جذابیت بالایی نسبت به قیمت دارد و آموختههای فراوان بخش V کادیلاک در زمینهٔ شاسی در طول نزدیک به ۲۰ سال را در پکیجی کامپکت ارائه میکند. تنها ایرادی که به این بلکوینگ وارد است، طراحی و متریال داخلی پایینتر از حد انتظار آن است که بهاندازهٔ رقبا لوکس نیست.
ولوو S60 پولستار
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۸
پلتفرم: SPA ولوو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
چکیده: ولوو سدان اسپرت جذابی تولید کرده که البته قیمت نسبتاً گرانی دارد. علاوه بر این، هیجان یا پرفورمنس قوای محرکهٔ خودرو نیز برای این مبلغ کافی نیست. هرچند قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیدهٔ ولوو از لحاظ صرفهجویی در مصرف سوخت عالی است اما تجربهٔ رانندگی با خودرویی که باید واقعاً خاص و اسپرت باشد را ارائه نمیکند. البته این قوای محرکه توانسته چیزی که باید از خودروهای پرفورمنس الکتریکی آینده انتظار داشته باشیم را نشان دهد ولی بااینحال خریدارانی که خواهان سدان اسپرت جذابتری هستند بهتر است سراغ بامو M340i بروند که با قیمت ۵۵ هزار دلاری، ارزانتر هم هست.
مقایسهٔ مشخصات فنی
ولوو S60 پولستار | کادیلاک CT4-V | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۳.۶ لیتری V6 |
تنفس | توئین شارژر هیبریدی | توئین توربو |
قدرت | ۴۱۵ اسب بخار | ۴۷۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۷۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۴.۳ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۸ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۴ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۸۴ جی | ۱.۰۱ جی |
توقف از ۱۱۰ | ۵۳.۳ متر | ۴۶.۶ متر |
مصرف سوخت | ۸.۵ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۶۴ لیتر |
وزن | ۲۰۲۳ کیلوگرم | ۱۷۴۶ کیلوگرم |
طول | ۴,۷۶۰ میلیمتر | ۴,۷۶۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۷۲ میلیمتر | ۲,۷۷۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۳۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۶۵,۸۴۵ دلار | ۶۳,۱۶۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۱ آبان ۱۴۰۰اگر قرار بود یکیشونو به عنوان یه سدان معمولی انتخاب کنم ولوو رو بخاطر ایمنی خیلی بالا ، کابین و طراحی خیلی قشنگ انتخاب میکردم ولی حالا که قراره یه سدان اسپرت انتخاب کنم انخابم کادیلاکه
ممد ژانگولر
۱۱ آبان ۱۴۰۰تو این کادیلاکهای جدید فقط کادیلاک اسکالاید با خود ماشین پرزیدنت تمام بقیش ی کبریت 😎
جای کادیلاکی که رقیب بنز s باشه و کشیده و با ابهت خیلی خالیه
Reza Waffen SS
۱۱ آبان ۱۴۰۰کادیلاک CT4-V بلکوینگ
OMID
۱۱ آبان ۱۴۰۰مشکل ولوو اینه که سیستمش دیفرانسیل جلو محور هست و موتور بنزینی فقط به دیفرانسیل جلو متصل هست در نتیجه بیشتر قدرت به چرخ های جلو منتقل میشه
محور عقب ماشین فقط موتور برقی داره که قدرتش کمتره به همین خاطر ماشین خیلی از اوقات به خصوص زمان لانچ مشابه ماشینای دیفرانسیل جلو رفتار میکنه
البته در عوض طراحی داخلی و بیرونیش بهتره به نظرم
در کل به کادیلاک رای دادم
مازیار
۱۱ آبان ۱۴۰۰ولوو بسیار شیک و باوقار هست خصوصا از نمای پشت که اصلا قابل قیاس نیستن ، اما این کافی نیست
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۱۱ آبان ۱۴۰۰کادیلاک خیلی بهتر به عنوان یک سدان اسپرت عمل میکنه
Mad.z.Max
۱۱ آبان ۱۴۰۰دقیقا!
اصلا اینجا کادیلاک با اختلاف سره
خیلی عشقن این ct4 و ct5 بلک وینگ، نسخه های بلکوینگ V که دیگه دلبری میکنن اصلا، رویایی هستن…
King918
۱۱ آبان ۱۴۰۰به به برو بچه های پدال سلام و عرض ادب . آقا این جانشین ۹۱۸ نیومد چقدر دیگه صبر کنیم 😕
Karl Benz
۱۱ آبان ۱۴۰۰شاید چند سال بعد بیاد .
محمد امین
۱۱ آبان ۱۴۰۰تنها راهش ، صبوری هست ، توکّل…
بعدش هم ، شاید این جمعه بیاید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ آبان ۱۴۰۰بیاد مگه میاد اینجا؟ نهایت عکسش دستت برسه!
مهدی موتور
۱۱ آبان ۱۴۰۰چه مصرف زیادی
مانی
۱۳ آبان ۱۴۰۰مجله ماشین یه مطلب در مورد CLS63 ۲۰۱۱ چاپ کرده بود
با قدرت ۵۱۰ اسبی مصرفش ۹.۵ لیتر بود و مجلات دیگه هم گفته بودن ۱۰
حالا این ماشین بعد ۱۰ سال چنین مصرف عجیبی داره خیلی حرفه
امیر
۱۱ آبان ۱۴۰۰رای ندادم ، چون اگر بحث پرفورمنس و هیجان باشه قطعا کادیلاک
اگر بحث ایمنی ، راحتی ، باشه قطعا ولوو
ولی پدال جان قربون شکل ماهت بهتر نبود کادیلاک با ماشین هیجانی تری مثل
لکسس رقابت می کرد ؟
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ آبان ۱۴۰۰دوئل قبلی لکسوس بود…
Karl Benz
۱۱ آبان ۱۴۰۰کادیلاک
GT
۱۱ آبان ۱۴۰۰انتخاب من کادیلاک هست، ولی چون میدونستم ولوو شانسی نداره و البته خیلی دوستش دارم بهش رأی دادم.
ARMAN
۱۱ آبان ۱۴۰۰بدون شک بلک وینگ
MehdiTurbo
۱۱ آبان ۱۴۰۰به نظرم کادیلاک برای جوانا و سنای پایین مناسب ولوو برای ادمای جا افتاده تر
و از اونجایی که من یک جوان ایرانیم که از پشت موبایل کادیلاک میبینم بهش رای میدم اونایی که سوارش میشند کیفش ببرند مبارکشون باشه.
Sina10
۱۱ آبان ۱۴۰۰قطعا CT4-V بلک وینگ با کیلومتر ها فاصله
به نظرم CT4-V بلک وینگ از CT5-V بلک وینگم هم بهتره
واقعا ارزونه ، سریعه ، زیبا و کاربردی ، نگم بهترین سدان کامپکت پرفورمنس ، از ۳ تای برتره ولی نمره ۱۰ از ۱۰ یکم غیرمنطقیه واقعا ، کابین این ماشین با قیمت ۶۰ هزار دلار ، اصلا خوب نیست و حداقل این مورد میتونه کمی نمره از امتیازش کم کنه
این نمره ۱۰ از ۱۰ رو به CT5-V هم کارانددرایور داده بود که با وجود برخی مشکلات غیر منطقیه ، من اگه بخوام به CT4-V با توجه به مشخصاتش و نقد هایی که ازش خوندم رای بدم ، ۹.۵ از ۱۰ و به CT5-V ، بین ۹ تا ۹.۵ از ۱۰
کادیلاک شاهکار کرده که دو تا ماشینش اینقدر محبوب و عالی شدن ، من توی این نسل کادیلاک CT4-V بلک وینگ رو به راحتی به M3 ترجیح میدم اما کافی بودM3 کمی ارزون تر باشه و قیافه جلوش با سری ۳ عادی یکی میشد و M3 میشد بهترین سدان کامپکت بازار
اگه از CT4-V کسی خوشش نیومد با قیمت حدود ۱۰ هزار دلار کمتر M340i هم هست که اونم حرف نداره و اندازه همین کادیلاک عالیه ، قطعا به سریعی کادیلاک نیست ولی ارزون تره ، خیلی لوکس تره و قیافه اش هم برخلاف M3 ، خیلی زیبا و جذابه و کاملا متناسب هست
Kf
۱۱ آبان ۱۴۰۰اصلا به هم نمیان این یکی تمرکزش روی پرفورمنسه اون هم تو دنیای دیگه ای
پدال یه لحظه شبیه Carwow شد
وقتی پیر شدم به ولوو رای میدم 😐
با مهربونی جهان زیباتره
۱۱ آبان ۱۴۰۰ولو صددرصد ساخت سوئد هست؟
بخاطر اینکه سهامش مال جیلی هست میپرسم
new RAMIN
۱۱ آبان ۱۴۰۰(ولوو صددرصد ساخت سوئد هست؟بخاطر اینکه سهامش مال جیلی هست میپرسم)
خیر بیشتر محصولات ولوو تو چین منتاژ میشه.البته نگران کیفیت نباش مثل اینکه نمونه مونتاژ چینی با کیفیت تر از نسخه سوئدی هست
https://www.pedal.ir/%d9%88%d9%84%d9%88%d9%88/%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%da%86%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%a7%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%be%d8%a7/
البته یه عده نمیخوان این موضوع قبول کنن. حتی اگه خود مسئولان اون کمپانی بگن باز یه عده میان میگن ، نه زمین کجه!
.
انتخاب من CT4 بلک وینگ چون گارانتی پیشرانه بالاس، دیفرانسیل عقب و شتاب خوب و قیمت ارزونتر… همینا کافیه تا کادیلاک رو انتخاب کرد…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ آبان ۱۴۰۰این همه تو پدال بودی چهار کلمه یاد نگرفتی!؟ هرچی میشه میگه نمیخوان قبول کنن یه عده میگن زمین کجه! بابا نابغه!🤣
AMG GT R
۱۱ آبان ۱۴۰۰کادیلاک بهتره
کیفیت ساخت بالا
برفورمنس عالی
قیمت خوب
پرستیژ بالا
موتور معرکه
جوان پسند تر هست
RezaRs
۱۱ آبان ۱۴۰۰دلیلی نمیبینم به عنوان سدان اسپورت s60 رو انتخاب کنم تو یه دنیای دیگه سیر میکنه
ali+a
۱۱ آبان ۱۴۰۰طراحی بیرونی ولوو . طراحی داخلی کادیلاک. پرفورمنس و قیمت کادیلاک..
ارشیا
۱۱ آبان ۱۴۰۰عاشق ولوو هستم ولی انصافا مهندسای ولوو چه فکری کردن این قیمتو گذاشتن روش.
هر چند اگه تو بخش یدانای اسپرت نبودیم بهش رای میدادم.
R@m!n
۱۱ آبان ۱۴۰۰به شخصه انتخابم تو کل این سگمنت کادیلاک
قیمت
پرفورمنس
طراحی
برند
کیفیت ساخت
همه در بالاترین سطحن
مهدی
۱۱ آبان ۱۴۰۰من هیچی رو نخوندم فقط اومدم پایین رای دادم
کادیلاک
MC20
۱۱ آبان ۱۴۰۰کادیلاک تلاش بین از 90 تا 100 هستش اما ولوو خیلی عقب تره . . . با ارفاق و اغماض اگه به 80 برسه . . . ولوو فقط قابل احترامه که این هم البته در قیاس با کادیلاک اصلا کمکی بهش نمیکنه . . . فرق بین شاگرد تیزهوشان ، با شاگرد اول یک مدرسه نمونه دولتی هست . . . راستی یادش به خیر ، یه زمانی مدارس نمونه دولتی هم بودند و چه قدر هم طرفدار داشتند . . .
Erfan
۱۱ آبان ۱۴۰۰نمیدونم چرا هر چی رو میخونم میبینم کادیلاک بهتره ولی آخرش نتونستم به ولوو رای ندم، واقعا ماشین جذابیه 😅
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۱ آبان ۱۴۰۰انتخابم کادیلاکه، از اونجایی که این رده از دوئل برای ماشینای اسپرته کادیلاک خیلی بهتره، فنی، سرعت،شتاب جانبی حداکثر سرعت و شتابش عالیه، کیفیت و برند هم کادیلاکه دیگه نهایت اشرافیت….
Swedish arrogant tiger
۱۱ آبان ۱۴۰۰قطعا s60 ،گرچه میدونم شانسی نداره ولی در عین حال تعجب میکنم از اختلاف آرا.
Roham
۱۲ آبان ۱۴۰۰دوئل منطق و احساس!