کادیلاک

فروش کادیلاک فلیتوود بروگام 1975 الویس پریسلی

تنها چیزی که آمریکایی‌تر از کادیلاک دهه ۷۰ میلادی بوده الویس پریسلی است. به همین خاطر کادیلاکی که یک زمان توسط این فرد بسیار مشهور رانده شده حتماً قیمت بالایی خواهد داشت. این کادیلاک فلیتوود بروگام ۱۹۷۵ که مشاهده می‌کنید به‌صورت صفرکیلومتر در ۲۶ سپتامبر ۱۹۷۴ توسط خود الویس و با قیمت ۱۲۵۱۲ دلار خریداری شده که معادل ۷۰۵۴۱ دلار امروزی است.

یکی از نکات جالب درباره این کادیلاک پوشش صندلی‌های آن است که شبیه رومبلی‌های مادربزرگ‌ها به نظر می‌رسند؛ اما خب واقعیت این است که کابین خودرو در حالت خوبی قرار داشته هرچند برخی بخش‌های آن مستهلک دیده می‌شوند. اگرچه این خودرو بخشی از عمر خود را به عنوان محصولی نمایشی سپری کرده اما هنوز هم در بدنه می‌توان آثار خط و خش را دید. همچنین فرمان فرسوده و نشان ناقص کادیلاک روی یکی از ستون‌های C خودرو هم حاکی از سن بالای آن هستند.

پیشرانه هم کار نمی‌کند اما فروشنده می‌گوید جای هیچ نگرانی از بابت عیب‌های مهم نیست و تنها دلیل عدم کارکرد آن به خاطر خاموش بودن طولانی‌مدت است. به همین خاطر پیشرانه ۸ سیلندر ۸.۲ لیتری فلیتوود بروگام یاد شده مشکلی از بابت غرش دوباره نخواهد داشت. خب در کل باید گفت وضعیت خودرو از حالت ایده آل فاصله داشته اما خبری از زنگ‌زدگی و خوردگی در بدنه نبوده و احتمالاً بازگرداندن کادیلاک به زندگی چندان زمان‌بر نخواهد بود. نکته قابل ذکر دیگر اینکه خودروی موردبحث دارای تمامی اسناد و تاریخچه‌ها از جمله امضای خرید الویس پریسلی است.

اگرچه الویس این خودرو را فقط سه سال پیش از مرگش خریداری کرده اما پس از چندی استفاده آن را در سال ۱۹۷۶ به دکتر خود هدیه کرده است. دکتر پریسلی هم خودرو را خیلی نرانده چراکه کارکرد خودرو فقط ۲۷۷۶ کیلومتر است. دکتر نیکوپولوس تا سال ۱۹۸۵ این خودرو را نگه داشته و در آن سال خودرو را به مالک فعلی فروخته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. viper

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    ماشینه یا کشتیه؟؟؟؟ یا خدااااا

    موافقم 36
    مخالفم 4
    1. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      دوستان یادتونه سر کوروت z06 داستان داشتیم و سر دبیر به دوست خوبمون گفت که من امتیاز از جاهای مهمی گرفتم و اشتباه رو شما میکنید و من نه.بنده همونجا گفتم حق با هر دو طرفه هم زد صفر شش درسته هم زد اُ شش.ولی سر دبیر به من هم گیر داد.گفتم پس چرا داج رو همه جا دوج میگی بازم گفت من اشتباه میکنم اینم یکی دیگه کدیلاک رو کادیلاک گفتن بازم هیچ بروگام دیگه چیه.

      موافقم 12
      مخالفم 31
      1. viper

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        حرف شما درسته

        موافقم 5
        مخالفم 7
      2. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        بابا ول کن حالا فرانسویا به سیتروئن میگن سیتغوئن ، تو میگی ؟ یا آلمانیا به فولکس واگن ، میگن وکس واگن تو میگی ؟ بعضی چیزا جا افتاده ، حالا چه فرقی داره بگی کدیلاک یا کادیلاک ، فقط کارو سخت کردی

        موافقم 21
        مخالفم 5
    2. من⁦^_^⁩

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      وای با دیدن..
      به سویل بخری قشنگ مرمت کنی بری دور دنیا(یا حداقل ایران)بگردی

      موافقم 13
      مخالفم 3
  2. Aboalfazl demon

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    دهه ۵۰ . ۶۰ . ۷۰
    خدا خودرو سازی آمریکا بود
    دهه ۸۰ آمریکا ضعیف شد اروپا ژاپن عالی شدن
    دهه ۹۰ امپراطور ژاپن بود
    از شروع قرن ۲۰ تا ۲۰۲۰ امپراطور اروپا شد
    و دوباره تاریخ داره تکرار میشه
    دوره جدید دوره آمریکاس

    موافقم 35
    مخالفم 8
    1. 1123

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      دهه نود ، امپراطور ژاپن؟
      وایپر و کوروت رو ژاپنی ها تولید کردن یا مکلارن اف 1 و پورشه 959 و فراری f40؟

      موافقم 26
      مخالفم 9
      1. Hamid

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        دیگه خداییش ژاپن توی دهه نود عالی بود …
        در مقایسه با آمریکا گفتن …

        موافقم 23
        مخالفم 11
        1. MOHAMMAD.DEMON

          ۲۱ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1443 ديدگاه)

          چی ساختن دهه نود ؟ کرولا ؟

          موافقم 7
          مخالفم 15
    2. حسین

      ۲۲ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      طرفداران خودروهای آمریکایی معتقدند
      اوج اول اوایل دهه ۲۰ تا اواخر دهه ۳۰ یا دهه ۳۰
      اوج دوم ا‌وایل دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۷۰

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. NAVID۰۰۹۸

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (10479 ديدگاه)

    بَه‌بَه
    اصل جنسِ
    صندلی‌های مبلی را نگاه❤

    موافقم 26
    مخالفم 9
  4. کافر مقدس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    حالا چون یک سلبریتی مالک ش بوده قیمت میزنن 500 هزار دلار . سالمتر و کم کارکرد تر از اینم میتونن گیر بیارن و پول الکی به اسم سلبریتی ندن

    تازه این نسخه الگانس نیست . الگانس آپشن های بیشتری داره
    https://jackbaruth.com/?p=10786

    چون دست فلانی بوده پس فلان تومن . از ممد پرسلیی بخری در واقع ارزون تر از الویس پریسلی خریدی

    محمود کریمی هم gsx1400 داره چون اسم محمود روش بوده قیمتش بیشتر از نمونه های دیگه ست .

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      داداش
      پس اون پژو ۵۰۴ که برای پریزیدنت احمد‌ی‌نجات بود رو را حریدند در آن زمان ۲میلیارد که به پول همان وقت میشد ۲ میلیون دلار !

      این انسان‌ها هستند که به مکان‌ها و اجسام نقش میدهند و ارزشش را مشخص میکنند و اگر نه دلیلی نبود خانه در زعفرانیه تهران باشه متری ۲۵۰ میلیون و در کهریزک متری ۲۰ میلیون !

      کلکسیونرها برای اون خودرو پول نمیدهند ، بلکه برای ارزش صاحب سرشناس آن پول میدهند !

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. کافر مقدس

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اولین بار دی لایت و اتو لایت در فیلیت وود رویت شد . و اون چراغ هایی که هنگام ورود به تونل اتومات روشن میشد . هنگام دریافت نور بالا از جانب خودرو روبرو شدت نور چراغ های فیلیت وود کمتر میشد

    دما سنج و الکل سنج وماساژور صندلی و لمسه کوبی صندلی ها و آیینه کنترل از راه دور …. قبل فیلیت وود بوده تو کادیلاک های قبلی

    همین الانم در آمریکا کمتر کسی از آپشن ها و ادوات کادلایک سر در میاره . سیستم های عجیب غریبی داره حتی در ساده ترین مدل ها

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. من⁦^_^⁩

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (200 ديدگاه)

      واقعا تا قبل دویل در حد روزلرویس بود
      حتی دویل هم خوب بود فقط مردم آماده نبودن

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. محمدرضا

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    مزخرف ترین جمله قرن.
    تنها چیزی که آمریکایی‌تر از کادیلاک دهه ۷۰ میلادی بوده الویس پریسلی است.
    هیچ چیز آمریکایی تر از کادیلاک دهه۷۰نیست.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  7. شاعر

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (235 ديدگاه)

    امریکایی تر از کادیلاک دهه ی ۷۰ لینکلن کنتیننتال دهه ی ۷۰ بود
    ۶ متر در ۲ متر ابعاد
    موتور ۶.۲ لیتری
    ظاهر گنگ و چراغ های مخفی

    https://portal.hoonel.com/uploads/posts/2018-10/1540498197_1539287117_2fupload2fimages2fcars2f2f2f-19792fbcontinental-1979-01.jpg

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. حسین

    ۲۲ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    این چیه؟
    بابا همون موقع بنز اس کلاس 6.9 بود با صندلی مخمل… طراحی خوب.ولی گرون بود که هیچ اهمیتی نداره.
    این یه خوبی داره صندلی نیمکتی جلو و شایدم آپشن.
    لوکس سازان آمریکایی از ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۹ توی بحران فروش بودند.

    موافقم 1
    مخالفم 12

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا