در مسابقهٔ درگ رفت و برگشتی، آیا سدان سنتی کادیلاک با ۶۶۸ اسب بخار قدرت حریف کراساوور برقی هیوندای با ۶۵۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
قبل از پرداختن به مشخصات خودروها بگوییم که این یک درگ معمولی نیست بلکه مسابقهٔ U-Drag است که طی آن خودروها پس از پیمودن ۴۰۰ متر، دور میزنند و دوباره به خط شروع بازمیگردند. برای اینکه همهچیز عادلانه باشد، این مسابقه دو بار برگزار میشود و در رقابت دوم رانندهها جابجا میشوند. در دوران توربوشارژر، سیستمهای هیبریدی و الکتریکیسازی، کادیلاک CT5-V بلکوینگ همچنان به سنتها پایبند باقیمانده و یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۶۸ اسب بخار قدرت و ۸۹۵ نیوتن متر گشتاور را در جلو قرار داده است که نیروی آن به چرخهای عقب منتقل میشود.
برای این خودرو حتی گیربکس دستی هم قابل انتخاب است ولی نمونهٔ حاضر در این رقابت از گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک بهره میبرد که حدود ۳ هزار دلار به قیمت خودرو اضافه میکند. از سوی دیگر، هیوندای آیونیک ۵ N تمام سنتها را کنار گذاشته و سراغ دو موتور الکتریکی رفته است که در حالت عادی مجموعاً ۶۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند اما با فشردن دکمهٔ N Grin Boost روی فرمان، برای ۱۰ ثانیه این قدرت با افزایشی ۴۰ اسب بخاری به ۶۵۰ اسب بخار میرسد تا قدرت آیونیک ۵ N به نزدیکی رقیب آمریکایی برسد. بااینحال، این کراساوور کرهای با ۲.۲ تن وزن، بسیار از کادیلاک ۱۸۷۰ کیلوگرمی سنگینتر است.
در اولین مسابقه، هیوندای در کل ۴۰۰ متر جلو بود و حتی در مسیر برگشت نیز پیشتازی خود را حفظ کرد. البته کادیلاک هم خیلی فاصله نداشت ولی مهم نیست با اختلاف یک سانتیمتر بازنده شوید یا یک کیلومتر. در مسابقهٔ دوم هم شرایط تغییری نکرد و بازهم آیونیک مثل موشک شلیک شد و با اینکه موتور V8 قدرتمند کادیلاک، این سدان اسپرت را به رقیب کرهای نزدیک میکرد ولی به دلیل قابلیت N Grin Boost بازهم نتوانست پیروز این تقابل برق و بنزین باشد. در این رقابت، هیوندای ظرف ۳.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۲ ثانیه طی کرد درحالیکه این اعداد برای کادیلاک به ترتیب ۳.۸ ثانیه و ۱۱.۵ ثانیه بودند.
کل مسابقهٔ U-Drag را هم آیونیک در ۳۲.۹ ثانیه طی کرد اما کادیلاک برای انجام این کار به ۳۳.۶ ثانیه زمان نیاز داشت؛ بنابراین، هیوندای با قیمت کمتر، پرفورمنس بهتری را به نمایش گذاشت اما قطعاً لذت رانندگی با یک سدان V8 سوپرشارژ دیفرانسیل عقب را نمیتوان در یک کراساوور الکتریکی تجربه کرد.
مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | هیوندای آیونیک ۵ N | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۷۰ کیلوگرم | ۲۲۱۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۹۶,۹۹۰ دلار | ۶۷,۴۷۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۳۲,۴۱۰ دلار | ۶۷,۶۸۵ دلار |
BlackWing
۷ شهریور ۱۴۰۳درگو ندیدم اما یه پیچ کادیلاک رو به ماشین سازی بی محتوا و بی اصالت کره جنوبی ترجیح میدم.
با ماشین کرهای نهایت باید بری سر کوچه تخم مرغ بخری برگردی
کیان
۷ شهریور ۱۴۰۳اصلا اینارو بذار کنار، حیف نیست پای پیاده نری !!!
مهران رجبی هست همه برنامه ها رو داره اجرا میکنه، باید ایونیک و اسمشو بذارن مهران
از این به بعد بگیم درگ مهران و …
هرچند تو همه درگها هستش
پیام
۷ شهریور ۱۴۰۳به خاطر همین حرفاست که الان خیلیا پرایدم نمی تونن بخرن.
#عاقبت_مردم_قدرنشناس
SMS
۷ شهریور ۱۴۰۳نمی شه این آینوک سقط شه؟
البته کادیلاک هم نسبت به دوج و فورد ضعیفه ولی کادیلاکه
car lover
۷ شهریور ۱۴۰۳sms
همین الانش هم سقط شده😂😂 همینکه با موتور برقی هنوز شتاب و قدرت بنزینی هارو نداره و با این همه تبلیغات و درگ هنوزم هیچکی بهش اهمیت نمیده و ادم حسابش نمیکنه یعنی خیلی وقته ساقط شده
کادیلاک هم قدرتش از لحاظ اسب بخاری شاید کمتر باشه اما بخاطر گیربکس پیشرفته تر و سیستم لانچ و پلتفرم آلفا و مهندسی انجین از اونا سریعتره
همه چیز اسب بخار نیست
froG-driVer
۷ شهریور ۱۴۰۳Sms جان
این بدبخت فلک زده رو خدا خودش زده.
ولش کن دیگه توروخدا
JaMsHiD_R1988
۷ شهریور ۱۴۰۳بخاطر مردم قدر نشناسه که آرزوی سوار شدن آشغال دسته چهارم کره ای اکونومی با استهلاک ماشین لاکچری و پرفورمنس آلمانی داریم که آخرشم بگیم به به و چه چه
پیام
۷ شهریور ۱۴۰۳یارو ۴۰۵ دست دومم به زور داره بعد میاد میگه هیوندای فلان و … به خدا شماها اگه G90 ببینید باهاش عکس یادگاری می گیرید! اینا عکسه، اگه واقعیت رو ببینید دست و پاتون شل میشه. شماها رو چه به این حرفا! اگه یه بنز ۱۰ سال کرده زیر پاتون بود و این حرفا رو میزدید به آدم زور نداشت!
amir
۷ شهریور ۱۴۰۳خیلی زور داره وقتی حتی درگ رو هم ببره آدم حسابش نکنن نه؟ بیچاره چیوندای!
BlackWing
۷ شهریور ۱۴۰۳پیام
بیا تو پیج اینستگرامم ماشینامو ببین
United_horsepowers
البته از عکس پروفایلم مشخصه چه ماشینایی رو از نزدیک دیدم
موفق باشی 🫱🏼🫲🏽
پیام
۷ شهریور ۱۴۰۳پس اگه ماشینای مختلفی سوار شدی و عقیدت این هست که ماشین کرهای آشغال هست تو مشکل برند داری. طرز فکرت رو عوض کن! کسایی که تک بعدی فکر می کنن هیچ وقت دید مناسبی نسبت به مسائل ندارن!
هر وقت این سوال تو ذهنت اوند که ملشین کرهای آشغال هست از خودت بمرس پس چطور G90 با قیمت بالای نود هزار دلار ماشیناش رو دساش باد نکرده؟!!! خیلی سوال ساده و قابل فهمی هست.
موفق باشی
آرین
۷ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه تقریبا باد کرده
amir
۷ شهریور ۱۴۰۳جی نود تو بازار آمریکا با این همه آپشن و خفن بودن هنوز حتی نتونسته برسه به نصف لکسوس قدیمی رقیبش
amir
۷ شهریور ۱۴۰۳چجوری وقتی ده بیست ساله بلا استثنا اکثر لیست پرفروش های بازار آمریکا به عنوان آزادترین بازار دنیا رو ژاپنی ها قبضه کردن ت رولشون میکنی؟ اون وقت پس مشکل تو خیلی وخیم تر از مشکل برنده مشکل کشور داری تو !!
اگه فقط بچه های پدال این حرفا رو میزدن اوکی بود ولی حتی مردم دنیا هم میگن کره ای آشغاله چرا نمیخوای باور کنی
آمریکایی دوتا جنسیس خرید جفتش معیوب بود رفت لکسوس خرید
ایرانی تو کانادا زندگی میکرد اتفاقا اسپورتیچ زیر پاش بود اینقدر لگن آشغالی که خریده بود رو دزدیدن ول کرد تو نمایندگی اومد خونه!! تا تهه قصه رو دیگه بخون برو!!
Hosein005
۷ شهریور ۱۴۰۳ولی دور از تعصب اقای بلک وینگ
من کاری با کیفیت و اصالت ندارم
شما قیمت هارو مقایسه کن
قدرت در برابر وزن هم مقایسه کن
سگمنت هم مقایسه کن
بنظرم هیوندای و کیا هم در مقام خودشون ارزشمند هستند
ظهور خودروهای با کیفیت به نظرم از جنگ جهانی دوم و متحول شدن آلمان شروع شد
افراد مهمی مثل فردیاند پورشه و فرزندانش که بنظرم نصف بیشتر کیفیت خودرو هارو مدیونش هستیم
این اقا سال ۱۹۰۰ خودروی هیبریدی ساخت
ببین اگه الان بود چه کار میکرد
خدا رحمت کنه مدیر عامل قبلی فولکس واگن پیئش نوه ی فردیاند پورش بود
حالا نمیخوام سیاسیش کنم یا وارد مباحث اون زمان بشم چون مال اون زمان بوده
ولی دستاورد های تکرار نشدنی در تاریخ هستند که هیچ وقت شاید تکرار نشوند اما بشر سال ها از این دستاورد ها بهره خواهد برد
! i M α η δ υ α R
۷ شهریور ۱۴۰۳موسو خان ، خان روستاهای دورافتاده ی چوسان …
به سایت ما بیا تا خود ، همه چوسان فنان بینی …
! i M α η δ υ α R
۷ شهریور ۱۴۰۳چو کوروت های پایه ، نسخه استینگ ری دیدی …
به گورستان بیا مدفون ، تن ” استینگر ” ان بینی …
! i M α η δ υ α R
۷ شهریور ۱۴۰۳بهای از شرف خوردن ، بهایی نیست بس ناچیز …
شنو درد دل بهروز ، بهایی بس گران بینی …
! i M α η δ υ α R
۷ شهریور ۱۴۰۳هیوندای رو دیدی که باز ، بازی کرده با آمار …
به آمریکا بیا جانا ، که تا بازیگران بینی …
! i M α η δ υ α R
۷ شهریور ۱۴۰۳تویوتا را شنیدی که چه نامیرا و جان سخت است …
به پنج قاره برو تا خود ، همه جانوران بینی …
🇰🇷
۷ شهریور ۱۴۰۳۵ تا کامنت پشت هم شعر ( شرررر ) داری مینویسی . هیچ کدوم هم ارزشی نداره و فقط آلودگی بصری ایجاد کرده
خودت خوب میدونی اگه منم بخام ازینا بگم چی از دستم برمیاد و یه بارم اینکارو کردم که خودت قشنگ مورد عنایت قرار گرفتی میدونی الکی حرف نمیزنم
الانم اگه میبینی جواب خاصی نمیدم بخاطر احترام به فضای سایت و کاربراست وگرنه خیلی خوب و تمیز میتونم جواب بدم طوریکه دیگه به اون چنگال رو پروفت نتونی نگاه بندازی . پس خودت مراعات کن
آرین
۷ شهریور ۱۴۰۳کاری ندارم ایشون کارش جالب نبود ولی اگه به چنگاله برو سوار پرایدت شو و در خروجی سخنان زیبایت را با گل رس بپوشاند
ممنون
! i M α η δ υ α R
۷ شهریور ۱۴۰۳امیر جان …
اعصابت رو خورد نکن ، ارزش نداره …
حیف اعصابت نیست …
زده به جاده خاکی ، هر چی بگی فایده نداره …
آرش
۷ شهریور ۱۴۰۳درگ رو ولش کن ببین سر پیچ کادیلاک چقدر سریعتر میپیچه تکنولوژی یعنی این وکادیلاک هم رقیب ایونیک نیست رقیبش تسلاست.
johnmarston
۷ شهریور ۱۴۰۳این دوباره اومد
آیونیک تو شاسی بلند های برقی پرفورمنس که سگمنت خودشه حرفی برای گفتن نداره
تسلا نابودش کرد حالا دوباره اومده سراغ بنزینی ها
M I D
۸ شهریور ۱۴۰۳تو اگه پراید زیر پات باشه ، خدا رو هم قبول نداری…. اونوقت میخوای با ماشین کره ای تخم مرغ بخری؟؟؟
amirkhanzadeh
۷ شهریور ۱۴۰۳هر فیلم درگ جدیدی که تو یوتیوب گذاشتن این ایونیک هم هست
Puriya
۸ شهریور ۱۴۰۳فقط یه M5 F90 حریف این آیونیک میشه نه این جوجه ها
سبحان
۷ شهریور ۱۴۰۳تبلیغ آپشن بوست هیوندای بود؟؟
آرین
۷ شهریور ۱۴۰۳آیونیک فقط با بچه های پدال درگ نذاشته
بس کن آیونیک
احمدرضا
۷ شهریور ۱۴۰۳درگ ندیدم
اما انتخابم بدون ذره ای شک کادیلاک
car lover
۷ شهریور ۱۴۰۳یعنی هیچ مجله و چنل یوتوبی نمونده که پول نداده باشن واسه درگ ایونیک
محمد
۷ شهریور ۱۴۰۳درسته که لذت رانندگی با کادیلاک سوپرشارژر هشت سیلندر دیفرانسیل عقب با کراس اوور برقی اصلا قابل مقایسه نیست ولی شما به قیمت هم توجه کن که هیوندای نصف کادیلاک قیمت خورده و در دسترس افراد بیشتری هست و کراس اووری هست که میشه کار های روزمرت هم باهاش انجام بدی این دوتا ماشین غیر از بحث شتاب هیچ ربطی به همدیگه ندارن و این درگ ها بیشتر برای سرگرمی و بازدید گرفتن تو یوتیوب هست
hosen
۷ شهریور ۱۴۰۳اینام دیگه شورشو دراوردن با آیونیک 5
هرجا سر میچرخونی هست
انتخابم بدون هیچ شکی کادیلاک
سوشیانت
۷ شهریور ۱۴۰۳اینجور ویدئو ها فقط برای سرگرمی به درد میخوره نه نتیجه گیری اینکه هیوندای بهتره یا کادیلاک درگ اصولی رو پیست درگ باید انجام بشه نکته جالب اینه که هیوندای با موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک شتابش با کادیلاک برابره انجینش هم که ضعیف تره تاپ اسپید هم همینطور وقتی هیوندای با خودروی برقی حریف یه درون سوز نمیشه نشون میده که کادیلاک کیلومتر ها جلو تره
amirboss
۷ شهریور ۱۴۰۳اینقدر که کلیپ مقایسه یونیک هیوندای رو با انواع و اقسام کلاس خودرو دیدم فقط مونده با هوا پیما و موشک و ترن و پاراگلایدر و… مقایسه ش کنن.
این تبلیغ نیست چپوندن زوری تو بازار خودرو و اذهان عمومی هست که بگن ما هم هستیم.
به هرحال عاقلانه نیست اصالت یه کادیلاک رو حتی هرچقدر ضعیف تر از یونیک هم باشه به هیوندای بفروشیم.
سوشیانت
۷ شهریور ۱۴۰۳هیوندای با اینکه برقیه همچنان از کادیلاک ضعیف تره
car lover
۷ شهریور ۱۴۰۳سوشیانت: حتی اگه قوی ترم باشه حتی اگه سریعترم باشه بازم در حد کادیلاک نیست
ماکان
۷ شهریور ۱۴۰۳سلام . ببخشید با اینکه می دونم از لحاظ کلی اعتبار خودروهای کادیلاک بیشتر هستش اما باز هم در هر صورت انتخاب من آیونیک ۵ هستش .
Taha Ayoobi
۷ شهریور ۱۴۰۳فقط کادیلاک
ابوالفضل
۷ شهریور ۱۴۰۳عکس کادیلاک رو به این آشغال برقی نمیدم
یوسفی
۷ شهریور ۱۴۰۳سپاس از شما
مانده نباشید
کاری ندارم نتیجه یک متر یا یک کیلومتر باشد
کادیلاک یه چیز دیگه است ❤️💐
شاهین
۷ شهریور ۱۴۰۳صدای کادیلاکو بشنوید از بیرون و داخل و موقع لانچ …
همین یه مورد کافیه که ترجیهش بدیم به برقی ها
فیات مولتیپلا
۲ آبان ۱۴۰۳خیلی خوش صداست لعنتی
یعنی سوپر شارژ هلکت رو داره با بمی بمب اتم
Dark Knight
۷ شهریور ۱۴۰۳نه دیگه نشد ! اگه واقعا قراره تقابل آمریکا و کره صورت بگیره باید برقی با برقی و بنزینی با بنزینی مقایسه بشه از اونجایی که این دو دسته ماشین دنیا های کاملا متفاوتی دارن ، پس تو این درگ باید به جای ct5 یه تسلا s plaid یا لوسید سافایر میبود تا کره و مربا جایگاه واقعیش تو دنیا رو پیدا کنه 😂
M power
۸ شهریور ۱۴۰۳جفتشون قابل احترامند
جفتشونم در زمان و مکان خاصی کاربردی هستن
Narimani
۸ شهریور ۱۴۰۳90درصد همتون چون پولتون به خرید ماشین کره ای حتی تو ایران هم نمیرسه اکثرا پژو یا سمند یا دنا و… دارید ضد ماشین های هیوندای هستید. اگه به همتون یه سوناتا 2008 بدن نظرتون عوض میشه
البته درسته هیوندای هیچ وقت به کادیلاک و برند های معروف تو دنیا نمیرسه ولی اینو هم باید قبول کرد که ماشین های خوبی دارن میسازن که شتاب خوبی دارن
ماکان
۸ شهریور ۱۴۰۳با ایشون در رابطه با قابل قبول بودن خودروهای کره ای در حد خودشون موافقم .