کادیلاک

طرحی خیالی برای پرچمدار بعدی کادیلاک

کادیلاک در حال سفر به سوی آینده‌ای تمام برقی است. این امر باعث پایان عمر برخی از مدل‌های فوق‌العاده این شرکت نظیر CT5 می‌شود اما از سوی دیگر، در را برای آغاز دوره‌ای نو از کادیلاک‌ها باز می‌کند. نمونه آن هم کادیلاک «لیریک» (Lyriq) است. طراحان این شرکت می‌توانستند به ترسیم خودرویی مشابه مدل‌های بنزینی کنونی کادیلاک روی بیاورند اما به‌جای آن، از المان‌های طراحی آینده‌نگرانه استفاده کردند تا لیریک در سطح جاده ممتاز به نظر برسد.

کادیلاکی که در این مطلب می‌بینید یک تصویر رسمی نیست. فردی به نام «گیوان کیم» که اتفاقا هیچ ارتباطی هم با جنرال موتورز نداشته و ندارد، این خودرو را به‌عنوان یک سدان برقی پرچمدار کادیلاک طراحی کرده است. او این خودرو را کادیلاک لومین نامیده است. لومین به‌عنوان یک خودروی لوکس چهاردر، مانند لیریک ظاهری آینده‌نگرانه و مطمئن دارد.

 

در نمای جلوی لومین، تمام جلوپنجره از نوارهای LED تشکیل شده است. این خودرو از چراغ‌های LED باریک به‌عنوان چراغ روشنایی روز و چراغ اصلی استفاده می‌کند که باعث ایجاد جلوه‌ای جذاب شده است. از دیگر نکات قابل توجه این کادیلاک خیالی، می‌توان به گلگیرهای مربع‌مانند اشاره کرد که جلوه خشن رینگ‌ها را بیش‌ازپیش نمایان می‌کند و بهبود می‌بخشد.

همانند هر خودروی مفهومی دیگری، لومین هم فاقد دستگیره در است. به‌جای آینه بغل‌های مرسوم نیز، از دوربین استفاده شده است. طراحی بخش کناری خودرو یکپارچه است و شامل خط سقف (Roof Line) پایین‌تر از حد معمول و شیشه‌های باریک می‌شود.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های لومین، نمای پشتی آن است که در آن از چراغ‌های LED استفاده شده است و مانند چراغ‌های پشتی لیریک شکلی شبیه حرف L دارند. در کنار چراغ‌ها، شاهد نماد درخشان کادیلاک هستیم که نمای عقب لومین را جذاب‌تر کرده است. یک چراغ عمودی هم برای ترمز در مرکز تقارن و روی سپر عقب درنظر گرفته شده است. همه این مجموعه با همراهی اسپویلر کوچک و زیبای این خودرو کامل می‌شود.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
Car Scoops

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    برای یه طراحی خوب و جدید حتما نباید کل طراحی قبل را دگرگون کرد 😑

    موافقم 12
    مخالفم 12
    1. 1123

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      دلیل موفقیت کوروت جدید همین دگرگونی کامل و بسیااار زیادش هست
      با فاصله از نسل قبل بهتره

      موافقم 12
      1. مردیم از خوشی

        ۴ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1450 ديدگاه)

        ریسک بالاست
        موفقیت یکی به معنای موفقیت بقیه نیست اونم با این سلیقه مردم

        موافقم 6
        مخالفم 2
  2. RKH7787

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (541 ديدگاه)

    پشتش کادیلاک نیست
    جلوپنجرش هم زیادی خط خطیه

    موافقم 11
    مخالفم 9
    1. علی صفرپور

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (171 ديدگاه)

      موافقم. چیزایی که نگارنده مطلب بهشون اشاره ای نکرده اینه که طرح قسمت پشتی بیشتر شبیه ولوو کانسپت پریسپت و مدل های فورد موستانگ شده… .
      چراغ ها هم در نگاه اول بدون نشان کادیلاک بیننده رو یاد مدلهای مفهومی اخیر آئودی یا ماستنگ النور میندازه!

      موافقم 5
      مخالفم 2
  3. new RAMIN

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    اوه اوه.کشتی به نام کادیلاک! به به😍
    ((کادیلاکی که در این مطلب می‌بینید یک تصویر رسمی نیست. فردی به نام «گیوان کیم» که اتفاقا هیچ ارتباطی هم با جنرال موتورز نداشته و ندارد، این خودرو را به‌عنوان یک سدان برقی پرچمدار کادیلاک طراحی کرده است. او این خودرو را کادیلاک لومین نامیده است))
    این کسی که اینو طراحی کرده واقعا به نظرم شایسته استخدام شدن تو بخش طراحی کادیلاک رو داره.

    کادیلاک برنامه های زیادی برای بازگشت به دوران شکوه دهه 60 و 70 داره و میخواد نامشو رو تو تاریخ ثبت کنه. نام های جذاب درکنار طراحی های خفن.کادیلاک لیریک. کادیلاک سلیستیک. کادیلاک آسکنتیک. کادلایک ویستیک. کادیلاک لومیستیک.

    کادیلاک لیریک که تو چین عرضه شده همین الان میتونید بخرید! تو آمریکا هم تابستون عرضه میشه. سلستیک هم امسال مثل اینکه قراره رونمایی بشه. سال دیگه عرضه بشه. کادیلاک ویستیک و لومیستیک و آسکنتیک هم 2023 و 2024 قراره رونمایی بشن. کلی مدل های خفن تر هم توراهه. امیدوارم فیلت ولد الدورادو و دویل هم برنامه بازگشتتشون باشه. اونا اگه برگردن خیلی خیلی دیگه عالی میشه.

    واقعا در عصر برقی ها آمریکایی ها خیلی قدرتمند وارد شدن فورد جنرال موتورز و زیر مجموعه هاش. کرایسلر و کلی استارت آپ لوسید ریویان فیسکر و… واقعا منو دارن یاد دوران دهه 50الی70 که کلی برند آمریکایی بود میندازه.

    درخودروهای برقی و بازار خودرو در آینده(10سال دیگه رو میگم)اصلا شکی وجود نداره که بخش عظیمی از بازار برای چینه. کلی هم برنامه و سرمایه ریختن چینی ها، و احتمالا امپراطور خودروهای برقی زیر 60هزار دلار باشن تا 10سال دیگه. ولی قطعا بخشی نسبتا بزرگی از بازار خودروهای برقی گران (+80kتا150k)احتمالا برای آمریکایی ها خواهد بود. رقابت در آینده خیلی جذاب خواهد شد. البته حیف ما سهمی نداریم…

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. عرفان

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (229 ديدگاه)

      در رابطه با استخدام شدن این فرد در کادیلاک باید بگم متاسفانه خیلی از طراحای با استعداد جایی مشغول به کار نیستن
      من در طول روز در فضای مجازی (اکثر طراح ها رو فالو دارم )پروژه هایی رو میبینم که بی نظیرن . هم در ایده و هم در اجرا و پرزنت
      ولی خب متاسفانه اکثرشون پروژه شخصیه و مربوط به شرکت خاصی نیست
      حالا طراحای ایرانی که دیگه هیچی 100 برابر بدتر ….

      موافقم 6
      مخالفم 3
  4. مهدی

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (552 ديدگاه)

    بسیار ناموزون و نامتناسب است

    موافقم 4
    مخالفم 12
  5. Bilbo

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    این واقعا فوق العادس، بطور کامل من روح یک طراحی عضلانی آمریکایی رو توش حس میکنم و در عین حال کاملا مدرن بودن رو هم حس میکنم. تلفیق فوق العاده ایه.

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. RKH7787

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (541 ديدگاه)

      من توش همه چی میبسنم جز خودروی عضلانی 😐

      موافقم 1
      مخالفم 4
      1. Bilbo

        ۴ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (516 ديدگاه)

        نمای جانبی کامارو و چلنجر رو تو ذهن من تداعی می‌کرد، اما ورژن مدرن شدش رو. اصراری ندارم واقعا که بخوام قانع کنم کسی رو. شاید اشتباه میکنم ولی واقعا تو دید من عضلانیه این. تو مقایسه با کانسپت های مرسدس و ب‌ام‌و و آئودی هم اگه بذارم بیشتر عیون میشه این تفاوت.

  6. زیزیگولو

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    خیلیا فکر میکنن خیال پردازیو خیال بافی خوب نیستش چون این کار باعث میشه که آدم اوقاتش تلف بشه!!! ولی کاملاً برعکس چون همه چیز از خیالبافی و رویا شروع میشه
    و بعد توی فکرو ذهن ساخته و پرداخته میشه و بعد تبدیل میشه به یه طرح و در نهایت تبدیل به واقعیت میشه ….. پس خیال بافی و رویا پردازی نه تنها چیز بدی نیستش بلکه خیلیم عالیه ولی البته منظورم رویا پردازیا و خیالبافیای افراطی و غیر واقع بینانه نیستش

  7. sound of silence

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (37 ديدگاه)

    در واقع Celestiq سدان Flagship کدیلاک که بصورت دست ساز ساخته میشه به زودی رونمایی میشه تا در کنار Model S Plaid و Lucid Air به پر ادعاها بفهمونه دنیا دست کیه !

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. 1123

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (527 ديدگاه)

      کاش حداقل عملکردی ترین سدانش تو figure 8 از اس یو وی پر ادعاها سریعتر باشه)))):

  8. حسین

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    نه به ماشین آمریکایی
    نه به ماشین گرانقیمت
    پدال لطفا منتشرکن.تشکر

    موافقم 2
    مخالفم 13
    1. حسین

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      چرا حفظ بشه؟
      چطور حذف بشه؟با پارتی بازی؟روسای سایت رفیقاتن؟
      اگه حذف شد،معلوم میشود چقدر تا اوضاع مس‍ء‍ولین سایت خرابه.

    2. امیرعلی

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      ماشین گران قیمت :)))))
      خوبه که امریکایی ها به اپشن های زیاد در برابر قیمت کم مشهور اند

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. حسین

        ۴ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        نه.مثل اشتباه برداشت کردید.
        من با این دو گروه مخالفم.
        ۱-ماشین گرانقیمت
        ۲-ماشین آمریکایی

        موافقم 1
        مخالفم 10
    3. ALIREZA

      ۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      نه به حسین

      موافقم 9
      مخالفم 2
      1. حسین

        ۴ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        ماشین گرون قیمت هم میتونه اسراف باشه . فرهنگ سازی میشه و توقع مردم رو میبره بالا.
        ماشینهای آمریکایی هم خود آمریکایی ها نمیخریدند.میگفتن مصرفش بالاست،سنگینه…

        موافقم 1
        مخالفم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا