کادیلاک

خداحافظی با کادیلاک‌های بلک‌وینگ و جایگزینی با مدل‌های برقی

گزارش جدیدی مدعی شده کادیلاک قصد دارد سدان‌های CT4 و CT5 را با دو سدان الکتریکی جدید جایگزین کند که از سلستیک الهام می‌گیرند.

پنج سال از زمانی که جنرال موتورز کادیلاک را مأمور رهبری برنامه‌های الکتریکی‌سازی خود کرد می‌گذرد و از آن زمان تاکنون، برند لوکس جنرال موتورز چندین کراس‌اوور الکتریکی و یک سدان فوق لوکس برقی را معرفی کرده است. علاوه بر این، حتی با اینکه تقاضا برای خودروهای الکتریکی کاهش پیدا کرده است، گزارش جدیدی ادعا می‌کند کادیلاک هنوز هم برنامه‌ای برای ساخت نسخهٔ بعدی سدان‌های CT4 و CT5 با پیشرانهٔ بنزینی ندارد. این گزارش توسط GM آتوریتی به نقل از منابع مطلع منتشر شده است که ادعا کرده‌اند کادیلاک این دو سدان را با خودروهای الکتریکی جایگزین خواهد کرد. البته این مدل‌های جدید جایگزین مستقیمی برای دو مدل بنزینی قبلی نخواهند بود و طبق این گزارش، اندازه‌ای مشابه CT5 و CT6 خواهند داشت.

فروش CT4 و CT5 در سال ۲۰۲۴ کاهش پیدا کرد درحالی‌که در همین سال، کراس‌اوور الکتریکی لیریک پس از اسکالید به دومین خودروی پرفروش کادیلاک پس از اسکالید تبدیل شد. همچنین علیرغم کاهش سرعت رشد فروش خودروهای الکتریکی، کادیلاک همچنان انتظار دارد ۳۰ تا ۳۵ درصد از کل فروش خود در سال ۲۰۲۵ به مدل‌های برقی اختصاص پیدا کند. کراس‌اوورهای اوپتیک، وستیک و اسکالید IQ همگی امسال راهی بازار خواهند شد و تعداد خودروهای الکتریکی کادیلاک را همراه با لیریک و سلستیک به پنج مدل افزایش خواهند داد. ظاهراً دو سدان الکتریکی جدید کادیلاک روی پلت‌فرمی ساخته خواهند شد که گمان می‌رود نسخهٔ لوکس‌تری از معماری BEV3 جنرال موتورز باشد. به گزارش GM آتوریتی، این خودروها فرمی اسپرت‌بک دارند و در طراحی از کانسپت اسکالا و همین‌طور سدان پرچم‌دار سلستیک الهام می‌گیرند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۵ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5726 ديدگاه)

    ای بابا
    با اینکه برقی های کادیلاک بی نظیره ولی بنزینی هاش یه چیز دیگه ان.
    ایکاش نکنه این کارو، کادیلاک باید اول تو بنزینی ها به اوج می‌رسید.
    داشت می‌رسید، با سدان هاش همه رو زد کنار ولی نمیدونم کی نذاشت تو بنزینی ادامه بده

    موافقم 28
    مخالفم 9
    1. آرش

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (104 ديدگاه)

      ماجرا از این قراره که اتفاقی افتاده به شدت به نفع شرکتهای خودروسازی آمریکاست اونم اینه که آمریکا معدن بزرگ لیتیوم رو در سرزمین خودش کشف کرده معدنی بزرگ و ارزشمند در حد تریلیون دلار و این یعنی بزودی کادیلاک فورد و تسلا دوباره به اوج خودشون مثل دهه ۵۰ خواهند رسید بدون رقیب

      موافقم 19
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5726 ديدگاه)

        ولی تو برقی
        بازم خوبه

        موافقم 6
        مخالفم 7
    2. Parham

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (761 ديدگاه)

      درسته
      کادیلاک توی سدان های پرفورمنس به شدت پیشرفت کرده بود و این اواخر توی تمام بررسی ها از رقبای آلمانی جلوتر بود
      حیف که دیگه تموم شد ظاهرا

      موافقم 11
      مخالفم 6
    3. Cadillac-V

      ۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      ولی کار خودشو کرد ، همین که چند ساله نشون داده می‌تونه از رقبای آلمانیش بهتر باشه کافیه همین که نشون داد می‌تونه تو سگمنتی که بی ام و توش بهترین بود بهتر از بی ام و باشه کافیه همین کارو نه آئودی تونست بکنه نه مرسدس هیچ کدوم فقط کادیلاک تونست شاهکاری بسازه بهتر از اون تو این سگمنت و یه جورایی آلمانی ها رو کرد تو قوطی!!!

      و اینو مطمئن باش قبل از اینکه کادیلاک CT5 رو بزازه کنار زودترش مرسدس و بی ام و به برند های کاملا الکتریکی تبدیل میشن و تا سال ۲۰۳۰ یا نهایتا ۲۰۳۵ با این روندی که صنعت خودروسازی یه خودش گرفته همه برند ها الکتریکی میشن و صنعت خودروسازی جهان برای همیشه به فنا میره

      موافقم 7
      مخالفم 9
  2. Mr wrong

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (447 ديدگاه)

    چقد مزخرف و چرت

    موافقم 16
    مخالفم 6
    1. mmd@

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (469 ديدگاه)

      دلم میخواد ببینم مسئول برقی کردن کیه اتیشش میزنم😥😥😥😥🤬🤬🤬🤬🤬🤬

      موافقم 21
      مخالفم 3
  3. OM.01

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (638 ديدگاه)

    اگر قرار باشه آینده خودروها برقی بشه…
    شما ترجیح میدید کادیلاک سلستیک اوپتک اسکالید برقی سوار بشید؟یا کادیلاک دهه 60 میلادی restomod به صورت برقی…؟یه چیزی مثل اینا
    https://m.youtube.com/watch?v=ux7YdKGQlhM&pp=ygULIzY2Y2FkaWxsYWM%3D

    https://www.barrett-jackson.com/scottsdale-2023/docket/vehicle/1963-cadillac-eldorado-biarritz-custom-ev-convertible-261574
    خودرو قدیمی restomod برقی= لایک
    خودرو بروز طراحی مینینال برقی= دیسلایک

    موافقم 23
    مخالفم 13
  4. Siyavash

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1059 ديدگاه)

    تورو خدا تو دیگه نرو….

    موافقم 17
    مخالفم 4
  5. miladzm

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    این سی تی ۵ بلک وینگ ابرو نزاشت واسه ام ۵🤣🤣
    اروپایی فنا یدونه سنگر پیست داشتن وقتی ک این ماشین با کلی قیمت کمتر اومد همونم گرفت ازشون متوسل شدن به ابنکه معیار های دیگه ای بغیر پرفومنرس هم هست 🤣🤣
    مثل همیشه باشه

    موافقم 17
    مخالفم 26
    1. Cehx

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (357 ديدگاه)

      بلک وینگ خودروی قابل احترامی برای من بود تا اینکه کامنت شمارو دیدم و واقعا دیدم جهالت انسان تا کجا می تونه بره پس کامنت های شمارو همیشه رد می دهم و و بلک وینگ را برای همیشه قابل احترام می دارم
      زیر هر پستی جای دعوا نیست

      موافقم 23
      مخالفم 4
    2. Taha Ayoobi

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5726 ديدگاه)

      CT5 از هر لحاظ ام۵ رو گذاشت کنار

      موافقم 10
      مخالفم 20
    3. صامورایی

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (388 ديدگاه)
      1. سوشیانت

        ۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3933 ديدگاه)

        تنها خوبی که بی ام و داره سیستم چهارچرخ محرکه که باعث شده شتابش ۴ دهم ثانیه بهتر باشه ولی قدرت کمتر و حداکثر سرعتش کمتره و جالب تر اینکه با وجود اینکه کادیلاک دف عقبه تو پیست ویرجینیا بی ام و رو شکست داده حالا هی بگین پیست🤣🤣

        موافقم 10
        مخالفم 19
      2. Taha Ayoobi

        ۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (5726 ديدگاه)

        اون موقع که هنوز تو پدال نبودی من سر این لینک با بقیه بحث میکردم.

        (این بهترین سدان پرفورمنس محرک عقبی است که تاکنون ساخته شده است)
        تنها نقطه قوت ام۵ همون دو دیفرانسیله که بازم با وجود اون از کادیلاک تو پیست میخوره، وای به حال وقتی که دیفرانسیل عقب باشه.
        بی ام و کلاس سدان پرفورمنس رو شروع کرد، تا اون موقعی سنگ محک بود که فقط خودش و هم وطناش باهم بازی میکردن و آمریکا رقیب جدی نساخته بود.
        میدونم قبول کردنش سخته، ولی کادیلاک با CT5، ام5 رو انداخت کنار.
        اونم از نسل جدیدش که فن هاشم نا امید کرد

        موافقم 8
        مخالفم 17
        1. مازیار

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          تنها نقطه قوت ام۵ همون دو دیفرانسیله که بازم با وجود اون از کادیلاک تو پیست میخوره، وای به حال وقتی که دیفرانسیل عقب باشه

          ماشین پیست دف عقبه دوست عزیز
          از اصول ابتدایی موتوراسپرت که تو مدلهای مختلف پورشه قابل رویت هست

          موافقم 12
          مخالفم 4
        2. سوشیانت

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3933 ديدگاه)

          پس با این منطق amg gt سدان و پانامرا توربو اس و m5 cs ماشین پیست نیستن آلمانی فن های متعصب سریع حرفشون رو عوض میکنن🤣
          https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/vision/fastest-cars-in-vir-track/&ved=2ahUKEwjl_u-j2J-MAxUf6wIHHZ0CG_sQFnoECCEQAQ&usg=AOvVaw10VdOefw-pZ4Ru0MU6G8Ol
          تو خود این لینک تاکید کرده که چهار چرخ محرک بودن مهمه توضیح درباره کادیلاک رو بخون متوجه میشی

          موافقم 1
          مخالفم 6
        3. 🥇M🏆bavaria///👑

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (738 ديدگاه)

          طاها جان ب ام و M5 تو تموم نسل هاش از تموم سدان اسپرت های رقیب بهتر بوده، به غیر از این M5 جدید که هیبرید شده و چاق و بزرگ!

          یطوری همگی حرف میزنین انگار کادیلاک تو 3 نسل آخر M5 تونسته پرونده ب ام و و M5 رو ببنده!!

          مگه تو نسل قبل نبود که هیچ رقیبی نداشت و حتی پانامرا و AMG gt sedan هم که رقیب دست بالاتری هسن تو رقابت ها یا دوم یا سوم شده بودن!! ب ام و M5 از نسل اول تا نسل قبل با اطاق سری
          G عالی بوده و فقط تو نسل جدید گند زد، اونم خودش با خودش کرد…

          موافقم 5
          مخالفم 2
        4. مازیار

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          ماشین پیست نیستن یعنی چی سوشی؟
          آخه چرا اینقدر دوست داری خودتو به نادانی بزنی؟
          اومدی گفتی جالب‌تر اینکه با اینکه کادیلاک دف عقبه تو پیست سریعتره خوب نمی‌دونستی که دف عقب نه تنها نقطه ضعف بحساب نمیاد بلکه نسبت به دو دف برای پیست مناسب‌تر هم هست.
          حالا هم که خراب کردی میگی پی پورشه و … ماشین پیست نیستن؟ هرچی که هستن نسبت به دف عقب خودشون نه نیستن مثل انواع پورشه دو دف و دف عقب مثل M4 که دف عقبه و از M5 هم سریعتره

          والا بلا به پیر به پیغمبر هرچی نگی بهتره سکوت هیچ ضرری نداره

          موافقم 5
          مخالفم 2
        5. سوشیانت

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3933 ديدگاه)

          نابغه جان حتی لینک هم برات فرستادم مثل اینکه خوندن هم بلد نیستی
          این ماشین با ۶۶۸ اسب بخار قدرتی که فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود، تنها یک‌دهم ثانیه از AMG GT63 S چهارچرخ محرک کندتر بوده است.
          رسما داره میگه چهار چرخ محرک بهتره که گفته این ماشین با وجود دف عقب بودن تنها یک دهم ثانیه کند تر بوده
          در ضمن m4 هم که قوی ترین مدلش cs هست هم چهارچرخ محرکه واقعا سکوت بعضی وقت ها بهتره

        6. سوشیانت

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3933 ديدگاه)

          بله cts هم bmw رو شکست داده بود

        7. مازیار

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          بازم پرید رو یه شاخه دیگه😄😄

        8. سوشیانت

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3933 ديدگاه)

          یطوری همگی حرف میزنین انگار کادیلاک تو 3 نسل آخر M5 تونسته پرونده ب ام و و M5 رو ببنده!!
          این رو جواب دادم مازی نه کامنت تو رو

        9. سوشیانت

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3933 ديدگاه)

          https://www.pedal.ir/bmw/bmw-m4-xdrive-nurburgring-lap/

          بد نیست این رو هم ببینی مازی

      3. Cadillac-V

        ۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (68 ديدگاه)

        شمام این لینکو ببین و لذت ببر
        https://www.pedal.ir/vision/lightning-lap-2025/
        فک کنم همین چند ماه پیش هست که یه سدان ۴ در کادیلاک تونسته سوپر‌اسپرت مرسدس رو بزاره کنار ، تاکید میکنم سوپر‌اسپرت دو در با کلی وزن کمتر نه یه سدان ، سدانی که بتونه قاتل سوپر‌اسپرت ها باشه قطعا یه بی ام و ۴ در رو مث آب خوردن میزنه ، تو این مقایسه هم شما فرستادی ضعفی از کادیلاک نگفت فقط چون یارو ترسید بی ام و رو دوم بزاره و مردم فوشش بدن گذاشتش اول

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. مازیار

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1363 ديدگاه)

          دوست عزیز قطعا قصد جسارت به شما و کادیلاک رو ندارم و از قضا خودم این CT5V BW رو خیلی دوست دارم
          اما دو نکته
          اول اینکه اون بنز که گفتید کلی وزن کمتر نداره که هیچ مقداری وزن بیشتر هم داره
          دوم اینکه موردی که در انتها اشاره کردید گذشته از طنز جالبی که داشت در عین حال حاوی یک نکته بسیار ظریف بود
          “جایی که M5 باشه دوم گذاشتنش فوش (بقول شما) بهمراه داره”

      4. مازیار

        ۳ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        باشه سوشی
        امریکایی فن معتقده دو دف برای پیست بهتر از تک دف هست
        طاها هم همینو گفت
        شایدم همینطور باشه!

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. سوشیانت

          ۳ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3933 ديدگاه)

          تو اون لینکی که فرستادم نوشته شده که دو دف m4 تایم بهتری نسبت به m4 تک دف ثبت کرده حالا دیگه خود دانی

  6. shetab-car

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (304 ديدگاه)

    منم فکر می کردم شرکت ها خودشون تمایل دارن ماشین برقی بسازن ولی ظاهرا تو دولت بایدن یه قانونی اومده که هر شرکتی باید حداقل یه محصول برقی داشته باشه وگرنه یه سری مزیت ها و خدمات رو دریافت نمی کنه این طور نیست که مثلا دوج یا کادیلاک عاشق ماشین برقی باشن

    موافقم 7
    مخالفم 3
  7. Titanium

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (311 ديدگاه)

    این دیگه چه کار کثیفیه

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. Titanium

      ۳ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (311 ديدگاه)

      اونایی که دیسلایک کردن موافقن با اینکار؟؟؟؟

  8. Ali

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    یکی دیگه از اسطوره ها رفت…

    موافقم 8
    مخالفم 3
  9. saeedfarshchian

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (260 ديدگاه)

    هوف
    اینم یه شکست عشقی دیگه

    موافقم 5
    مخالفم 3
  10. AMBarzegar

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    سلام
    من زیاد طرفدار خودرو های آمریکایی نیستم
    اما با شنیدن این خبر دلم گرفت انصافا حیفه کادیلاک این دوتا ماشین عشقی و بذاره کنار ،
    اینا کجا و برقیا کجا

    موافقم 8
    مخالفم 4
  11. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (463 ديدگاه)

    اشتباه بزرگی میکنند.در حالی که جنسیس داره روز به روز پیش فت می‌کنه تو درون سوز لوکس کدیلاک با این سرعت و پیشرفت که داره میخواد کنار بشینه.حداقل کدیلاک باید اینکار رو بکنه، ct5بلک وینگ رو حفظ کنه اسکالید وی۸ و نسخه وی رو حفظ کنه و به جای ct4 یه کراس اوور پرفورمنس با انجین درون سوز تو کلاس x3 بسازه

    موافقم 2
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا