اوپتیک با ابعاد کوچکتر از لیریک، تولید میشود و فعلا کوچکترین خودروی برقی ساخت کادیلاک است. این محصول در امریکا، رقیبی مهم برای تسلا مدل Y خواهد بود.
با معرفی اوپتیک، تعداد خودروهای برقی کادیلاک به ۴ میرسد. سدان لوکس و گرانقیمت سلستیک، کراساور لیریک و شاسیبلند پهنپیکر اسکالید IQ قبلا رونمایی شده بودند. این شرایط، سرعت بسیار خوب جنرال موتورز در توسعه خودروهای الکتریکی را نشان میدهد.
هنوز اطلاعات کامل از مشخصات فنی کادیلاک اوپتیک منتشر نشده است. ظاهرا برای این خودرو، پیشرانههای مشابه شورلت اکوئینوکس برقی ارایه خواهد شد. براساس شواهد موجود، دو نوع محرک برقی با قدرتهای ۲۱۰ و ۲۹۰ اسب بخار روی کادیلاک اوپتیک نصب میشود. همچنین نسخهی قویتر، دو دیفرانسیل خواهد بود و توان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر خواهد داشت. پیشبینی میشود ارزانترین کادیلاک اوپتیک با سیستم محرک جلو، در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. اوپتیک حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد و حداکثر سرعت آن محدود به ۱۸۰ کیلومتر برساعت خواهد بود.
کراساور الکتریکی کادیلاک ۴,۸۲۲ میلیمتر طول، ۱,۹۱۲ میلیمتر عرض و ۱,۶۴۲ میلیمتر ارتفاع با فاصله محوری ۲,۹۵۴ میلیمتر دارد. تصاویر منتشر شده از نمای روبرو، چراغهای بسیار باریک LED و حس اسپرت خودرو را نشان میدهند. همچنین ادوات پلاستیکی با جلوهی شفاف و سیاهرنگ، بخش بزرگی از سپر، قاب گلگیر و رکاب را تکمیل میکنند. از دید جانبی کادیلاک اوپتیک، چرخهای بزرگ ۱۹ یا ۲۰ اینچ، نکتهی مثبت هستند اما عملا حجمهی خاصی روی بدنه و درها دیده نمیشود.
در نمای پشت، چراغهای عقب به صورت نواری دو تکه و مجزا ارایه شدهاند. این ابتکار، بخش بزرگی از درپوش صندوق را فاقد جزئیات خاص و بسیار ساده تشان میدهد. سپر پلاستیکی نیز برای خودروی مدرن ساخت کادیلاک، چندان خوشایند نیست.
هنوز تصویری از نمای داخلی و امکانات کابین کادیلاک اوپتیک منتشر نشده است. قیمت این خودرو نیز طی روزهای آینده اعلام خواهد شد و طبیعتا گرانتر از شورولت اکوئینوکس برقی با آستانه قیمت ۳۵ هزار دلار خواهد بود. هماکنون برای مدل پایه از کادیلاک لیریک، ۵۸ هزار دلار پرداخت میشود. با این شرایط میتوان ارزانترین کادیلاک اوپتیک را حدود ۴۵ هزار دلار پیشبینی کرد.
تولید کادیلاک اوپتیک در چین قطعی است و اواسط سال ۲۰۲۴ برای بازار آسیا ارایه خواهد شد. مونتاژ این خودرو در امریکا، احتمالا منتفی خواهد بود و مشخص نیست که نسخه چینی وارد بازارهای غرب شود یا کادیلاک اوپتیک مخصوص آسیا باقی بماند. هماکنون چند مدل بیوک مونتاژ چین در امریکا و کانادا عرضه میشوند. شرکت سرمایهگذاری مشتری سایک-CATL چین باطریهای اوپتیک را تأمین خواهد کرد و خودرو در کارخانهٔ سایک (SAIC) در ووهان چین تولید خواهد شد.
𝐀𝐥𝐢
۲۶ آبان ۱۴۰۲از پشتش خوشم نیومد اما جلوش جذابه
net
۲۷ آبان ۱۴۰۲چراغ جلو و عقب خیلی بد هست
Anti BTS
۲۶ آبان ۱۴۰۲کادیلاک ثابت کرده میشه ماشین برقی ساخت که جذاب و با ابهت هم باشه . امیدوارم تو مسیر مثبتش بمونه و برگرده به همون نقطه ای که لقبش استاندارد خودروسازی جهان بود . حلالش باشه
علی
۲۶ آبان ۱۴۰۲دوستان عزیز خودروی الکتریکی مختص چینی هاست نمیزارن نفس بکشید الکی سرمایه گذاری نکنید که فقط پول حیف میکنید
سوشیانت
۲۶ آبان ۱۴۰۲الان شوخی کردی دیگه؟
Dark Knight
۲۷ آبان ۱۴۰۲پرفروش ترین برند الکتریکی جهان : تسلا ، با ارزش ترین کمپانی دنیا : تسلا و … بعد اونوقت میگی جوجه چینی برای آینده الکتریکی قراره تعیین تکلیف کنه !! حالا یکم از فکر ماشین چینی بابات بیا بیرون و برو مشقاتو بنویس که فردا شاید خودتم بتونی ماشین چینی بخری 🤣
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۷ آبان ۱۴۰۲متن نخونده کامنت گذاشتی
blackwing
۲۷ آبان ۱۴۰۲جدی ؟ خب میومدی میگفتی ماشین رو چینیها اختراع کردن بقیه دارن بادمجون واکس میزنن ، خودتو راحت میکردی
پرتُ پلاها رو از کجاتون در میارین شما چینی فنهای دو روزه ؟
Viper
۲۶ آبان ۱۴۰۲زیباست، کادیلاک داره به اوج شکوهش بر میگرده...
Enzo Ferrari 2008
۲۷ آبان ۱۴۰۲واقعا زیبا و با ابهت هست
blackwing
۲۷ آبان ۱۴۰۲از الان بگم ، نمونه بعدی کادیلاک کراس اوور که در حال توسعه هست ، اسمش سیمبالیک یا اُلیمپیک هستش..