برخلاف تردیدهایی که برای موفقیت خودروسازی رضوانی در سالها قبل وجود داشت، این برند تازه تاسیس امریکایی موفق به فروش محصولات گرانقیمت در کشورهای مختلف شده و روند رو به رشد خود را ادامه میدهد.
جدیدترین مدل رضوانی با نام ونجنس (انتقام: Vengence) یک شاسیبلند پهنپیکر با ارتفاع بالا از سطح زمین است. این خودرو از لحاظ فنی، مشابهت زیادی با تانک، دیگر محصول رضوانی دارد. ونجنس براساس کادیلاک اسکالید شکل گرفته درحالیکه رضوانی تانک از پلتفرم جیپ رانگلر استفاده کرد.
طراحی خودرو توسط میلان ایوانوف انجام شده است که سابقهی کار در شرکتهای تولیدکنندهی بازیهای کامپیوتری دارد. برخلاف شاسیبلندهای کادیلاک با ظاهر لوکس و آرام، رضوانی ونجنس آمادهی عبور از مسیرهای سخت خارج جاده و ماجراجویی به نظر میرسد.
پنلهای ضد گلوله در سراسر بدنه نصب شدهاند و خریدار میتواند انواع لباسهای ضد گلوله با کلاهخود و ماسک گاز نیز سفارش دهد. ونجنس قابلیتهای رانندگی عالی برای گذر از شرایط بحرانی و جنگی دارد. مثلا چرخها و تایرها با استانداردهای نظامی ساخته شدهاند تا در حالت پنچری (Flat Tire) نیز کارایی خود را حفظ کنند.
سه نوع پیشرانهی ساخت جنرال موتورز برای رضوانی ونجنس قابل سفارش خواهد بود. مدل پایه، دیزل ۳ لیتری ۶ سیلندر خطی از سری دورامکس با قدرت ۲۷۷ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتنمتر است. این نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته با میانگین مصرف سوخت ۱۰ لیتر ارائه میشود.
مدل ۶/۲ لیتری V8 بنزینی با قدرت ۴۲۰ اسب بخار و گشتاور ۶۲۳ نیوتنمتر هم برای ونجنس وجود دارد. این پیشرانه برای کادیلاک، میانگین مصرف سوخت ۱۵ لیتر در صد کیلومتر فراهم میکند.
علاقهمندان به خرید گرانترین مدل رضوانی ونجنس، امکان سفارش پیشرانهی سوپرشارژ کادیلاک اسکالید V نیز دارند. بر این اساس، قویترین نسخهی ونجنس، ۶۹۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتنمتر گشتاور خواهد داشت. چنین پیشرانهای در اسکالید V، میانگین مصرف سوخت ۱۸ لیتر در صد کیلومتر دارد.
شاسیبلند ۸ نفرهی رضوانی، فهرست بلندی از امکانات قابل سفارش ارائه میکند. این خودرو با پیشرانهی پایه و امکانات استاندارد، به قیمت ۲۴۹ هزار دلار فروخته میشود، درحالیکه قویترین مدل همراه امکانات اضافی، حدود ۶۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت.
Hitman
۲۰ مهر ۱۴۰۱طاراحه فک کنم ماشینای هیلو رو طراحی میکرده :)))
ولی خدایی خیلی خفنه
ehsan.fa
۲۰ مهر ۱۴۰۱درسته خفنه ولی مصرف سوختش برای کادیلاک هست که وزن کادیلاک خیلی کمتر از این هیولا ضدگلوله هست ، احتمالا تا ۸ لیتر بیشتر بسوزونه که قطعا برا خریدارش حتی ۸۰ لیتر هم مهم نیست
Habib
۲۰ مهر ۱۴۰۱هرچه نگاه کردم، دستگیره درب عقبی رو ندیدم. چطوری بازش میکنند؟
محمدرضا غلامحسینی
۲۴ مهر ۱۴۰۱بیشتر دقت کن یه قسمت خالی هست داخل همونه
معین
۲۸ مهر ۱۴۰۱چه اسم مسخره ای یاد پماد اکبر افتادم
T
۲۰ مهر ۱۴۰۱بی نظیره
دیجی
۲۰ مهر ۱۴۰۱با تمام خشن بودن در نمای خودرو چه جلو داشبورده لطیفی داره
matin
۲۰ مهر ۱۴۰۱ماشین خوبیه اما اگر بخوام ماشین لوکس بخرم میرم سراغ چیزی که از بیرن لوکس تر باشه نه اینکه از بیرون شبیه ماشین ارتش باشه ولی تو نوع خودش خوبه
Royal Driver UK 70
۲۰ مهر ۱۴۰۱اووووووف عجب چیزیه این ماشین، یکی از برندهای سوپر کار خوب آمریکاست، (افسوس که کسی مثل رضوانی رو اینجا نداریم، فقط ۲ فرغون سازی)
ریما
۲۰ مهر ۱۴۰۱همون دو فرغون ساز هم میتونستن مثل رضوانی باشن اگر کشور نرمالی داشتیم و رضوانی هم میتونست سرنوشتی مثل دو فرغون سازمون داشته باشه اگر در شرایط فعلی ایران کار میکرد و خودرو میساخت.
خیلی سطحی نگری هست اگر فکر کنیم ایرانخودرو و سایپا باعث شرایط فعلی صنعت خودرو هستن.
یا شرکت های هواپیمایی باعث شدن که هواپیما های از رده خارج ۵۰ سال پیش به مردممون خدمات بدن.
یا بانک مرکزی باعث شده دلار ۳۰ هزار تومن باشه.
یا….
ایراد کار همون جایی هست که هممون خوب میدونیم، پس آدرس غلط ندیم.
پویا
۲۴ مهر ۱۴۰۱کامنت واقعا زیبایی بود
اکبر
۲۷ مهر ۱۴۰۱درودبرشرفت ودیدگاهت لذت بردم
امیری
۱۱ آبان ۱۴۰۲این کشور حی کاش نفت معادن نداشت ..و بزرگترین خیانت به اینکشور ابن دوتا خودرو ساز کردن هشتاد میلیون ایرانی روعقدی کردن پنجاه سال که ما خودمون صنعت داریم که بعداز پنجاه سال اهرش شد تارا واقعا معلومنیست اخرعاقبت مافیاهای این کشور به کجا ختم میشه فقط خدا خیر کنه
بهروز لکزائی
۲۴ مهر ۱۴۰۱فردیس رضوانی می خواست تو ایران کار بکنه ولی فرغون سازی های داخلی نذاشتن کار کنه و از ایران رفت آمریکا
AmirAli
۲۰ مهر ۱۴۰۱موتور هنسی بندازی روش
اوف
AmirAli
۲۰ مهر ۱۴۰۱موتور هنسی بندازی روش
اوف
AHMADREZA
۲۰ مهر ۱۴۰۱ماشین بسیار زیبا و جالبی هست
یه جورایی هم حس ماجراجویانه داره هم حس لوکس بودن
اما 600 هزار دلار هزینه بسیار زیادی براش هستش
بعید میدونم ارزشش رو داشته باشه
علی جردن
۲۰ مهر ۱۴۰۱منصوری بخواد اینو اسپرت کنه می شه بنظرتون؟ این مدل خودش یه جورایی تیونینگ شده اسکالید بحساب میاد منصوری هم بیاد دست رو این بزاره می شه تزون در تیون به توان دو یا به عبارتی دیگر X2 tuning
اگر مخالف نظرم هستید ریپلای کنید باهم در مورد یه خودروساز ایرانی بجز سایپا و ایران خودرو گفتگو کنیم
Cowboy
۲۰ مهر ۱۴۰۱این خودرو اسپرت نمیشه همینطور که رضوانی تانک نشد.
نگاه کن این خودرو ها بیشتر برای جلب توجه رسانه و افراد به برند منصوری هستش و افزایش اعتبار مثله هنسی ونوم f5 برای هنسی و این محصولات سود زیادی ندارند ولی توجه زیادی جمع آوری میکنن که برای سایر محصولات و تیونینگ های منصوری یا هنسی ارزشمنده
علی جردن
۲۰ مهر ۱۴۰۱همه خودروها قابل ارتقا هستن حتی رولزرویس
Radmehr
۲۰ مهر ۱۴۰۱هعی یاد یسری ماشنایی افتادن ک زیاد میبینیم این روزا…
ایشالا دیگه نبینیم…
Alan.r
۲۰ مهر ۱۴۰۱این ماشینه یا تانکه؟؟؟
سهیل
۲۰ مهر ۱۴۰۱یه اسباب بازی بی مصرف دیگه از رضوانی که فقط یک دستگاه ارش تولید میشه اون هم برای خونه خودش. احتمالا بعد یه مدت هم اوراقش میکنه و میفروشتش و یه اسباب بازی دیگه میزنه.
Reza Waffen SS
۲۰ مهر ۱۴۰۱نسخه قبلی کابین جیپ رو برداشته بودن الان مال اسکالید رو . کاش یه تغییری چیزی میدادن تابلو نمیشد
Taha Malek
۲۰ مهر ۱۴۰۱تو یه متن نوشته بود که هم تانک هم ونجنس بر اساس کادیلاک اسکالید شکل گرفتن این درحالیه که پلتفرمی تانک روش شکل گرفته جیپ رنگلر نسل قبل بود (تانک x روی رنگلر حال حاضر بود) درکل ماشین خوبیه ولی این واقعا ی اسکالید بزک شدس امید داشتم یکم در بحث فنی بیشتر تغییر انجام میشد انحصاری تر بود ولی بازم خیلی خفنه به امید اینکه ی سرمایه گذار خوب پیدا کنه و جانشین بیست رو حداقل با پلتفرم یا موتور رضوانی بیرون بدن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۰ مهر ۱۴۰۱بله درست گفتین
تصحیح کردم
پدرام
۲۰ مهر ۱۴۰۱جسارتا این کاملا اشتباهه : (ونجنس و تانک، هر دو براساس کادیلاک اسکالید شکل گرفتهاند.)
تانک بر اساس جیپ رانگلر ساخته شده حتی از نمای کنارش هم میشه فهمید پروفیل درها همون جیپ هست که اومدن برجسته ترش کردن و خط و خطوط بهش اضافه کردن حتی رضوانی هرکول هم براساس جیپ گلادیاتور هست
SRT
۲۰ مهر ۱۴۰۱وای رضوانی چیکار کردی با قلب ما
اینجا با ۶۰۰ هزار دلار هامر دو دهه پیش میتونیم بخریم
ک اونم اگه پیدا بشه حتی با این قیمت
Hadi
۲۰ مهر ۱۴۰۱عجب هیولایی 👌🏼
مخصوص پایان دنیا…
Si
۲۰ مهر ۱۴۰۱شاهکاره
بی خیال اسم
۲۰ مهر ۱۴۰۱چرته
وقتی خوده اسکالید هست
چرا برم سمت این بخاطر آفرود؟
کابینش اسکالیده فقط لوگو روی فرمان عوض شده
موتورش کادیلاکه
Royal Driver UK 70
۲۰ مهر ۱۴۰۱از اسکالید خفن تره :)
بی خیال اسم
۲۰ مهر ۱۴۰۱به نظرم اینطور نیست
سوشیانت
۲۲ مهر ۱۴۰۱اگه اسکالید نبود این هم نبود پس اینجاست که مشخص میشه اسکالید بهتره
همایون
۲۰ مهر ۱۴۰۱رضوانی اگه بخواد واقعا خودشو به عنوان یه خودرو ساز مطرح کنه باید طراحی داخلیش اختصاصی باشه نه اینکه فقط لوگو رو فرمان رو عوض کنه اصلا ظاهر خشن خودرو به کابین لوکسش نمیخوره به نظرم تانک یا هرکول ترکیب قابل قبولتری بودن مخصوصا با وجود موتور هزار اسبی برای تحمل وزن سنگینشون
ریوما
۲۱ مهر ۱۴۰۱زیباست و جذاب ظاهرن بیشتر شبیه جیپ هستد
قدرت خوبی اگه بیشتر باشه بهتر می شود
و مصرف سوختش کمتر بود
به شخصه هرکول رو تایید می کنم
آقای رضوانی لگوی روی فرمان رو عوض کن فقد
و از شما ممنونم که هم چین ماشین های رو تولید می کنید
Ali
۲۲ مهر ۱۴۰۱به نظر من کسی ک پشت فرمونش میشینه مهم تره
سلیییمان
۲۲ مهر ۱۴۰۱ماشین فقط به نظر شخصم 6×6 amg g63
Mustang shelby gt 350
۲۳ مهر ۱۴۰۱فقط بدرد swat میخوره
طوفان
۲۵ مهر ۱۴۰۱من یه پراید صبا ۸۷ دارم
با ده تا رضوانی ضد گلوله عوضش نمی کنم 😂 ولله چه دردسریه برم ماشین امریکایی بخرم تا دویست سال دیگه توش نمیرم
عوضش سوار پرایدم میشم بوی بهشت می ده
دلم خونه بچه ها چهل سال به نام خودروسازی داخلی مال وجان مردم رو غارت کردید
تو رو خدا دیگه کافیه
بزارید تا قبل مردنمون یه خورده لذت سوار شدن توی ماشین های خارجی رو ببریم
Army.kpop
۲ فروردین ۱۴۰۲خیلیماشین خفنیه خفن ترش اینه ک طراح و شرکتش ایرانیه ❤️🔥