همهٔ ما میدانیم که این روزها سدانهای پرفورمنس به اوج تواناییهای خود رسیده و از همیشه سریعتر و قویتر شدهاند. طی سالهای اخیر، خودروسازان بزرگ دنیا سدانهای قدرتمندی مثل بامو M5 CS و کادیلاک CT5-V بلکوینگ را روانهٔ بازار کردهاند که میتوانند پرفورمنسی حتی در حد سوپرکارها را ارائه کنند؛ اما این سدانهای پرفورمنس بنزینی هنوز هم نمیتوانند ادعای پادشاهی کنند زیرا سدانهای قدرتمند الکتریکی مثل تسلا مدل S پلاد به خوار چشم آنها تبدیل شده و لااقل در خط مستقیم پرفورمنسی بهمراتب بهتر را به نمایش میگذارند.
حال Hagerty این سه سوپر سدان را گرد هم جمع کرده و با ترتیب دادن رقابتی جذاب، بهخوبی تواناییها و تفاوتهای آنرا را نشان داده است. در ابتدا مسابقهٔ درگ بین سه خودرو برگزار میشود که در اینجا نباید از پیروزی تسلا تعجب کرد اما چیزی که این ویدئو به تصویر میکشد فاصلهٔ سه خودرو از یکدیگر است. مدل S پلاد ۴۰۰ متر را در ۹.۳۳ ثانیه با سرعت ۲۴۴ کیلومتر بر ساعت پشت سر گذاشت درحالیکه M5 CS همین مسیر را در ۱۰.۶ ثانیه با سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت طی کرد و CT5-V بلکوینگ هم یک ثانیه بعد با سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت از خط پایان عبور کرد.
هرچند شاید اختلاف بین این اعداد خیلی زیاد به نظر نرسد اما این ویدئو نشان میدهد که M5 CS بهعنوان قویترین و سریعترین بامو تاریخ، با اختلافی بهاندازهٔ طول شش اتوبوس مدرسه پشت تسلا قرار میگیرد. مهمتر از این، CT5-V بلکوینگ بهعنوان قویترین کادیلاک تاریخ است که بهاندازهٔ طول یک زمین فوتبال آمریکایی با تسلا فاصله دارد. البته مطمئناً مسابقهٔ درگ تنها راه برای نشان دادن تواناییهای خودروهای اسپرت نیست و به همین دلیل، پس از درگ، سه خودرو راهی پیست ویلو اسپرینگ میشوند تا اقدام به تایم زنی در یک دور این پیست کنند.
اول M5 CS وارد میدان میشود با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۸.۷ ثانیه، رکورد سریعترین سدان این پیست که در اختیار جگوار XE SV Project 8 با تایم ۱ دقیقه و ۲۹.۵ ثانیه بوده را میشکند؛ اما این رکورد خیلی دوام نمیآورد زیرا پس از بامو، حال CT5-V بلکوینگ با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۲۸.۰ ثانیه رکورد را از آن خود میکند. بااینحال، ماجرا به اینجا هم ختم نمیشود و پس از بنزینیها، تسلا یک دور پیست را در زمان ۱ دقیقه و ۲۷.۷ ثانیه طی میکند و هردو رقیب درونسوز خود را مغلوب میکند.
اما با همهٔ اینها، طبق گفتهٔ این ویدئو، هرچند در این جدال کادیلاک CT5-V بلکوینگ در مسابقهٔ درگ آخر و در رقابت پیست دوم شد ولی هنوز هم چیزی دارد که سریعترین سدان تسلا ندارد. بهاحتمالزیاد خیلی از شما هم با این گفته موافق خواهید بود. برای دیدن رقابت کامل بین این سه سوپر سدان قدرتمند میتوانید ویدئوی زیر را با زیرنویس فارسی تماشا کنید.
مشخصات فنی
کادیلاک CT5-V بلکوینگ | بامو M5 CS | تسلا مدل S پلاد | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۶۶۸ اسب بخار | ۶۳۵ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۹۵ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۵۶ کیلوگرم | ۱۸۶۶ کیلوگرم | ۲۱۸۵ کیلوگرم |
قیمت | ۸۴,۹۹۰ دلار | ۱۴۳,۹۹۵ دلار | ۱۳۱,۱۹۰ دلار |
آرین
۹ آذر ۱۴۰۰فقط وجود گیربکس دستی باعث میشه هیچ چیز دیگهای رو در نظر نگیرم.
Nima
۹ آذر ۱۴۰۰چى ساخته کادیلاک با اون قیمت که M5 CS رو زده.
واقعا این سرى بلک وینگ کادیلاک بخصوص 4-5 عالى عالى عمل کردن.
Aran+Milan
۹ آذر ۱۴۰۰کی بود میگفت تسلا تو پیست به بنزینی ها میبازه?ما هم ساده باور کرده بودیم
مصطفی
۹ آذر ۱۴۰۰تو پیست های کوچیک اینطوریه خب با اون شتاب وحشتناک تسلا توقع دیگه ای هم نمیره اما توی پیست های طولانی تر ممکنه نتیجه تغییر کنه
مزدا
۹ آذر ۱۴۰۰1020 اسب بخار برا تسلا!!!!!!!
با این قدرت و قیمت دیگ نیازی به سوپر اسپورت ها نیست!!
ولی هر چی باش بی ام و یه چیز دیگ هست
M.Kazem.K
۹ آذر ۱۴۰۰ولی بنظر من تنها یه انجین V8 شیش لیتری ساخت آمریکاست که میتونه ارزش تمام از تایم ها و گشتاور های آنی و…. رو از عرش به فرش بکشونه :)
- A M I R -
۹ آذر ۱۴۰۰با این که قلبا M5 رو ستایش میکنم و از هر نظر ماشین کاملی میدونمش اما به نظرم کادیلاک سرکش تره، یه غول بی شاخ و دم هشت سیلندر با دنده دستی. به نظرم رانندگی باهاش خیلی هیجان انگیز خواهد بود. تسلا هم که پاراگراف آخر تکلیفشو روشن کرد.
Sina10
۹ آذر ۱۴۰۰اینو خیلی دیر گذاشتین
فکر میکنم چند هفته ای هست که اومده
کلی هم توی همین سایت دربارش بحث شد
که پیستی که توش تایم زدن چجور بوده و ….
به نظرم بخوایم یه نگاه کلی داشته باشیم تسلا برنده است اما با توجه به این بررسی
شاید توی پیست متفاوتی نتیجه به سمت کادیلاک و بامو متمایل بشه!
کادیلاک در پیست دوم و در درگ سوم
بامو در پیست سوم و درگ دوم
فاصله ها هم میلیمتری بوده توی پیست
محمد امین
۹ آذر ۱۴۰۰پیستی که توش تایم زدن تفاوت زیادی با پی درگ نداره و اکثرا مسیر مستقیم هست ، پیچ هایی هم که داره اکثرا تخت گاز هستن یه پیست که از نظر فنی ارزش نداره … حتما نگاه کنید پیست رو
ولی m5 چه تایمی زده توی ۴۰۰ متر …. ۱۰.۶ عالیه😬😬😬
Sina10
۹ آذر ۱۴۰۰در ادامه نگاهی به این پیست یعنی ویلواسپرینگ بندازین
این پیست جز چندتا پیچ سخت ، عمدتا مسیر اسونی داره
و کوتاهه
پیشبینی میکنم تسلا توی مسیر های کوتاه و نسبتا مستقیم در حد سوپرماشین های رده بالا عمل کنه
کادیلاک در مسیر های طولانی تر ولی پر از پیچ های سخت بهترینه
بامو یه چیزی بین این دو تا میتونه بهترین عملکرد رو داشته باشه
توی خط مستقیم تسلا دومین خودروی سریع دنیاست و سریعترین سدان
بامو دوم میشه
کادیلاکم عملکرد متوسطی داره و سوم
اگه فقط پرفورمنس رو در نظر بگیریم تسلا به دلیل عملکرد فوق العاده در خط مستقیم و عملکرد معمولی در پیست های طولانی و عملکرد عالی در پیست های مستقیم تر از بقیه با فاصله کمی بالاتره
اما عملکرد همه چیز نیست
توی بحث قیمت کادیلاک با قیمت زیر صد هزار دلار هر دو رو شکست میده و محو اشون میکنه ،به معنای واقعی کلمه مفته ،
هر چند به نظر من بخاطر وجود نسخه CT4-V که عملکرد نزدیکی به CT5 داره و خیلی ارزونتره ، نسخه CT4 بلک وینگ ارزش خریدش بازم بیشتره
در کابین کادیلاک اینبار شکست بدی میخوره (داخلش با این سطح قیمتی متوسط هست) و تسلا هم دوم و بامو با فاصله اول میشه
توی بحث رانندگی کادیلاک بازم اول بخاطر گیربکس و موتور جذابش و دیفرانسیل عقب
و بامو هم دوم و تسلا با فاصله زیاد آخر
قیافه و طراحی که سلیقه است ولی بامو خشن تره و خاص تر از بقیه در اومده ولی خب کادیلاکم حرف نداره
سپس دوم کادیلاک و در آخر تسلا که قیافش تقریبا همونیه که مدل پایه اش داره!
در بحث کاربردی بودن ، کادیلاک تنها مشکلاتش اینجا هستن که فضای بار و مصرف سوخت پایین تری داره
بامو اینجا وضعش خیلی خوبه ولی صندلی های عقبش دو تا بیشتر نیست که کمی برای خانواده ها مشکل سازه
از وضعیت کاربردی بودن تسلا اطلاعات چندانی در دسترس ندارم ولی خب دیگه مصرف سوخت نداره!!
انتظار میره اول یا دوم بشه با توجه به نسخه های قبلیش
در انتها هر سه فاصله اشون میلیمتریه چرا؟
چون کادیلاک بطرز عجیبی ارزونه
بامو با وجود قیمت خیلی بالا ولی تا حد زیادی جبران میکنه
تسلا هم ماشین عجیب و فوق العادیه
نتیجه : تساوی هرچند باید منتظر زمان گیری های رسمی از کادیلاک و بامو و تست های دیگه هم برای پرفومنسشون باشیم ، اونجا برنده مشخص میشه
R@m!n
۹ آذر ۱۴۰۰سینا جان در کادیلاک از چرم آلکانترا و تزییناته فیبر کربنی زیادی استفاده شده و صندلی ها بهترین نمونه در حال حاضر هستن که چیزی بین یه صندلی مسابقه ای و لوکس رو ارائه میدن. چیزی که با اختلاف از دو رقیب بهتره. بی ام و پوله تکنولوژی میگیره نه کیفیته کابین بهتر.
پیست ویلو اسپرینگ کاملا سرعتی هست که هم برای بی ام و و سیستم X-DRIVE و هم کادیلاک و مگنه راید شرایطه خوبی رو رقم می زنه و نمیشه گفت جایی اجحاف شده.
در کل هم هر دو فوق العاده هستن و سواری باهاشون قطعا رویایی خواهد بود.
Sina10
۹ آذر ۱۴۰۰به هر حال اقا رامین ما که دستمون از اینا کوتاهه
با توجه به نقدایی که خوندم و دیدم بار ها به طراحی و متریال ضعیف تر کابینش نسبت به رقبای المانی اشاره شده بود . توی بحث صندلی ، اگه فقط پای پیست وسط باشه
یکی از تغییرات بزرگ M5 عادی و CS ،
صندلی های فیبرکربنی جدیدشه که با فاصله توی پیست بهتر از بقیه است و مشابه اش فقط توی سوپرماشین های رده بالا تر دیده میشه ، اما میشه انتظار داشت تو کاربرد شهری یکم مشکل ساز بشه
اشاره هم کردم ، کلا ۴ تا صندلی داره متاسفانه ، البته دیگه مثل فاجعه صندلی های الفا GTAm نیست
کادیلاک طراحی داخلیش هم از بقیه ساده تره و خب با توجه به نقدایی که دیدم ، اینو گفتم ، فقط با یه نگاه از راه دور تفاوت طراحی بینشون رو میشه تشخیص داد ، البته که بامو باید کیفیت و سطح لوکس بودن بالاتری ارائه بده ، بالاخره ۵۰ هزار دلار گرونتره دیگه ، ولی خب مشخصا از تسلا بالاتره ، مشکلات کیفیت و مونتاژ تسلا که مشهوره ،
باید توی این بخش کادیلاک رو از تسلا بالاتر میذاشتم ، اینم یه اصلاح
در پیست ویلو اسپرینگ ، اگه نگاهی به سرعت نهایی و مدت زمانی که بهش میرسن یه نگاهی کنیم میشه دید شرایط به نفع تسلا بوده چون بسیار زودتر از بقیه بهش میرسه و خب حداکثر سرعتش هم بالا هست( باتوجه به تغییرات جدید در الکتروموتور هاش) ،
عملا تعادلش رو به چالش نمیکشه
و هم کادیلاک و هم مخصوصا بامو ضرر میکنن
همین چند هفته پیش اتفاقا سر اینکه ویلواسپرینگ به نفع کی میشه رکورد داخلش بحث شده بود
برای همینه که میگم این مطلب رو خیلی زودتر باید تو سایت قرار میدادن
R@m!n
۹ آذر ۱۴۰۰من نزدیکه ۱۰ تا نقد از این کادیلاک دیدم و همه بیشتر از متریال داخلش بشددددت تعریف کردن اگر خواستی لینکم میفرستم. حالا چون بی ام و آلمانیه دلیل نمیشه دیگه عاری از ضعف و عیب باشه. قبلاً هم گفتم صندلی های کادیلاک نمونه مشابه پورشه 911gt2rs که بهترین صندلی خودرویی هست که روی یه ماشین جاده ای سوار شده و به طور کامل از فیبر کربنه و به طور اختصاصی مجهز به گرم کن سرد کن و ماساژور هست. صندلی های بی ام و هم بسیار بسیار عالی هست اما خب به کادیلاک نمی رسه. صندلی های M-CARBON بهترین نمونه ساخته شده توسط بیمر هست اما در راحتی به کادیلاک نمیرسه چون تمرکزش رو جایگیری راننده در بهترین شرایط در پیست هست.
در کل اگر انگلیسیت خوبه با یه سرچ تو یوتیوب و بررسی های مستقل کادیلاک می تونی این قضیه رو ببینی. حتی تو خود سایته کادیلاک هم می تونی ببینی چند مدل صندلی و چرم گذاشته که گرون ترین نمونش ۶k قیمت داره.
بازم میگم برندهای آلمانی پوله تکنولوژی میگیرن نه کیفیت ماورایی چونکه رسیدن به کیفیت ساخت و متریال بالا برای همه امکان پذیره و پیچیدگی خاصی نداره.
طراحی کابین هم که سلیقه ای هست و بحثی نمیشه داشت اما هیچ وقت سادگی ضعف نبوده همونطور که بی ام و کابین شیک و ساده ای داره.
بحث تسلا هم علاقه ای ندارم به صحبت راجبش، قطعا تو پیست های تاکتیکی چراغ عقبه بیمر و کادیلاک رو هم نخواهد دید و همونطور که خودت اشاره کردی ضعف تعادل و ترمز خیلی عقبش میندازه.
Sina10
۱۰ آذر ۱۴۰۰اقا رامین منم میتونم نقد و بررسی کارانددرایور رو براتون بیارم نقد بین M5 کامپتیشن و RS7 بود اتفاقا پدالم گذاشتش
میتونید نقاط ضعشو ببینید ،حتی تنها عیب CT4 بلک وینگ همین عدم وجود متریال داخلی با کیفیت مثل رقبا بوده ، بله کادیلاک به عنوان یه برند لوکس گزینه های پیشنهادی خیلی خوبی به مشتری برای افزایش تجمل میده اما ایا نسخه پایه هم همینطوریه؟ دقت کنید خودتونم گفتین که توی بررسی های مستقل ، وقتی CT5-V بلک وینگ در کنار RS7 ، GT63 و یا M5 CS قرار میگیره قطعا از لحاظ تجمل و کیفیت در سطح پایین تریه ولی این پایین تر بودن به معنای بی کیفیتیه؟ قطعا خیر
درباره بحث صندلیا که خودمم گفتم تمرکزش روی پیسته و توی کاربرد شهری در حد اون دو تای دیگه نیست ،تسلا هم قطعا تجربه ی کادیلاک و بامو رو نداره ،پس بحث صندلی رو اگه ترکیبی از پیست وشهر رو حساب کنید برنده کادیلاکه
بحث آلمانیا هم بود ، المانیا و هیچ کشور دیگه ای هیچ وقت بی عیب نبودن و نیستن
و حتی CS که ۴ تا صندلی بیشتر نداره
توی بحث راحتی بامو همیشه شکست خورده
M5 قبل از فیس لیفت بار ها به عدم راحتیش اشاره کردن
M8 که کلارکسون زد نابودش کرد ، جدا از اون بار به خشکی سواریش اشاره شده
بعد از فیس لیفت M5 تازه این مشکل تا حدی بهبود پیدا کرد ،M5 CS که تمرکزش رو پیسته بازم خشک تر و ناراحت تره ،صندلی های عقب CS توی عکس خیلی تنگه و مت واتسون توی یه مقایسه ای بین سدانای المانی یه اشاره بهش کرد
در کل به نظرم خوبه بگیم هر سه عالین ، این جزئیات کوچیک هم بحث سرشون قطعا تفاوتی توی نتیجه ( مساوی) ایجاد نمیکنه
درباره این موضوع که (برندای المانی پول تکنولوژی میگیرن نه کیفیت) ، من این حرفتونو رو خیلی قبول دارم اما یه شکل دیگه میخونمش : (برندای المانی بیشتر پول تکنولوژی رو میگیرن تا کیفیت)
اگه دقت کنید تفاوت های ریزی بین این دو جمله هست ، در کل خلاصه حرفم اینه که بامو قطعا ۵۰ هزار دلار از کادیلاک با کیفیت تر و لوکس تر نیست ، شاید فاصله کیفیت و لوکس بودن این دو خودرو ۱۰ هزار دلار باشه ، بقیه با توجه به جمله بالا ، شامل موتور تویین توربو و چهارچرخ متحرک و مقدار فیبر کربن زیادش رو شامل میشه ، اگه هم طوری نظرمو نوشتم که برداشت بشه کادیلاک بی کیفیته ، عذر میخوام ، نام بزرگ کادیلاک و بی کیفیتی با هم متضاد هستن
R@m!n
۱۰ آذر ۱۴۰۰من بحثم سر این بود که گفتی کیفیت متریال داخلی از بی ام و کمتره که اینطور نیست و هم سطح هستن.
حالا برای اثباته حرفت مجله ای رو مثال میزنی که خودتو خودم بارها مثال نقضشو اوردیم دیگه زدن تو جاده خاکیه 😄
من طرفداره این دو ماشین نیستم و اگر بخوام یه سدان میان ساز بخرم نمونه های M5 معمولی و نسخه های پایین تر همین کادیلاک یا لکسوس رو ترجیح میدم. بالاتر هم گفتم هر دو عالی هستن.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۹ آذر ۱۴۰۰تسلا قابل تحسین و بسیار از نظر فنی خوبه ولی من m5 cs رو به بقیه ترجیح میدم ، سه تاشون از نظر من خیلی دوست داشتنین ، اون v8 های دوست داشتنی رو به تسلا ترجیح میدم ، دوتا v8 که جزو بهترین v8 ها هستن ، در کل برای سه تاشون ارزش قائلم ولی اینجا انتخابم بی ام و هست
AMG GT R
۹ آذر ۱۴۰۰BMW M5 cs
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۹ آذر ۱۴۰۰اول تبریک میگم توپ طلای 7 Goat رو.lm7.منتظر 8 توپ طلا مسی بعد فتح جام جهانی با تینا هستیم.دوم ابنکه بازم آمربکاییها ثابت کردن برا بهترین بودن نباید قیمت فضایی بزاری.در ضمن تایم درگ کدیلاک هم باید با گیربکس محشر اتوماتیکش تو پیست درگ ثبت بشه.فعلا یه مورد دیدم تو یوتیوب که 10.9 زده.
Karl Benz
۹ آذر ۱۴۰۰داش فوتبالی هستیا 🙂
مازیار
۹ آذر ۱۴۰۰آلبی سلسته رو باهاتم
SF90 STRADALE
۹ آذر ۱۴۰۰چرا باید V8 سوپرشارژ ، دنده دستی و دیفرانسیل عقب رو ول کنی و یک الکتریکی فاقد هیجان و لذت رانندگی رو انتخاب کنی ؟؟؟؟
بی شک پادشاه سدان های آمریکایی کادیلاک CT5_V بلک وینگ هست 👑👑
M.Kazem.K
۹ آذر ۱۴۰۰(( چرا باید V8 سوپرشارژ ، دنده دستی و دیفرانسیل عقب رو ول کنی و یک الکتریکی فاقد هیجان و لذت رانندگی رو انتخاب کنی ؟؟؟؟ )) واقعا چرااااااااااا ؟!!؟؟!؟ فردی که مرتکب چنین عملی بشه رو واقعا درک نمیکنم !!!!
پارسا
۹ آذر ۱۴۰۰سلطان m5cs
بعد این اعداد و ارقام خیلی رسمی نیست که بخوای روش نظر بدی مثلا اعداد رسمی پیست نوربرگ و هوکنهایم مهمه
نظر منه
AMIR / ARMI
۹ آذر ۱۴۰۰چندین سال بود که آلمانی ها سدان های پرفورمنس شاخص بازار رو میساختن
حالا بازی عوض شده
کادیلاکی که لوکس ترین هارو در سال های دور میساخته حالا سریع ترین هارو میسازه
تسلا هم که نشون داد علم و تکنولوژی سیلیکون ولی چیزی نیست که جایگزین داشته باشه
پلاد با پکیج پیست قرار چه هیولایی بشه خدا میدونه
مازیار
۹ آذر ۱۴۰۰امیرجان من نه فن کادیلاک هستم نه بی ام و
کادیلاک در یک مسیر یک و نیم دقیقه ای کمتر از یک ثانیه سریعتر بود و در درگ ده ثانیه ای یک ثانیه کندتر
و با توجه به اینکه در مقوله پیست تفاوتها و حرف و حدیثها بیشتر از درگ هست، بنظرت آیا میشه گفت که کادیلاک اتومبیل سریع تری هست؟
AMIR / ARMI
۹ آذر ۱۴۰۰در یک مسیر کوتاه یک نیم دقیقه ای 0.7 ثانیه سریع تر بوده اونم با گیربکس دستی !!!!
گیربکس دستی خودش باعث افزایش تایم یه خودرو توی پیست میشه
این یک دنیا فاصله هستش
تو شتاب اولیه کادیلاک از کشش کمتری به خاطر نبود سیستم چهار چرخ رنج میبره
ولی وزن کم روی محور جلو باعث چابکی ماشین هندلینگ بهتر و وزن کمتر میشه
عملا سیستم چهارچرخ برای یه ماشین پیست محور مضر هستش
و تصمیم کادیلاک به جا هستش
و نظرم اینه CT5V blackwing 🖤
سریع تر از m5cs هستش اونم به صورت قابل توجه هندلینگ کادیلاک در حد چیزی مثل gt3 پورشه میدونن
ولی اگه هم شتاب اولیه بخوای هم چابکی و سرزندگی یه خودرو رو بخوای پلاد بهترین گزینه هستش سیستم چهار چرخ سنتی بی ام و رو نداره برای همین تقسیم وزن به درستی انجام شده و سیستم نرم افزاری پیشرفته درایو تسلا عملا باعث میشه تو پیست اندازه یه خودروی دیفرانسیل عقب مثل کادیلاک حس سرزنده بودن خودرو رو داشته باشی
و در صورت نیاز کشش بالای یه خودروی چهار چرخ در اختیار داری تا مثل یه موشک شتاب بگیری
( ولی من چارجر هلکت میخوام ) 😂
Silent
۹ آذر ۱۴۰۰از اون دست کلیپ ها هست که بکل نیازی به داستان سرایی نداره و باس دید و یادگرفت سالی یکی دوتا از این دست کارها بشه پیدا کرد.
همه چیز پر واضح هست از راننده تا افکت های لازم.
Sina10
۹ آذر ۱۴۰۰(باس دید و یاد گرفت)
حالا اگه همین کلیپ تسلا اول نمیشد:
کلیپی خالی از محتوای علمی و برای تخریب توسط دموکرات ها!!!
😂😂
M.Kazem.K
۹ آذر ۱۴۰۰دقیییقااااا همینه 😂👌👌👌👌👌👌👌
mohamadreza
۹ آذر ۱۴۰۰طرفدار تسلا نیستم
ولی بدجوری داره غول های خودروسازی رو تحقیر میکنه :)
محمدرضاخان
۹ آذر ۱۴۰۰زحمت کشیدید و خدا قوت. اما چرا آخه زیرنویس فیلم رو از گوگل ترنسلیت گذاشتید؟ حرف بی ربط و بی معنی زیاد داره. بد نبود یه نگاه مینداختین چی نوشته شده.
مخصوصا اونجاش که طرف با خوشخالی داره میگه این ماشین دنده دستیه اما زیرنویس میشه: این کتابچه راهنمای کاربره! :)
جواد عقیلی
۹ آذر ۱۴۰۰درود بر شما.
زیرنویس قبلی از نوع خودکار بود که با زیرنویس خودمون که اصلاح شده و کامل هست جایگزین کردیم. ممنون از دقت شما
ARMAN
۹ آذر ۱۴۰۰ای خدا چه کیفی داره دریفت با یه V8 با گیربکس دستی
انتخابم بذون شک کادیلاک هستش.
ب ام و هم جای خود داره
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۹ آذر ۱۴۰۰انتخابم بی ام و هست
چون طراحیش عشقه و با فاصله کمی از کادیلاک بهتره و داخلش هم که نصف عمرت اونجایی عالیه پرفورمنس عالی هم داره و کلا به قول یکی از دوستان یه چیز بین اون دوتاست
و در مقام دوم کادیلاک که فاصله اش خیلی کمه با بی ام و
تسلا هم دیگه آخر
R@m!n
۹ آذر ۱۴۰۰یه موضوعی که راجب این کادیلاک هست و باید شفاف سازی کرد ، چرا این ماشین انقدررر سریعه با وجود دیفرانسیل عقب بودن و موتوری با تکنولوژی قدیمی تر ؟!!!
اون موقعی که این ماشین معرفی شد خودم به شخصه خیلی ناامید شدم و فکر کردم یه سدانه پر ایراد و کم امکاناته که صرفا اومده یه نسخه 8 سیلندر از سری CT5 بده و اینجام خیلی انتقاد کردم راجبه این ماشین اما از اون جایی که جی ام خیلی قطره چکونی راجبش اطلاعات می داد بیرون قاعدتا تصوره دیگه ای ازش نمیشد داشت اما فهمیدم اشتباهه بزرگی کردم. حالا که اطلاعاته کاملی منتشر شده طی این یک سال دلیلش رو میشه فهمید.
مهم ترین دلیلش این هست که این ماشین توسط تیم ریسینگ کوروت و کادیلاک توسعه داده شده و عملا بر اساس یه ماشین مسابقه ای شکل گرفته، چیزی که جی ام هیچ جایی بهش اشاره نکرده بود و مثله یه راز نگه داشت حتی بعد از زمانه معرفی هم کسی نمی دونست. حالا این مهندسین چیکار کردن ؟
موتور 6.2 لیتری V-8 سوپرشارژر LT4 که با بهبودهایی در ورودی و اگزوز قدرت خروجی رو از 640 اسب بخار و 630 پوند فوت به ترتیب به 668 و 659 افزایش می دهد. استفاده از روتورهایی با قطر کوچکتر برای بهبود پاسخدهی و استفاده از قطعاته سبک تر برای جلوگیری از داغ شدن و پایداری عملکرد.
هر موتور توسط تکنسین واحدی در کارخانه مونتاژ کوروت در بولینگ گرین، کنتاکی ساخته میشه و امضای اختصاصی خودشو داره.
کلاچ دو دیسکی LuK برای ظرفیت گشتاور بالا (کارآمد در شتاب ثانویه) و قابلیت Active Rev Matching که از طریق یک سوئیچ تعبیه شده روی کنسول برای تنظیم خودکار سرعت موتور برای مطابقت با تعویض دنده های پیش بینی شده
قابلیت No-Lift Shift به راننده این امکان رو میده که بدون رها کردن پدال گاز تعویض دنده کنه.
گیربکس های دستی و اتوماتیک از یه سیستم خنک کننده اختصاصی برای حفظ عملکرد در مسیر استفاده می کنند.
تعلیق این ماشین از نسل چهارم سیستم پیشرفته مگنه راید با بهبودهایی در سیستم تعلیق جلو و عقب هست. نرخهای فنر سفتتر، میلههای تثبیتکننده توخالی منحصربهفرد، بوشهای با نرخ بالاتر که به طور خاص توسط تیم مهندسی ریسینگ کوروت تنظیم شده.
استفاده از شتابسنجهای جدید و یک واحد اندازهگیری اینرسی که تغییرات شرایط جاده را چهار برابر سریعتر از سیستم نسل قبلی منتقل و پردازش میکنه و نقشههای دمای ثانویه که مهندسان را قادر میسازد تا تغییرات دمای سیال دمپر را برای عملکرد ثابتتر، حتی در حین رانندگی با عملکرد بالا، جبران کنند.
واحد اندازه گیری اینرسی که اندازه گیری دقیق تری از حرکت بدن نسبت به چرخ را برای خوانش دقیق تر در ترمزهای شدید، پیچ های سخت و سایر شرایط رانندگی فراهم می کند.
کنترل شار مغناطیسی بهبود یافته که یک انتقال سازگارتر و دقیقتر بین برگشت و فشردهسازی ایجاد میکنه.
بهبودهایی در کنترل گذرا بدنه که به وسیله نقلیه اجازه میدهد در حین جابجایی بین پیچها در سطح بیشتری باقی بمونه (مشابه ماشین های مسابقه ای).
سیستم تعلیق جلو از برند بسیار مشهور مک فرسون هست که شامل یک بوش کاملاً جدید الاستومری 100 درصدی در CT4-V Blackwing و یک بوش هیدرولیکی مجدد تنظیم شده در CT5-V Blackwing برای بهبود واکنش سواری هست که علاوه بر این لینک هندلینگ دارای اتصالات توپی متقاطع برای بهبود کنترل جانبی و واکنش سریعتر فرمون تعبیه شده. تعلیق عقب هم نمونه مستقل پنج اتصالی هست.
پیوند جانبی دارای بوش های سفت تر برای پاسخ سریع تر و افزایش چابکی پیچیدن است
CT5-V Blackwing و CT4-V Blackwing شامل یک برنامه اعتبارسنجی فشرده برای اطمینان از عملکرد ثابت در پیست ها هست که مشابه ماشین های مسابقه ای شامل :
تست مسیر پیوسته بیست و چهار ساعته با گیربکس اتوماتیک موجود، پکیج هوای فیبر کربنی موجود، چرخهای آلومینیومی و پکیج ترمز سرامیکی کربن موجود
تست پیست دوازده ساعته مداوم با گیربکس دستی استاندارد، پکیج هوای فیبر کربنی موجود، چرخهای آلومینیومی و پکیج ترمز سرامیکی کربن موجود
آیرودینامیک عملکردی، از جمله پکیج هوای فیبر کربنی موجود، به قدرت مسیر مدلهای سری V بلک وینگ برای پشتیبانی از انواع نیازهای خنککننده برای موتورها، گیربکسها، محورها و سایر سیستمهای پشتیبانی مربوطه کمک میکند.
علاوه بر این، تایرهای MICHELIN Pilot Sport 4S که به طور انحصاری برای مدلهای سری V بلکوینگ توسعه یافتهاند، به تعادل آنها در قابلیت مسیر و راحتی جاده کمک میکنن.
هر دو خودروی بلکوینگ سری V دارای چرخهای آلیاژی آلومینیومی فورج استاندارد با عرضهای تکانخورده، جلو به عقب هستند. این چرخ های آهنگری قوی تر و سبک تر از آلومینیوم ریخته گری معمولی هستن.
همه اینا یعنی تو این ماشین تلاش شده تا جای ممکن نقش موتور رو در پرفورمنس با ایجاد بهبودهای تعلیق و گیربکس کمتر کنه تا عملکردی مشابه نمونه های پیشرفته داشته باشه.
کادیلاک یه ماشین مسابقه ای هست که زیر یه پوسته لوکس استتار کرده.
Sina10
۹ آذر ۱۴۰۰اقا رامین دستت درد نکنه واقعا
برای من خیلی سوال بود که چجوری کادیلاک CT5-V بلک وینگ با عملکرد ضعیف تر تو خط مستقیم و دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی چجوری تونسته توی پرفورمنس به M5 CS و پلاد نزدیک بشه و دقیقا با اینا رقابت کنه تا نسخه های ارزون تری مثل M5 کامپتیشن و RS7
ماجرای CT5-V بلک وینگ ماجرای همیشگی تفاوت ۹۱۱ GT3 و توربو اس هست
R@m!n
۹ آذر ۱۴۰۰حیف که آخرین کادیلاکه درونسوز هست
MC20
۹ آذر ۱۴۰۰رامین جان سلام دمت گرم . . . با این مطلب مفید و کامل و نوآورانه و کاملا به موقع . . . باز لول کامنت های سایت رو تا سطح دانشگاه بالا آوردی داداش . . . واقعا حظ کردم . . . بماند که یه کامنت هایی خوندم این چند روز . . . که داشتم کهیر می زدم . . . خلاصه که دست مارو هم بگیر داداش . . . ارادت . . . مهدیار .
R@m!n
۹ آذر ۱۴۰۰کاره خاصی نکردم لطف داری دوسته من ♥️
MC20
۹ آذر ۱۴۰۰نفرمایید قربان … این مطالب تخصصی و دقیق و مفید فقط با عشق و تعهد جمع آوری میشه … و بماند که هر جایی هم از این مطالب نمیشه دید … سپاس و ارادت رامین جان 🙏🌹
1123
۹ آذر ۱۴۰۰بهترین سدان های بنزینی هم جلوی الکتریکی ها هیچند.
فقط موندم چرا بعضیا از الکتریکی شدن برند ها میترسن
Silent
۹ آذر ۱۴۰۰چون نه دانش و تکنولوژی ش رو دارن نه سرمایه کافی برا بلند مدت جهت کارکردن روش پس فروش امروزشون مهم تر هست.
از چند روز پیش که کیت سرامیک کربن PLAID با قیمت 20 هزارتا در دسترس شد. اساسا چرا این قیمت؟! چون از امکانات موجود در بازار فقط تووی یک مورد استفاده کرد تسلا که اساسا هیچ ارتباطی با مجموعه نداشت.(کالیبرهایی نزدیک قیمت مدل 2) سوال اینجاس که در طول یک دهه مگه این تکنولوژی ارتباطی به ev شدن داشت که برندهای سنتی اقدام به ارزون سازیش نکردن؟! می بینید که اینا صرفا از تولید کنندهای بازار و قطعه سازان کمک گرفتن همین. به مشتری تحمیل کردن پرفورمنس= پول
(هر چند طی چند سال آتی احتمالا اولین مورد رو رودستر هست خود TESLA با توسعه ساختار موتورهاش با ایجاد ضریب دوران معکوس و کاهنده!!! در پی حذف کالیبر فیزیکی ترمز به طور کامل از چرخ ها خواهد کرد. و این کار رو هم می کنه همون کار که با گیرباکس و در سال آتی با برف کن های فیزیکی کرد)
برندهای سنتی این کاره نیستن و صرفا در پی ev شدن به سبک قدیم! نتیجش هم می شه استارتاپ LUCID که دایملر و با تاریخچش داره به چالش بدی می کشه.
Elmiraj
۹ آذر ۱۴۰۰به همین راحتی……….
amir
۹ آذر ۱۴۰۰فقط bmw m5 رو عشق است
amir
۹ آذر ۱۴۰۰bmw m5 ❤
Joseph
۹ آذر ۱۴۰۰یادمه اولین بار سوار ماشین شدم ماشین آریا پدرم بود ۳ دنده بود، گذاشت دنده یک تخت گاز کرد چسبیدم به صندلی انقدر ذوق کرده بودم، دنده یکش هر چی گاز میداد میرفت، حالا کادیلاک دیدم یاد اون ماشین افتادم
یادش بخیر
رضا
۱۰ آذر ۱۴۰۰هر سه عالی هستن ، انتخاب اول تسلا ، دوم کادیلاک و سوم بی ام و
لینگ
۱۱ آذر ۱۴۰۰یا موتور درون سوز ۷۰۰_۸۰۰اسب بخاری در مقابل ۳تا موتور الکتریکی با ۱۰۰۰اسب بخار ،، از سه تا موتور استفاده میکنن بعد میگن ماشینا الکتریکی سریعترن 🤨