اوایل سال ۲۰۲۲ کادیلاک با انتشار چند تصویر، پیشنمایشی از نسخهٔ قدرتمند اسکالید V را ارائه کرد و حالا مشخصات و جزئیات کامل این شاسیبلند فول سایز پرفورمنس را اعلام کرده است. اصلیترین ویژگی این ماشین زیر کاپوت آن پنهان شده یعنی جایی که همان نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ سدان پرفورمنس CT5-V بلکوینگ قرار گرفته است. بااینحال، این موتور در اینجا به سوپرشارژ بزرگتر ۲.۶۵ لیتری مجهز شده که بوست بیشتری دارد و خروجی را به ۶۸۲ اسب بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن متر گشتاور افزایش داده است.
با این نیرو، اسکالید V نهتنها قویترین کادیلاک تاریخ محسوب میشود بلکه سازندهٔ آمریکایی آن را قویترین شاسیبلند فول سایز حال حاضر دنیا هم میداند که ادعای درستی است زیرا دوج دورانگو هلکت هماکنون از خط تولید کنار رفته است. اسکالید V در هردو نسخهٔ استاندارد و کشیده یا ESV تولید میشود که به ترتیب ۲۸۲۰ و ۲۹۰۶ کیلوگرم وزن دارند اما با وجود چنین وزن سنگینی، به لطف نیروی عظیم پیشرانه ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۲.۷ ثانیه طی میکند.
هرچند انتقال نیروی موتور همچنان توسط همان گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد اما به گفتهٔ کادیلاک، این گیربکس بهطور خاص برای شخصیت اسپرت اسکالید V تنظیم شده است. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هوشمندی مجهز است که گشتاور را با نسبتهای مختلفی توزیع میکند. در شرایط رانندگی عادی، قدرت بهطور مساوی بین محورهای جلو و عقب تقسیم میشود تا حداکثر کشش فراهم شود اما در صورت نیاز، امکان انتقال تا ۶۷ درصد از قدرت به محور عقب هم وجود خواهد داشت.
کادیلاک اما فقط یک پیشرانهٔ بزرگ و قدرتمند را زیر کاپوت اسکالید قرار نداده و به ارتقاءهای دیگری هم توجه داشته است تا با قدرت عظیم موتور هماهنگ شوند. اسکالید V به نسل چهارم سیستم کنترل سواری مغناطیسی جنرال موتورز به همراه سیستم تعلیق بادی تطبیقی و قطعات تعلیق خاص V مجهز شده است. در این نسخه، فنرهای بادی عقب سفتتر از فنرهای جلو شدهاند تا بهتر بتوان از ۶۸۲ اسب بخار قدرت موتور استفاده کرد. کادیلاک همچنین حالات رانندگی مختلفی مثل اسپرت و تورینگ را هم برای این ماشین در نظر گرفته که قسمتهایی مثل فرمان یا سیستم تعلیق را بهطور خاص تنظیم میکنند. در اینجا حتی یک حالت برف و یخ هم وجود دارد که روی پیشرانه و سامانهٔ چهارچرخ محرک تأثیر میگذارد.
علاوه بر این، کابین اسکالید V نیز مملو از تکنولوژیهای مدرن و پیشرفته است که ازجملهٔ مهمترین آنها میتوان به نمایشگر خمیدهٔ ۳۸ اینچی 4K، سیستم صوتی AKG با ۳۶ بلندگو و سیستم نیمه خودران سوپر کروز اشاره کرد. البته مورد آخر بهعنوان یک آپشن سفارشی ۲۵۰۰ دلار ارائه میشود. کابین اسکالید V همچنین به تریمهای مشکیرنگ و چوب تیره هم مجهز شده تا از نسخههای معمولی متمایز شود.
در همین حال، طراحان کادیلاک به فکر ظاهر اسکالید V هم بودهاند و آن را با تغییراتی هرچند جزئی تهاجمیتر کردهاند. در جلوی خودرو علاوه بر جلوپنجرهٔ مشکیرنگی که قبلاً در تیپ اسپرت اسکالید معمولی دیده بودیم، در طرفین دیلایتهای عمودی خودرو ورودیهای هوایی تعبیه شده و سپر هم با ورودی هوای میانی دستخوش تغییراتی شده است. رینگهای ۲۲ اینچی منحصربهفرد با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ و چهار سر اگزوز در عقب هم از دیگر ویژگیهای ظاهری این شاسیبلند پرفورمنس هستند.
فروش اسکالید V از اواخر تابستان امسال آغاز میشود و به گفتهٔ کادیلاک، تولید آن محدود خواهد بود اما فعلاً تعداد تولید اعلام نشده است. این اسکالید قدرتمند هرگز خودروی ارزانی نخواهد بود و با قیمت پایهای که از ۱۵۰ هزار دلار شروع میشود، گرانترین کادیلاک تولیدی تاریخ بهحساب میآید. برای مقایسه، قیمت آلپینا XB7 از ۱۴۲,۲۹۵ دلار و قیمت مرسدس GLS63 AMG از ۱۳۳,۱۵۰ دلار شروع میشود.
javadhy
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ظاهرش بی نقصه در مورد پیشرانه هم من هر تستی که دیدم گفتن فوق العادس (پیشرانهct5blackwing) تنها مشکلش میتونه قیمتش باشه ولی چون نسبت به رقباش تولید محدوده قیمتش معقوله و فکر کنم دیگه آخرین نسل از اسکالید نسخه پرفورمنس بدون کمک از الکتریکی سازی باشه پس واقعا ارزش خرید داره تنها رقیب واقعیشم توی ژرمن ها gls 63 هست چون xb7 تمرکز اصلیش روی لوکس بودنه رقیب های واقعیشم که دوج دورانگو هلکت و جیپ گرند چروکی ترک هاک بودن که متاسفانه فعلا تو بازار نیستن و فکر نکنم در آینده هم دیگه تولید شن
MR.JD
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حقیقتا بدون تعصب و طرفداری میگم
این یکی از بهترین خودروهایی بود که تا حالا دیدم !
با اینکه طرفدار ازلی و عبدی مرسدس بنز هستم ولی وحشتناک عاشق این اسکالید شدم
اوایل رونمایی اسکالید از طراحی آن انتقاد میکردم که هیبت نسل قبل را ندارد . الان مشکل حل شد :))))
TML BN
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱عجیب چیزیه مخصوصا موتورش
فکر کنم ۱۵۰ هزار دلار واقعا براش می ارزه
Behnam1012
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱غول مرحله آخر همه چیز تمام
AMIR / ARMI
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱قیمت پایش از xb7 هم بیشتر
حالا کادیلاک به جایی رسیده که قیمت ها رو بیشتر از رقبا میگیره و تو برند خودش این کشش رو به وجود آورده این نقطه بزرگی هست برای کادیلاک
همچنین کادیلاک سلستیک که قرار شروع قیمتش از ۲۰۰ هزار دلار باشه نشون میده جنرال موتور میخواد در آینده کادیلاک لوکس تر و محدود تر از چیزی که الان هست بکنه
خبر دیگه در مورد کادیلاک اینکه که کسایی که صدای خودروی مسابقه ای لمانز LMDH کادیلاک شنیدن میگن که صدای یه 8 سیلندر جذاب میده که احتمالا همون موتور ۵.۵ لیتری ریسینگ کوروت باشه
Jdm باز
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کاملا برازنده نام کادیلاک
خیلی عالی و زیبا
Mad.z.Max
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱موافقم باهات، توی ویدیو چندین بار قسمتایی که فول تراتل میروند رو با صدای بلند گوش دادم، واقعا شارژ شدم :)
AMANTE
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کادیلاک برای سال های آخر غیر الکتریک بودن داره سنگ تموم میزاره، به نظر من یک مقدار قیمت بالایی داره ولی چون یک سبک طراحی و مهندسی و مشتری های متفاوتی داره نسبت به آلمانی ها و انگلیسی ها فروش تضمین شده ای داره.
محمد امین
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خریدن این ماشین بر هر انسانی که توانایی مالیش رو داره واجبه
عاشق پدال
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱میخوامش
حال میده هر چند ماه باهاش بری تهران و برگردی. تهران تا مسکو منظورمه. کلا ۴ روز طول نمیکشه بری.
MR.JD
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش روسیه جنگه صبر کن تموم شه بعد
عاشق پدال
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱روسیه جنگه؟ کی گفته؟
MOTORE PUSHROD
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱قدرت موتوره پوشراد
Mad.z.Max
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی یچیزی رو زبونت افتاده ها! بیشتر ضد تبلیغه این صحبتا.. حتی واسه منی که عاشق آمریکایی هستم
Aboalfazl demon
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱با این هیکل و وزن شتابش ۴.۴ ثانیس
انقدری از فروش مطمئنه که قیمتش از محصولات آلمانی بیشتره
این یعنی کادیلاک بد جوری داره برمیگرده
و عجب ماشین چشم نوازی
MOTORE PUSHROD
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱شورولت باس این موتوره پوشراد سوپرچارج و بزاره رو سیلورادو در جهت رقابت با رم تیرکس
Carlover
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱بی نقصه اسکالید
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱همچین گفتن قیمتش زیاده انگار چی . ۱۵۰ هزار تاست دیگه . برای این ماشین واقعا اونقدرا هم زیاد نیست . اره ۱۵۰ هزار تا مبلغ کمی هم نیست ولی برای این ماشین خیلی خیلی خوب و معقول هست . ۲۰۰ هزار تا هم خوبه
viper2
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱شما فقط کیفیت کابین رو ببین . هر چی ماشینه میارزه . عالیه . برترین کادیلاک تاریخ . ببین چقدر تکنولوژی داره . .
Hadi
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱این دیگه آخرشه…
قصر مجلل سه ردیفه ۴.۴ ثانیه ای 😍👌🏼…
در یک کلام محشره…
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱فکرش رو نمیکردم همچین قدرتی براش در نظر بگیرن عجب غولیه.قویترین suv جهان.جانم انجین 6.2 پوسراد عجب صدایی.
R@m!n
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیشه ایرادی بهش گرفت پکیج کامل و جذابی شده.
واقعا حماقت بزرگی هست حالا که خانواده بلک وینگ تونستن به رقبای آلمانی برسن به راحتی کنار گذاشته شن و برقی بشن.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱فقط خدا کنه جیپ هم عاقل باشه رو گرند واگونیر انجین هلکت رو بزاره.اگر لینکلن هم یه وی8 چاق بزاره که دیگه چه شود.اوف چی میشه انجین 7.3 پوشراد فورد رو با سوپر شارژ بزاره رو نویگیتور
امیرشایان فرازی
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱کار کادیلاک که من عاشقشم اینه که یه ماشین خونواده رو ور می داره یه موتور گنده میذاره روش میشه درجه یک
کیانوش
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چه غولیه
رحیم
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نکته: دوج دورانگو را در مقایسه با تاهو و اسکالید و نویگیتور و یوکان و اکسپدیشن و واگونییر ، نمیشه فول سایز حساب کرد به شکل مشخصی کوچکتره.
رضا
۱۱ مهر ۱۴۰۱اگه لیمیتد پروداکشن باشه این قیمت رو میشه معقول دونست .درغیر اینصورت واقعا رقم بالاییه
سعید
۱۹ خرداد ۱۴۰۲درود
خیلی عالیه این ماشین ولی چرا برای صندلی های عقب اپشن نداشتن؟آیا سفارشی یا نه