سدان اسپرت کادیلاک CT6-V عمر چندان درازی نخواهد داشت و به نظر میرسد پیشرانهٔ 4.2 لیتری V8 توئین توربوی جدید این شرکت یعنی بلکوینگ هم سرنوشت مشابهی داشته باشد زیرا به گفتهٔ موتورترند، این موتور به دلیل کاهش هزینهها تقریباً بلااستفاده شده و درنتیجه احتمالاً با CT6-V کنار خواهد رفت. البته این چیزی نبود که جنرال موتورز در ابتدا در ذهن داشته باشد. طبق گفتهٔ این نشریه، قرار بود هردو مدل جدید کادیلاک CT5 و XT6 روی پلتفرم اُمگا ساخته شوند یعنی همان پلتفرمی که در سدان پرچمدار CT6 بکار رفته است.
این امر باعث میشد نصب پیشرانهٔ بلکوینگ در این مدلها امکانپذیر باشد اما متأسفانه جنرال موتورز با کاهش فروش مواجه شد و تصمیم به کاهش هزینهها گرفت. به همین دلیل، CT5 به پلتفرم آلفا منتقل شد و XT6 هم روی پلتفرم C1XX شکل گرفت که در بیوک انکلیو، شورلت بلیزر و جیامسی آکادیا هم مورداستفاده قرار گرفته است. به خاطر این تصمیم و تغییر پلتفرم، این مدلهای جدید نمیتوانند از موتور بلکوینگ استفاده کنند.
اما متأسفانه خبرهای بد به اینجا ختم نمیشود زیرا موتورترند همچنین گزارش داده است که بلکوینگ زیر کاپوت نسل آیندهٔ اسکالید هم قرار نخواهد گرفت. این موضوع هم به خاطر کاهش هزینهها است و این یعنی اسیووی پرچمدار کادیلاک باید همچنان از همان موتور V8 پوشراد سنتی جنرال موتورز استفاده کند؛ بنابراین احتمالاً در سینهٔ اسکالید جدید همچنان همان موتور 6.2 لیتری V8 فعلی قرار خواهد گرفت. اگر این گزارشها حقیقت داشته باشند واقعاً ناامیدکننده است اما مرگ موتور بلکوینگ به معنای این نیست که در آینده شاهد هیچ کادیلاک عملکرد بالایی نخواهیم بود زیرا این شرکت ساخت جانشین مدلهای ATS-V و CTS-V را تأیید کرده و شایعاتی هم به ساخت اسکالید V با پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ با قدرتی در حدود 650 اسب بخار اشاره داشتهاند.