کادیلاک هیچگاه از ساختن خودروهای بزرگ و سنگین هراسی نداشته است. اوایل دهه ۱۹۳۰ میلادی کادیلاکهایی بوده که بیش از ۳ تُن وزن داشتهاند و در همین حال، اتومبیل به حساب میآمدند. در حال حاضر، مدلهای بزرگ کادیلاک شامل اسکالید و اسکالید ESV با فاصله محوری بلندتر هستند. این مدلها هماکنون در نسل چهارم از طول حیاتشان از سال ۱۹۹۹ به سر میبرند و پلتفرم آنها با نسخه بازنگری شده شورولت تاهو، شورولت سابربن، جیامسی یوکون و جیامسی یوکون XL مشترک است. اسکالید استاندارد جدید دارای ۱/۴ اینچ طول بیشتر بوده، ۱/۵ اینچ عریضتر و وزن آن نیز ۴۵/۳ کیلوگرم نسبت به مدل سال گذشته بیشتر است.
توجیه جنرالموتورز برای این افزایش ابعاد و وزن (۲۶۶۲ کیلوگرم در مجموع برای 4WD تست شده)، بازنگری در مهندسی موتور ۶/۲ لیتری pushrod V8 با بلوک کوچک است. با بهینهسازیهایی مانند انژکتور سوخت مستقیم، قدرت خروجی موتور از ۴۰۳ به ۴۲۰ اسببخار رسیده است و گشتاور نیز از ۵۶۵ به ۶۲۳/۶ نیوتنمتر افزایش یافته است. همچنین عملکرد موتور در تستهای سازمان حفاظت محیط زیست امریکا بهبود یافته است. اسکالید جدید در شهر مصرف سوختی برابر ۱۶/۸ لیتر و در جاده برابر ۱۱/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. این مصرف سوخت، تنها باید با شاسیبلندهای بزرگ در این کلاس مقایسه شود. فائق آمدن بر اینرسی ناشی از یک واگن ۲۶۶۲ کیلوگرم (بدون محاسبه وزن وسایل و سرنشینان) مسئله چالشبرانگیزی است. ولی در همین حال، پیشرانه ۶/۲ لیتری در هنگام سبز شدن چراغ از کسی عقب نمیماند. اسکالید بزرگ در مدت ۶/۱ ثانیه از حالت ایستاده به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای یک خودرو با وزن نزدیک به ۳ تُن، آمار نسبتاً خوبی است. در همین حال، نسبت به نسل قبل ۰/۲ ثانیه چابکتر شده است. گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به شکلی بهینه از خروجی موتور ۶/۲ لیتری استفاده میکند. البته شاید اگر از گیربکس ۸ دنده اتوماتیک جنرالموتورز استفاده میشد، نتیجه بهتری را شاهد بودیم. ولی کمتر کسی میتواند از گیربکس ۶ دنده کنونی ناراضی باشد. به علاوه، باید گفت که استفاده از دکمه انتخاب دستی دندهها چندان راحت نیست. تکنولوژی به کار رفته در موتور شرایط پایداری را ایجاد کرده است؛ ولی چنین چیزی در مورد سیستم ترمز صادق نیست. وقتی خودرویی با این وزن سرعت بگیرد، نیروی اینرسی حرکتی زیادی تولید میشود. در نتیجه، سیستم ترمز اسکالید در عین حال که بهینهسازی شده، باز هم خودرو را از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر در مسافتی نزدیک به ۶۰ متر متوقف میکند؛ برای خودرویی که میخواهد خانواده و وسایل را جابجا کند، چنین عملکردی در ترمزگیری چندان مطلوب نیست.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۷-۸ سرنشین، ۵ در واگن.
- قیمت مدل تست: ۸۷۹۸۵ دلار (قیمت مدل پایه: ۷۲۶۹۰ دلار).
- نوع موتور: pushrod 16-valve V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۶۱۶۲ سیسی.
- قدرت: ۴۲۰ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۲۳/۶۷ نیوتنمتر در ۴۱۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۹۴۶ متر.
- طول ماشین: ۵/۱۷۹ متر.
- عرض: ۲/۰۴۵ متر.
- ارتفاع: ۱/۸۹ متر.
- وزن کلی: ۲۶۶۲ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۱ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۸ ثانیه.
- صفر تا ۱۷۷/۰۳ کیلومتر بر ساعت: ۲۰ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۷ ثانیه با سرعت نهایی ۱۵۴/۵ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۱۸۱/۸ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۹/۴۴ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۶/۸ لیتر در شهر و ۱۱/۲ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۶/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۰ شهریور ۱۳۹۳درود .
همه چیز عالی به جز ترمز .
لیفان
۱۰ شهریور ۱۳۹۳فقط لیفان ایکس 60 رو عشقست…..90000دلار به یه هیولا بدی که چی آخه….
فرید
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ش.خی جالبی بود
امیرمحمد قرایی
۱۹ شهریور ۱۳۹۳هرچی باشه یه ماشین امریکایی با کیفیته صد سالم برات کار میکنه ماشینای چینی فقط قیافه دارن ولی کیفیت صفر اونم لیفان (ولی جالب بود)
صدرا
۲۲ آبان ۱۳۹۳کی گفته کادیلاک 100 سال عمر میکنه ؟
بین بنز و بی ام و و لکسوس ، کادیلاک از همه پر استهلاک تره !!! لکسوسم ک با دوام ترین خودروی دنیا شناخته شده…
کامران
۲۰ دی ۱۳۹۴عزیزم وقتی 80 هزا دلار پول ماشین میدی که برای مسافرکشی نمیخری دنبال استهلاک باشی ، بعدشم تمام ماشین های تو این رنج قیمت پر از سیستم های برقی و کامپیوتری هستن خیالت راحت هزینه همه بالا هست حتی لکسوس گرامی.
amir
۱۰ شهریور ۱۳۹۶لیفان با کادیلاک مقایسه نمیشه فقط با دوچرخه مقایسه میشه
سام01
۱۶ شهریور ۱۳۹۳اتومبیلی خاص برای بازارهای خاص.suv های فول سایز اصولا برای کشورهایی با وسعت زیاد و عاشق مسافرت طراحی و ساخته میشن که برای اونها نهایت اسایش و ارامشو به ارمغان میارن.شما از این بعد به قضییه نگاه کنید یک خانواده امریکایی که میخواد مسافرت بین ایالتی بره چه خودرویی میتونه براشون این حجم ارامشو به ارمغان بیاره.این شرایط در مورد کشور خودمون هم صدق میکنه.وسعت زیاد و البته جاده های غیر اسفالت مخصوص طبیعت گردی.برای همینه که ایرانیها هم عاشق ماشینهای بزرگ و قدرتمند هستند.درست برعکس اروپا.
s.class
۱۵ دی ۱۳۹۳سلام.
بنظر من که عالیه همه چیش البته قبول دارم ترمزش ضعیفه ولی عشقمه…
ادم یکی از اینا داشته باشه وای من که داشته باشم هر روز باهاش میرم کوه باهاش.
خیلی دوس دارم جاده خاکی کوهستانی با کادیلاک……
درسته من غیر بنز هیچ مارک دیگه ای رو ماشین حساب نمیکنم ولی اینو هم قبولش دارم…..
پرهام
۱۸ فروردین ۱۳۹۴فقط ماشین های امریکایی و همه چیز امریکا چون از کار نمی افتن.
Mohammad
۵ شهریور ۱۳۹۴چرا آخه چرا ترمزش باید ضعیف باشه؟ یه همچین ماشینی نباید هیچ ضعفی داشته باشه.ولی خوشحالم که در کلاس خودش سرور همه است.
سپهر
۸ خرداد ۱۳۹۵دوستان اینو بدونین که تایر های کادیلاک ۲۲ اینچ هستش یعنی خیلی هم تو جاده هایهای آفرود حرفی برای گفتن نداره
ولی بازم بهترین ماشینیه که وجود داره از نظر من
محمد
۱۴ مرداد ۱۳۹۵آقا یدونه اسکالید تو تبریز هستش لامصب اندازه مینی بوسه صاحبشم یه پیرمرد لاغره وقتی میخواد سوار ماشین بشه انگار داره سوار اتوبوس میشه
AF
۱۴ دی ۱۳۹۵داداش من صاحب اون کادیلاک رو میشناسم رئیس داییم هستش اسم صاحب اون کادیلاک مهندس مصری هستش . ماشینم که تانکه ماشین نیست لامصب خیلی بزرگه ولی توش نشستن و روندنش حال میده.
محمد
۶ شهریور ۱۳۹۵بعضی از دوستان میگن لکسوس با دوام ترین خودرو دنیاست.عزیزمن کادیلاک زیر مجموعه ی جنرال موتورزه که خود جنرال موتورز هم بزرگترین خوردرو سازی دنیاست.پس مطمئن باش که هیچوقت لکسوس به کادیلاک نمیرسه.بالاترین مدل لکسوس lx570هستش که خیلی ضعیف تر از اسکالید هستش تازه lx570 از infiniti qx80که ژاپنی هستش هم ضعیف تره.
Milad
۳ مهر ۱۳۹۵غول تمام عیار
-
۱ دی ۱۳۹۵عالیه با این موتور مصرفش از لندکروز کمتره
فریدون
۳۰ بهمن ۱۳۹۵اسکالیدم حرف نداره،اما ب پای لکسوس lx570,نمیرسه،واقعا ژاپن برترین غول خودروسازی تو دنیاس در کنار آلمان،ماشیناشون فوق العادس
ن تنها تو خودروسازی بلکه تو اکثر موارد مثل
عمران،ربات سازی،میکرو کنترلها،نانو ذرات،تجهیزات الکترونیکی و صنعتی،اینترنت و پهنای باند،تجهیزات مخابراتی،دستگاه های مکانیزه ،معماری مدرن،مترو،حمل و نقل ،قطارهای پرسرعت،هواپیماسازی،رایانه،سوپر کامپیوترها
موتورهای جت،پمپ های صنعتی،جت های رادارگریز
هواپیماهای بدون سرنشین،فناوری نانو،فناوری 5 و 7 بعدی،هوافضا،بالگردها،کشتی سازی،تاورکراین و … بسیاری از صنایع دیگر ژاپن در خیلی از این مسائل بهترین کشور جهان و در بعضی جز بهترین ها است.
محمد مهدی صفری
۲۲ اسفند ۱۳۹۵ببخشید یه سوال داشتم الان لکسوس lx570 بهتره یا کادیلاک اسکالید
ح.م
۱۳ شهریور ۱۳۹۶حسین از کرج من بیش از ۳۰ نوع ماشین آلمانی و ژاپنی از قبیل s500 . لکسوس nx300 . Bmw 740li سوار شدم الانم دنبال خرید یدونه اسکالید هستم تنها ماشینی که زیر پای رئیس جمهور آمریکا باشه نیاز به نقد و برسی و مقایسه نیست ماشین فقط کادیلاک از آمریکا