بهتازگی سدان جدید کادیلاک که CT5 نام دارد در حال آزمایش دیده شده و اولین تصاویر جاسوسی آن منتشر شده است. البته با توجه به افزایش شدید محبوبیت کراساوورها و از طرف دیگر کاهش فروش سدانها طی سالهای اخیر، کادیلاک هم قصد دارد مانند بسیاری از شرکتها تعداد سدانها را در سبد محصولات خود کاهش دهد. به همین دلیل، به گفتهٔ رئیس سابق کادیلاک آقای «Johan de Nysschen» سدان جدید CT5 جایگزین هردو سدان CTS و XTS خواهد شد.
این سدان جدید کادیلاک به طرز شگفتآوری اسپرت به نظر میرسد بهویژه با توجه به کاپوت برجسته و ورودی هوای روی آنکه مستقیماً خودروهای عضلانی را یادآوری میکند. البته CT5 بهطور کامل با پوششهای استتاری فراوانی پوشیده شده و به همین دلیل نمیتوان به ویژگیهای طراحی آن پی برد اما علیرغم این استتار سنگین، به نظر میرسد بجای اینکه جلوپنجره تنها بخش کوچکی از دماغه را پوشش داده باشد، بهطور کامل بین چراغهای جلوی کشیده شده است.
چراغهای باریک نیز یکی دیگر از ویژگیهای نمای جلویی CT5 هستند اما کادیلاک همچنان در این سدان جدید هم دیلایتهای LED عمودی مشابه CT6 را حفظ کرده است. علاوه بر این، یک سنسور بزرگ و یک دوربین هم در مرکز جلوپنجره دیده میشود که نشاندهندهٔ وجود سیستم کمکرانندهٔ پیشرفتهای در این سدان جدید آمریکایی است. این تجهیزات احتمالاً متعلق به سیستم سوپر کروزر کادیلاک هستند که یک سیستم رانندگی بدون دخالت راننده بوده و تا سال ۲۰۲۰ برای تمامی محصولات این شرکت ارائه میشود.
کارکنان کادیلاک اما پروفیل جانبی CT5 را کاملاً پنهان کردهاند تا هیچکدام از ویژگیهای این قسمت مشخص نشود. به همین دلیل تنها ویژگی قابلمشاهدهٔ این قسمت، شیب ملایم سقف در قسمت عقبی است که نمایی سیال را ایجاد کرده است. در قسمت عقب هم چراغهایی دیده میشود که در سراسر عرض این قسمت کشیده شدهاند و به چراغهای دوج چارجر شباهت دارند اما به نظر میرسد این طرح برای گمراه کردن بهصورت نمایشی روی پوشش استتاری کار شده باشد و طرح اصلی چراغهای عقب CT5 کاملاً متفاوت باشد. در قسمت پایینی این قسمت نیز سر اگزوزهای ذوزنقهای به چشم میخورد.
فعلاً جزئیات و مشخصاتی از کادیلاک CT5 در دست نیست و اطلاعاتی از موتورهای آن نداریم اما بااینحال برآمدگی بزرگ روی کاپوت خودرو نشان از وجود موتوری قدرتمند در زیر آن دارد؛ بنابراین میتوان گفت پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 توئین توربوی کاملاً جدید کادیلاک که بهتازگی در مدل CT6 V-Sport معرفی شده است و ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد، یکی از گزینههای محتمل برای نیرو بخشیدن به CT5 خواهد بود. با توجه به استراتژی اعلامشده از سوی کادیلاک، در سبد محصولات آیندهٔ این شرکت سه سدان وجود خواهد داشت که شامل مدل کنونی CT6، این مدل جدید CT5 و یک سدان کامپکت با نام احتمالی CT3 میشود.
PARTHIAN
۲۸ خرداد ۱۳۹۷این مدل به نظرم تو سگمنت سدانهای متوسط باشه
یعنی مثل سری ۵ و a6 ولی خب از نمایه بغلش خیلی خوشم اومد چراغ جلوش هم اینگار باید برگرفته از کانسپت اسکالا باشه
در کل خبر بی نهایت خوشحال کننده ای واسم بود
منتظر ct3 هم هستم
Nima
۲۸ خرداد ۱۳۹۷شدیدا احساس میکنم چارجر هست این ماشین!!
به ۳ دلیل
۱. چراغ عقب که گفت الکیه ، ولى فکر میکنم نه
۲.خطوط و برامدگى روى در راننده دقیقا مال چارجر هست
۳. کادیلاک یه برند لوکسه و از هود اسکوپ اینطورى عین ماسل ها توى سدانش استفاده نمیکنه و میتونه مال دوج ها باشه چون امثال این هود رو روى چلنجر و چارجر دیدیم.
اما بازم این امکان هست که کادیلاک بخواد خیلى استتار کنه که به نظر اگر کادیلاک باشه واقعا موفقه.
نیما
۲۸ خرداد ۱۳۹۷تو عکس آخر دقت کنین کاملا چراغای کادیلاک هست برجستگی ها و فرورفتگی ها کاملا مشخصه قطعا کادیلاکه و احتمال زیادچراغای پشتشم تفاوت زیادی نکرده کاملا همون حالت چراغای عمودی همیشگیش رو داره… برجستگی چراغای جلوشم یکم معلومه که همون طراحی همیشگی تقریبا باهاشه . به خصوص دی لایت هاش که دیگه مهر محکمی به حرفی که میزنم
این نوع قالپاق هم تو کادیلاک زیاد به چشمم خورده
اون برجستگی خاص پشت کادیلاک هم مثه اسپویلر هست تو عکس دوم مثه همه مدل های کادیلاک که اون برجستگی رو داره به جز شاسی بلنداش دیده میشه
نیما
۲۸ خرداد ۱۳۹۷الان یه چیز دیگه به چشمم خورد آیینه هاشه که اگه دقت کنین همون فرم مدل ct6 رو داره یکم فرو رفتگی بعدم کاملا عمودی قطع شده از بالا انگار … قسمت چراغ راهنمای روی آیینه به همون فرم و دقیقا همونجایی قرار داره که تو مدل ct6 هست
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/06/2018-bmw-530e-vs-2017-cadillac-ct6-plug-in6.jpg