پس از چند روز وقفه سرانجام دور سوم مرحلۀ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال را آغاز کردیم. همانطور که میدانید اولین گروه این رقابتها به سگمنت سدانهای متوسط لوکس اختصاص دارد که در دومین دوئل این گروه آئودی A6 در برابر جنسیس G80 قرار گرفت. در این رقابت مجموعاً ۲۰۶۸ رای به ثبت رسید که A6 توانست ۱۵۸۰ عدد از آنها را تصاحب کرده و با کسب ۷۶ درصد از کل آراء، صعودی مقتدرانه به مرحلۀ بعدی داشته باشد درحالیکه G80 موفق به کسب تنها ۴۸۸ رای شده است. در جدول زیر خودروها و رقابتهای گروه سدانهای متوسط لوکس را ملاحظه میکنید و در ادامه نیز میتوانید شاهد رقابت سوم این گروه باشید که بین دو سدان آمریکایی یعنی کادیلاک CTS و لینکلن MKZ برگزار شده است.
مرسدس بنز E کلاس | اینفینیتی Q70 | آئودی A6 | جنسیس G80 |
مرسدس بنز E کلاس | آئودی A6 | ||
کادیلاک CTS | لینکلن MKZ | جگوار XJ | مازراتی گیبلی |
؟ | ؟ | ||
بامو سری ۵ | آکورا TLX | لکسس GS | ولوو S90 |
؟ | ؟ | ||
لکسس ES | کادیلاک XTS | تسلا مدل S | فیسکر کارما |
؟ | ؟ |
کادیلاک CTS
CTS باسابقهترین سدان در حال تولید کادیلاک است که پیشینهٔ آن به سال ۲۰۰۲ و معرفی نسل نخستش بازمیگردد. CTS بهعنوان یک سدان متوسط لوکس برای جایگزینی با مدل کاترا و جهت رقابت با سدانهای لوکس آلمانی به بازار آمد. CTS بعد از نسل هشتم مدل دویل که مُعرِف زبان طراحی جدید کادیلاک بود، دومین محصول این شرکت بود که از این زبان طراحی جدید استفاده میکرد و البته آنرا تا حد زیادی تکامل داده بود. نسل اول CTS تا سال ۲۰۰۷ تولید شد و سپس نسل دوم آن در نمایشگاه دیترویت همین سال رونمایی شد. در این نسل برخلاف نسل قبلی علاوه بر مدل سدان، نسخههای استیشن و کوپهٔ CTS هم تولید شدند. سرانجام در تاریخ ۲۶ مارس سال ۲۰۱۳ نوبت به معرفی نسل سوم یا کنونی CTS رسید. این نسل هرچند در طراحی همچنان دنبالهروی دو نسل قبلی است اما تا حد زیادی مدرنتر شده است؛ اما نسل سوم CTS مانند نسل اول فقط بهصورت سدان تولید میشود و خبری از مدلهای کوپه و استیشن نیست. برای CTS سه پیشرانهٔ مختلف ارائه میشود که پایینترین آنها یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است. موتورهای بعدی دو نمونهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی هستند که LFX و LGX نام دارند. ولی ما برای این رقابت، مدل V-Sport را انتخاب کردهایم که از یک موتور ۳.۶ لیتری V6 توئین توربو استفاده میکند. این موتور که LF3 نام دارد، در اصل نسخهٔ توئین توربوی همان موتور LFX است و ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بالاترین مدل این سدان لوکس آمریکایی هم CTS-V نام دارد که از پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ شورلت کوروت Z06 استفاده میکند. برای انتقال نیروی این موتورها هم گیربکسهای مختلفی شامل نمونههای شش سرعته و هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود که بسته به نوع موتور قابل انتخاب است. CTS در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشود اما برای مدلهای ۲ لیتری و ۳.۶ لیتری امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. این در حالی است که برای مدلهای V-Sport و CTS-V این سامانه ارائه نشده و فقط بهصورت دیفرانسیل عقب قابل خریداری هستند.
لینکلن MKZ
لینکلن در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۰۴ کانسپتی بنام Zephyr را رونمایی کرد که پیشنمایشی بود از سدان متوسط لوکس جدید این شرکت. سپس در سال ۲۰۰۶ نسخهٔ تولیدی این خودرو به بازار آمد. زفیر در اصل جایگزین مدل LS محسوب میشد اما یک سال بعد یعنی در سال ۲۰۰۷ لینکلن تصمیم به تغییر شیوهٔ نامگذاری محصولات خود گرفت و به همین دلیل نام زفیر به MKZ تغییر پیدا کرد. این اولین محصول لینکلن بود که از شیوهٔ نامگذاری جدید این شرکت استفاده میکرد. زفیر یا همان نسل اول MKZ بر روی پلتفرم CD3 فورد ساخته شده بود که با خودروهایی چون فورد فیوژن، مرکوری میلان و مزدا ۶ مشترک بود. حتی فاو بسترن B70 هم روی این پلتفرم ساخته شده است. سرانجام در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۲ نسل دوم MKZ معرفی شد درحالیکه چند ماه قبل نسخهٔ کانسپت آن در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۲ رونمایی شده بود. نسل دوم MKZ روی پلتفرم CD4 فورد ساخته شده است که این پلتفرم هم با خودروهایی چون فورد فیوژن، فورد موندئو و حتی سدان بزرگتر لینکلن کانتیننتال مشترک است؛ بنابراین لینکلن MKZ برخلاف کادیلاک CTS خودرویی دیفرانسیل جلو است. لینکلن در نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۵ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل دوم MKZ را رونمایی کرد که طی این فیسلیفت دماغهٔ آن بهطور کامل تغییر کرده و طبق زبان طراحی جدید لینکلن شکل گرفته است. زبانی که برای نخستین بار در نسخهٔ کانسپت نسل جدید کانتیننتال معرفی شد اما MKZ فیسلیفت که با مدل ۲۰۱۷ به بازار آمد، اولین خودروی تولیدی لینکلن محسوب میشود که از زبان طراحی جدید این شرکت استفاده میکند. برای این سدان لوکس آمریکایی در ابتدا یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست و یک موتور ۳.۷ لیتری V6 به همراه یک نسخهٔ هیبریدی ارائه میشد اما پس از فیسلیفت، یک موتور ۳ لیتری V6 توئین توربو اکوبوست جایگزین موتور V6 قبلی شد. این موتور قویترین پیشرانهٔ MKZ محسوب میشود و ما هم همین موتور را برای این رقابت انتخاب کردهایم. مدل چهار سیلندر MKZ در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما این مدل شش سیلندر بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است.
مشخصات فنی
کادیلاک CTS | لینکلن MKZ | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳ لیتری V6 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۴۲۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۸۵ نیوتن متر | ۵۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۴.۵ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۹ ثانیه | ۱۳.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۷۵ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳ لیتر (ترکیبی) | ۱۱ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۸۲۵ کیلوگرم | ۱۹۵۳ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۶ متر | ۴.۹۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۱ متر | ۲.۸۵ متر |
حجم صندوق بار | ۳۹۶ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
قیمت پایه | ۴۶,۹۹۰ دلار | ۳۶,۰۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9782141]
بهنام
۱۵ تیر ۱۳۹۶آه از نهادم بلند شد، با صدو بیست تومن میشه لینکلن داشت، یا تو ایران بدی به الانترا
چرا
چرااااااا
چرااااااااااا
(ali(CHEVY NOVA
۱۵ تیر ۱۳۹۶عجب مقایسه ى سختى خداى
هىچ زمان نتونستم بىن کادیلاک و لىنکلن یکى رو انتخاب کنم
این 2 شرکت همىشه ىه رقابت حسابى بىنشون وجود داشته
مثلا زمانى که کادیلاک فلىت وود رو معرفى کرد به عنوان بالاترىن رده خودش لىنکلن در جواب کانتىننتال رو عرضه کرد
با زمانى که کادیلاک الدورادو 1955 رو ساخت لىنکلن در یک جواب کوبنده کانتىننتال 1955 رو ساخت
به همىن دلىل من به هىچ کدوم راى نمىدم و هر 2 رو یک اندازه دوست دارم
(ali(CHEVY NOVA
۱۵ تیر ۱۳۹۶امروز 2 تا نظر سنجى مىذارم برا رفقا
1. کادیلاک الدورادو 1955 لایک
2. لىنکلن کانتىننتال 1955 دىس لاىک
(ali(CHEVY NOVA
۱۵ تیر ۱۳۹۶نظر سنجى بعد
1. پونتىاک کاتالىنا 1959 لایک
2. شورولت اىمپالا 1959 دىس لاىک
اعتمادیان
۱۵ تیر ۱۳۹۶یعنی علی آقا تموم دوران خوش بچگیهامو آوردی جلو چشام با این نظر سنجیهات این چهار خودرویی که نام بردی و خیلی دیگه از آمریکاییهای دیگه رو تو بچگی دیده بودم و اکثرشو سوار شده بودم .
من دوران بچگیمو تا قبل از انقلاب شهسوار زندگی میکردم که تابستونها جولانگاه آمریکایی بازها میشد
(ali(CHEVY NOVA
۱۶ تیر ۱۳۹۶خواهش دارم جناب اعتمادىانخوشا به حالتون که این ماشىنهارو از نزدیک دیده بودید
PaRHaM
۱۶ تیر ۱۳۹۶من ک نظرم سمت کادیلاکه????❤?
MehdiTurbo
۱۵ تیر ۱۳۹۶النترا ۱۵۰ میلیونه گذشت اون زمان ک ۱۱۰ میدادند
محمد
۱۵ تیر ۱۳۹۶آخیشششش بالاخره این دوئل ها برگشت جیگرمون سوراخ شد بابا هر روز به این امید میومدیم تو سایت که دوئل های هیجان انگیزو ببینیم رای بدیم بحث کنیم سر انتخابا
فقط انگلستان
۱۵ تیر ۱۳۹۶با تشکر فراوان از آقای امیر دهقان بابت آغاز دور سوم رقابت ها
سردبیر محترم چند روزیه که نمی تونم با ایمیل اصلی خودم کامنت بذارم یعنی در همون لحظه که نظرم رو ارسال می کنم کلا ناپدید می شه خواستم ببینم چه طوری می تونم این مشکل رو بر طرف بکنم.
امیر.عارف
۱۵ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز این فقط مشکل شما نیست من و خیلی از دوستان دیگه این مشکل را داریم و هیچ پاسخی هم داده نمیشه
فقط انگلستان
۱۵ تیر ۱۳۹۶امیر.عارف عزیز برای همه کامنت های من این اتفاق می افته یعنی حتی یه دونشون هم برای فرصت ویرایش نمی رن و بعد از ارسال کلا ناپدید می شن.
امیر.عارف
۱۵ تیر ۱۳۹۶آره واسه منم یه مدت همینجوری بود و خودبخود درست شد
بنزما
۱۵ تیر ۱۳۹۶درسته مشخصات کادیلاک برتره ولی
لینکلن بدجوری به قیمتش به صرفست
36000 هزار دلار واسه یه سدان ای با این مشخصات خوب تقریبا قیمتش اندازه
یه سوناتا فول شش سیلندر و اپتیمای شش سیلنره
وای مردم چه جوری پول همچین ماشینی میدن تو امریکا میرن سوناتا میخرن…
میگن هرکی هرچی داره قدر نمیدونه
اگه این تو ایران 190 میلیون هم بدن بعید میدونم دیگه کسی سوناتا و اپتیما و سانتافه بخره
ACR VIPER
۱۵ تیر ۱۳۹۶بهpedal یه ایمیل بزن مشکلتو درمیون بذار منم همین مشکلو داشتم حل شد
Kamran cooper
۱۵ تیر ۱۳۹۶لینکلن یه ویژگی مشترک با فوق لوکس های بریتانیایی داره و اون اوج زیبایی در عین سادگیه.بدون هیچ طراحی اغراق گونه و زائدی قشنگه.
امیر.عارف
۱۵ تیر ۱۳۹۶هر دو ماشینهای خوب و قابل احترامی هستند من نتونستم یکی را انتخاب کنم. البته گرایشم بیشتر سمت کادیلاکه ولی لینکلن را هم دوست دارم
فقط انگلستان
۱۵ تیر ۱۳۹۶تنها مشکل فعلی زندگی من همین مورد ذکر شده است.
Roham
۱۵ تیر ۱۳۹۶خخخخخخخخخخخخخخخخ
دمت گرم داداش
خوش به سعادتت LOL
فرزاد لاکچری
۱۵ تیر ۱۳۹۶دیگه امیدمو برای ادامه رقابت ها از دست داده بودم فکر کردم دیگه یادتون رفته خخخ
من به لینکلن رای دادم مخصوصا که اسم MKZ قبلا Zephyr بوده اسم آهنگ مورد علاقه من از Twin bandit دیگه هم اخلاقا هم براساس اصل شایسته سالاری مجبور شدم به لینکلن رای بدم
Roham
۱۵ تیر ۱۳۹۶دو تاشون عالی هستن
و برتری دیگه که به تمام خودرو سازای دیگه که دارن ( البته تقریبا ) از چهره های کلیشه ای بقیه پیروی نمیکنن ، این روزا همه ماشینا شبیه همدیگه شدن و خلاقیت کم می بینیم ولی این دو واقعا چهره منحصر به فرد خودشون رو دارن
کادیلاک به شکل چشمگیری گرون تره ولی خوب بازده بهتری هم داره اما جدای از این موضوع ، با اینکه چهره لینکلن رو بخصوص از عقب واقعا دوست دارم ولی به نظرم کادیلاک زیبا تر و خاص تره
برگ برنده دیگه ای که کادیلاک داره دیفرانسیل عقب بودنشه که من این رو خیلی دوست دارم که متاسفانه لینکلن تو نسخه تک محورش اینطور نیست
مهدی
۱۵ تیر ۱۳۹۶جدیدا لینکلن داره چیزا خوبی میزنه
فيصل
۱۵ تیر ۱۳۹۶لینکلن قیمتش اشتباهه جناب دهقان، ۳۵۰۰۰ دلار قیمت ۴ سیلندر با موتور ۲ لیتریه.
موتور ۳ لیتری از ۴۰۰۰۰ دلار شروع میشه
امیر دهقان
۱۵ تیر ۱۳۹۶سلام دوست عزیز
بله حرف شما صحیحه ولی ما عمدتاً تو جدول صرفنظر از نسخۀ موردبررسی، قیمت پایۀ هر ماشین رو ذکر میکنیم یعنی کمترین قیمت ممکن برای هر ماشین.
مثلاً در این مورد قیمت کادیلاک CTS هم متعلق به نسخۀ پایۀ چهار سیلندره
مجتبی
۱۵ تیر ۱۳۹۶رای من کادیلاک CTS
ظاهر و طراحی بهتری داره.
حمیدرضا
۱۵ تیر ۱۳۹۶هر دو امریکایی و چشم نواز منتهی به خاطر مصرف و قیمت پایه کمتر به لینکلن رای دادم
جواد
۱۵ تیر ۱۳۹۶تو جدول بجای جگوارxjباید بنویسیدxf
امیر
۱۵ تیر ۱۳۹۶دقیقا حق با شماست
XJ را باید با CLS و A7 وسری ۶ مقایسه کرد.
گیبلی نسبت به XJ خیلی کوچیکه.
امیر دهقان
۱۵ تیر ۱۳۹۶سلام
ممنون از تذکر شما، در این مورد اشتباه شده بود که اصلاح شد
ونوم اف ۵
۱۵ تیر ۱۳۹۶هر دو عالی هستند و به احترام جفتشون رای نمیدم ولی پدال یه کاری کرده بدون رای دادن نمیشه نتیجه رو دید حتما باید یه ماشین رو انتخاب کنی ای پدال شیطون
ACR VIPER
۱۵ تیر ۱۳۹۶هر چند مقایسه کدیلاک دف عقب با لینک چها چرخ بود
ولی لینکن تو نسخه پایه دف جلو هست
در حالی که کدیلاک تو مدل پایش بازم دف عقبه
در ضمن طراحی کدیلاک ابهت و خاصی داره که تو لینکن دیده نمیشه
ایمان
۱۵ تیر ۱۳۹۶لینکلن خیلی زیباست.انقدر زیبا و تکه که من اصلا به مشخصات فنی نگاه نمیکنم و به لینکلن رای میدم
vahid 956
۱۵ تیر ۱۳۹۶لینکلن چقد قشنگه طراحیش!
هادی
۱۶ تیر ۱۳۹۶دوستان من عاشق امریکایی هستم برام سخته رای دادن . نمیدونم دیگران چه جوری رای میدن من دلم نمیاد یکی رو انتخاب کنم . هر دو رو دوس دارم ولی به لینکلن رای دادم. تو رو خدا دوتا آمریکایی رو رو به رویه هم نظارین
Mercede kaviani
۱۶ تیر ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
وتشکر از مقایسه بسیار عالی شما بین این دو اسطوره اتوموبیل های لوکس
بنطر من برای اتوموبیل لولکس حتما باید داریی سیستم دیفرنسیال عقب باشد
و کادیلاک داری طراحی کلاسیک واصیل امریکایی است وگزینه های بسیار در زمینه انجین هستند
ولینکلن داری زبان طراحی جهانی است وگزینه محدود انجین وسیستم دیفرانسیال جلو یا دودیفرنسیال است که پرستیز سیستم دیفرنسیال عقب راندارد
با پوزش از دوستان نظر شخصی من است امیدوارم وموجب ناراحتی دوستان عزیز نشده باشم
با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی
Ali
۱۶ تیر ۱۳۹۶انتخابم لینکلنه
با 10هزار تا قیمت کمتر تقریبا مشخصات مشابهی رو با کادیلاک داره و طراحی عقبش جالبه