در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز نوبت به گروه کراساوورهای متوسط لوکس رسیده است که در دوئل قبلی آن بامو X6 و رنجروور ولار با یکدیگر به رقابت پرداختند. در این رقابت مجموعاً تعداد ۲۲۸۲ رأی به ثبت رسیده که سهم X6 از آنها ۷۴۲ رأی و سهم ولار ۱۵۴۰ رأی بوده است؛ بنابراین رقیب بریتانیایی با کسب ۶۷ درصد از کل آراء پیروز دوئل میشود. حال امروز در دوئل دیگری از گروه کراساوورهای متوسط لوکس شاهد رقابت میان کادیلاک XT5 و لینکلن MKX هستیم.
مازراتی لوانته | رنجروور اسپرت | پورشه کاین | مرسدس بنز GLE کوپه |
رنجروور اسپرت | ؟ | ||
رنجروور ولار | بامو X6 | مرسدس بنز GLE | لکسس RX |
رنجروور ولار | مرسدس بنز GLE | ||
کادیلاک XT5 | لینکلن MKX | بامو X5 | اینفینیتی QX70 |
؟ | ؟ | ||
لینکلن ناتیلوس | فولکسواگن توآرگ | جگوار I-Pace | تسلا مدل X |
؟ | ؟ |
کادیلاک XT5
کادیلاک در سال ۲۰۰۳ با معرفی نسل نخست مدل SRX برای اولین بار به بخش کراساوورها وارد شد. همچنین این خودرو پس از اسیووی اسکالید دومین شاسیبلند کادیلاک محسوب میشد. سپس در سال ۲۰۱۰ نسل دوم SRX معرفی شد که روی پلتفرم تتا جنرال موتورز مشترک با خودروهایی چون شورلت اکوئناکس و ساب ۹-۴ مشترک بود. نسل دوم SRX سریعاً به پرفروشترین محصول کادیلاک در ایالاتمتحده تبدیل شد؛ اما پس از تغییر شیوهٔ نامگذاری محصولات کادیلاک، در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵ مدل جدید XT5 بهعنوان جایگزین SRX معرفی شد؛ بنابراین XT5 را میتوان نسل سوم SRX دانست. این کراساوور لوکس آمریکایی روی پلتفرم C1XX جنرال موتورز ساخته شده که با جیامسی آکادیا، شورلت تراورز و بیوک انکلیو مشترک است. XT5 علاوه بر ایالاتمتحده در چین هم توسط جوینت ونچر جیام-سایک تولید میشود. این خودرو در چین با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۶۰ اسب بخار قدرت عرضه میشود؛ اما این موتور صرفاً مخصوص بازار چین است و XT5 در ایالاتمتحده با یک موتور ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی ارائه میشود که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۷ نیوتن متر گشتاور دارد که طبیعتاً برای این دوئل هم همین موتور انتخاب شده است. برای انتقال نیروی هردو موتور، یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده و نیروی هردو در حالت استاندارد به چرخهای جلو منتقل میشود اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد. XT5 در سال جاری افزایش فروش چشمگیری را در ایالاتمتحده تجربه کرده است زیرا درحالیکه سال گذشته در این کشور ۳۹,۴۸۵ دستگاه فروش داشته است، امسال تا پایان ماه اکتبر موفق به فروش ۵۵,۸۰۱ دستگاه در آمریکا شده است.
لینکلن MKX
لینکلن با معرفی کانسپتی بنام MKX در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۴ برای اولین بار خبر از تولید کراساوور متوسط کاملاً جدیدی داد. سپس نسخهٔ تولیدی این خودرو در دسامبر سال ۲۰۰۶ معرفی شد. MKX بهعنوان جایگزینی برای مدل اویاتور در نظر گرفته شده بود اما این کراساوور جدید بر اساس فورد اج ساخته شده و اشتراکات و شباهات زیادی با آن داشت تا جایی که میشد آنرا نسخهٔ ریبج شدهٔ فورد اج دانست. درهرحال نسل اول این کراساوور لوکس آمریکایی برای مدل ۲۰۱۱ فیسلیفتی را تجربه کرد و تا سال ۲۰۱۵ روی خط تولید قرار داشت. این در حالی بود که لینکلن بازهم با معرفی کانسپتی در نمایشگاه پکن ۲۰۱۴ پیشنمایشی از نسل دوم MKX را ارائه کرد. سپس حدود یک سال بعد نسخهٔ تولیدی نسل دوم MKX در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵ رونمایی شده و در پاییز همان سال با مدل ۲۰۱۶ به بازار آمد. نسل دوم این خودرو نیز همچنان بر روی پلتفرم مشترکی با فورد اج ساخته شده است اما در ظاهر تمایز بیشتری نسبت به آن دارد و حس ریبج بودن نسل قبلی در آن دیده نمیشود. MKX هماکنون با دو پیشرانهٔ مختلف به بازار عرضه میشود که هردو شش سیلندر هستند. موتور پایه یک واحد ۳.۷ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۰۷ اسب بخار قدرت و ۳۷۷ نیوتن متر گشتاور است که در این دوئل نیز جهت هماهنگی با XT5 همین موتور انتخاب شده است. پیشرانهٔ بعدی اما از نوع ۲.۷ لیتری V6 توربوشارژ اکوبوست است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. MKX سال گذشته در ایالاتمتحده موفق به فروش ۳۰,۹۶۷ دستگاه شده و تا پایان ماه اکتبر سال جاری نیز ۲۵,۴۳۶ دستگاه در زادگاهش فروش داشته است.
مشخصات فنی
کادیلاک XT5 | لینکلن MKX | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۷ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۰۷ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۷ نیوتن متر | ۳۷۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | جلو/چهارچرخ | جلو/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۶.۵ ثانیه | ۷.۲ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۸ ثانیه | ۱۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۵ کیلومتر/ساعت | ۲۳۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۲ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۸۳ لیتر | ۷۰ لیتر |
وزن | ۱۹۸۰ کیلوگرم | ۱۹۹۰ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۱۵۹۰ کیلوگرم | ۱۵۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۱ متر | ۴.۸۲ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۵ متر | ۲.۸۵ متر |
قیمت پایه | ۴۰,۳۹۰ دلار | ۳۹,۱۸۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9881722]
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶بخاطر علاقه اى که به هر2 دارم راى نمىدم
سروش
۲ آذر ۱۳۹۶من فکر کنم شما اگه بری آمریکا بی ماشین میمونی 😂 یه انتخاب کردن که این حرفارو نداره. آخرشم نمیتونی بین ماشینای آمریکایی انتخاب کنی ژاپنی یا آلمانی بخری. هر دوئلی شما میای میگی من اون آمریکاییرو انتخاب میکنم حالا هرچقدم اونیکی بهتر باشه. اگه هر دو آمریکایی بودن میگی نمیتونم انتخاب کنم باور کن خود آمریکاییا انقدر تعصب ندارن.
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶فکر نکنم انتخاب من به شما کارى داشته باشه
من هرجور که صلاح باشه عمل مىکنم
شما به کار خودت برس و به کسى کار نداشته باش
سروش
۲ آذر ۱۳۹۶این شد جواب معقول و با منطق. میخواستم بگم که کسی اهمیت نمیده شما نمیتونی بین اینا انتخاب کنی چون هردوشونو دوس داری. پس بجای اینکه چندتا کامنت بزاری بیشتر به این فکر کن که بقیه یچیزی یاد بدی. مثل خیلی از کامنتهایی که گذاشتیو منم استفاده کردم. اینجاهم یه مکان عمومیه و هرکسی میتونه نظر خودشو درمورد حرفهای بقیه بگه. اگه نمیخوای کسی درمورد حرفات اظهار نکنه و نمیتونی انتقاد کسیو تحمل کنی لطفا کامنت نزار.
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶خوب امروز مىخوام جواب ارش عزیز رو بدم که پرسىده بود چرا موتور 6/2 لىترى شوى کامارو جزو موتورهاى اسمال بلاک هست
دوستان اگه ىادتون باشه در مورد موتور 400 شورولت گفتم که با اینکه حجمش 6/6 لىتر هست ولى جزو موتورهاى اسمال بلاک هست چون استروکر موتور 350 اسمال بلاک شورولت هست
این موضوع براى موتور 6/2 لىترى شورولت کاماروهاى جدید هم صادقه
در واقع موتور 6/2 لىترى کاماروهاى جدید نمونه بهسازى شده همون موتور 350 اسمال بلاک هستش که همراه با بروز رسانىهاش حجمش هم بىشتر شده و از 5/7 لىتر به 6/2 لىتر ارتقا پیدا کرده
آرش آمریکایی
۲ آذر ۱۳۹۶دمت گرم علی جون
فقط یه سوال پس موتوری بیگ بلاک جی ام الان تو چه ماشینهایی هس؟
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶ارش موتورهاى بىگ بلاک الان بصورت سفارشى استفاده مىشه
مثلا شما یه کامارو مىخرى و مىرى نمایندگى و سفارش موتور 572 مىدى که رو ماشىنت ببندن
قىمت موتور 572 با 750 اسب قدرت 17000 دلاره
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶خوب برىم سر نظر سنجى هاى امروز که براى رفقام انتخاب کردم
1. chevy camaro 1978 لاىک
2. pontiac firebird 1978 دىس لاىک
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶نظر سنجى بعدى
1. buick skylark 1972 لاىک
2. ford gran torino 1972 دىس لاىک
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶راستى این قسمت براى اون کسى که گفته بود کادىلاک و لىنکلن فروششون کمه
(( XT5 در سال جاری افزایش فروش چشمگیری را در ایالاتمتحده تجربه کرده است زیرا درحالیکه سال گذشته در این کشور 39,485 دستگاه فروش داشته است، امسال تا پایان ماه اکتبر موفق به فروش 55,801 دستگاه در آمریکا شده است.))
و اىنم براى لىنکلن
(( MKX سال گذشته در ایالاتمتحده موفق به فروش 30,967 دستگاه شده و تا پایان ماه اکتبر سال جاری نیز 25,436 دستگاه در زادگاهش فروش داشته است.))
کادىلاک امسال 170/000 ماشىن در چىن فقط فروخته و لىنکلن هم تونسته امسال فروشش رو 2 برابر پارسال بکنه و افزاىش فروششون رو پدال بصورت جدا گذاشت
ایلیا
۲ آذر ۱۳۹۶این زبان طراحی لینکلن رو خیلی دوس دارم
توی دورانی که خیلی از خودروسازها ایده ی جدیدی برای طراحی ندارن این طراحی لینکلن خاص و متفاوت هست
کاش لینکلن توی سیاست های جدیدش همین سبک طراحی رو با جلو پنجره ی دو تکه به شکلی مدرن تر ادامه میداد و زبان طراحیش رو عوض نمی کرد
M.us
۲ آذر ۱۳۹۶داش علی موتور های بیگ بلاک خوبه یا اسمال بلاک؟؟؟
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶هر کدوم بجاى خودشون
آرش آمریکایی
۲ آذر ۱۳۹۶علی جون یه سوال پس موتور بیگ بلاک تو چه ماشینهایی استفاده میشه
و تو چه ماشینهایی بیگ بلاک بهتره و تو چه شرایطی اسمال بلاک
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶ارش جان
تو محصولاتى مثل وانتهاى سبک و شاسى بلند هاى ساىز متوسط اسمال بلاک بهتره
بىگ بلاک روى محصولات سنگىن و محصولات اسپرتى مثل کامارو خوب جواب مىده
Roham
۲ آذر ۱۳۹۶میشه به دو تاشون رای داد؟!!!
دو تا شون خیلی خوبن
aston martin
۲ آذر ۱۳۹۶همیشه توی نظرسنجی های پدال با نگاه به عکس اول حدس زدم کدوم ماشین رای میاره
یجورایی تابلوئه همیشه
ونوم اف ۵
۲ آذر ۱۳۹۶پدال جان برای دوئل هایی که هر دو امریکایی هستن گزینه ی هر دو مورد رو هم اضافه کن
(Ali(Chevy Nova
۲ آذر ۱۳۹۶داش ونوم راست مىگى
من هر 2 رو انتخاب مىکنم
مهدی
۲ آذر ۱۳۹۶اگه منظور از مقایسه بیگ بلاک پ اسمال بلاک همون نسل های معمولی قدیمی هستن که از کف تا سقف از چدن و اهن بودن باید بگم برای تراکها موتورهای بیگ بلاک بهتر هست چون هم شاسی قویتری دارن هم گشتاور بیشتری لازم دارن هم محفظه زیر کاپوت جای بیشتری داره…برای سواری ها هم معمولا اسمال بلاک خیلی بهتره چون موتور سبکتری هست و مخصوصا به مدلهایی که نیم شاسی هستن فشار کمتری وارد میشه مصرف کمتری داره تعمیراتش راحتتره چون جای دست بیشتری داره و لوازم افترمارکت ارزونتری داره درکل خیلی بهینه تر هست
ابولفضل نصیری
۲ آذر ۱۳۹۶لامصب لینکلن رو میببینم دست و دلم شل میشه…
mohammad_FM 480
۲ آذر ۱۳۹۶لینکلن طراحیش تو قسمت جلو واقعا قشنگ و دوست داشتنیه ولی کادیلاک هم تو قسمت عقب و هم طراحی داخلی کاملا بهتره مشخصات هم که تقریبا یکیه. ..
کادیلاک
مهران
۲ آذر ۱۳۹۶XT5 به عقیده من زیباترین اس یو وی جهانه. داخل اتاق ساده ، باکیفیت و طراحی دلنشینی داره و از همه مهمتر رانندگی و خوشدستی کم نظیری ارایه میده . خاطره رانندگی در یک روز خنک و ابری در شرق امریکا با این ماشین برایم فوقالعاده بود . پس انتخاب من روشنه کادیلاک!
حميدرضا
۲ آذر ۱۳۹۶انتخابم کادیلاک هم زیبا هم لوکس
Mehdy_mkh
۳ آذر ۱۳۹۶لطفا درمورد کار با صفحه نمایشگر که ایا مشکلاتی داره یا نه یا کار باهاش سادس یا سخت بیشتر بنویسید درسته پول نی:((( ولی خوب بگید مرسی
عرفان
۱۴ خرداد ۱۳۹۷از هر جهت کادیلاک بهتره
هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ ظاهری.