این روزها بازار خودرو با شاسیبلندها اشباع شده است و به همین دلیل بسیاری از خودروسازان معتقدند که سدانها هیچ آیندهای ندارند اما دراینبین، کادیلاک شدیداً اعتقاد دارد که این ماشینها هنوز هم آیندهای روشن در پیش روی دارند حتی اگر شاسیبلندها بازارها را تسخیر کرده باشند. به همین دلیل، این برند لوکس آمریکایی حالا سدان کاملاً جدید CT5 را معرفی کرده است. بهمنظور تولید این سدان جدید، جنرال موتورز ۲۱۱ میلیون دلار در تأسیسات تولید Lansing Grand River خود در میشیگان سرمایهگذاری کرده است.
CT5 جایگزین سدان سالخوردهٔ CTS محسوب میشود و در سبد محصولات کادیلاک در جایگاهی پایینتر از سدان پرچمدار CT6 قرار میگیرد. CT5 از زبان طراحی مدرن کادیلاک استفاده کرده و ویژگیهایی را هم از کانسپت اسکالا قرض گرفته است. درنتیجه، در این سدان جدید نیز چراغهای جلوی باریک، دیلایتهای LED عمودی و خطوط عضلانی روی کاپوت دیده میشود اما طراحی کلی نمای جلویی آن کمی تهاجمیتر از دیگر ساختههای کادیلاک است.
یکی دیگر از ویژگیهای قابلتوجه بخش جلویی CT5 جلوپنجرهٔ عریض و مشکیرنگ آن است که بازهم کانسپت اسکالا را به یاد میآورد. پروفیل جانبی این سدان جدید آمریکایی اما اسپرت به نظر میرسد و سقف شیبدار آن نمایی کوپه مانند به خودرو بخشیده است. CT5 در دو نسخهٔ مختلف بنامهای لوکس و اسپرت به بازار عرضه خواهد شد که در این تصاویر اولی خاکستریرنگ با چراغهای عقب تیره بوده و دومی به رنگ قرمز تاریک با چراغهای عقب قرمزرنگ است.
فعلاً کادیلاک تنها یک تصویر از داخل CT5 منتشر کرده که نمایی اجمالی از کنسول مرکزی را نشان میدهد. در این تصویر دستهدندهٔ الکترونیکی به همراه یک کنترلر دوار جدید برای کنترل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی دیده میشود. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای داخلی سدان جدید کادیلاک نیز میتوان به تریم چوبی در قسمتهایی مثل کنسول مرکزی و رو دریها، تودوزی چرمی لوکس در صندلیها و دیگر قسمتها، سیستم کنترل تهویه، صندلیهای جلو با تهویه و… اشاره کرد.
CT5 بر اساس نسخهٔ تکاملیافتهای از پلتفرم آلفای جنرال موتورز ساخته شده و انتقال قدرت دیفرانسیل عقب یا چهارچرخ محرک برای آن قابل انتخاب است. این سدان لوکس بهصورت استاندارد با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود اما یک موتور قویتر ۳ لیتری V6 توئین توربو هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. فعلاً مشخصات و خروجی این موتورها منتشر نشده است اما احتمالاً موتور ۳ لیتری همان نمونهٔ مورداستفاده در CT6 است که ۴۱۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی هردوی این موتورها نیز توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
کادیلاک فعلاً CT5 را بهصورت آنلاین معرفی کرده و معرفی و نمایش رسمی آن ماه آینده در نمایشگاه نیویورک انجام میگیرد. فروش این سدان لوکس جدید نیز تا اواخر امسال آغاز میشود. فعلاً قیمت CT5 اعلام نشده است اما بدون شک قیمتی پایینتر از مدل CT6 با قیمت پایۀ ۵۰,۴۹۵ دلار خواهد داشت. همچنین برای مقایسه، هماکنون قیمت پایهٔ مدل CTS هم از ۴۶,۹۹۵ دلار آغاز میشود.
Amir Machine
۲۷ اسفند ۱۳۹۷چقدر منتظر معرفی ین ماشین بودم
فوقالعاده جذاب و زیباس، قطعاً رقیب شایستهای برای بامو سری 5، مرسدس E کلاس و آئودی A6 خواهد بود
امسال با وجود محصولات جدید شامل XT4، XT6 و CT5، به احتمال زیاد فروش کادیلاک افزایش پیدا میکنه
به امید موفقیت این برند اصیل و دوستداشتنی آمریکایی
917
۲۷ اسفند ۱۳۹۷در واقع اگه اشتباه نکنم رقیب سری ۳ و کلاس c محسوب میشه
من که خیلی دوستش دارم
Amir Machine
۲۷ اسفند ۱۳۹۷به گفتۀ کادیلاک، این CT5 جایگزین CTS شده و CTS هم سدان میان سایز و رقیب E کلاس و سری 5 بود
مدل آیندۀ CT4 رقیب سری 3 و C کلاس میشه
(ali (chevy nova
۲۷ اسفند ۱۳۹۷احسنت به کادیلاک
بازم ترکیب اصالت و زیبای و وقار
کادیلاک خوده اصالت هستش
ali_hz
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ابهت یعنی کادیلاک
حمیدرضا
۲۷ اسفند ۱۳۹۷همیشه کادیلاک به علت ساختن موتورهایی با قابلیت اطمینان پایین و همچنین قدرت انتقال نامناسب باعث شده بود که فروشش افت پیدا کنه و متاسفانه هنوز هم نتونسته تصورات رو نسبت به خودش عوض کنه ولی با توجه به رویکرد جدیدش در طراحی و همچنین ساخت موتورهای کم حجم احتمالا بتونه در دهه آینده به فروش قابل قبول تری برسه
Mad.z.Max
۲۷ اسفند ۱۳۹۷خیلی زیباس، خیلی خاصه، خیلی جذابه، ولی من CTS رو هم بینهایت دوست دارم!
Elmiraj
۲۷ اسفند ۱۳۹۷بینهایت جذاب ، اصیل و باوقاره……
.
درسته که سدان ها با کاهش فروش مواجه شدن ولی با اون سرعتی که فورد و GM ازشون قطع امید کردن نیست .
ولی حالا به نظر میرسه GM تجدید نظر کرده ، هر چند رسانه ها گفتن CT5 جانشین CTS و XTS خواهد بود…..
البته با وجود CT6 حضور XTS در سبد محصولات کادیلاک بی معنی بود.
Amir Machine
۲۷ اسفند ۱۳۹۷CT6 در اصل قرار بود جایگزین XTS باشه اما چون XTS همچنان فروش بالایی داشت و محبوبترین سدان کادیلاک بود، جنرال موتورز تصمیم گرفت با یه فیسلیفت همچنان در کنار CT6 رو خط تولید نگهش داره اما حالا با توجه به کاهش محبوبیت سدانها، داشتن دو سدان فول سایز تو سبد محصولات کادیلاک عقلانی نیست و به همین دلیل طبق گفتۀ جنرال موتورز، 2019 آخرین سال تولید XTS خواهد بود.
این CT5 هم جایگزین CTS شده و در آینده سدان جدید CT4 هم بعنوان جایگزین ATS معرفی میشه
Solid Viper
۲۷ اسفند ۱۳۹۷بهترین توصیف از مدلهای کدی بود
Saman
۲۷ اسفند ۱۳۹۷ماشینهای کادیلاک بسیار جذاب و سمبل تکنولوژی هستن. CT5 هم به لیست رویاها و آرزوهام اضافه شد.
AMANTE
۲۷ اسفند ۱۳۹۷تنها مشکل من با کادیلاک نحوه نام گذاری ماشین هاشه، ایکاش نام ماشین هاش بجای کد حروف و عددی، مثل قبل از نام ها استفاده میکرد.
مثل فلیت وود، الدورادو، آلانته و…
مهدی
۲۷ اسفند ۱۳۹۷طراحی کلی خودرو خوبه. ازبغل طراحی واقعا جذابی داره.اما دراولین نگاه طراحی چراغ جلو یه حالت عجیبیه.اگه یک ضعف در طراحیش باشه طراحی چراغ جلوهستش.همینطورشاسی بلندجدیدشXT6
شایدهم بعدمدتی عادی بشه.البته این نوع چراغ کمتراز مدلXT6 طراحی جلوی ماشین رو تحت تاثیرقرار داده.ودرکل طراحی جلوش خوبه
Solid Viper
۲۷ اسفند ۱۳۹۷داداش من هیچ ضعفی در هدلایت جلو نیست
طراحیش تلفیقی از کانسپت اسکالا و طراحی مرسوم کادیلاک هست،
REDEYE
۲۷ اسفند ۱۳۹۷آخرش به اون چیزی که باید برگشت
کاش یه فول سایز جدید هم بسازه
mohammad
۲۷ اسفند ۱۳۹۷اوففففف عجب چیزیه و ماهم ازش بی نصیبیم….
net
۲۸ اسفند ۱۳۹۷چراغ عقب ۳ جهته و خط عمودی ال ای دی زیر چراغ جلو جالب نیست و اگر عقبش یه کم کشیده تر بود قشنگتر میشد
حسن
۲۸ اسفند ۱۳۹۷عشق من
زیبا جذاب باوقار
حسن
۲۸ اسفند ۱۳۹۷کادیلاک
زیبا جذاب باوقار