با نگاه به کلاس کراس اوورهای لوکس کوچک، کادیلاک XT4 قطعاً در مقایسه با رقبای صاحب نامی همچون بامو X1، آئودی Q3، لکسس NX و مرسدس بنز GLA برجسته خواهد بود اما خب کار سختی نیز برای جلبتوجه خریداران پیش رو خواهد داشت.
اما کادیلاک دارای برخی فاکتورهای حیاتی و کاملاً قابلشناسایی بوده که از جمله آنها میتوان به طراحی منحصربهفرد چراغهای جلو، بدنهای شیک و جذاب و کابینی لذتبخش و جادار اشاره کرد. تمامی اینها باب طبع خریدارانی هستند که به دنبال خودروهایی کراس اوور و نسبتاً کوچک میگردند.
اما از آنجایی که زیبایی یک سلیقه شخصی است، روش بهتری برای مقایسه XT4 با برخی رقبای مطرح یاد شده موردنیاز است.
جدای از کادیلاک XT4 که کاملاً جدید است تمامی محصولات دیگر این کلاس قدیمی بوده یا به تازگی بهروز شدهاند. از جمله این خودروها میتوان به لکسس NX و مرسدس بنز GLA فیس لیفت اشاره کرد.
در بحث سن خودروها این آئودی Q3 است که پیرمرد کلاس لقب میگیرد. فیس لیفت این خودرو که در سال ۲۰۱۶ صورت گرفته کمک زیادی به زیبایی بیشتر نکرده و فرم کلی آن هنوز هم سن بالایش را نشان میدهد. Q3 برای سال ۲۰۱۸ خودرویی کاملاً بزرگ و زمخت به نظر میرسد. در روزگار مدرن کنونی اکثر خودروها فرمی روان و صیقلی دارند.
اگر این ۵ کراس اوور را در شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت شرکت دهیم نتیجه به دست آمده قطعی خواهد بود. بامو X1 sDrive28i با شتاب ۶.۵ ثانیهای در رده اول قرار میگیرد. دیگر خودروها شتاب بالاتر از ۷ ثانیه داشته و آئودی یک ثانیه کامل کندتر از NX 300 و GLA 250 میباشد.
سقف سرعت تمامی خودروها کاملاً نزدیک به هم بوده به جز لکسس که سنگینترین کراس اوور جمع میباشد. از نظر مصرف سوخت این کادیلاک و مرسدس هستند که با مصرف ترکیبی ۸.۷ لیتر در رتبه اول قرار میگیرند.
افرادی که اینگونه خودروها را میخرند انتظار فضای بیشتری را دارند به همین دلیل است که خودروسازان تا حد امکان تلاش دارند محصولات جاداری را بسازند.
از نظر ابعاد این کادیلاک XT4 است که طویلترین و پهنترین بدنه را داشته و از نظر ارتفاع نیز دومین خودروی بلندقد است. این خودرو بیشترین فاصله بین محوری را داشته و از نظر حجم فضای بار نیز در رده دوم قرار میگیرد؛ بنابراین به نظر میرسد کادیلاک از این نظر دست برتر را در میان رقبا دارد.
اگر دوستدار سرسخت خودروها بوده و درباره ارزش باقی مانده خودرو یا خرید خودرو با بهترین پیشنهاد ممکن نگرانی کمتری دارید پرداخت ۳۵۴۹۰ دلار برای کادیلاک XT4 به آسانی توجیهپذیر خواهد بود.
منبع: carscoops
سامان
۲۹ فروردین ۱۳۹۷با عرض سلام و خسته نباشید …
فکر میکنم با توجه به قیمت و طراحی داخلی و همچنین مصرف سوخت و…..
1-مرسدس
2-کادیلاک
3-بی ام و
4-آئودی
باتشکر از زحمات جنابتان
shirko
۲۹ فروردین ۱۳۹۷هر چند خودم طرف دار المان شدم ، اما بخدا خز شده همه جا بنز بابا یه کم تعصب و کنار بزارید !؟
پارسا
۲۹ فروردین ۱۳۹۷من خیلی بنزو دوس دارما ?
به نظرم اصن یه چیز دیگس این برند اصن!
ولی داداش ?? خود مالک مرسدس بیاد اینجا بین اینا عمراً بنز دو تا گزینه اولش نیست ?
مهدی
۲۹ فروردین ۱۳۹۷این نسل X1ترکونده.ساده.جذاب.کاربردی.توی تمام رقابت ها اول شده.فوق العاده است این ماشین
سياوش
۲۹ فروردین ۱۳۹۷از نظر مشخصات فنی و کاربردی x1 ازهمه سرتره اونم بااختلاف
ظاهر هم که سلیقه ایه
فرامرز
۲۹ فروردین ۱۳۹۷همه انتخاب های خوبی هستن ولی ایکس ۱ منطقی ترین گزینه هست چون هم طراحی داخلی و خارجی قابل قبولی داره و هم عملکرد فنی و کاربردی بالاتری ارائه میده. از نظر من نکته منفی خاصی تو ایکس ۱ وجود نداره ولی مثلاْ چراغ های عقب مرسدس و کادیلاک (تو یکی از عکس ها) ناامیدکننده هستن و طراحی داخلی آئودی و لکسس میتونست خیلی بهتر باشه.
پیکان جوانان گوجه ای
۲۹ فروردین ۱۳۹۷اصلا با این رنگ کادیلاک حال نکردم و در کل کادیلاک باید مشکی باشه تا تموم ابهتش نشون بده
#ali.m#
۲۹ فروردین ۱۳۹۷به نظرم بهترین طراحی بیرونی برای لکسس و بهترین طراحی داشبورد برای کادیلاکه .
در کل به نظرم جذاب ترین خودروها ب ترتیب اینا هستن :
1_nx
2_x1
3_xt4 و gla
4_q3
javad
۲۹ فروردین ۱۳۹۷انتخاب من
1_بی ام و
2_لکسوس
3_مرسدس
امیر
۲۹ فروردین ۱۳۹۷1-XT4
2-NX-X1
3-GLA
4-Q3
ایلیا
۲۹ فروردین ۱۳۹۷طراحی داخلی و خارجی کادیلاک بی نظیره واقعا.
X1 هم که تمام فاکتورها رو در کنار زیبایی مثال زدنیش داره.
کارل شلبی
۲۹ فروردین ۱۳۹۷محصولاتی مثل بی ام و یا مرسدس یا کادیلاک
طراحیشون جوریه که ناخواسته به دل میشینه
مثل یه سری ماشینا نیست که به زور بخوای خودتو متقاعد کنی که قشنگه.
سینا
۲۹ فروردین ۱۳۹۷Nx سگمنت کامپکته نه ساب کامپکت!!!!!
Hamid.Hellcat
۲۹ فروردین ۱۳۹۷انتخاب من
1.کادیلاک
2.کادیلاک
3.کادیلاک
.
.
.
.
.
کارل شلبی
۲۹ فروردین ۱۳۹۷دمت گرم نظرمنم همینه داش
چه بیرونی چه درونی خدای ابهته اصلا استایل محصولات کادیلاک شکوه داره.
همینطوری یه طراحی دست و پا افتاده نیست روش فکر شده.
ساسان
۲۹ فروردین ۱۳۹۷واقعا” زیبا وبا ابهته..البته انتظار طراحی کابین بهتریو داشتم..چند روز پیش یهCTSعین فشنگ تو جاده لاهیجان رد شد واقعا”ظاهر متفاوتش جلب توجه میکنه.ای کاش سرعتش کمتر بود بیشتر نگاهش میکردم
F۲۲RAPTOR
۲۹ فروردین ۱۳۹۷بنز و آیودی بیشتر هاچ بک مانند هستن تا کراس اوور درین بین بی ام و ان ایکس ظاهرشون خیلی از بقیه بهتره،ولی کدیلاک یه گزینه خاص و محشره به شخصه کدیلاکو زیبا ترین وخوش استایل ترین میبینم بعدشم x1
کارل شلبی
۲۹ فروردین ۱۳۹۷منم همینطور البته نظر بقیه هم مهمه
F۲۲RAPTOR
۲۹ فروردین ۱۳۹۷کاملا صحیح
BMW
۲۹ فروردین ۱۳۹۷انصافا بی تعصب بخوام بگم nx طراحیش خیلی بهتره نسبت به بقیه مخصوصا عقبش بعدش x1 و کادیلاک.
ولی طراحی داخلی اول کادیلاک….مرسدس و آئودی هم بیشتر شبیه هاچ بکن.
F۲۲RAPTOR
۲۹ فروردین ۱۳۹۷بی ام و خیلی با اخلاقی
ایول
BMW
۲۹ فروردین ۱۳۹۷قربونت داداش لطف داری…
البته من از t.h.m معذرت خواهی کردم بابت اون حرفم اما نمیدونم چرا ثبت نشد یه لحظه جوگیر شدم….
درکل از این به بعد میخوام نظر واقعیمو بگم بنظرم فقط اینطوری میتونیم جو سایتو به روزهای اولش برگردونیم. اینجام واقعا nx خیلی رخ خوبی داره البته اگه گرافیک جلو پنجرش مثل این مدلهای جدیدش خطوطش ضربدری می بود زیباترم میشد.
net
۲۹ فروردین ۱۳۹۷این مدل چراغ جلو و عقب برای کادیلاک واقعا زشته
Hamid.Hellcat
۳۰ فروردین ۱۳۹۷فقط آزرا گرنجور 2017 و سانتافه اسپرت 2018.بقیه ماشینا کلا افتضاح هستن مگه نه؟
امیرمحمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۷XT4 و X1 از نظر من بهترین انتخاب های این سگمنت هستند خودروهای ساخت کادیلاک مخصوصا رنگ مشکی واقعا استایل مردونه و باابهتی دارن و خودروهای المانی هم که در عین سادگی شیک و زیبان
Saman
۲۹ فروردین ۱۳۹۷1کادیلاک ولکسس 2بازهم کادیلاک و لکسس 3 بازهم کادیلاک و لکسس :-) مابقی واسه من مهم نیستش چون استهلاک و افت قیمت زیادی دارن در ضمن آئودی پیرمرد گروه نیستش بلکه پیرزن گوژ پشت گروه هست :D
امیرمحمد
۲۹ فروردین ۱۳۹۷خیلی حرفه کسی که صنعت کشور خودش خودروهایی تولید میکنه که استاندارد ۲۰ سال پیشم به زور دارن به اعودی بگه پیرزن گوژپشت???رو که نیست…
maximus
۲۹ فروردین ۱۳۹۷?
آب نمکه که داره از این کامنت چکه میکنه !
آرمان
۲۹ فروردین ۱۳۹۷با اختلاف Nx،نه فقط به خاطر برند لکسوس که همون نامش یه دنیا ارزش داره بلکه به خاطر این طراحی ساختار شکنانه اش که ادمو میخکوب میکنه
Mohamad
۳۰ فروردین ۱۳۹۷“ساختار شکنانه”
آفرین… تعبیر قشنگی بود
مهران
۲۹ فروردین ۱۳۹۷انتخاب من تو این کلاس بی ام و هست
maximus
۲۹ فروردین ۱۳۹۷ائودی
بنز
ب ام و
کادیلاک
این 4 تا رو به یه اندازه دوست دارم
به NX علاقه ای ندارم
maximus_450SEL 6.9
۲۹ فروردین ۱۳۹۷NX عالیه ها
من نظر شخصی خودم رو گفتم
فقطم منظورم ظاهرشه
وگرنه باقی موارد حرف نداره
Azad
۲۹ فروردین ۱۳۹۷انتخاب اول و آخر من کادیلاک(((با ابهت زیبا خاص)))
Senior f22raptor
۳۰ فروردین ۱۳۹۷کادیلاک
کادیلاک
کادیلاک
Wow طراحی بیرونی و داخلی فوق العاده است تا حالا چنین طراحی داخلی دیده نشده ببینید صفحه لمسی چه ارگونومی داره چقد به دست راننده نزدیکه و حالت خوابیده داره ظاهر کلی داشبورد هم که در هماهنگی کامل با ادوات کنترل و تجهیزات هست حس می کنی تو کاکپیت یک فضاپیمای اسکرام جت نسل آینده آمریکایی نشستی و می خوای به فضای بیکران سفر کنی واقعا از ساخته های آمریکا لذت میبرم چقد چشم نواز ؛ بیرونو نگاه کنید شیشه ها بزرگ و دلباز خط پایین شیشه ها مستقیم تا آخر رفته بدون کج شدن الکی رینگ لاستیکها با بدنه همخوانی دارند متین و باوقار از جلو خشمگین تو عکس دوم لامپهای ال ای دی ادم یاد شمشیرهای لیزری جنگ ستارگان میندازه از عقب هم اتفاقا خیلی خیلی زیباست باید عاشق آمریکا باشی تا اینارو درک کنی
از اونطرف با عرض پوزش لکسس تو عکس ششم شبیه پشه شده بنظر من و تو عکس ۱۱ طراحیش از عقب شبیه کاغذ مچاله شده هس
طراحی پشت ائودی هم بنظرم قشنگه همین
فرهاد كرمستجی
۳۰ فروردین ۱۳۹۷بیمر واقعا همه موارد رو به اندازه ی کافی داره، پرفورمنس و ظاهر جذاب ولی کادیلاک واقعا گل کاشته، اینکه تو این کلاس بیای ماشین با ابهت بسازی خیلی حرفه طراحی داخل هم که کاملا منقلب:)) کنند ست. بعد از این دو بنز رو خیلی دوست دارم ولی آئودی کیو3 دیگه خیلی قدیمی شده طراحیش، نمی دونم کی می خواد این طراحیش رو بروز کنه بلکه یاد جک نیوفتادیم تو نمای از بغلش:)) اینم از بخت بد آئودیه که ماشین کپیشو بیشتر از خودش باس بببینیم.البته شایدم بخت بد ماست.
محمدرضا
۳۰ فروردین ۱۳۹۷فکر میکنم لکسوس یه سگمنت بالاتره چون من همشونو جز ائودی و کادیلاک از نزدیک دیدم.بنز خیلی کوچیکه در حد هاچبکه اما انتخابم اول بی ام و لکسوس بعد بنز هست
ADAK
۳۰ فروردین ۱۳۹۷من همه رقباش را ترجیح میدم …
حسین
۳۰ فروردین ۱۳۹۷کادیلاک رو دوست دارم البته بقیه هم چیزی کم ندارن ولی طبق صحبت نویسنده محترم زیبایی یک امر کاملا سلیقه ای و شخصیه و خب از نظر من کادیلاک قشنگتره به امید روزی که همه قدرت خرید یکی از این ماشینها رو داشته باشند
مهدی
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷لکسوس