کادیلاک که در تاریخ پیشرانههای بنزینی نوآوریهای برجستهای داشته است، قصد خداحافظی با این موتورها را دارد. معاون ارشد این شرکت «روری هاروی» در مراسم مجازی معرفی کراساوور الکتریکی لیریک دراینباره گفته است:
ما از این دهه بهعنوان برندی تمام الکتریکی خارج خواهیم شد. این یعنی ما تا سال ۲۰۳۰ دیگر خودروی بنزینی نخواهیم فروخت
هاروی همچنین گفته است هر کادیلاک جدیدی که از این به بعد معرفی خواهد شد صرفاً الکتریکی خواهد بود و این برند لوکس، شرکت مادر خود یعنی جنرال موتورز را رهبری خواهد کرد که قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ تمام الکتریکی شود. این یعنی ما دیگر شاهد معرفی هیچ مدل بنزینی جدیدی از کادیلاک نخواهیم بود زیرا به گفتهٔ هاروی، محصولات درونسوز این شرکت بهاندازهٔ کافی تازه هستند تا بتوانند کادیلاک را به دههٔ آینده برسانند.
این ممکن است حرکتی بسیار جسورانه برای شرکتی باشد که تکنولوژیهایی انقلابی مثل استارت الکتریکی را به عرصهٔ پیشرانههای درونسوز وارد کرد، پیشرانههای V16 را به بخش خودروهای لوکس آورد، اولین پیشرانهٔ V8 تولید انبوه را توسعه داد و پیشگام استفاده از سیستم سوپاپ پوشراد در پیشرانههای V8 بود که برای دههها به طرح اصلی پیشرانههای آمریکایی تبدیل شد؛ اما کادیلاک پس از چهل سال تلاش برای حفظ ارتباط با نسل جدیدی از خریداران که قهرمانان آنها برندهای آلمانی و ژاپنی هستند، نمیتواند به جهت وزش باد توجهی نداشته باشد.
سرآغاز حرکت الکتریکی انقلابی کادیلاک، کراساوور الکتریکی لیریک است که نسخهٔ تولیدی آن چند روز پیش معرفی شد. نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۳۳ اینچی، موتور الکتریکی ۳۴۰ اسب بخاری، بُرد ۴۸۰ کیلومتری و قیمت زیر ۶۰ هزار دلار از ویژگیهای این خودرو است و قرار است اوایل سال آینده راهی نمایندگیهای فروش شود. محصول الکتریکی بعدی این برند لوکس آمریکایی هم سدان بزرگ و فوق لوکس سلستیک است که ویترین تواناییهای کادیلاک خواهد بود اما بعید است که تا پیش از سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه شود.
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰یک کلام
در ایران بودیم تا بودند به لطف یک سری از ……..یوخ نگذاشتند که ما داشته باشیم. الان که دیگر کلا دارند محو میشوند و به لطف یک سری از ……یوخ نمیتوانیم حتی ببینیم
مگه ماچه گناهی کردیم
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰به خدا قسم میخورم مردم باید جمع شوند تا هیچ خودروی از آشغال سازان ملی وَطنی نخرند تا برشکسته شوند
جوری که نتوانند از زیر بِدِهی ها نتوانند پا شوند
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰چرا این همهسفارش تارا شاهین
مردم میخرند
از ماست که بر ماست
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بخدا مسلمون نیستی
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا محمد یعنی چی من مسلمون نیستم
اونی مسلمون نیست که میره از آشغال سازان وطنی ملی ، آشغال میخره
بعضی ها هم مجبور هستن میرن میخرن .ولی به خدا این همه سفارش واسه آشغال منطقی نیست .
روزی که ببینم این دوتا آشغال ساز ورشکسته بشن .
قسم میخورم نذری میدم .یه گوسفند قربانی میکنم
محمد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰من کریمو گفتم نه شما!
Swedish arrogant tiger
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی واقعا فکر میکنید با ورشکسته شدن این دو تا شرکت ما میتونیم خودرو های روز رو سوار بشیم؟
من به شما میگم، خیر اگه این ها هم نباشن نهایتا آشغال های چینی و روسی به صورت انبوه با اسم همکاری مشترک و این دست عناوین وارد میشن و بازار کامل مختص به اون ها میشه، مشکل از جای دیگه ست!
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰بالاخره دل ۸۰ میلیون که نه
حداقل ۷۰ میلیون خوشحال میشه
که این دوتا ورشکسته میشن
BenzSLR
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف ولی سدان سلستیک میترکونه.
JDM
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰من برم منقل و روشن کنم….خدافظ?
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال در درگ
بین درگ مگا هاچبکهای آلمانی، گلف R در برابر مرسدس A45 S
در بخش مشخصات نوشتی به جای A45 S نوشتی
مشخصات فنی
مرسدس A35
فولکسواگن گلف R
دقت کن به جای A45 S نوشتی A35
گفتم که از این اشتباهات کمتر باشه
این هم یک فراخوان پدالی?
مهراد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰متاسفانه یا خوشبختانه کادیلاک پس از تسلا بیشترین پتانسیل برای الکتریکی بودن و فناوری های جدید ساخت خودرو از جمله سیستم خودران رو دارد
وارد عصر جدیدی میشیم
فقط حسرت به دل موندم منکه عاشق پیشرانه های درونسوز هستم و حد اعلاش رو تجربه نکردم حسابی از قافله عقب موندم
Porsche
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰پدال امروز مجله carwow درگ بین ب ام و M440i و M4 جدید و نسل قدیم اون رو انجام داده لطف کنید پوشش بدین
راستی هفته قبل هم درگ نسخه های مختلف آئودی RS6 رو گذاشت که اگه میشه زحمت اونم بکشین ممنون
یانکی
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰این همه عجله برا چیه آخه.
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰عجله ای نیست یا مطابق زمانه باید پیش بری یا باید بری الان کادیلاک اگه بره تو برقی سال ۲۰۳۰ برقی هاش کلی تجربه دارند و قوی و در حد لسم کادیلاک اند مرسدس هم رفته بقیه هم رفتند فوردم رفته لامصب تست تصادف مک ای رو دیدین ؟ لامصب کرگدن بود کم مونده بود اونجایی هم که باهاش تصادف کرده بود رو بکنه حال کردم از محکم بودنش
RezaRs
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰حتی درستش اینه رو یه چیز دیگه هم سرمایه گذاری کنند بعد از برقی خودروی اتمی هم در حال توسعست اگر بتونند از برقی هم پاک ترش کنند خیلی خوبه چون که حجم بزرگی از برق دنیا بازم سوخت فسیلیه
خودم قبول دارم لذت رانندگی کم میشه اما بالاخره ما که هیچ لذتی نچشیدیم نسبت به بقیه دنیا اما خداییش دیگه تموم شد
R@m!n
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰نسل بنزینی های آمریکایی تموم میشه و ما صاحب یه دونشم نبودیم
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰رامین جان چه قدر من و تو نظرمون به هم شبیه است
والا من خیلی فکر کردم ببینم که ما چه گناهی کردیم چنین عذابی بر ما نازل شده نمیدونم
ولی به یه نتیجه رسیدم که از ماست که بر ماست
چون تا جایی که مندیدم و از انواع گزارش ها و رفتن به پیش کسانی که برای اولین بار خودرو تارا یا شاهین (خدا شاهده هنوز نمیدونم که تارا یا شاهین خودرو کدوم آشغال ساز است چون ارزش ندارن که حتی بدونی که کدوم ماشین متعلق به کدوم آشغال ساز است )
که طرف که برای اولین بار رفته تارا یا شاهین خریده
جوری از این ماشین تعریف میکرد و حمایت از این دوتا آشغال ساز رک تبلیغ میکرد
و از زن جوان تا خانم پیر تا مرد با خانوده بودند که خریده بودند
خب وقتی چنین انسانهایی هستن و چنین افرادی هستن که اینقدر از دوتا آشغال ساز حمایت میکنن معلومه که لیاقت ما ایرانی ها اینقدر است
HamiD
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰تارا واسه ایران خودرو عه
شاهین واسه سایپا
خیلی سادست …
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آقا HamiD من تیکه انداختم شما هم اینقدر جِدّی میگیری عزیز??
BenzSLR
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰داداش سواد رسانه ای محدود باشه چه میشه کرد ؟ بنظرم آدم اومده تو دنیا تا پرس و جو کنه از همه چیز مطلع شه تا هم این دنیا هم اون دنیا خودشو روشن کنه .اونوقت میگن برا چی هم تو این دنیا هم اون دنیا پدرمون در میاد ؟ بخاطر همین جهل و نادانی شونه . خودرو هم یک بحث بسیار کوچکه . مردم بجای اینکه برن ببینن فلان بازیگر کجا هست کجای کشور فلان ماشین هست که برن تو نظرات بهش بگن پول اینو از کجا اوردی به جای این کار ها برو اطلاعات شخصیتو زیاد کن که یکیشم خودروست اونوقت دیگه به دنا نمیگی سوپر لوکس .
mahan
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰تسلیت به همه خودرو دوستان.مهم نیست امریکایی باز باشی.المانی باز باشی.ژاپنی باز باشی.کره ای باز باشی یا حتی چینی باز.همه ما برای کادیلاک احترام خاصی قائلیم و بزرگ بودنش غیرقابل انکارپذیر هست.از فلیت وود و همین دویل و الدورادو و اسکالید و سی تی اس و اس تی اس و …((عاشق کانسپت کادیلاک سیکستین هستم)) همه ارزشمند هستند و وقتی می گفتیم کادیلاک یعنی موتور قوی با راحتی نظیر یک تخت روان.امیدوارم تو تصمیمش صرف نظر کنه
محمد رستمی نژاد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان سلام
یه چند وقتی نبودت
راستی مگهسوابق دیدگاه هایت به ۱۰۰۰ تا نرسید
خودم بهت تبریک گفتم
چرا شدن ۹۹۳تا
چرا کم شدن
mahan
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰محمد جان مهم نیست لابد بعضی دیدگاه ها حذف شده.کلا مهم نیست.یکم حالم خوش نیست خوب بشم دوباره در رکاب دوستان هستم.
Sina10
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف که اینم رفت پیش بقیه که برقی شدن …
من پیش بینی میکنم دنیای ماشین های جذاب و باحال تا سال ۲۰۲۵ تموم میشه و بعد از اون سال تعدادشون بسیار کمتر میشه
Kf
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰خبر کوتاه بود اما دردناک البته برای من
کوشا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰امیدوارم تو عصر الکتریکی ها اشتباهات سه دهه ی آخر خودشون تو عصر درون سوز ها رو تکرار نکنن…!
محمد رستمی نژاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰آخ آقا کوشا چهحرفی زدی واقعا????
Swedish arrogant tiger
۴ اردیبهشت ۱۴۰۰این خبر واقعا غم انگیز و ناراحت کننده بود
حداقل برای من.
اصلا به اسم کادیلاک نمیاد این حرکت، لعنتی ما با V8 میشناختیم، هنوزم یاد سویل و فلیت وود با اون رخ های لاتی میافتم با شنیدن اسمش…
Simon none
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰وای وای وای خدا
سنگین بود
Amin
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰همش تغصیر این محافضان محیط زیست هست? خب الان که خیلی از ماشین ها کم مصرف و هایبرید شدن و با کاتالیزور ها و سیستم های پیشرفته،باید آلودگی ها خیلی کم تر شده باشه،ولی این کار زمان میخواد،اینا فکر کردن،اگر الان درونسوز ها برن،از فردا هوا بهاری میشه
خب جهان پتانسیل تخمین انرژی این همه ماشین برقی رو هم نداره ،و اگر هم برای تامین انرژی از سوخت هسته ای استفاده بشه نتیجه اش آلودگی بیشتره،چون زباله های هسته ای هم آلودگی دارن
پس خیلی یک طرفه دارن به این موضوع نگاه میکنن
میشه سوخت های گیاهی و زیستی ساخت و بازده هی و سیستم های هیبریدی رو گسترش داد این راه کار اصلی هست