کادیلاک در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۹ از یک کوپهٔ پلاگ این هیبرید کانسپت بانام Converj رونمایی کرد. نسخهٔ تولیدی این کوپهٔ هیبریدی لوکس بانام ELR چهار سال بعد در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ معرفی و فروش آن در دسامبر همان سال با مدل ۲۰۱۴ آغاز شد. کادیلاک ELR که موتور و سیستم هیبریدی خود را از شورلت ولت قرض گرفته بود هیچگاه نتوانست به فروش مناسب و مورد انتظار جنرال موتورز دست یابد. حتی کادیلاک این خودرو را در سال ۲۰۱۵ مورد بهروزرسانی قرار داد و آپدیت نرمافزار مدیریت موتور و سیستم احیای انرژی ترمزها موجب افزایش ۲۵ درصدی قدرت و همینطور افزایش برد خودرو گردید و حتی قیمت آن نیز ۱۰ هزار دلار کاهش یافت؛ اما این اقدامات هم مؤثر واقع نشد و ELR هرگز نتوانست نظر خریداران را به خود جلب کند.
درحالیکه نسل دوم شورلت ولت در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و امسال به فروشی دو برابر از سال گذشته دستیافته است، ELR در ماه آوریل امسال فقط ۳۵۷ دستگاه فروخت که ۹ درصد کاهش را نسبت به سال قبل نشان میدهد. بعلاوه کادیلاک ELR در کل سال ۲۰۱۵ تنها موفق به فروش ۱۰۲۴ دستگاه شد درحالیکه در همین مدت شورلت ولت بیش از ۱۵ هزار دستگاه فروش داشت. حتی افزایش ۲۵ درصد قدرت و هدیهٔ ۷۵۰۰ دلاری مالیاتی فدرال نیز نتوانست به افزایش فروش ELR کمکی کند.
به همین دلیل جنرال موتورز تولید کادیلاک ELR را در فوریهٔ امسال متوقف کرد و اخیراً اعلام نموده است که بهزودی در ماه اکتبر خودروی جدید شورلت بولت بجای ELR تولید خواهد شد. البته جایگزین مستقیم ELR نسخه پلاگ این هیبرید کادیلاک CT6 خواهد بود که در آینده رونمایی می شود. هرچند هنوز هم تعداد اندکی ELR در نمایندگیهای کادیلاک وجود دارد اما چه بخواهیم و چه نخواهیم این کوپهٔ پاک آمریکایی با خط تولید خداحافظی کرده است. خودرویی که فقط در یک نسل و در سه مدل ۲۰۱۴، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ تولید شد. در همین حال بهزودی مدل کاملاً جدید بولت با بردی معادل ۳۲۰ کیلومتر و قیمتی برابر با ۳۵ هزار دلار بتولید انبوه خواهد رسید.
منبع: motor1
فورد
۱ خرداد ۱۳۹۵واقعا که طراحی زیبایی داره با وجود این طراحی از خط تولید خارجش کردن
حسین
۱ خرداد ۱۳۹۵درود.
شورولت بولت چقد شبیه i3 هستش!!!!
البته دامنه برد بیشتری نسبت به i3 داره که علتش هم استفاده از باتری های بزرگ با ظرفیت بیشتره.
احمد باقری
۱ خرداد ۱۳۹۵خیلی طراحی زیبا و جذابی داره. عجیب باشکوه، ای کاش مشکلات عدم فروشش هم بحث می شد، شاید قیمت بالا، ولی خب بعضی از ماشینهای لوکس هم قیمتشون بالاست، ولی فروششون خوبه. معلوم نیست چرا اینقدر کم فروخت.
بهنام طیبی
۱ خرداد ۱۳۹۵نیم رخ زیبایی داره.
علي
۱ خرداد ۱۳۹۵خودروهایی که طراحییشون جلوتر از زمانه محکوم به فنا هستن تا بوده همینه. من تازه میفهمم شرکتهای بنز و بی ام وه و آئودی و پورشه و تمام زیر مجموعه هاشون چرا پله به پله و گاماس گاماس محصولاتشونو تولید میکنن و این باعث میشه که کسایی که مدل قبلیرو دارن با احساس غرور نگهش دارن و کسانی هم که به دنبال بروز بودنن از مدل جدید استفاده کنند بدونه اینکه ماشینشون زود از مد بیوفته . ولی اگه با عجله پیش بری و طراحی های آیندرو بنامت کنی مثل باتلاق گریبانگیرت میشه و دیگه بعدش چیزی تو چنته نداری رو کنی .
Das Beste Oder Nichts
۱ خرداد ۱۳۹۵بی نهایت زیباست
نوید جهرمی
۱ خرداد ۱۳۹۵اگه هایبریدی بود با همون موتور 2 لیتری توربو گزینه ی خفنی نمیشد؟
به نظرم باید تغییر رویه بدن به جای توقف تولید.
احسان(احسان سابق)
۱ خرداد ۱۳۹۵خیلی زیبا و جذاب بود اما موتور ولت 40 هزار دلاری روش بود و به قیمت 70 هزار دلار بفروش میرسید
ali
۱ خرداد ۱۳۹۵به نظر من کادیلاک اصلا نباید برقی بشه یعنی تا جایی که ممکنه
باید جلو گیری کنه از برقی ساختن محصولاتش چون ماشین برقی
و هیبرید با اسم کادیلاک منافات داره شاید دلیلش هم همین باشه
و مردم کادیلاک برقی رو پسند نکنند
omid
۱ خرداد ۱۳۹۵حیف شد
ali
۱ خرداد ۱۳۹۵اسم کادیلاک که میاد دوستان امریکای باز و خودم یاد اینها می افتیم
https://i.wheelsage.org/pictures/c/cadillac/fleetwood_eldorado/cadillac_fleetwood_eldorado_24.jpg
زمانی که زیبایی معنا میشود
https://i.ytimg.com/vi/ncLbv6q5QEg/maxresdefault.jpg
http://momentcar.com/images/cadillac-deville-1953-2.jpg
بازم میگم کادیلاک نباید تا جایی که میتونه برقی بشه چون توقع دنیا از کادیلاک
یه ماشین برقی نیستش
american cars for ever
نوید جهرمی
۲ خرداد ۱۳۹۵شخصا دلم میخواد کادیلاک رو در سطحی بالاتر در حال رقابت میدیدم. حتی در رقابت با رولزرویس و بنتلی و میباخ.
بیوک هم میومد به کلاس رقابتی مرسدس و ب ام و و لکسس.
moein
۲ خرداد ۱۳۹۵اینو از خط تولید خارج کردن ببین چی می خوان جاش بزارن
احسان(احسان سابق)
۳ خرداد ۱۳۹۵قراره جاشی ct6 هیبریدی رو جایگزین کنه