این خودرو را شاید تا حدودی بشناسید؛ کادیلاک CTS-V سدان خودرویی است که میتواند به سرعت بالاتر از ۲۰۰ مایل بر ساعت (۳۲۱/۸ کیلومتر بر ساعت) برسد و مجهز به یک پیشرانه سوپرشارژر ۶۴۰ اسببخاری است. با این حال، شاید کمتر از قابلیتهایی که کادیلاک برای این مدل درنظر گرفته است خبر داشته باشید. به عبارت دیگر، در این مدل یک سدان لوکس ظاهراً نرمال، در مجموع، حال و هوایی شبیه به یک کوروت Z06 پیدا کرده است. در ادامه، در این رابطه جزئیات بیشتری را بررسی میکنیم.
۱) هیچ عنصری از طراحی به صورت تزئینی نیست.همه عناصر بعد از ستون جلوی CTS-V بهجز چراغهای نور بالا مختص این مدل هستند؛ از جمله کاپوت فیبرکربنی با دریچهها، سپرهای عریضتر با دریچههای خروجی و تمام قطعات طراحیشده و البته کاربردی در جلوبندی و جلوپنجره ویژه مدل V.
۲) پیشرانه کوروت Z06تمام اعضا و جوارح داخلی CTS-V به صورت مستقیم از شورولت کوروت Z06 مدل ۲۰۱۵ گرفته شده است. این موارد شامل یک موتور سورپوشارژر ۶/۲ لیتری LT4 V8 نیز میشود که قدرتی به اندازه ۶۴۰ اسببخار و گشتاوری به اندازه ۸۵۴/۱ نیوتنمتر برای خودرو تولید میکند. این قدرت تنها چند اسببخار و نیوتنمتر با نسخه Vette فاصله دارد.
Z06 همچنین دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی و همینطور گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک 8L90 خود را در اختیار CTS-V گذاشته است. تنها اختلاف عمده در این مدل، محفظه 8L90 است؛ زیرا در کادیلاک، این گیربکس با LT4 همراه است و نسبت محور عقب کوروت تفاوت دارد. ۳) تقویت صدای موتوردر مقایسه صدای ضبط شده بامو که در اسپیکرهای M5 پخش میشود، سمفونی صدای نویز LT4 که از طریق سیستم نویز CTS-V پخش میشود، بسیار واقعی است. البته، این صدا به صورت الکترونیکی تقویت شده است، ولی این صدا به شکلی زنده از میکروفنهای زیر کاپوت پخش میشود.
۴) حرکتی پروانهوار، فرمانی تیز شبیه به یک سیستم فرمان الکترونیکیمانند برادران CTS دیگر، CTS-V مدل ۲۰۱۶ از دستیار الکترونیکی برای سیستم فرمان استفاده میکند. کادیلاک در این مدل V، از نسبت واکنش سریعتری برای فرمان استفاده کرده است. در همین حال، در اینجا باید اشاره کنیم که سیستم فرمان استاندارد CTS یکی از سرزندهترین و دقیقترین فرمانها در میان کلاس خودروهای سدان لوکس متوسط است. بنابراین امیدواری زیادی برای فرمان V نیز وجود دارد.
۵) قدرت ۶۴۰ اسببخار یا سرعت حداکثر ۲۰۰ مایل بر ساعت بدون مالیاتبرآوردهای نهایی سازمان حفاظت محیط زیست امریکا برای CTS-V هنوز اعلام نشده است. ولی کادیلاک اعلام کرده مصرف سوخت این سوپر سدان حتماً از میزانی که به خاطر مصرف بنزین به آن مالیات تعلق بگیرد، فاصله خواهد داشت.
۶) مبدّلهای حرارتی برای مبدّلهای حرارتیکادیلاک موتور V8 را بدون تغییر در CTS-V استفاده نکرده است؛ نسبت به مدلهای پایینتر CTS، مدل V از سیستم خنککننده بیشتری بهره برده است. مخصوصاً اینکه نسبت به CTS با پیشرانه V6 تنفس طبیعی، تعداد ۵ مبدّل حرارتی بیشتر دارد. برای V6 با تنفس طبیعی، این مبدّلهای حرارتی دو عدد هستند؛ یک رادیاتور و یک مبدّل مربوط به A/C. خنککننده داخلی CTS-V را در تصویر زیر مشاهده میکنید. این خنککننده در زیر سپر جلو قرار گرفته است.
سخن از مبدّلهای حرارتی برای مبدّلهای حرارتی در اینجا جدّی است. در هر کدام از محفظههای چرخهای جلو، یک مجرای اگزوز برای یک قطعه کمکی متفاوت گنجانده شده است. رادیاتور کمکی در محفظه چرخ سمت راست حاضر است و این در حالی است که در سمت چپ، یک خنککننده داخلی کمکی استفاده شده است. هر دوی این سیستمها از جریان هوای پرفشار از طریق مکندههای خارجی در جلوبندی CTS-V بهره میبرند. البته وسواس کادیلاک در استفاده زیاد از مبدّلهای حرارتی قابلدرک است؛ چرا که دمای زیادی در CTS-V تولید میشود. در این خنککننده روغن موتور را مشاهده میکنید. اینجا نمایی نزدیک از خنککننده دیفرانسیل CTS-V است. در همین حال، در سمت چپ، یک لولهکشی را مشاهده میکنید که یک مدار مشترک خنککننده دیفرانسیل با خنککننده گیربکس را تشکیل میدهد. در نتیجه، مایع خنککننده آن تا فاصله زیادی پمپاژ میشود. مبدّلهای حرارتی که در این تصاویر دیده نمیشوند شامل خنککننده داخلی اصلی، رادیاتور و کمپرسور A/C (کولر) هستند. همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، مدل V در عمل یک مبدّل حرارتی متحرک است. ۷) بدون آپشن ترمزهای کربن-سرامیکی گرانقیمتهمانطور که از گفتههای کمپانی پیداست، این خودرو یک پکیج آپشن برای پیست نخواهد داشت؛ چرا که CTS-V خودش یک پکیج پیست است. بهجای آن، در مدل V از صفحههای ترمز فولادی با کالیپرهای برمبو ۶ پیستون در جلو و ۴ پیستون در عقب استفاده میکند.
در مورد ترمزهای کربن-سرامیکی، دادههای کادیلاک نشان میدهد که برای نشان داده شدن مزیت صفحههای ترمز کربن-سرامیکی نسبت به فولادی، ابعاد این صفحات به اندازه بزرگ باشد. در واقع، این ابعاد باید بسیار بزرگ باشد و در نتیجه، استفاده از پکیج بزرگتر چرخ و تایر نیز موردنیاز خواهد بود؛ موضوعی که تیم توسعه کادیلاک از همان ابتدا مخالف سرسخت آن بودهاند. برای صفحات ترمز فولادی، سیستم خنککننده مناسبی درنظر گرفته شده است. در اینجا، مجرای خنککننده ترمز جلوی مدل V را مشاهده میکنید. این خنک کننده، با یک تیغه کنترل به سبک پورشه همراه شده که جریان هوای زیر بدنه را به ترمزها انتقال میدهد. ۸) ایمنی عابران پیاده در حضور CTS-Vشاید این پرسش برای شما پیش بیاید که CTS-V چگونه بتوان تستهای سخت ایمنی عابران پیاده در اروپا را انجام دهد. با توجه به کاپوتی که دربرگیرنده یک LT4 است، این نگرانی قابلتوجیه خواهد بود. برای اروپا، مدل V از یک محرّک پایروتکنیک در پایه پنجره جلو استفاده میکند که در هنگام برخورد با عابر پیاده، پشت کاپوت را بالا میبرد.
۹) انگلیسیها شانسی برای داشتن CTS-V ندارند.کادیلاک یک نسخه راستدست از CTS-V ارائه نخواهد داد. شاید هواداران انگلیسی این خودروی عضلانی امریکا باید خود را با جهت متفاوت رانندگی با این مدل وفق دهند.
۱۰) فرصت استفاده از تایرهای زمستانیدوستداران سدانهای اسپورت با قدرت بالاتر از ۶۰۰ اسببخار نگران نباشند؛ CTS-V میتواند از تایرهای برفی نیز استفاده کند. جنرالموتورز میگوید که چهار گزینه برای تایرهای V در هنگام عرضهاش در سال آینده درنظر گرفته است.
۱۱) درباره تایرهاوقتی صحبت از تایرهای استاندارد CTS-V میرسد، کادیلاک خساست را کنار میگذارد. تایرهای میشلین پایلوت سوپر اسپورت عریض و با درجه Y به صورت استاندارد در CTS-V استفاده شدهاند که نوع آنها در جلو ۲۶۵/۳۵-۱۹ و ۲۹۵/۳۰-۱۹ در عقب است. مطابق گفته کادیلاک، چسبندگی جانبی ۱.00g برای این مدل مشاهده شده است.
۱۲) میله دیفرانسیلهای نامتقارنمهندسان کادیلاک برای کنترل بیشتر محور، CTS-V با دیفرانسیل عقب را با میله دیفرانسیلهای نامتقارن همراه کردهاند. قطر میله دیفرانسیل سمت چپ به صورت قابلتوجهی از قطعه سمت راست بزرگتر است. ولی در هر حال، هر دوی این میله دیفرانسیلها نسبت به معادلهای خود در مدلهای عادی CTS از صلبیت بیشتری برخوردارند.
در این میله دیفرانسیل سمت چپ را مشاهده میکنید. دقت کنید که سطح مقطع آن بسیار باریکتر از قطعه نشان داده شده در تصویر قبلی است.
CTS به صورت معمولی نیز با یک ساختار بدنه مستحکم و شاسی بدون لغزش، صلبیت زیادی دارد؛ ولی کادیلاک برای مدل V چند گام فراتر نیز رفته است. مهارهای اضافی بسیار زیادی برای کمک به بدنه CTS-V به تحمل نیروی جانبی تولید شده توسط تایرهای میشلین پایلوت سوپر اسپرت استفاده شده است. بزرگترین و قابلتوجهترین مهار، یک پنل برشی است که راکرهای جلو را به محفظه موتور متصل میکند. در تصویری که در اینجا میبینید، پنل مورد اشاره، یک قطعه آبیرنگ بین چرخهای جلو قرار گرفته است.
علاوه بر مهار سابفریم عقب و استحکام بیشتر در قسمت، صلبیت CTS-V با مهارهای V که از هر استرات تاور جلو به سمت فایروال امتداد یافتهاند (لوله سیاهرنگ که در تصویر به صورت مورب قرار گرفته است) و همینطور مهار استرات تاور آلومینیومی بیشتر شده است. ۱۴) نسبت طلایی در پیشرانهکادیلاک اعلام کرده که CTS-V مدل ۲۰۱۶ وزنی به اندازه ۱۸۸۰ کیلوگرم خواهد داشت. در نتیجه، با توجه به قدرت ۶۴۰ اسببخاری در این سدان، نسبت قدرت به وزن خارقالعاده ۲/۹۴۸ کیلوگرم برای هر اسببخار بهدست میآید. در نتیجه، این مدل کادیلاک در این زمینه از خودروهایی مانند بامو M6 با نسبت ۳/۵۳۸ کیلوگرم برای هر اسببخار و مرسدسبنز E63 AMG با نسبت ۳/۶۲۹ کیلوگرم برای هر اسببخار جلوتر خواهد بود.
۱۵) پرواز امریکایی به سرزمین آلمانهادر حالی که زمان دور پیست نوربرگرینگ به صورت رسمی در آینده اعلام خواهد شد، ولی مسئولین کادیلاک گفتهاند که CTS-V مدل ۲۰۱۶ تاکنون چهار بار با هواپیما به این پیست مسابقه معروف انتقال داده شده است.
RETOLEX
۱۱ دی ۱۳۹۳هیچ مشکلی نداره عالیه
ASTON MARTin
۱۱ دی ۱۳۹۳چیزی که متوجهش شدم این بود که داخل خودرو از جهت فنی ،،چطوری بگم،اهنین میزن،بنظرم برای یه همچین ابرخودرویی زیبایی کم داشت..ازین مشخصات انتظار یه شاتل داشتم ..ولی خب اینا ملاک جیگریش نی ک :D
Elring-aventador
۱۱ دی ۱۳۹۳خوب ادم خیلی شیک می ره یه کروت می گیره چه کاریه خب چقد تقلید اخه
حمید
۱۱ دی ۱۳۹۳این ماشین چهار دره عزیزم و کلاسش کلا با Z06 متفاوته
Lord Cezar
۱۱ دی ۱۳۹۳یه ماشین متمایز . زیر اون کت و شلوار شیک یه موتور وحشی هست که نفس ادم رو میبره . عجب مثالی زدم :دی
MAFIA
۱۱ دی ۱۳۹۳تنها ماشینی که از آمریکای جنایتکار قبول دارم همین مدله.ولی این کجا و
S600 maybach کجا گرچه میدونم باید با XTS مقایسه شه.
مرگ بر آمریکا.
سامان از تبریز
۱۱ دی ۱۳۹۳ایول به جنرال موتورز ایولبه. اوباما که نگذاشت تا جنرال ورشکسته شه
من تبریز سوار cts شدم خیلی عالیه لوکس و نرم
کم کم ماشینهای امریکایی خودشونو به جایگاه واقعی شون میرسونند
مسعود
۱۱ دی ۱۳۹۳همیشه کادیلاک رو دوست داشتم، این مدل هم که دیگه عالیه
البته من توی سوپر سدان ها چارجر هلکت رو ترجیه میدم ;)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ دی ۱۳۹۳درود .
این ماشین عالیه . جای هیچ حرفی نذاشته .
پیشرفت کادیلاک واقعا چشمگیره .
اما تنها چیزی که منو اذیت میکنه ، اینه که تو مشخصات فنیش اسم کوروت
هم میاد .
نيما
۱۱ دی ۱۳۹۳خوب چون کارخونه مادر جفتشون یکیه
از قدیم همین طور بوده
اکثر موتور و گیربکس هاى gm رو روى تمام برند هاى بیوک ى کادیلاک و شوى و … میبینى
MAFIA
۱۱ دی ۱۳۹۳میلاد اذیت نکنه دیگه همه آمریکا اینجوریه کمبود طراحی موتور دارن موتور تاروس رو رو لینکلن میزارن موتور ماستانگ رو رو سالین اس 7 بعد موتور کوروت رو رو کادیلاک موتور کادیلاک رو رو بیوک بعد موتور شورلت رو رو جی ام سی میزارن بعد موتور کوروت رو رو هنسی این کارشونه
جالب اینجاست که روی هر موتور رو هم لوگو برند رو میزنن انگار شرکت خودش زده.
بعد این آمریکایی بازها میان و به اروپا ایراد میگیرن.
مرگ بر آمریکا
HUMMER
۱۱ دی ۱۳۹۳چقد رو رو کردی!!!
امپراتور ایالات متحده کادى…love me
عرفان
۱۲ دی ۱۳۹۳آره.شما اروپایی بازها رو باید اسب بخار پایینو به اسم کیفیت بالا با قیمت گزاف بهتون بندازن و تو مختون فرو کنن که ماشینای آمریکایی کیفیت و هندلینگ و … ندارن.تا با همین عقاید برای خودشون طرفدار درست کنن.
شرط میبندم یه بار هم تو یه ماشین آمریکایی نشستین که اینطوری راجع بهشون موضع میگیرین.
برخلاف هرچیزی که بهش اعتقاد دارین خودرو های آمریکایی فوق العاده باکیفیت هستن.هندلینگشون(بغیر از چندتا ماسل)همگی عالیه.پتانسیل بالایی برای تیونینگ دارن و از همه مهم تر اسب بخار بالایی در ازای پول کمتر بهت میدن.
مثل اینکه یادتون رفته رکورد نووربرگ رینگ برای چند سال دست وایپر بود!؟!؟!
نمیدونم دلیلت برای گفتن جمله “مرگ بر آمریکا” چی بود ولی این نشانه ضعف و احساس خطرتو میرسونه.واقعا برات متاسفم.
وقتی بیان یه ماشین زیر 100 هزار دلاری مثل Z06 رو با هایپر کاری مثل 918 مثایسه کنن یعنی مرگ بر اروپا نه آمریکا.
rasoul
۱۳ دی ۱۳۹۳برادر مافیا منم میگم مرگ بر آمریکا بقیه هم همینو میگن
ولی اینجا بحث سر ماشینه
این کمپانیا خصوصی هستند
و اینجا بحث سر تکنولوژی هست نه سیاست وگرنه شما راست میگی آمریکا همیشه دشمنه و سیاستش کثیف و با دشمن باید دشمنی کرد اگه باهاش دوستی کنی ذلیلت می کنه چون اندازه اون نیستی
ما وقتی میتونیم با امریکا صلح و دوستی بر قرار کنیم که از نظر قدرت برابر باشیم و این به همه ثابت بشه
ببخشید طولانی ضشد خواستم به این بحثها تو تایپیکها خاتمه داده بشه
من به زبون ساده گفتم
فریا
۱۴ دی ۱۳۹۳مهندسین گرامی مثل اینکه انقد به خودتون زحمت ندادین فکر کنین
که موتور هایی که بی ام و روی سواری هاش میزاره ، روی شاسی بلند
هاش هم میزاره . موتور رولزرویس و مینی رو بی ام و
میسازه ! موتوری که بنز روی سواری میزاره روی شاسی بلند و سوپرسپرت
هم میزاره . یه لوگو بزرگ AMG توی محفظه موتور پاگانی تو چشم
نمیزنه ؟!!!
موتور مورسیه و R8 که مشترک بود چی ؟؟!!!
بوگاتی که دوتا موتور V شکل آئودی رو کنار هم جا داده و اسمشم
گزاشته W شکل چی میــگه ؟!!!
خدا هدایت بده این ملــت بنی اسرائیلی رو !
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ دی ۱۳۹۳درود .
میدونم نیما جان . عرض کردم به دل من زیاد نمیشینه .
فرید
۱۱ دی ۱۳۹۳تو چی به دلت میشینه آخه اونو بگو :-D …به هر حال یه اشکال باید بگیری دست خودت نیست.
MAFIA
۱۱ دی ۱۳۹۳نخیر لکسوس RCF و آوالون و روژ و جی تی آر و NSX و LS600h از ژاپن و S600 مایباخ و کل سری 65 و 63 بنز و M4 و M6 و M5 و سری 7 و 911 و 918 و پانامرا و رولزرویس و بنتلی و P1 و کونیخ زگ و بوگاتی و پژو و سیتروئن و جگوار وآستون مارتین و رنجروور ایووک و اتوبیوگرافی و هیوندا سنتینیال و کیا K900 به دلم میشینه.
فریییییییییییییییییییییید
MAFIA
۱۱ دی ۱۳۹۳نیما کیه میلاد؟؟؟؟؟من میثم شهریاریم اهل دزفول
عرفان
۱۲ دی ۱۳۹۳mafia خان وقتی موتور لامبو رو بزارن رو آئودی یا موتور مرسدس رو بزارن رو پاگانی کسی ایراد نمیگیره.
حالا که یه ابر کمپانی آمریکایی از انجینش تو زیر مجموعه هاش استفاده میکنه به دلتون نمیشینه؟؟؟خب نشینه.اصلن مهم نیست.
فعلن که این و هلکت و z06 و خیلی از آمریکایی های دیگه مشت محکمین تو دهن اونایی که ادعای سرعت و قدرت و هندلینگ داشتن.
یارو رو تو ده را نمیدادن میگفت کدخدا کیه!!!
CIFEX
۱۱ دی ۱۳۹۳واقعا بی نظر این ماشین
به نظر میرسه کادیلاک بدجوری برا بازار های هدف خودش برنامه ریزی کرده
همه مولفه های یک ماشین رویایی رو این ماشین داره برا ماشین باز ها
زیبایی
قدرت
مهندسی پیشرفته
اصلا ادم میمونه از چیش تعریف کنه
مرسی کادیلاک
hekmat
۱۱ دی ۱۳۹۳اگر یک روزی واردات خودرو با تعرفه پایین ازاد شود محال است ایرانی ها به لحاظ فرهنگی و رفتاری خودروی غیرآمریکایی سوار شوند
rasoul
۱۱ دی ۱۳۹۳این از اون ماشیناست که دیگه تکرار نمی شه مثل سویل
فریا
۱۴ دی ۱۳۹۳چــرا با احساسات من بازی می کنی ؟؟!
چرا سویل رو یادم میاری …
بازم برم توی سایت امریکن کارز یه گشتی بزنم خماریم از بین بره :-)
parseh net30
۱۱ دی ۱۳۹۳این چراغ روزاش دیوانه کنندن
مهدی جان محمدی
۱۱ دی ۱۳۹۳سرشار از تکنولوژی و بسیار شکیل
مافیا طبق نظرها و گفته بسیار از دوستان سیاست وارد دنیا ماشین نکن
لطفا بفهم یا اسم ضایع خودت رو حذف کن
هستی
۱۱ دی ۱۳۹۳همینجا رسما از باراک اوباما جون برای نجات جنرال موتورز تشکر میکنم’بوسسسسسسسسس
bardia
۱۱ دی ۱۳۹۳واقعا نمیدونم سری 5 بعدی بی ام و چطور میخواد با این روبرو بشه !
یا حتی mercedes e63 هم همینطور
حداقل از لحاظ سرعت و شتاب که به پاش نمیرسن
مخصوصا با 640 اسب قدرتش و وزن به نسبت کمش
عجیبه یهو کوروت و کادیلاک دارن دوتایی میترکونن
پارسا
۱۲ دی ۱۳۹۳همه چیز ماشین که شتاب و قدرتش و سرعتش نیست باید کمپانی ببینه یک سدان با این میزان قدرت که حتما اصتحلاک بالایی هم داره لازمه اصلا توی بازار هدفش فروش خوبی داره یا نه وگرنه فکر نکنم کار سختی باشه amg هم بیاد موتور ۷۰۰ اسبی که رو پاگانی هست و بزاره رو e کلاس بعد اسمش بزاره e70 amg ولی چیزی که مهمه این که وجود همچین ماشینی ضروری احساس نمیشه یا مثلا فولکس واگن موتور بوگاتی بزاره تو پاسات بعد اونم میشه یک سدان۱۲۰۰ اسب بخاری ولی برای مقایسه میشه میزان فروش کادیلاک رو با بنز و بی ام و مقایسه کرد.
bardia
۱۲ دی ۱۳۹۳مطمئن باشید که بنز و بی ام و اگر همچین رنج قدرتی ماشین بسازن اونوقت دیگه قیمتشون برابر کادیلاک نمیشه و خیلی گرون تر میشه
باید توی بازه های قیمتی نزدیک از نظر امکانات فنی و رفاهی مقایسه بشه
فریا
۱۴ دی ۱۳۹۳از لحاظ هندلینگ هم آلمانیا بهش نمیرسن . البته قابل احترامن ولی بررســی
CTS ســاده رو توی سایت های مختلف برای مثال caranddriver بخونیـد تا بـه
هندلینگش پــی ببرید .
شلبى
۱۱ دی ۱۳۹۳این ماشین فوق العادست، واقعا جاى حرفى باقى نذاشته ، خیلى دوست دارم نتایج تو پیستش و مقایسش با رقباش رو ببینم، رقابت خیلى جذابیه
آرش آمریکایی
۱۱ دی ۱۳۹۳آره آره
این ماشینیه که عاشقشم
اینه ایییینه
خدمت یکی از دوستان که تو مطالب قبلی راجعبه کادیلاک نوشته بودن
دلشون واسه خوشه هتی گندم روی لوگوی کادیلاک تنگ شده بود بگم که
لوگوی کادلاک از دو بخش تقسیم شده
یکی اون چند ضلعیه رنگارنگ زیبا و دیگه اون دوتا خوشه گندم که دیگه حذف شده
راجع به اون چند ضلعی بگم که هر رنگ و هر علامتش نشانگر لحظه یا اتفاقی مهم از تاریخ آمریکاست به عبارتی دیگه نماد آمریکاست
اما اون دو خوشه گندم نماد ایالت دیترویته که بزرگ ترین صادر کننده گندم در آمریکاست به طوری که آمار تولید گندمش از خیلی از کشورای صادر کننده گندم بیشتره همینطور از کل گندم تولیدی در ایران و از وقتی خط تولید کادیلاک از دیترویت به نیویورک اومده خوشه
گندمش حذف شده چون دیگه کادیلاک بچه دیترویت نیست :-)
علی اسکندری
۱۲ دی ۱۳۹۳سلام دوست عزیز ببخشید برای این ایراد بنی اسراییلی ولی ایالت دیترویت نداریم.دیترویت در ایالت میشیگان واقع شده :) تنها محض اطلاع
آرش آمریکایی
۱۲ دی ۱۳۹۳درود به همگی
بله درسته از این که اشتباهمو اصلاح کردین ممنونم
آرش آمریکایی
۱۱ دی ۱۳۹۳درسته حکمت جان ایرانیا و آمریکایا از نظر فکری و صلیقه ای خیلی به هم شبیه هستن هر دو طنزپردازای خوبی هستیم ساندویچای بزرگ دوست داریم ماشینای بزرگ خونه های بزرگ و تو ملاقاتا از نزدیک خیلی زود صمیمی میشیم زودتر از وقتیکه یه انگلیسی یا یه ژاپنی… میبینیم
(دیدم ک میگم)
ولی جدا از این چیزا ببین کادیلاک چ کرده که یه ضد آمریکاییه تمام عیارو ب احترام واداشته
ar.poker
۱۱ دی ۱۳۹۳آخه اگه این ماشینو برای سرعت ساختن چرا 4 در
امیرحسین
۱۱ دی ۱۳۹۳از همه نظر عالی و فوق العاده به نظر میاد
فقط فکر کنم عقبش رو بشه جذاب تر طراحی کرد…
عارف
۱۱ دی ۱۳۹۳یه آمریکایی اصیل و واقعا بدون نقص,هم در طراحی و هم در قسمت پیشرانه.یکی از زیبا ترین خودرو های حال حاضر جهان و یکی از پر قدرت ترین سدان های بازار,از این بهتر هم میشه مگه؟!؟
احسان(احسان سابق)
۱۱ دی ۱۳۹۳کادیلاک پیر دوباره بیدار شده و قراره با تمام توان دل ملت رو تسخیر کنه.امیدوارم اینکار رو انجام بده
car designer
۱۱ دی ۱۳۹۳سلام
همه جی بهترینه بجز چراغ های عقبش که به نظر اگر شبیه ATS بوئنئ خیلی بهتر بود
حسام
۱۲ دی ۱۳۹۳ماشینهای آمریکایی معمولا عضلانی هستند،علت چیه نمیدونم ولی من عاشق این هیبت و جثه این خودروهام، آدم احساس قدرت میکنه باهاش
Camaro 1978
۱۲ دی ۱۳۹۳حالا هی بگید ماشینای آلمانی با هیچ چی قابل قیاس نیستن…
پس این چیه؟
یعنی دیگه چی میخواید؟
انصافم خوب چیزیه!!!
حسین
۱۳ دی ۱۳۹۳درود. کسی نگفته با هیچی قابل مقایسه نیستن. اما اونقدر قوی و فوقالعاده هستن که هر چیز خوبی رو با اونا مقایسه میکنن
البته اگه بهم بگن حق نداری از آلمانیا انتخاب کنی، قطعا کادیلاکو انتخاب میکنم
E 36
۱۳ دی ۱۳۹۳چقدر خوب بود این!
behdad
۱۳ دی ۱۳۹۳عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی محشره
علی
۱۳ دی ۱۳۹۳جولوش شبیه جی تی آره
4MATIC
۱ بهمن ۱۳۹۳طراحی عقبش خوب نیست
soroosh
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴من فقط انگلیسی انتخاب می کنم ظریف لوکس پر قدرت امیکایی به سلیقه من نمی خوره