مشاوره و راهنمای خرید خودرو (مهر 1403)
در این مطلب همه جوانب خرید خودروی جدید را مورد بررسی قرار میدهیم؛ از نکات حقوقی تا فنی و ترفندهای مرتبط.
باوجود تنوع اندک خودروها در بازار کشورمان، وضعیت اقتصادی مردم، عدم امکان آزمون عملی خودروها پیش از خرید در اغلب موارد، نداشتن تجربه کافی از خودروهای جدید یا کم تیراژ و مشکلات ریز و درشت خودروها، نیاز به دقت بیشتری در هنگام خرید و همچنین بهرهگیری از تجارب سایرین و مخصوصاً دارندگان این خودروها بهصورت مشاوره خرید خودرو احساس میشود. در این مواقع هیچ راهکاری در مشاوره بهتر از همفکری و انتقال تجربیات بین دارندگان خودروها نیست. مخصوصاً اینکه ممکن است خریداران در مواجهه با فروشندگان یا دلالان حرفهای مغبون گشته و یا با توجیهات و استدلالات غیرعلمی و غیرواقعی، روبرو شوند؛ بنابراین سایت پدال بهواسطه مخاطبان متنوع و انبوه و فرهیخته خود، این فرصت را برای تبادل آرا و تجربیات در مورد خرید خودروها فراهم آورده است. بدین منظور کافی است با شیوه ذکر شده در راهنمای مشاوره خرید خودرو، اقدام نمایید.
مراحل مشاوره خرید خودرو در پدال
خواهشمندیم جهت درخواست مشاوره خرید خودرو موارد زیر را رعایت فرمایید:
- تعیین مشخصات درخواستی: لطفاً به دقت و با جزئیات، مورد سؤال خود را مطرح فرمایید.
- تعیین بازه قیمت: میزان بودجه را اعلام نمایید.
- ویژگیهای مهم برای خود و اولویتها نظیر ظرفیت کابین، مصرف سوخت، راحتی، سروصدا، قدرت و شتاب، ایمنی و انتظارات خود از خودرو را نیز ذکر نمایید.
- اجتناب از سؤالات تکراری و توجه به پرسش و پاسخهای ثبت شده: لطفاً پیش از ثبت سؤال جدید، سؤالات مشابه و پاسخهای آنها را ببینید.
- سؤال در مورد ویژگیها و معایب و مزایای خود خودروها را در صفحه مربوط به همان خودروها ثبت بفرمایید و صرفاً در این صفحه در موردبحث مشاوره خرید خودرو بحث نمایید.
برای پاسخدهی و ثبت مشاوره خرید خودرو لطفاً به موارد زیر توجه نمایید:
- پاسخ هر سؤال، لطفاً در ذیل همان پرسش بهصورت مجزا ذکر شود تا ارتباط سؤال و پاسخ قابلتشخیص باشد.
- هر فردی با آگاهی از خودروها و بازار میتواند دانش و اطلاعات خود را بهعنوان پاسخ ثبت نماید.
- اجتناب از به سخره گرفتن خودروها، افراد، توان مالی یا خواستهها و سؤالات
- لطفاً در پاسخها و راهنمایی خود بجای ابراز سلایق و علایق شخصی، تجارب یا اطلاعات خود را منتقل فرمایید.
مراحل اصلی خرید خودرو
با توجه به افزایش قیمت خودرو در کشور طبیعتاً افراد زیادی توانایی خرید مدلهای صفرکیلومتر از کارخانه را نخواهند داشت و به همین خاطر خرید محصولات دستدوم و کارکرده را مدنظر قرار خواهند داد. اولین گام در این راه انتخاب محلی مناسب برای خرید خودروست. بهترین توصیه ما این است که جهت خرید خودرو به مراکز معتبر مراجعه کنید و به هیچ عنوان با دلالها و واسطهها معامله نکنید چراکه هر روز اخبار متنوعی از زیان دیدن خریداران و مصرفکنندگان در این زمینه منتشر میشود. همچنین با پیشرفت تکنولوژی پلتفرمهای آنلاین نیز راهاندازی شدهاند که اگرچه کار خریداران را راحتتر میکنند اما در این بستر نیز افراد سودجو و کلاهبردار حضور دارند بنابراین حتماً قبل از خرید خودرو دستدوم بهتر است راهی نمایندگیها و فروشگاههای معتبر شوید تا بعداً درگیر مشکلات حقوقی نشوید.
در همین زمینه بخوانید:
- خودروهای اقتصادی (زیر ۴۰۰ میلیون تومان) بازار ایران کدماند؟
- راهنمای خرید خودروی ایرانی و چینی با قیمت یک میلیارد تومان / سال ۱۴۰۲
- راهنمای خرید گرانترین خودروهای چینی بازار ایران؛ چری تیگو ۸ و فیدلیتی و دیگنیتی و لاماری
- بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون در ایران
- بهترین خودروهای کیا در ایران؛ از اپتیما و اسپورتیج تا سراتو و ریو
پس از انتخاب خودروی خود میبایست جهت اطمینان از سلامت خودرو آن را کارشناسی نمایید. در مقاله راهنمای خرید خودرو کارکرده و دستدوم بهصورت کامل اقدامات ضروری در این زمینه را ذکر کردهایم. پس از تائید کارشناسی نوبت به عقد مبایعهنامه میرسد. برای آگاهی از نحوه نوشتن قولنامه ماشین نیز میتوانید لینک مربوط به آن در پدال را دنبال کنید. پس از طی این مرحله و پرداخت مبلغ معامله نوبت به اخذ نوبت تعویض پلاک میرسد. دقت داشته باشید که جهت حضور در تعویض پلاک باید این مدارک را همراه خود ببرید:
- کارت ماشین
- بیمه شخص ثالث معتبر
- برگ سبز ماشین
- سند کمپانی
- اصل مدارک شناسایی فروشنده و خریدار خودرو
- برگه عدم خلافی و تسویه عوارض شهرداری
- معاینه فنی معتبر
البته فروشنده میتواند بجای حضور فیزیکی در مرکز تعویض پلاک وکالتنامهای را به نام خریدار و البته با مشخص کردن زمانی محدود تنظیم نماید تا دیگر نیازی به حضور او نباشد. پس از تعویض پلاک و دریافت برگ سبز، خریدار رسماً مالک خودرو محسوب میشود و نیازی به حضور در دفتر اسناد رسمی جهت انتقال سند نیست اما چنانچه طرفین اصرار به حضور در دفترخانه جهت انتقال سند ماشین داشته باشند میتوانند این کار را انجام دهند. در این مرحله نیز میبایست مدارک زیر همراه طرفین باشند:
- برگ سبز جدید ماشین
- سند قبلی
- تأییدیه نقلوانتقال از مرکز تعویض پلاک
- مدارک شناسایی فروشنده و خریدار
- بیمه شخص ثالث معتبر
- کارت سوخت
- برگه تسویه عوارض شهرداری
انتقال سند ماشین در دفترخانه با هزینههایی همراه خواهد بود که بسته به نوع و مدل خودرو فرق میکند. این هزینهها به حساب دولت و دفترخانه واریز میشود. دقت کنید که بخشی از هزینههای انتقال سند را فروشنده و بخشی را خریدار پرداخت میکند هرچند طرفین قبل از معامله میتوانند درباره جزئیات پرداخت این هزینهها توافق بکنند.
نکات حقوقی خرید خودرو
شاید خرید خودرو را امری ساده بدانید اما قطعاً با پیچیدگیها و دشواریهای خاصی همراه است و اگر برخی نکات را رعایت نکنید شاید متضرر شوید. توصیه میکنیم هنگام خرید خودروی کارکرده فردی آگاه به امور حقوقی را به همراه داشته باشید. برای اینکه بتوانید معاملهای راحت و بدون استرس داشته باشید حتماً مقالات آموزشی پدال از جمله نحوه نوشتن قولنامه ماشین و فسخ معامله خودرو را مطالعه بفرمایید.
نکات فنی که قبل از خرید خودرو باید بدانید!
خرید خودروی کارکرده علیرغم مزایایی که دارد با مشکلاتی نیز همراه است. هزینههای پیدا و پنهان، عدم آشنایی با سلیقه مالک قبلی و طرز رانندگی او با خودرو، فرسودگی برخی قطعات و… جزو مواردی هستند که در صورت انتخابی نادرست به خریدار جدید تحمیل خواهند شد. به همین خاطر است که کارشناسی خودرو قبل از خرید اهمیت ویژهای دارد. درصورتیکه خودروی خود را انتخاب کردید باید بخشهای مختلف آن اعم از بدنه، کابین، قوای محرکه و… را کارشناسی و بررسی نمایید تا از انتخاب خود مطمئن شوید. بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید تا کلیه مشکلات و عیوب خودرو را به شما گوشزد نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله راهنمای خرید خودرو کارکرده و دستدوم پدال را مطالعه کنید.
نکات مهم درباره قیمت خودرو
قیمت خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد. قیمت خودروهای صفرکیلومتر، سال ساخت خودرو، میزان کارکرد واقعی، تصادفی بودن یا نبودن خودرو، سلامت قوای محرکه، وجود آپشن های خاص و… از جمله عواملی هستند که در تعیین قیمت خودرو تاثیرگذار خواهند بود. دقت داشته باشید که حتی برخی رنگها در بازار طرفداران بیشتری دارند و روی قیمت نیز تأثیر میگذارند بنابراین هنگام خرید به این موارد توجه کرده و با استفاده از پلتفرمهای آنلاین خریدوفروش خودرو نسبت به مقایسه قیمت خودروی انتخابی با سایر خودروهای مشابه اقدام کنید.
نکات مهم درباره سلامت خودرو
با رشد قیمت خودرو طبیعی است که قیمت قطعات یدکی آن افزایش پیدا میکند. این موضوع هنگام خرید خودروی کارکرده اهمیت زیادی دارد چراکه به احتمال زیاد در آینده شاهد فرسودگی قطعات و نیاز به تعویض آنها خواهید بود که در نهایت هزینه تعمیرات خودرو را بیشتر می کند. برای کاستن از ریسک چنین مشکلاتی کارشناسی خودرو اهمیت دارد. قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید حتماً مشکلات بدنه خودرو از جمله رنگشدگی، زنگزدگی و خوردگی بدنه و… را بررسی نمایید. در قدم بعدی باید از کارکرد صحیح پیشرانه، گیربکس، سیستم برقی و… اطمینان حاصل کنید. تنها زمانی که مطمئن شدید خودروی مدنظر شما مشکلی ندارد اقدام به نوشتن قولنامه نمایید.
مهمترین نکات درباره بیمه خودرو
بیمه شخص ثالث یکی از بیمههای اجباری برای مالکان وسایل نقلیه است و هر فردی میبایست آن را تهیه کند. با توجه به قوانین موجود هیچگونه خدمتی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث ارائه نمیشود و درصورتیکه پلیس راهور چنین وسیلهای را توقیف کند نسبت به انتقال آن به پارکینگ اقدام خواهد کرد. در زمان بررسی صحت اسناد و مدارک خودرو حتماً به معتبر بودن بیمهنامه و زمان آن دقت کنید. همچنین توجه کنید که آیا از کوپنهای بیمه جهت خسارت استفاده شده است یا خیر.
علی
۱۷ اسفند ۱۳۹۸باسلام بین ماشینای ۲۰۶و ۴۰۵ و ال۹۰ و سمند و پارس و تیبا و پراید و زانتیا کدوم بهتره درسته در یه رده نیستن ولی لطفا راهنمایی کنید هزینه نگهداری برام مهمه
ممنون
حسن
۱۷ اسفند ۱۳۹۸ال نود . 405 glx و پراید. هزینه نگهداری پراید از همه کمتره
ح
۵ شهریور ۱۴۰۳پراید
مجید
۱۷ اسفند ۱۳۹۸سلام روز خوش میخواستم ببینم بین خودروی تیگو 5 و جک 5 کدوم بهتره
حسن
۱۷ اسفند ۱۳۹۸جک
سجاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۸باسلام با بودجه حدود 40 میلیون بین پراید 85 و روآ 85 و پژو و سمند مدل 82 موندم میشه راهنمایی کنید میخوام ماشین دوگانه باشه و کم خرج
حسن
۱۸ اسفند ۱۳۹۸پراید دوگانه منتها با 40 تومان مدلهای بالاتر از 85 قابل خرید است.روا سال دوگانه مدل 89 یا 90کم کارکرد با گریبکس سالم هم پیدا کنی ماشین خوبیه.
عباس
۱۷ اسفند ۱۳۹۸باسلام میخاستم ماشین صفر بخرم ولی دوستم که پژو صفر داره هروز یه جاش خرابه بابام هم ال۹۰ داره که هزینه هاش خیلی زیاده با اینکه مدل ۹۶ هست میخاستم بدونم ایا ارزش دا ۱۴۰_۱۵۰ میلیون پول بدم ولی همیشه پای تعمیر گاه باشم
ایا همه خودرو های داخلی بغیر پراید اصطحلاک زیادی دارن
ایا خودرو های دست دوم خرج زیادی دارن
اگه پراید بگیرم و بقیه پولمو پس انداز کنم بهتره یا نه
سوال دوم که جهت کنجکاوی میپرسم ایا پراید بهتره یا روا
ممنون میشم جواب منو بدید
حسن
۱۸ اسفند ۱۳۹۸ماشین صفر ایرادات متعدد داره منتها گارانتی را گذاشتن برا همین موارد بیشتر موارد هم مربوط به روغن ریزی کاسه نمدها و کلاج و نور و فیوزها و میزان کردن و ریگلاژ قطعاته در موارد خاص کمک و چرخ و کلاچ که خرج انچنانی نداره . ماشین صفر نیاز به یکی دوماه دقت و رسیدگی و برطرف کردن معایب داره.
با توجه به قیمت خودرو و گرانیها و عدم تغییر یا تغییر ناچیز در درامدها الان خودرو کالای بسیار گران محسوب میشه و مخارجش بالاست وقتی 150 ملیون میدی تندر که سال 96و اوایل 97 – 40 ملیون بوده یعنی الان داری ال نود سوار میشی و هزینه توسان و ویتارا و اسپورتیج را میدی.پس نباید با ذهنیت قبل خودرو خرید باید نسبت به توانایی مالی خودرو خریداری شود.
اصطهلاک ماشینهای داخلی افت قیمت سالیانه که شامل همه است مخارج ماشین هم بسته به قیمت و برند و مدل متفاوته البته قطعات بی کیفیت داخلی هم شامل همه است.
مخارج خودروهای دست دوم بسته به مدل و کارکرد و نوع استفاده است.
پراید ماشین غالب کشوره خریدش خوبه.
روای خوب دوگانه مدل 89 – 90 هم پیدا کنی خوبه تک سوز مصرف سوختش بالاست.
عباس
۱۹ اسفند ۱۳۹۸ممنون حسن جان خیلی کمکم کردی یه پراید ۹۳ هست میگه ۵۰ تومن تمام فابریک و کارکرد ۷۰۰۰ رنگ سفید هنوز پلاک نرفته روش دو ایربگ هم هست ایا ارزش خرید داره یا مدل ۹۷_۹۸ بگیرم یا روا مدل ۹۰ بگیرم
بقیه پولم هم پس انداز میکنم داخل اینده بدردم میخوره
یه سوال دیگه اینکه سقف پراید یا کلا بدنه پراید سفت تر از پژو هست ایا نشان از امنیت بیشتره چون یه تصادف شاخ به شاخ پراید و پژو دیدم متاسفانه راننده پژو فوت شده بود ولی پراید حتی سقفشم سالم مونده بود
یه سوال دیگه اینکه دوستم میگفت کیفیت پراید صبا بهتر از پراید های جدیده ایا درسته نه
ببخشید سوال ها زیاد شد ممنون میشم جواب بدید
حسن
۱۹ اسفند ۱۳۹۸در صورتی که توان پرداخت مبلغ را داری ماشین مدل رفته توصیه نمیشه شما 50 تومان داری مدل روز با کارکرد متناسب بخر.
ماشین 93 بااین کارکرد نداریم اگه هم هست ماشین خوابیده هم ایرادات خاص خودش را پیدا میکنه که به مرور زمان خودشون را نشون میدن و مساله ی بعدی اینه که با یه ضربه و یه لک رنگ کلی افت قیمت میخوره .
روا هم بعد دوسال استفاده ی شما یه ماشین مستهلک از رده خارج محسوب میشه. الان یه روا را 40 به بالا میدن و چیزی برای پس انداز نمیمونه.
پراید محکم تر نیست هیچ ماشینی در تصادف عادی هم محکم و ایمن نیست چه برسه شاخ به شاخ امنیت فقط در نوع رانندگی طبق مقررات و سرعت مطمئنه است.
عباس
۱۹ اسفند ۱۳۹۸حسن جان ممنون از راهنماییت
امروز صبح رفتم نمایندگی سایپا و یه پراید صفر برداشتم
من تاحالا پشت فرموت پراید ننشسته بودم ولی بر اساس تصور غلطم که فکر میکردم ماشین خشک و بی روحی هست خیلی ماشین نرمی هست صندلایشم راحته یعنی میتونم بگم از ال۹۰ بابام خیلی راحت تره و لذت رانندگی بهتری داره
حتی به نظر من از ماشین دوستم که پژو هست بهتره
ایا این راحتی فقط برای چند ماه اول هست یا همیشه هست
سوال دوم اینکه تا چه کیلومتری باهاش برم که اب بندی بشه
داخل این زمان که هنوز اب بندی نشده با چه سرعتی و چه دور موتوری باهاش برم
ممنون سایت خوبتون وراهنمایی های دقیقتون
سید عباس حسینی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸سلام دوست عزیز
باید بگم که با تجربه من و پدرم در پراید تا 100 کیلومتر باید بری تا آب بندی بشه
تو این مدت هم 80 تا و زیر 80 باش برونی
نرمی صندلی هاش همیشگیه ولی فرمونش خیلی زود تاب برمیداره البته منظور از خیلی زود سر یکسال و نیم ………..
بعد از سال سوم تازه اگه ماشینت و خوب نگه داری و از اول هم خوب مونتاژ شده باشه , دیسک و صفحه کلاچ شروع میکنه به خرج انداختن دور موتور هم در حد متوسط رو به پایین نگه دار کلا باهاش عروسکی برو و بیا???
غفور
۱۹ اسفند ۱۳۹۸سلام دوستان من بین پراید صبا و پراید ۱۳۱ موندم کدومو بگیرم
از لحاظ کیفیت و هزینه نگهداری و موتوری
چه سالی بهترین سال ساخت پراید هست
سید عباس حسینی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸صبا بخر قطعاتش تو بازار بیشتر موجوده و ماشین نرم و بروییه
حسن
۲۰ اسفند ۱۳۹۸تولید صبا سال 89 پایان یافت و پراید صندوق دار 131 به جای اون تولید شد. تفاوت زیادی باهم ندارند تفاوتی در هزینه ی نگهداری ندارن قطعات پراید در هر مدلی در همه جا فراوانه و مشکلی ندارن منتها ماشین به روزتر کم خرج تره .
ماشین به روزتر بهتر از ماشین ده سال پیش هست امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری هم داره .
احسان
۲۷ اسفند ۱۳۹۸سلام
بین پژو ۴۰۵ گازسوز و تیبا دوگانه کدوم انتخاب بهتریه؟
هر کدوم چ مزایایی نسبت به هم دارن؟
ممنون
ح
۵ شهریور ۱۴۰۳تیبا دوگانه
سید عباس حسینی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸سلام دوستان من و پدرم میخوایم هر کدوم یه ماشین بخریم ….
برای من حداکثر سرعت ,آپشن ها و زمان لازم برای رسیدن به سرعت 100 کیلوتر مهمه……….برای پدرم هم جادار بودن ماشین برای مسافرت مهمه و قدرت گشتاور ماشین که ماشین بُرویی باشه البته برای خودمم جادار بودن مهمه
خلاصه دوستان من بین دنا پلاس توربو و پژو پارس موندم
پدرم هم بین پژو 405 و پارس مونده
مادرم هم ماشینی میخواد که صندلیش راحت باشه??????
اگه نظر بدید ممنون میشم
عباس
۱۹ اسفند ۱۳۹۸سلام
ببین دوست عزیز اگه ماشین بروز تر و ایمن تر و کم مصرف تر میخای برو سراغ دنا وگرنه پارس اصلا خوب نیس اگه خاستی پژو بخری ۴۰۵ بهتر از همه هست چون همه قطعاتس مال خودشه و مثل پارس و خانواده سمند نیست که هر چیزیش مال یه ماشین باشه
در مورد پدرت هم متن بالا صدق میکنه ۴۰۵ بهتره و کم خرج تره در صورتی که باهاش اروم بری بری یکی دو سال خوبه ولی خرجش کلا محصولات ایرانخودرو زیاده
ح
۵ شهریور ۱۴۰۳پارس تیبا
غفور
۱۹ اسفند ۱۳۹۸سلام
دوستان بین تیپ های پراید کدومش بهتره بین ۱۳۱و۱۳۲وصبا
بهترین سال ساخت پراید کدومش هست
سید عباس حسینی
۱۹ اسفند ۱۳۹۸صبا بهتر از همه است
حسن
۲۰ اسفند ۱۳۹۸پراید 131
ح
۵ شهریور ۱۴۰۳۱۳۱
علیرضا 200
۲۰ اسفند ۱۳۹۸با سلام و خدا قوت خدمت شما
دو سوال دارم:
1. با حدود 100 میلیون چه خودروی داخلی صفر رو پیشنهاد می کنید که ارزشش رو داشته باشه. منظورم اینه که از لحاظ فنی و ایمنی خوب باشه و خرج روی دستمون نذاره؟
2. خودروی داخلی که از لحاظ فنی ، ایمنی و آپشن حرف اول رو بزنه فارغ از بحث قیمت، چی پیشنهاد می کنید؟
با سپاس و آرزوی سلامتی
عباس
۲۰ اسفند ۱۳۹۸سلام دوست عزیز
در این رنج قیمتی پژو ۴۰۵ بهترین گزینه برای خرید هست
ماشین راحتی هست و خرج زیادی نداره
ولی اگه بتونی بودجوتو یه کم افزایش بدی و یه ال ۹۰ تمیز مدل ۹۶_۹۷ بخری خیلی بهتره
اگر هم بتونی ال۹۰ صفر بخری که عالیه
درسته که اپشن نداره ولی ایمن هست و اصطحلاک خیلی خیلی کمی داره
قیمت لوازم یدکیش هم گرونه ولی هر کدوم بیشتر از سه برابر پژو عمر داره
اگه ال۹۰ صفر بخری قطعا تا ۵ سال بدون هیچ خرجی برات راه میره
ولی پژو دوست من داره با اینکه صفر هست ولی هر روز یه جاش خرابه
ایشالا که هرچی خریدی چرجش برات بچرخه
حسن
۲۰ اسفند ۱۳۹۸405
در حد قابل قبول دنا پلاس
ح
۵ شهریور ۱۴۰۳سمند
ارسلان
۲۰ اسفند ۱۳۹۸با سلام دوستان
الان بهترین خودروی صفر داخلی چیست
از لحاظ کم خرجی
کیفیت خوب
عمر موتور طولانی
امنیت خوب
اپشن و ظاهر برام زیاد مهم نیست فقط ویژگی های بالا رو داشته باشه
بودجه هم مهم نیست
ممنون میشم راهنمایی کنید
حسن
۲۰ اسفند ۱۳۹۸با این مشخصات یا تویوتا کمری یا کرولا که تمام مشخصات را باهم دارن.
خودروهای داخلی هر کدام یه گزینه را دارن منتها دنا پلاس و سمند دوگانه را مد نظر داشته باش.
حسن
۲۱ اسفند ۱۳۹۸البته اگه ال نود را با توجه بهتوقف تولید و نایاب بودن مدل 98 تولید داخل حساب کنی ال 90 هم هست
عباس
۲۱ اسفند ۱۳۹۸با سلام
بیین دوست عزیز درسته این ماشینا در یک رده نیستند ولی ال۹۰ چه نو و چه دست دوم بهتر میباشد
قطعا خودروی صفر بهتره
ببین ال۹۰ چون فرانسه روی منتاژش نظارت داشته کیفیت بهتری حتی از خیلی از خودرو های گرون تر از خودش داره
ال ۹۰ صفر تا ۷_۸ سال بدون خرج میباشد
ولی ال۹۰ دست دوم با توجه به سال ساختش ۲_۳ سال بدونه دغدغه برات راه میره
بازم نظر حسن جان مهمه
بهروز
۲۳ اسفند ۱۳۹۸سلام
من الان یه دنا پلاس معمولی 97 دارم. که همه چیش هم سالم و بدون ایراده.
ولی میخوام بذارم روش و یه ماشین تا حدود دویست و چهل، پنجاه تومن بگیرم.
تنها دلیلش هم اینه که تو سر بالایی وقتی به ترافیک میخورم زیاد ماشین جون دار نیست.
خودم خیلی لیفان ۸۲۰ رو دوست دارم. ولی یه مقدار از بازار فروش و خدماتش میترسم.
ضمنا تهران زندگی می کنم.
اگه ممکنه یه راهنمایی به بنده بکنید ممنون میشم.
امیر
۲۳ اسفند ۱۳۹۸بستگی به اولویت بندیتون داره ، اینکه تمایل به صفر دارید یا کارکرده!
نسبت به دنا ، تندر کشش بهتری داره چون هماهنگی گیربکس با موتورش بسیار خوبه و سبک تره! غیر تندر باید سراغ گزینه های چینی توربو دار برید ک بنظرم دنا توربو میتونه نیازتونو برطرف کنه و نسبت به بازار چینی ها از شرایط بهتری برخورداره و همینطور خدمات و قیمت!
موفق باشید دوست عزیز
بهروز
۲۳ اسفند ۱۳۹۸ممنون از راهنماییتون.
یعنی به هیچ عنوان لیفان 820 رو پیشنهاد نمی کنید؟
امیر
۲۴ اسفند ۱۳۹۸خواهش میکنم دوست عزیز
اصولا محصولات لیفان پردردسر هستن (بازار بسیار بد_ خدمات ضعیف_ استهلاک نسبتا بالا در اکثر محصولات و…)
بنظرم تنها لیفانی ک نسبتا راضی کننده هست ۶۲۰ هست اونم به واسطه فنی خوبش وگرن بازهم مشکلات زیادی داره
حتی الامکان سراغ محصولات چینی مخصوصا لیفان نرید!
موفق باشید
علیرضا 200
۲۴ اسفند ۱۳۹۸با سلام و درود
میخواستم ببینم:
1. اولا اینکه 206 تیپ 5 مدل 1394 مدل های مختلفش چه فرقی باهم دارن؟ یعنی اینکه مدل های فول و نیمه فول داره؟ چون تو اینترنت چیزهای مختلفی نوشته. آیا مدل 94 تیپ 5 باید آینه هاش برقی باشه؟
2. بنده الان یه 206 تیپ 5 مدل 1394 دارم . چند ماهی هست که خریدم. ازش خیلی راضی نیستم چون تا الان ماشین صفر داشتم یه چیز دیگس.
میخواستم راهنمایی کنید آیا بفروشم یه 405 SLX صفر جاش بگیرم؟
سپاس از راهنماییتون
امیر
۲۴ اسفند ۱۳۹۸خواهشمیکنم دوست عزیز
ایینه برقی
تهویه اتومات
پشت سری ردیف عقب
ترمز دیسکی عقب
شیشه های برقی ردیف عقب از اپشنهای تیپ ۵ در مدل های مختلف هستن ک اصطلاحا فول ونیم فول
۴۰۵ اس ال ایکس از نظر موتور با ۲۰۶ یکیه اما بدلیل وزن بیشتر نسبت به ۲۰۶، شتاب وکشش کمتری داره و همینطور امکانات بالا رو نداره! تنها برتریش جلوبندی قوی تر و قیمت کمتر و در نتیجه استهلاک و هزینه نگهداری کمتری داره اما بازارش به خوبی ۲۰۶ نیست!
سراغ سمند ef7 یا ۴۰۵ جی ال ایکس برید، به مراتب بهتره
موفق باشید
حسام
۱ فروردین ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
سمند ef7 تک سوز خوبه من یک جوان ۲۴ ساله هستم که بیش تر برا جاده استفاده میکنم خواستم ببینم ببرم بفروشم یا دوگانش رو بردارم یا همین خوبه ؟؟
من تازه این سمند رو تحویل گرفتم
امیر
۳ فروردین ۱۳۹۹بستگی به خودتون داره!
بنزینی بهترین ویژگیش سیک بودن و جادار بودن صندوقه و دوگانه این موتور بهترین عملکرد رو روی گاز داره و حتی از بنزین معمولی هم کارکردش بهتره و مهم ترین ویژگیش صرفه جویی بسیار زیاد در مصرف بنزینه،مخصوصا در این زمان ک سهمیه بندیه
موفق باشید دوست عزیز
مرادی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸سلام بین دو ماشین جک j4 و دنا پلاس به نظرتون کدوم ارزش خرید بیشتری داره البته با شرایط خرابی و استهلاک کم قطعات فراوون و تعمیرات بی درد سر جاداری هم مهمه و همچنین کیفیت رانندگی کدوم بهتره
امیر
۲۵ اسفند ۱۳۹۸هیچشکی در خرید دنا پلاس نداشته باشید!
قطعا دنا ارزش خرید بسیار بالاتری داره
بازار بسیار خوب
فنی خوب
امکانات خوب
جادار
هندلینگ خوب(البته به نظر بعضی از دوستان لذت سواریش نسبت به رقبا کمی ضعیتره اما بازم درحد خودش بسیار خوبه)
خدمات بسیار بهتر
افت قیمت محصولات چینی زیاده اما دنا همچینمشکلی نداره
موفق باشید دوست عزیز
مرادی
۲۹ اسفند ۱۳۹۸ممنون از راهنمایتون
امیرحسین
۲۵ اسفند ۱۳۹۸میخواستم ببینم ساینا بهتره یا تیبا؟(هر دو مدلEX)
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۸فنی جفتشون یکیه
امکانات ساینا کمی بهتره اما تیبا بدلیل قیمت پایینتر ارزش خرید بالاتر و بازار بهتری داره
موفق باشید دوست عزیز
علی
۲۵ اسفند ۱۳۹۸با سلام
یه خودرو میخام برا جاده
خونم شیرازه و کارم بندر
هفته ای یک بار میرم و میام
با سرعت 150 _140 میرم
میخام کم خرج باشه
صفر میخام بگیرم که 10 سال سوار شم
بین گزینه های خودرو های داخلی کدومو پیشنهاد میکنید
ممنون میشم راهنمایی کنید
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۸خواهشمیکنم دوست عزیز
در بین نمونه های داخلی چیزی به عنوان کم خرج نداریم! تنها گزینه هایی ک بنظرم مناسب شرایط شماست تندره و بعد از اون سمندef7 دوگانه
بنظرم تندر بهترین گزینس و از همه نظر نسبت به باقی رقبای داخلی مناسبتره و استهلاک کم و شتاب خوبی داره البته در جاده هندلینگش به خوبی سمند نیست مخصوصا در سرعت بالا! اما با این حال گزینه بسیار خوبیه
سمند هم تقریبا همه چیش خوبه و تنها موردی ک براتون خواهد داشت هزینه نسبتا بالای سرویس های دوره ایش هست ک بازم با توجه به دوگانه بودنش، بخش زیادی از هزینه هاتون رو برمیگردونه و در جاده از همه گزینه های داخلی بهتره حتی از دنا ( نسبت به قیمت)!
موفق باشید
س
۲۶ اسفند ۱۳۹۸با سلام ممنون از زحمات شما
قصد خرید خودرو دست دوم دارم بین پارس و سمند و ال۹۰ و ۲۰۶ و ۴۰۵ موندم کدومش بهتره سالی ۷_۸ بار مسافرت میریم
اگر بودجمو افزایش بدم بین گزینه های بالا صفر کدومش بهتره
سؤال بعدی اینکه سمند ef7 بهتره یا xu7
ماشین را بری ۵_۶ سال میخام
ممنون میشم به تمام سوالام پاسخ بدهید
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۸خواهش میکنم دوست عزیز
در بازار کارکرده اگه مبلغتون کافی باشه و نمونه سالم تندر روپیدا کنید گزینه خوبیه اما اکه مبلغتون کمه ۴۰۵!
در بازار صفر هم بازم تندر اما اگه با قیمتش یا کمبود امکاناتش مشکلی دارید، سمندef7 بهترین گزینس
هندلینگ بسیار خوب وایمن و راحتتر از دیگر رقبای ایرانی
سمند فقط با موتورef7 خوبه !
موفق باشید
روزبه
۲۷ اسفند ۱۳۹۸با سلام دوستان
قصد خرید خودرو دارم
میخاستم بدونم بهترین خودرو ایرانی کدومه
از لحاظ کم خرجی و کم مصرفی
مناسب خانواده و جاده
عمر موتور طولانی
امنیت
راحتی کابین
ممنون میشم راهنمایی کنید
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸متاسفانه در بازار ایران گزینه ای نیست ک همه اولویت هارو به طور کامل پوشش بده!
بهترین و باارزش ترین خودروی بازار داخلی تندر هست چون هم استهلاکش کمتره هم مصرفش و ایمنیش خوبه هم فنیش خوبه و عمر قطعات موتوریش هم بالاس اما هندلینگش چندان جالب نیس و تعادل نداره و برای جاده و کلا خانواده گزینه های بهتری وجود داره (مثل سمند) اما بهرحال با کمی تغییرات در سایز لاستیک و…میشه از نظر هندلینگ کمی بهترش کرد و فضای کابینش وصندوقش هم جاداره و مناسب خانواده پرجمعیت هست
بعد تندر دنا و سمندef7 بهترین گزینه داخلیه
موفق باشید دوست عزیز
سامان
۲۷ اسفند ۱۳۹۸با سلام
یه سوال میخام مطرح کنم اونم اینکه
داخل تست تصادف تمامی خودرو ها با سرعت ۶۴ هست درسته یا نه
دوم اینکه اگر با حتی با خودرو های لوکس با سرعت زیاد تصادف کنیم خصارت جانی میبینیم مثا تصادف پرشه پسر قلعه نویی ایا درسته یا خیر
خب پراید و پژو هم تا سرعت ۶۴ تصادف کنی خصارت جانی انچنانی نمیبینی درسته یا نه
چون من خودم هم با پراید و هم با سمند تصادف کردم و هر دو هم شاخ به شاخ و سرعت بالای ۷۰ ولی حتی یه خش هم روی صورتم نیوفتاد
پس چرا میگن که خودرو های ایرانی نا امن هستند
وقتی که ما فرهنگ رانندگی نداریم دلیلی بر نا امن بودن خودرو ها نیست چون که ما با بنز و بی ام و هم تصادف کنیم میمیریم
مهم نیست چه خودرویی سواریم مهم اینه که چطور رانندگی کنیم
مثلا میگن با پراید از سرعت ۱۲۰ به بالا خطرناکه خب اگه شما با بنز و بی ام و هم از سرعت ۱۲۰ به بالا تصادف کنی میمیری
بازم میگم مهم فرهنگ رانندگی هست
ممنون از سایت خوبتون
ممنون میشم جواب دوتا سوال اولم رو بدید
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸خواهش میکنم دوست عزیز
اصوالا بحث امنیت خودروها بسیار مفصله و موارد زیادی رو در بر میگیره
امروزه موضوع امنیت خودروها حتی به بازدهی و کیفیت چراغ های خودروها هم کشبده شده و نقش مهمی در تصادفات داره ک قطعا برای خیلیا اهمیت نداره و حتی همین موضوع کوچیک رو میشه در ماشین های داخلی در مقایسه با خارجی ها دید!
بحث سرعت در تصادفات و میزان خسارت جانی و حتی مالی یه بخشی عملا شانسه(مثل همون موردی ک خودتون فرمودید ک با سمند و پراید تصادف کردید و اتفاقی نیوفتاده اما خیلیا با سرعت های پایینتر هم جانشونو از دست دادن!)
دوم اینکه امنیت قبل از تصادف، مربوط به پایداری خودرو مربوط میشه !
حتی در نمونه های داخلی پایداری تیبا رو با ۲۰۶ در نظر بگیرید ک جفتشون تقریبا یه وزنی دارن و در یک کلاس هستن و از نظر کیفیت بدنه هم تقریبا در یک سطح هستن اما ۲۰۶ به دلیل فرم طراحی بدنه و شاسی و جلوبندی قوی تری ک داره، امنیتش و پایداریش به مراتب بالاتره! حالا همین ۲۰۶ رو مثلا با پژو ۲۰۰۸ مقایسه کنید ک یک خودروی خارجی(در ایران مونتاژ شده) هست و عملا امنیت و پابداری۲۰۶ در برابرش هیچه و همینطور موارد گرانتر و ایمن تر!
پس نمیشه صرفا با اعداد و شانس قضاوت کرد
امنیت و پایداری خودرو معمولا به اصالت طراحی و مهندسی دقیق اون شرکت برمیگرده و این قضیه رومیشه با مقایسه مزدا ۳۲۳ و یا حتی ریو ک نمونه های بسیار قدیمی هستن با بهترین محصولات داخلی مثل سمند و دنا و پارس و… درک کرد چون واقعا محصولات داخلی در برابر گزینه های خارجی حتی قدیمی بشدت ضعیفن و اصلا جایی برای بحث ندارن
اما منم با حرف شما درمورد فرهنگ رانندگی موافقم ک قطعا مبحث مهمیه اما نمیشه همه مشکلات رو به همین قضیه ربط داد چون خیلیموارد دیگه در تصادفات دخیل هستن ک یکی از مهمترینش کیفیت جاده هاس و ضعیف بودن خودروهای داخلی ، چه از نظر کیفیت و ایمنی و چه از نظر فنی(وقتی خودرویی کشش لازم رو داشته باشه در سبقت ها به راحتی عمل میکنه اما خودروهایی مثل سمند و پژو و... باید ثانیه ها منتظر عکس العمل کندشون بمونیم کهمین قضیه نقش بسیار زیادی در تصادفات شاخ به شاخ داره! )
امیدوارم توضیحاتم مفید و کافی باشه
موفق باشید
پیام
۲۸ اسفند ۱۳۹۸باسلام
با 70 میلیون بهترین انتخاب برای خرید خودرو چی پیشنهاد میدید؟ باتشکر
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸خواهش میکنم دوست عزیز
بازار صفر تیبا معقولترین گزینس
بازار بسیار خوب
خدمات و استهلاک خوب
موفق باشید
سامان
۲۸ اسفند ۱۳۹۸ممنون امیر جان
توضیحاتتون بسیار مهم بود
میخاستم بدونم الان بهترین خودرو داخلی از نظر همون طراحی و …
کدومه
ایا ریو بهتر از خودرو هایی مثل ال۹۰ و پژو و سمنده
چون ما پول خرید خودرو خارجی رو که نداریم
با بودجه ۷۰میلیون میشه ریو تمیز پیدا کرد
ایا هزینه نگهداریش پایینه
ممنون از سایت خوبتون
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸کلا تندر گزینه بهتری نسبت به بقیه هست اما با قیمت ۷۰تومن اصلا معقول نیست!
ریو استهلاک کم شتاب خوب و هندلینگ مناسبی داره اما درصورتی ک سالم و مطمئن باشه!
بازارش کمی ضعیفتره چون گزینه سالمش یا کمه یا گرونه!
قیمت قطعاتش نسبتا بالاس اما طول عمر بالایی داره و عملا اکه گزینه سالمی خریداری کنید، تا مدت ها بی دردسره
یکی از ویژگی هایی ک ریو داره و دیگر ماشین های داخلی ندارن، دنده عقبش هم سنکرونیزه شدس !
درضمن اگه با مدل های قدیمی خارجی مشکلی ندارید، دوو اسپرو ۹۴ یا ۹۶ گزینه بسیار جذابیه!(البته سالمش ! و اگه در تهران با شهرهای بزرگ زندگی میکنید، سالمش راحت پیدا میشه)
موفق باشید دوست عزیز
امیررضا
۲۸ اسفند ۱۳۹۸با سلام
چند وقتیه که قصد دارم سورن بخرم.میخواستم بپرسم چه میزان ارزش خرید داره با توجه به رنج قیمتش؟ماشین خوبیه؟
با تشکر
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸خواهش میکنم دوست عزیز
کلا سمند فقط با موتورef7 ارزش خرید داره
سورن ماشین خوبیه و طراحی کابینش متفاوته و شاید جذاب! اما بازارش نسبت به سمند معمولی کمی ضعیفتره چون از نظر فنی فرقی نداره و صرفا بابت جزئیات اختلاف قیمت داره
موفق باشید
یاشار
۲۸ اسفند ۱۳۹۸سلام من ماشینی حدود ۱۸۰ و ۲۰۰ میلیون صفر میخواستم ترجیح میدم سواری باشه اما شاسی بلندی که شتابش قابل قبول باشه هم مناسب هست مصرف سوخت هم کم باشه ممنون میشم راهنمایی کنید
امیر
۲۸ اسفند ۱۳۹۸خواهش میکنم دوست عزیز
تندر و بعدش دنا گزینه های مناسبی هستن
در این رنج شاسی با فنی قابل قبول نیست
موفق باشید
علی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸سلام. من میخوام حدود ۵۰ میلیون ماشین بخرم. بیشتر استفاده داخل شهره و شغلم کارمندی. میخوام زیاد دردسر نشه که بعد بتونم پس انداز کنم و ارتقاش بدم. پیشنهادتون چیه؟با احترام
امیر
۱ فروردین ۱۳۹۹تیبا و پراید بهترین گزینه هستن البته تیبا مدلش پایین مسشه با این قیمت اما بازم اگه گزینه سالم و مناسبی خریداری کنید، ارزش داره
موفق باشید دوست عزیز
علی
۲۸ اسفند ۱۳۹۸خرید ۴۰۵ با سقف رنگ و یکی از ستون های عقب رنگ و یه کوچولو نوک کاپوت رنگ مدل ۹۱ با موتور گیربکس عالی با قیمت ۵۳ خرید مناسبیه؟ یا نمیشه بعدن فروخت؟
امیر
۱ فروردین ۱۳۹۹اصوالا ماشین با این مشخصات یعنی سقف وستون رنگ فروشش نسبتا مشکله مخصوصا اگه قیمتش بالا باشه (یعنی قیمت این ماشینا خیلی پایینتر از حد معموله)
با توجه به رنگ شدگی سقف وستون احتمال اینکه درها تعویض شده باشه و شاسی ضربه خورده باشه از بغل(مخصوصا رکاب ها)، زیاده چون شاید چپی بوده!
قیمتشم ن خیلی مناسبه ن خیلی بالا ولی بنظرم سراغ این چنین خودروها نرید اما اگرم خواستید برید، قیمتو پایینتر بیارید و اینکه حتما بررسی دقیق انجام بشه و کارشناسی دقیق رنگ و شاسی و جلوبندی!
موفق باشید دوست عزیز
حمید چمان
۲۹ اسفند ۱۳۹۸سلام خسته نباشید
قصد خرید پژو پارسlx رو دارم نمیدونم کدوم کلاس بهتره و تفاوتشون چیه چه اپشن هایی کمو زیاد دارن .
این که چهار چرخ دیسکی باشه و …
کدوم کلاس بهتره و اپشناش چیه ؟
?
امیر
۱ فروردین ۱۳۹۹حقیقتا هرچند مدتی خودروسازهای داخلی یا اپشن هارو حذف میکنن یا کلاس بندیو تغییر میدن یا اپشن هارو جایگزین میکنن(نمونه بارزش محصولات پژو مخصوصا ۲۰۶)! اما تا جایی ک اطلاع دارم پارس با کد ۲۵ اپشناش از بقیه بیشتره و گرانتر هست (البته غیر از پارس اتومات و پارسelx ک البته تولید نمیشه دیگه)
موفق باشید دوست عزیز
شاهپور
۲۹ اسفند ۱۳۹۸با سلام
بین خودرو های ایرانی بهترین گزینه کدومه
خودم تنها هستم و ظاهر و ایمنی برام مهمه
سوال بعدی اینکه بین خودرو سدان و هاچ بک کدوم بهتره
سوال بعدی اینکه خودرو هاچ بک برای خانواده ۴ نفره مناسبه یا نه
ممنون از راهنماییتون
امیر
۱ فروردین ۱۳۹۹خواهش میکنم دوست عزیز
بهترین خودروی ایرانی از نظر ایمنی و کیفیت تندره! اما امکاناتش کمه و ظاهرشم سلیقس! بعد از تندر سمند و دنا گزینه های خوبی هستن
هاچبک جوان پسنده و استایل بهتری داره اما جادار نیست(۲۰۶_۲۰۷_تیبا۲ و…)
سدان هم جاداره هم استایل رسمی تری داره
متاسفانه خودروهای هاچبک داخلی اغلب صندوق و ردیف عقب کوچیکی دارن و صرفا برای افراد مجرد و خانواده های کم جمعیت ۲یا ۳نفره (مثلا یک یا دو بچه) مناسب هستن
با توجه به اینکه مجرد هستید و اگه از نظر مالی مشکلی ندارید ۲۰۶ تیپ ۵ در هاچبک و در سدان هم دنا گزینه خوبیه و جوان پسنده و ظاهر و امکانات قابل قبولی دارن چون جفتشون هزینه نگهداری نسبتا بالایی دارن(البته دنا هزینه نگهداریش بابت هزینه نسبتا بالای سرویس هاشه)
موفق باشید
محمدرضا
۲ فروردین ۱۳۹۹سلام
پاییز میخواستم x60 لیفان بخرم گرون شد نتونستم
الان ام وی ام 315، برلیانس 220 یا 230 و پارس سال tu5 کدومو بگیرم؟
منتظر بشم ارزون بشه یا نه؟ اخه کسی خریدار نبود قبل عید قیمتها فقط تو سایت الکی بالا رفته بود.
محمدرضا
۲ فروردین ۱۳۹۹البته خودرو کارکرده منظورم هست
امیر
۲ فروردین ۱۳۹۹سراغ لیفان به هیچوجه نرید! چه صفر چ کارکرده انواع لیفان دردسره
پارس به مراتب بهتر از گزینه های چینی هست ک فرمودید
هم بازار خیلی بهتری داره هم خدمات بهتر هم از نظر فنی بهتره ،امکاناتشم ک قابل قبوله و جادارتر از باقی گزینه هاست
موفق باشید دوست عزیز
مهسان
۲ فروردین ۱۳۹۹سلام
با ۲۵۰ میلیون چه ماشینی میتونم بگیرم میشه راهنمایی کنید
البته مد نظرم خودرو صفر
چون برا خانوم ها یکم رفتن مکانیکی سخت میخوام حداقل ۲ سال راحت باشم
امیر
۳ فروردین ۱۳۹۹معمولا همه خودروها تا ۲_۳سال بی دردسرن و مشکل خاصی براشون پیش نمیاد اما بهرحال، تندر پلاس و ساندرو گزبنه های خوبی هستن و استهلاکشون کمه و کیفیت و ایمنی خوبی دارن البته اگه با ظاهرشون و کمبود امکاناتشون مشکل دارید، دنا پلاس گزینه خوبیه
گزینه های چینی هم هستن اما بعد چندسال افتشون زیاده و بازارشون خوب نیست و عملا ارزش خرید ندارن
موفق باشید دوست عزیز
Abolfazl
۲ فروردین ۱۳۹۹با سلام خدمت همه دوستان، یه سوال از اساتید محترم دارم، میخوام بدونم تا مبلغ ۱۵۰ نهایت ۱۷۰ میلیون چند تا خودرو میشه اسم برد که صندلی های ردیف عقبشون تختخواب بشه، چون این آپشن برام اهمیت ویژه ای داره و متاسفانه خیلی اطلاعات دقیقی توی سایتها راجع بهش نمیشه پیدا کرد، ظاهرا انقدر آپشنای دیگه مهمه که این مورد اغلب از قلم میفته احتمالا ولی خب برای من مهمه تو خرید، ممنون میشم راهنماییم کنید، با تشکر از دوستان ، اساتید محترم و وبسایت بسیار عالی پدال و همه دست اندرکارانش
Abolfazl
۴ فروردین ۱۳۹۹سلام خدمت سروران گرامی، ببخشید کسی راجع به سوالی که کردم نمیتونه کمکی بهم بکنه؟! آخه به سوالاتی که بعد از من مطرح شده، پاسخ داده شده! با تشکر
امیر
۴ فروردین ۱۳۹۹همونطور ک فرمودید این چنین اپشن ها چندان کاربرد و اهمیت نداره مخصوصا در ایران ک کسی به این قبیل اپشن ها توجه نمیکنه اما بعضی از خودروها هستن ک این قابلیت رو دارن مثل زانتیا و لیفان 620 و چری کویین (ویانا) فک میکنم لیفان 820 هم این اپشن رو داشته باشه اما در دیگر خودرو های داخلی نیست
متاسفانه تمامی این خودروها ارزش خرید پایینی دارن البته زانتیا خوبه اگه سالمش گیر بیاد ولی بازم ماشین پرخرجیه
درضمن لوازم افتر مارکتی هستن ک در بازار موجوده و قیمت زیادی هم ندارن ک کمک میکنه بهتون تا ردیف عقبو به شکل تخت خواب دربیارید
موفق باشید دوست عزیز
Abolfazl
۸ فروردین ۱۳۹۹سلام امیر جان متشکرم از پاسختون، ولی من خودم این آپشن رو در خودروی دانگ فنگ اچ سی کراس دیدم، و خب به این جهت این سوالو مطرح کردم که با توجه به کاربران بی شمار پدال و اینکه طبعا صاحبان خودروهای مختلف تو پدال حضور دارن، انتظار داشتم دوستان عزیزی که خودروشون این آپشن رو داره لطف کنن و معرفی کنن یا اینکه اساتیدی چون شما دوست عزیز که قطعا تعدادشون اینجا زیاده و آشنایی دارن چند مورد رو اسم ببرن که دامنه انتخابم بیشتر بشه، قطعا معرفی و تشریح این آپشن مد نظر خیلیای دیگه هم میتونست باشه و در کل افراد دیگه ای هم که ازین مورد خبری نداشتن مطرح شدنش باعث میشد اونها هم براشون جذاب بشه و مبحث خوبی میتونست باشه، ولی بجز شما استاد محترم که می بینم زحمت میکشین و به سوالات کاربرا پاسخ میدین، متاسفانه کس دیگه ای تو این موضوع مشارکتی نکرد، تو لوازم افتر مارکت هم به تشک بادی اینتکس اگر اسمشو درست گفته باشم تو تبلیغات مرتبط برخورد کردم منتها اون تشکها باز هم نمیتونن این امکانو واسه افراد قد بلندی مثل بنده مهیا کنن که راحت بتونه پاشو دراز کنه و استراحت کاملی داشته باشه چون عرض خودروها کلا این اجازه رو نمیده ولی خب اینکه خود خودرو این امکانو بصورت فابریک داشته باشه قطعا مستحضرید که یه چیز دیگست، مثلا تو اچ سی کراس چون صندلی عقب میخوابه و از طول خودرو استفاده میشه من خودم با ۱٫۸۷ قد راحت تونستم دراز بکشم و تو سفری که باهاش بودم به جز یه شب که تو یکی از شهرها هوا سرد بود اصلا به هتل احتیاج پیدا نکردم و دیگه لازم به توضیح نیست که واسه آدمهایی مثل من که سطح اجتماعی مون زیر متوسطه چقدر این آپشن میتونه مزیت بزرگی باشه تا با کم شدن هزینه های سفرهامون که یکی از عمده ترینهاش بحث اقامت هستش؛ بتونیم دفعات بیشتری در سال مسافرت بریم و علاوه بر بحث هزینه تو هر مکانی هم که خواستیم بتونیم کمپ بزنیم و دیگه محدودیت رسیدن به شهر یا جایی که اقامتگاه داشته باشه رو هم نداشته باشیم، در هر صورت باز هم از پاسخ شما سپاسگزارم و امیدوارم دوستان لطف کنن و اگر خودروشون تو محدوده قیمت ۱۵۰ تا ۱۷۰ این آپشن رو داره به من و کسای دیگه که ممکنه با توضیحاتی که مطرح شد علاقمند شده باشن معرفی کنن، سالی پر از سلامتی و شادمانی و همینطور برطرف شدن سایه شوم کرونا برای همه آرزو میکنم، یا حق.