مشاوره و راهنمای خرید خودرو (آذر 1403)
در این مطلب همه جوانب خرید خودروی جدید را مورد بررسی قرار میدهیم؛ از نکات حقوقی تا فنی و ترفندهای مرتبط.
باوجود تنوع اندک خودروها در بازار کشورمان، وضعیت اقتصادی مردم، عدم امکان آزمون عملی خودروها پیش از خرید در اغلب موارد، نداشتن تجربه کافی از خودروهای جدید یا کم تیراژ و مشکلات ریز و درشت خودروها، نیاز به دقت بیشتری در هنگام خرید و همچنین بهرهگیری از تجارب سایرین و مخصوصاً دارندگان این خودروها بهصورت مشاوره خرید خودرو احساس میشود. در این مواقع هیچ راهکاری در مشاوره بهتر از همفکری و انتقال تجربیات بین دارندگان خودروها نیست. مخصوصاً اینکه ممکن است خریداران در مواجهه با فروشندگان یا دلالان حرفهای مغبون گشته و یا با توجیهات و استدلالات غیرعلمی و غیرواقعی، روبرو شوند؛ بنابراین سایت پدال بهواسطه مخاطبان متنوع و انبوه و فرهیخته خود، این فرصت را برای تبادل آرا و تجربیات در مورد خرید خودروها فراهم آورده است. بدین منظور کافی است با شیوه ذکر شده در راهنمای مشاوره خرید خودرو، اقدام نمایید.
مراحل مشاوره خرید خودرو در پدال
خواهشمندیم جهت درخواست مشاوره خرید خودرو موارد زیر را رعایت فرمایید:
- تعیین مشخصات درخواستی: لطفاً به دقت و با جزئیات، مورد سؤال خود را مطرح فرمایید.
- تعیین بازه قیمت: میزان بودجه را اعلام نمایید.
- ویژگیهای مهم برای خود و اولویتها نظیر ظرفیت کابین، مصرف سوخت، راحتی، سروصدا، قدرت و شتاب، ایمنی و انتظارات خود از خودرو را نیز ذکر نمایید.
- اجتناب از سؤالات تکراری و توجه به پرسش و پاسخهای ثبت شده: لطفاً پیش از ثبت سؤال جدید، سؤالات مشابه و پاسخهای آنها را ببینید.
- سؤال در مورد ویژگیها و معایب و مزایای خود خودروها را در صفحه مربوط به همان خودروها ثبت بفرمایید و صرفاً در این صفحه در موردبحث مشاوره خرید خودرو بحث نمایید.
برای پاسخدهی و ثبت مشاوره خرید خودرو لطفاً به موارد زیر توجه نمایید:
- پاسخ هر سؤال، لطفاً در ذیل همان پرسش بهصورت مجزا ذکر شود تا ارتباط سؤال و پاسخ قابلتشخیص باشد.
- هر فردی با آگاهی از خودروها و بازار میتواند دانش و اطلاعات خود را بهعنوان پاسخ ثبت نماید.
- اجتناب از به سخره گرفتن خودروها، افراد، توان مالی یا خواستهها و سؤالات
- لطفاً در پاسخها و راهنمایی خود بجای ابراز سلایق و علایق شخصی، تجارب یا اطلاعات خود را منتقل فرمایید.
مراحل اصلی خرید خودرو
با توجه به افزایش قیمت خودرو در کشور طبیعتاً افراد زیادی توانایی خرید مدلهای صفرکیلومتر از کارخانه را نخواهند داشت و به همین خاطر خرید محصولات دستدوم و کارکرده را مدنظر قرار خواهند داد. اولین گام در این راه انتخاب محلی مناسب برای خرید خودروست. بهترین توصیه ما این است که جهت خرید خودرو به مراکز معتبر مراجعه کنید و به هیچ عنوان با دلالها و واسطهها معامله نکنید چراکه هر روز اخبار متنوعی از زیان دیدن خریداران و مصرفکنندگان در این زمینه منتشر میشود. همچنین با پیشرفت تکنولوژی پلتفرمهای آنلاین نیز راهاندازی شدهاند که اگرچه کار خریداران را راحتتر میکنند اما در این بستر نیز افراد سودجو و کلاهبردار حضور دارند بنابراین حتماً قبل از خرید خودرو دستدوم بهتر است راهی نمایندگیها و فروشگاههای معتبر شوید تا بعداً درگیر مشکلات حقوقی نشوید.
در همین زمینه بخوانید:
- خودروهای اقتصادی (زیر ۴۰۰ میلیون تومان) بازار ایران کدماند؟
- راهنمای خرید خودروی ایرانی و چینی با قیمت یک میلیارد تومان / سال ۱۴۰۲
- راهنمای خرید گرانترین خودروهای چینی بازار ایران؛ چری تیگو ۸ و فیدلیتی و دیگنیتی و لاماری
- بهترین خودروهای بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون در ایران
- بهترین خودروهای کیا در ایران؛ از اپتیما و اسپورتیج تا سراتو و ریو
پس از انتخاب خودروی خود میبایست جهت اطمینان از سلامت خودرو آن را کارشناسی نمایید. در مقاله راهنمای خرید خودرو کارکرده و دستدوم بهصورت کامل اقدامات ضروری در این زمینه را ذکر کردهایم. پس از تائید کارشناسی نوبت به عقد مبایعهنامه میرسد. برای آگاهی از نحوه نوشتن قولنامه ماشین نیز میتوانید لینک مربوط به آن در پدال را دنبال کنید. پس از طی این مرحله و پرداخت مبلغ معامله نوبت به اخذ نوبت تعویض پلاک میرسد. دقت داشته باشید که جهت حضور در تعویض پلاک باید این مدارک را همراه خود ببرید:
- کارت ماشین
- بیمه شخص ثالث معتبر
- برگ سبز ماشین
- سند کمپانی
- اصل مدارک شناسایی فروشنده و خریدار خودرو
- برگه عدم خلافی و تسویه عوارض شهرداری
- معاینه فنی معتبر
البته فروشنده میتواند بجای حضور فیزیکی در مرکز تعویض پلاک وکالتنامهای را به نام خریدار و البته با مشخص کردن زمانی محدود تنظیم نماید تا دیگر نیازی به حضور او نباشد. پس از تعویض پلاک و دریافت برگ سبز، خریدار رسماً مالک خودرو محسوب میشود و نیازی به حضور در دفتر اسناد رسمی جهت انتقال سند نیست اما چنانچه طرفین اصرار به حضور در دفترخانه جهت انتقال سند ماشین داشته باشند میتوانند این کار را انجام دهند. در این مرحله نیز میبایست مدارک زیر همراه طرفین باشند:
- برگ سبز جدید ماشین
- سند قبلی
- تأییدیه نقلوانتقال از مرکز تعویض پلاک
- مدارک شناسایی فروشنده و خریدار
- بیمه شخص ثالث معتبر
- کارت سوخت
- برگه تسویه عوارض شهرداری
انتقال سند ماشین در دفترخانه با هزینههایی همراه خواهد بود که بسته به نوع و مدل خودرو فرق میکند. این هزینهها به حساب دولت و دفترخانه واریز میشود. دقت کنید که بخشی از هزینههای انتقال سند را فروشنده و بخشی را خریدار پرداخت میکند هرچند طرفین قبل از معامله میتوانند درباره جزئیات پرداخت این هزینهها توافق بکنند.
نکات حقوقی خرید خودرو
شاید خرید خودرو را امری ساده بدانید اما قطعاً با پیچیدگیها و دشواریهای خاصی همراه است و اگر برخی نکات را رعایت نکنید شاید متضرر شوید. توصیه میکنیم هنگام خرید خودروی کارکرده فردی آگاه به امور حقوقی را به همراه داشته باشید. برای اینکه بتوانید معاملهای راحت و بدون استرس داشته باشید حتماً مقالات آموزشی پدال از جمله نحوه نوشتن قولنامه ماشین و فسخ معامله خودرو را مطالعه بفرمایید.
نکات فنی که قبل از خرید خودرو باید بدانید!
خرید خودروی کارکرده علیرغم مزایایی که دارد با مشکلاتی نیز همراه است. هزینههای پیدا و پنهان، عدم آشنایی با سلیقه مالک قبلی و طرز رانندگی او با خودرو، فرسودگی برخی قطعات و… جزو مواردی هستند که در صورت انتخابی نادرست به خریدار جدید تحمیل خواهند شد. به همین خاطر است که کارشناسی خودرو قبل از خرید اهمیت ویژهای دارد. درصورتیکه خودروی خود را انتخاب کردید باید بخشهای مختلف آن اعم از بدنه، کابین، قوای محرکه و… را کارشناسی و بررسی نمایید تا از انتخاب خود مطمئن شوید. بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید تا کلیه مشکلات و عیوب خودرو را به شما گوشزد نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقاله راهنمای خرید خودرو کارکرده و دستدوم پدال را مطالعه کنید.
نکات مهم درباره قیمت خودرو
قیمت خودرو به عوامل زیادی بستگی دارد. قیمت خودروهای صفرکیلومتر، سال ساخت خودرو، میزان کارکرد واقعی، تصادفی بودن یا نبودن خودرو، سلامت قوای محرکه، وجود آپشن های خاص و… از جمله عواملی هستند که در تعیین قیمت خودرو تاثیرگذار خواهند بود. دقت داشته باشید که حتی برخی رنگها در بازار طرفداران بیشتری دارند و روی قیمت نیز تأثیر میگذارند بنابراین هنگام خرید به این موارد توجه کرده و با استفاده از پلتفرمهای آنلاین خریدوفروش خودرو نسبت به مقایسه قیمت خودروی انتخابی با سایر خودروهای مشابه اقدام کنید.
نکات مهم درباره سلامت خودرو
با رشد قیمت خودرو طبیعی است که قیمت قطعات یدکی آن افزایش پیدا میکند. این موضوع هنگام خرید خودروی کارکرده اهمیت زیادی دارد چراکه به احتمال زیاد در آینده شاهد فرسودگی قطعات و نیاز به تعویض آنها خواهید بود که در نهایت هزینه تعمیرات خودرو را بیشتر می کند. برای کاستن از ریسک چنین مشکلاتی کارشناسی خودرو اهمیت دارد. قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید حتماً مشکلات بدنه خودرو از جمله رنگشدگی، زنگزدگی و خوردگی بدنه و… را بررسی نمایید. در قدم بعدی باید از کارکرد صحیح پیشرانه، گیربکس، سیستم برقی و… اطمینان حاصل کنید. تنها زمانی که مطمئن شدید خودروی مدنظر شما مشکلی ندارد اقدام به نوشتن قولنامه نمایید.
مهمترین نکات درباره بیمه خودرو
بیمه شخص ثالث یکی از بیمههای اجباری برای مالکان وسایل نقلیه است و هر فردی میبایست آن را تهیه کند. با توجه به قوانین موجود هیچگونه خدمتی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث ارائه نمیشود و درصورتیکه پلیس راهور چنین وسیلهای را توقیف کند نسبت به انتقال آن به پارکینگ اقدام خواهد کرد. در زمان بررسی صحت اسناد و مدارک خودرو حتماً به معتبر بودن بیمهنامه و زمان آن دقت کنید. همچنین توجه کنید که آیا از کوپنهای بیمه جهت خسارت استفاده شده است یا خیر.
امیر
۲۰ دی ۱۳۹۹سلام شاسی کولئوس – اوتلندر یا ویتارا کدوم را پیشنهاد میدید . بعد مگه کولئوس و نیسان ایکس تریل یکی نیستن چرا میگن گریبکس ایکس تریل خوب نیست اما کولئوس خوبه
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۹بین سه گزینه هرکدوم مزایا و معایبی دارن وانتخابشون بستگی به اولویت بندیتون داره
کولئوس فنیش(شتاب) از بقیه بهتره وهمینطور کمی امکاناتش از اوتلندر بهتره و همچنین خدمات و بازارش بهتره اما قابلیت افرودش به خوبی اوتلندر نیست!
اوتلندر خدمات و بازار ضعیفی داره اما افرود خوبی داره(البته منظورم افرود سبکه!) و قیمتش کمتره
ویتارا کلا قدیمی تره و ابعادش کمی کوچیکتر و ضعیف ترین فنی رو داره(بخاطر وزن و گیربکس قدیمیش) و امکانات بسیار پایینتر و مصرفش کمی بالاتره اما قیمت خیلی پایینتر و استهلاک و بازار خوبی داره و خدماتش هم نسبتا خوبه
در کل کولئوس منطقی تره و در برابر اوتلندر بنظرم تنها ویژگیش خدمات و بازار خوبشه و البته کمی کیفیتش بهتره!
بله ایکس تریل و کولئوس یکی هستن اما درمورد ایکس تریل کمی روی قابلیت افرود مانور دادن و کولئوس بیشتر روی شتاب و راحتی!
بنده درمورد تفاوت گیربکسشون مشکل خاصی نشنیدم و ندیدم و جفتشون تقریبا هماهنگی خوبی دارن اما اگه منظورتون شتابشون هست،دلیلش تنظیمات خاص برای هرکدومش هست ک باعث شده از این نظر کولئوس کمی بهتر باشه و در قبالش ایکس تریل در افرود!
موفق باشید
جمال
۲۹ دی ۱۳۹۹سلام
من توو قرعه کشی پیش فروش ایرانخودرو ، خودروی تارا اتومات برنده شدم
به نظرتون بخرم یا فعلا صبر کنم؟
Mahboob
۲۰ دی ۱۳۹۹سلام. با بودجه 135تومن بهترین گزینه بین ماشینهای صفر و کار کرده چیه؟ بین انتخاب تیبا کوئیک و 315کارکرده سال93 یا94 کدوم بهتره؟
امیر
۲۱ دی ۱۳۹۹صفر قطعا محصولات سایپا ارزش خرید بالایی دارن (انتخاب بین ساینا و تیبا و کوییک کاملا به سلیقه شخصی خودتون بستگی داره) و کارکرده 405
سراغ 315نرید!!!! استهلاک و بازار و خدمات ضعیف!
موفق باشید
مهدی
۲۲ دی ۱۳۹۹سلام
من یک پروتون ویرا مدل ۸۷ دارم . سه ساله که دستم هست و واقعا ازش راضی هستم و اذیتم نکرده . ولی تنها مشکلی که باهاش دارم کمبود قطعاتش هست و البته قیمت زیادشون .
الان میخوام با یه ماشین دیگه عوضش کنم . با ماشینی کمتر از ۱۵۰ میلیون . به نظرتون چه ماشینی تا این رنج میشه خرید .
خودروهایی مثل ام وی ام ۵۳۰ یا مزدا ۳۲۰ چطورن؟
البته بگم خیلی از ماشینهای ایرانی خوشم نمیاد ولی اگر مجبور باشم و غیر از خودروی ایرانی چیزی گیرم نیاد ، میخرم
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۹سراغ ام وی ام نرید(کیفیت بد و استهلاک و بازار و خدمات ضعیف)
مزدا گزینه بسیار خوبیه البته اگه سالم و کم کارش خریداری بشه
فنیش و هندلینگ و کیفیتش و همینطور بازار و خدماتش از پروتون بهتره اما باز هم نسبت به خودروهای ایرانی از نظر بازار و خدمات ضعیف تره(البته قطعاتش معمولا کمبود ندارن)
ریو هم گزینه ی خوبیه اما اگه سالم و کم کارش خریداری بشه ! و دقیقا مثل مزدا هندلینگ و فنی و استهلاک خوبی داره و از نظر قطعه و بازار شرایط بهتری نسبت به مزدا داره و همینطور مدل های بالاتری قابل خریداری هست
درکل اگه با این سری از خودروها مشکلی ندارید،از همه نظر گزینه های بهتری نسبت به ایرانی ها هستن اما در خریدشون باید دقت بسیار زیادی داشته باشید
در بین گزینه های ایرانی ،صفر ، تیبا معقولترین و البته تنها گزینه مورد انتخابه و کارکرده هم 405 گزینه نسبتا معقولیه
موفق باشید
علیرضا
۲۳ دی ۱۳۹۹با سلام
آقا امیر با تشکر که باز برگشتی و این سایت رو دوباره جمع و جور کردی
من یه پراید مدل 85 دارم که کاپوت جلو تعویض شده و ماشین الان به طور کلی حدود 5 تومن خرج داره
میخواستم بدونم بفروشمش و حدود 20 تومن بزارم روش بین تیبا و 405 کدومش بهتره
به نظرتون اگه پراید هم مدل ماشین خودم پیدا کنم و تمیز باشه ارزش بیشتری نداره
چون دومادمون تیبا داره و میگه اصلا نخر و از صفری هم دست خودش بوده
پژو هم که والا میگن مدل پایینش سرطانه
خودم هم پراید مدل بالا داشتم اما خوشم نیومد و اون کیفیت پراید زیر 88 رو نداشت
والا چون گیج شدم گفتم از شما راهنمایی بگیرم بینم کدومش بهتره
با تشکر
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۹خواهش میکنم دوست عزیز
با توجه به مبلغتون بازهم مجبورید تیبای کارکرده خریداری کنید که چندان معقول نیس،چون ماشین کارکرده هم خرج داره هم از شرایطش مطمئن نیستید و کاملا ریسکه(اونم ماشین ایرانی که صفرش هم ریسک داره!)
405 هم با این مبلغ اصلا پیشنهاد نمیشه!!!!
خرید پراید مدل بالاتر یا بقول خودتون تمیزتر از ماشین فعلی خودتون اصلا منطقی نیس و عملا توجیح اقتصادی نداره!
درکل اگه ماشین خودتون سالمه و مشکل خاصی باهاش ندارید،بنظرم نگه داشتنش بهتره و درصورت تعویض بنظرم حداقل تیبای صفر مدنظرتون باشه !یعنی مبلغی بالاتر از 110تومن ! (فرمودید 5تومن خرج داره که احتمالا با این مبلغ هزینه باز تا سالها بی خرج خواهد بود)
موفق باشید
مهدی
۲۶ دی ۱۳۹۹با سلام
لطفا سورن پلاس و دنا و پارس TU5 رو مقایسه ای با هم داشته باشید و اینکه کدوم ارزش خرید بیشتری دارند.
امیر
۲۶ دی ۱۳۹۹بازار دنا و پارس بهتر از سورن هست
از نظر فنی و هندلینگ و راحتی و امکانات ،دنا و سورن بهتر از پارس هستن
از نظر هزینه نگهداری تفاوت چندانی باهم ندارن اما کمی دنا و سورن هزینه بیشتری دارن که البته مربوط به سرویس های دوره ای میشه!
کیفیت مونتاژ خودروهای ایرانی کاملا شانسی هست اما تا حدودی کیفیت مونتاژ دنا بهتر از دوگزینه دیگه هست (معمولا صدای ادوات داخل اتاق کمتر از بقیس و دیرتر به صدا میوفته)
ایمنی هم هر3تاشون تقریبا در یه حد هستن اما کمی دنا و سورن بهتر از پارس هستن
در کل دنا گزینه معقولتری نسبت به بقیس
موفق باشید
علی
۲۶ دی ۱۳۹۹سلام. بین ۲۰۷ دندهای صفر و ساندرو ۹۷ دندهای با گیربکس jhq کدوم رو انتخاب کنم؟ خانواده سه نفره هستیم و ایمنی برام خیلی مهمه. سپاس
امیر
۲۷ دی ۱۳۹۹ساندرو اگه سالم و کم کار باشه،گزینه بهتریه
امنیت و کیفیت و استهلاک و فنی بهتری داره
موفق باشید
علیرضا
۲۹ دی ۱۳۹۹با سلام
امیر جان میخوام یه پراید بگیرم و بین یک نکته گیر کردم
پراید زیمنس بهتره یا ساژم
فرقشون چی هست
ساژم از چه سالی تا چه سالی روی پراید بوده
زیمنس از چه سالی تا چه سالی روی پراید بوده
با تشکر
امیر
۱ بهمن ۱۳۹۹این بحث خیلی قدیمی و مفصله و در اینجا نمیگنجه که بصورت کامل توضیح بدم
اما بصورت کلی:
زیمنس نمونه اولیه ecuروی خودروهای پراید هست(قدیمی ها) و تا جایی ک بنده در جریانم هم مصرف بهتری داره هم از نظر بازدهی و طول عمر کمی بهتره و تا اوایل دهه 90نصب میشد
ساژم هم فک میکنم از سال 85روی پراید نصب شد که البته پراید های جدید با سیستم بوش هم تولید میشود
درمجموع خیلی باهم تفاوتی ندارن و چندان این قضیه مهم نیست اما نگاهی به تاریخچه خودروسازی داشته باشید،متوجه میشید ک همون سیستم های قدیم (زیمنس)هم مصرف بهتر و هم بازدهی بهتری نسبت به خودروهای امروزی داشتن(البته که قدرت موتورهای یورو4 بدلیل برخی تقییرات بالاتره و اینجا منظور بنده صرفا درمورد ecuهست)
موفق باشید
روحی
۲۹ دی ۱۳۹۹سلام خسته نباشید
بنظرتون با داشتن مبلغی حدود 300 تومن و خرید اقساطی ماشین به مدت چند سال و ماهی حدود 10 تومن بخوام بدم که تو این بازار ماشینی مثل آریزو 6 میتونه یه گزینه باشه، چه ماشینی بخریم مناسب تره؟
البته اینو در نظر بگیرید که من اهل خرید و فروش نیستم و حداقل 4-5 سال میخوام ماشین رو داشته باشم
با توجه به این بودجه و این شرایط چه پیشنهادی دارین؟
چیزی که من توی بازار سرچ کردم به ماشینی مثل همین آریزو 6 رسیدم، بنظرتون ماشین خوبی هست؟ بعد از 4-5 سال بخوام عوضش کنم صرفه اقتصادیش به چه صورتی میشه؟
چیزی که مهم هستش سواری راحت و بی سر و صدا، خیلی هم اهل روندن ماشین نیستم مثلا بعد از 4 سال کلا 50-60 تا ماشین میرونم
امیر
۳۰ دی ۱۳۹۹با توجه به شرایطتون تنها گزینه محصولات مدیران خودرو هستن(ایکس 33 و اریزو 5 و اریزو6 از باقی گزینه ها منطقی تر هستن)
ایکس33 بازارش کمی بهتر از اریزو هست چون هم ارزونتره هم بدلیل کراس اوور بودن، کاربرد بیشتر و محبوبیت بیشتری در بین افراد داره
چری محصولات باکیفیت تر و تکنولوژیک تری نسبت به ام وی ام داره و اریزو 5 و 6 هم امکانات و فنی نسبتا خوبی دارن(در نسخه های توربو) البته جفتشون گیربکس cvtدارن ک عملا لذت رانندگی ندارن اما مصرف خوبی دارن و برای رانندگی روزانه در شهرهای شلوغ گزینه های خوبی هستن
انتخاب بین اریزو5 و 6 هم کاملا سلیقه ای هست و تفاوت عمده در امکانات هست و البته قیمت!
از نظر صرفه اقتصادی تقریبا تمامی خودروهای چینی بدلیل بازار و خدمات ضعیفشون و کیفیت نسبتا پایینشون افت زیادی دارن !
اما باتوجه به کارکرد کمی که خواهیدداشت، کمی ارزش خودشونو حفظ میکنن و از طرفی خرید اقساطی باعث میشه افت خودرو در سالهای آتی چندان نگران کننده نباشه(بدلیل تورم و ارزش پول در گذر زمان)
درضمن با مبلغ مورد نظر خرید دنا پلاس توربو دنده ای هم گزینه بسیار خوبیه و نسبت به خودروهای چینی افت بسیار کمتری داره و بازار و خدمات بهتری داره(به صورت اقساطی هم قابل خرید هست) و حتی با شرایط اقساطی جنابعالی،دنا اتومات هم قابل خریداری هست که به مراتب ارزونتر از خودروی چینی هست (خرید اقساطی این دوخودرو در نمایشگاه ها موجود میباشد)
موفق باشید
روحی
۳۰ دی ۱۳۹۹ممنونم آقا امیر
شرمنده یه سوال دیگه اینکه:
اگه بخوایم تو این شرایط به این گزینه ها برسیم
بسترن، جیلی، هاوال، ام وی ام، چری، دنا توربو اتوماتیک
نظر شما کدومه؟
کدوم رو میخرین؟(با توجه به نکته ای که بالاتر گفتم در مورد 4-5 سال داشتن و راحتی و …)
امیر
۳۰ دی ۱۳۹۹خواهش میکنم دوست عزیز
تمامی این گزینه ها معایب و مزایای خاص خودشونو دارن !
بسترن و هاوال با اینکه از نظر کیفیت بهتر از بقیه هستن اما بازار و خدمات بسیار بدی دارن و منطقی نیستن
جیلی شرایطش بهتره اما احتمالا گزینه مدنظر شما از این شرکت، gc6باشه که بازم گزینه ی چندان معقولی نیست
جیلی امگرند هم بدلیل عمر زیاد بعید میدونم نمونه های سالم و مطمئنش به راحتی در دسترس باشن !
فک میکنم چری اریزو6گزینه مناسبی باشه و نیاز هاتونو برطرف کنه( نسبت به بقیه گزینه ها)
موفق باشید
احمد محمدی
۲۹ دی ۱۳۹۹آقا امیر خسته نباشی آقا امیر من یک شاهین ثبت نام کردم الان بهم گفتن با ۲۶۵ تومن تکمیل ظرفیت کنم آیا این ماشین ارزش داره این قیمت ؟ یا انصراف بدم ؟ اگر بیاید حدودا چه قیمتی میشود
امیر
۳۰ دی ۱۳۹۹در حال حاظر به هیچ وجه ارزش نداره چون فعلا قیمت ها نزولی هست و بازار نسبتا راکد و احتمالا در اینده نزدیک هم شرایط به همین صورت باشه
اما در مجموع پیش بینی دقیق شرایط به هیچ وجه امکان پذیر نیست و متاسفانه نظر قطعی در این رابطه بیهوده هست(با یه مقایسه ساده میشه ارزش پولتونو در دراز مدت نسبت به دیگر بخش های سرمایه گذاری مثل طلا و…حساب کرد)
موفق باشید
امید
۳۰ دی ۱۳۹۹سلام نظرتون در مورد پارس سال صفر کد کلاس 28242 چیه؟
حسام
۱ بهمن ۱۳۹۹سلام امیرخان
من تازه یک سمند ef7 تک سوز از ایران خودرو تحویل گرفتم و همسرم یک تارا دستی برنده شده به نظرت می ارزه سمند رو بفروشم و تارا رو ثبت نام کنم ؟
امیر
۲ بهمن ۱۳۹۹آینده بازار غیر قابل پیش بینی هست و نمیشه به طور دقیق درموردش نظر داد اما در حال حاظر با توجه به قیمت های روز،قیمتش نسبتا منطقی هست
از طرفی ماشین باید مدتی در بازار استفاده بشه تا معایب و مزایاش نسبت به رقبا مشخص بشه چون در حال حاظر صرفا اعدادی روی کاغذ هست!
ارزش پولتون در بلند مدت رو هم باید در نظر بگیرید!
درکل تارا شرایط قیمت و بازار ایندش نسبت به شاهین بهتره اما بازم نمیشه قطعی نظر داد
موفق باشید
مسعود
۲ بهمن ۱۳۹۹سلام وقت به خیر
من یک کوییک آر ثبت نام کردم،حالاقیمتش شده۱۴۰ تومان وبازار هم همون قیمته،موندم که انصراف بدم یا بیارم،یا یه خودرو کارکرده از خانواده ایران خودرو تا ۱۵۰تومن بخرم.لطفا راهنمایی کنید چکار کنم،واقعا کوییک آر ازنظر فنی و…ارزش این پولو داره یانه؟
امیر
۳ بهمن ۱۳۹۹خودروهای گروه سایپا همیشه تیپ های پایه ارزش خرید داره ، هم برای استفاده هم برای سرمایه گذاری! مثل تیبا و تیبا2 و نهایتا ساینا!
در حال حاظر با توجه به قیمت بازار ازاد و ارزش پولتون(احتمالا یکسال پیش ثبت نام کردید و مبلغ ثبت نام هم فک میکنم حدود 35بوده که بعد یکسال بخش زیادی از ارزش پولتون اومده پایین)، بنظرم ارزش نداره تکمیل وجه کنید چون از لحظه ای که تکمیل وجه کنید(حدود100تومن)،تا وقتی که ماشین رو تحویل بگیرید(احتمالا بالای 3ماه)، باید به ارزش پولتون توجه داشته باشید!
موفق باشید
آرش
۴ بهمن ۱۳۹۹سلام و عرض ادب بنده با بودجه ۵۰۰ الی ۶۵۰ تومن میخواستم ماشین آفرودی بخرم که چیز مطمئنی پیدا نکردم به کاپرا ۲ صفر فکر کردم ولی از کیفیتش مطمئن نیست یا رنو داستر تمیز از طرفی اگر آفرودی خوب نتونم پیدا کنم سراتو کوپه با ولستر یا اکسنت نزدیک به صفر مد نظرمه که چون الان برلیانس h320 اتومات دارم اکسنت فکر نکنم جز تنوع در ظاهر چیزی بهم بده با توجه به توضیحاتم ممنون میشم راهنمایی کنید یا اگر پیشنهادی دارید بفرمایید??
امیر
۱۹ بهمن ۱۳۹۹درمورد افرود گزینه های زیادی وجود داره اما انتخابشون بستگی به نوع استفادتون و اولویت بندیتون داره(افرود سبک یا سنگین و ….)
کاپرا کیفیت ن چندان خوب و داستر ارزش خرید پایین !
سانگ یانگ نیو اکتیون در صورت سالم بودن و کم کار بودن گزینه نسبتا خوبیه، البته مثل داستر از نظر قدرت و بازار نسبت به دیگر رقبا کمی ضعیفتره و اپشن های نسبتا کمی داره اما قابلیت افرود خوب و کیفیتش هم در رنج قیمتی خودش خوبه
اما بنظرم اگه افرود حرفه ای مدنظرتون هست، گزینه های مثل نیسان پیکاپ و لندکروزر های سری 70 با مبالغ کمتر قابل خریداری هستن و به راحتی قابل ارتقاع هستن و از نظر کیفیت و کم خرج بودن خیلی بهتر از گزینه های کره ای یا فرانسوی هستن وحتی پاترول یا بلیزر های تقویت شده و لوازمی با مبالغ بسیار پایینتر قابل خریداری هست!(بازم اگه اولویت بندی دقیقتری داشته باشید، انتخاب راحت تری خواهی داشت)
درمورد سراتو و ولستر و اکسنت، تفاوت های زیادی باهم دارن !
سراتو از نظر فنی و اسپرت بودن بهتر از ولستر هست و سراغ ولستر نرید بهتره
اکسنت نسبت به خودروی فعلی شما هم امکانات بهتری داره هم کیفیت و فنی بهتری و اصلا قابل قیاس با برلیانس نیست!درکل اکسنت در مقایسه با سراتو کوپه خودروی خانوادگی هست و برای استفاده شهری مناسب تره و به هیچ وجه حس رانندگی و کاربرد سراتو رو نداره
موفق باشید
حسن
۱۹ بهمن ۱۳۹۹سلام
کولئوس یا ایکس تریل کدوم را توصیه میکنید . قطعات و بازار دست دوم کدوم بهتره . صفر یا کارکرده
با سپاس
امیر
۲۰ بهمن ۱۳۹۹از نظر خدمات و بازار تقریبا در یه حد هستن
شتاب و راحتی کولئوس کمی بهتره
از طرفی قابلیت افرود ایکس تریل کمی بیشتره
انتخاب بینشون کاملا سلیقه ایه و تفاوت چندانی باهم ندارن
البته از نظر قیمتی فک میکنم ایکس تریل کمی گرونتر باشه!
موفق باشید
محسن
۲۰ بهمن ۱۳۹۹عرض سلام و خداقوت
بنده میخواستم ببینم از بین خودرو های ثبت نامی و قرعه کشی ایران خودرو :سمند ef7 یا پژو پارس tu5 کدامیک رو پیشنهاد میدین؟ مقایسه همه جانبه مد نظرم هست
سپاس از وقتی که میگذارید..
امیر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹سمند: فنی بهتر(کشش بیشتری نسبت به پارس داره)_ هندلینگ بهتر و نرم تره _ مصرفش هم نسبت به قدرتی ک ارائه میده کمی بهتره و درصورت دوگانه بودن از این نظر راحتی بیشتری داره و مهمتر از همه قیمت کمتر!
پارس: امکانات بهتر و هزینه نگهداری کمتر(سمند هزینه سرویس دوره ایش و قطعاتش کمی بالاتر از پارس هست)
از نظر کیفیت مونتاژ هم سمند کمی بهتره ومعمولا مشکلات کمتری در این زمینه داره
درکل اگه با هزینه نگهداری سمند مشکلی ندارید، گزینه معقولتریه
موفق باشید
علیرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۹سلام
وقت شما بخیر
با بودجه ۱۴۰ تومن
بین ساینا و تیبا صفر و ۴۰۵ یا پارس سال یا mvm ۵۳۰ کارکرده
کدوم رو پیشنهاد میدین؟
ماشینی میخوام که راحت باشه،جوان پسند،جادار بودنش هم مهمه ولی اولویت اصلی نیست
لطفا توضیح بدین خیلی ممنون میشم
امیر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹صفر ساینا و کارکرده ۴۰۵
البته تیبا ارزش خریدش بالاتر از سایناس اما بدلیل امکانات بیشتر ساینا به تیبا گزینه مناسب تری در برابر ۴۰۵ هست
ساینا استهلاک و مصرف کمتری داره و امکاناتش یکم بیشتره(۴شیشه برقی و …)
از نظر بازار هم تقریبا با ۴۰۵ در یه رده قرار میگیره
هزینه نگهداریش کمتر از ۴۰۵ هست
از طرفی ۴۰۵ فنی بهتر و راحت تر و جادارتره
درکل اگه مجرد هستید ساینا گزینه مناسب تریه در غیر اینصورت ۴۰۵
موفق باشید
امین
۲۳ بهمن ۱۳۹۹با بودجه 300 تومن بین جک جی4 و جیلی gc6 کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
اگه خودروی مناسب دیگه ای هم سراغ دارید ممنون میشم راهنمایی کنید
امیر
۲۵ بهمن ۱۳۹۹جک ارزش خرید بالاتری داره
هم فنیش بهتره هم تکنولوژیش کمی به روز تره و بازار و خدمات بهتری هم داره اما درکل بنظرم سراغ گزینه های ایرانی مثل دنا پلاس برید بهتره
هم امکاناتش یکم بهتره هم جادارتره و قدرت بیشتری داره
از نظر خدمات و بازار هم بسیار بهتر از جک هست
موفق باشید
وحید
۲۷ بهمن ۱۳۹۹سلام
بین آریزو ۵ توربوشارژ و دنا پلاس اتوماتیک توربوشارژ کدام بهتر است؟
امیر
۲۹ بهمن ۱۳۹۹دنا اتومات باید مدت بیشتری در بازار حضور داشته باشه تا بشه درموردش قطعی نظر داد(از نظر کارکرد گیربکس و خرابی های احتمالی و….)،اما با این حال:
از نظر فنی دنا بخاطر گیربکس نسبتا جدید و 6دندش (نسبت به cvtاریزو) به صورت کلی عملکرد بهتری داره و قدرت موتورش هم کمی بیشتره
از نظر امکانات هم هرکدوم معایب و مزایایی دارن اما کمی اریزو بهتره
خدمات و بازار دنا بهتره و از همه مهمتر قیمتش کمتره!
افت قیمت اریزو بیشتره
درکل ارزش خرید دنا بالاتره (بابت قیمت و کارایی ک نسبت به اریزو داره)
موفق باشید
محمد احمدی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹سلام خسته نباشید من ۴۰ ملیون پول دارم میخواستم با این مبلغ خودرو بخرم به نظر شما چه خودرویی ارزش دارد برای من استهلاک خیلی مهمه .به نظر شما پراید چه طوره ؟ یا پیکان و آردی
امیر
۳۰ بهمن ۱۳۹۹پراید بهترین گزینس
از نظر استهلاک و هزینه نگهداری و بازار و خدمات نسبت به اردی و پیکان بهتره و مصرف کمتری هم داره
موفق باشید
امین
۳۰ بهمن ۱۳۹۹با سلام ممنون میشم اگه.منو راهنمایی بفرمایین
من 150.تومن دارم بنظرتون سمند و پژو کارکرده بخرم یا سراغ ساینا وتیبا صفر برم
امیر
۱ اسفند ۱۳۹۹در وحله اول اولویت بندیتون و نوع استفادتون مهمترین موضوع برای انتخابه!
سراغ سمند نرید بهتره(چون ای اف سون با این مبلغ بدلیل سن زیاد ریسکش بالاست برای خرید و سمند معمولی با موتور پژو هم اصلا ارزش خرید نداره)
بین سایپا صفر و پژو کارکرده هرکدوم معایب و مزایایی دارن
خودروی صفر خرج و استهلاک کمتری داره و عملا دردسرش کمتره و از طرفی از نظر سواری و قدرت موتور نسبت به پژو ضعیف تر هستن
پژو کارکرده قطعا استهلاک بیشتری داره و مصرف بالاتر و هزینه نگهداری بیشتر!
بازار و خدمات تیبا و ساینا هم بهتره
بین تیبا و ساینا هم ،تیبا ارزش خرید بالاتری داره و بازار و قیمت کمتر(البته ساینا کمی امکاناتش بهتره)
درکل اگه مجرد یا خانواده کم جمعیت هستید یا زیاد اهل سفر نیستید(بیشتر استفاده شهری)،تیبا گزینه معقولتریه ، اما اگه بیشتر استفاده خارج از شهر دارید و یا پرجمعیت هستید،۴۰۵ فقط درصورتی ک سالم و کم کار باشه، گزینه خوبیه
موفق باشید
سعید
۵ اسفند ۱۳۹۹سلام
وقتتون بخیر ?
خسته نباشید
راستش من قصد خرید ماشین بین ۲۵۰۰ تا ۳ میلیارد رو دارم
سدان ۵ نفره میخوام
و اینکه واقعاً یه ماشین همه چیز تموم باشه
چه از نظر شتاب هیچوقت شرمندم نکنه
چه از نظر راحتی ۵ تا سرنشین کاملاً راحت باشن و اینکه ظاهری هم عالی باشه
خلاصه یه ماشین همه چیز تموم میخوام
خودم چند تا گزینه مد نظرمه(بنز E250 یا ب ام و 528 یا ب ام و 428) ولی خب گفتم یه مشورتی هم از شما بزرگوار بگیرم
راستش خودم خیلی ب ام و ۴۲۸ گرن کوپه رو دوست دارم
فقط چند جا شنیدم که سرنشینای عقب راحت نیستن و سواریش خشکه
گفتم نظرتون رو در این رابطه هم بگید
چون واقعا قیافه ی سری ۴ رو ک میبینم هوش از سر آدم میپرونه?
راستی اینم بگم که هزینه نگهداری هم که طبیعتاً بالاست چون خودرو های لوکسی هستن ولی حداقل آزار دهنده نباشه
لطفاً راهنماییم کنید
خیلی ممنون ?
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۹بین گزینه هایی که فرمودید و با توجه به اولویت بندیتون،e250 گزینه معقول تریه و دردسرش کمتره
اگه با کراس اوور هم مشکلی ندارید، x3 و با مبالغ کمتر تیگوان هم گزینه های معقولی هستن، البته که از نظر شتاب در حد سدان نیستن وهمینطور کمی سواری خشک دارن !
درضمن اگه بازم تمایل به بی ام و دارید، ۳۳۰ گزینه بهتریه(هم کارکرد و هم سنش کمتره و عملا دردسرش کمتره)
موفق باشید
امیر
۳۰ بهمن ۱۳۹۹در وحله اول اولویت بندیتون و نوع استفادتون مهمترین موضوع برای انتخابه!
سراغ سمند نرید بهتره(چون ای اف سون با این مبلغ بدلیل سن زیاد ریسکش بالاست برای خرید و سمند معمولی با موتور پژو هم اصلا ارزش خرید نداره)
بین سایپا صفر و پژو کارکرده هرکدوم معایب و مزایایی دارن
خودروی صفر خرج و استهلاک کمتری داره و عملا دردسرش کمتره و از طرفی از نظر سواری و قدرت موتور نسبت به پژو ضعیف تر هستن
پژو کارکرده قطعا استهلاک بیشتری داره و مصرف بالاتر و هزینه نگهداری بیشتر!
بازار و خدمات تیبا و ساینا هم بهتره
بین تیبا و ساینا هم ،تیبا ارزش خرید بالاتری داره و بازار و قیمت کمتر(البته ساینا کمی امکاناتش بهتره)
درکل اگه مجرد یا خانواده کم جمعیت هستید یا زیاد اهل سفر نیستید(بیشتر استفاده شهری)،تیبا گزینه معقولتریه ، اما اگه بیشتر استفاده خارج از شهر دارید و یا پرجمعیت هستید،۴۰۵ فقط درصورتی ک سالم و کم کار باشه، گزینه خوبیه
موفق باشید
مخدی
۴ اسفند ۱۳۹۹سلام. من قصد خرید ماشین دارم. فقط به نظرتون الان من اگه ماشین بگیرم بهتره یا بزارم اون ور سال. با توجه به افت قیمت سالیانه و افزایش نرخ سال بعد. بهتره خودرو بخرم الان یا نه.
بی زحمت این مورد رو برای خودروی صفر و ۲-۳ سال کارکرد توضیح دهید. باتشکر
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۹اینده بازار رو نمیشه به طور قطعی پیش بینی کرد ! اما خرید قبل از سال نو باعث میشه قیمت خودروها کمی ارزونتر از قیمت واقعی باشه چون اخر سال عملا یه مدل به سن ماشین اضافه میشه(مخصوصا خودروهای صفر چون مدل اول حدود۱۰تومن افت قیمت داره)
از طرفی احتمالا بعد از سال نو افزایش قیمت داشته باشیم در بازار
از طرفی برای مصرف کننده در دراز مدت چندان تفاوتی نداره!
درمجموع در حال حاظر گزینه های خوبی میشه خریداری کرد
موفق باشید
عباس
۵ اسفند ۱۳۹۹سلام نظرتون در مورد خرید ام وی ام شرایطی تو این بازار چیه ؟؟
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۹خریدشون از نظر اقتصادی بنظرم توجیح نداره چون اقساطش نسبتا سنگینه و کلا ام وی ام هم کیفیت و ارزش خرید نداره چون در حال حاظر قیمت بازار ازاد ارزون تر از نمایندگی هست
بعد از ۴_۵سال ک اقساط به اتمام برسه، هم از نظر کیفیتی هم از نظر ارزش مالی، افت نسبتا شدیدی داره
موفق باشید
رضا
۶ اسفند ۱۳۹۹سلام وقت بخیر.یکی از دوستان پیشنهاد داده 206تیپ5 منو برداره بجاش بنز c230مدل 2006کم کارد به گفته خودش که چند سال خواب بوده بهم بده بقیشم پول نقد بهش بدم بعد به گفته خودشم ماشین نمایندگی هس تمام سرویسا انجام شده و بدون خرجه و هیچ خرجی نداره اگه تا چند سال بعدم هرخرجی داشت پایه خودم و….
ازتون میخوام کمکم کنین ببینم ایا ارزش خرید داره یانه باتشکر
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۹بنظرم ارزش نداره چون هزینه نگهداریش شدیدا بالاست و خیلی با ماشین ایرانی تفاوت داره و مهمتر ازون با توجه به مدلش و احتمالا کارکردش، بازار خوبی نخواهد داشت
استهلاک و …هم باید در نظر بگیرید!
موفق باشید
s
۶ اسفند ۱۳۹۹مدیر محترم سایت
با سلام و عرض ادب
یک سال پیش خودروی 206 تیپ 2 اسم نوشتم و به تازگی تحویلم دادند، مردد هستم که 206 رو نگه دارم یا اون رو بفروشم و به جاش تیبا2 یا ساینا یا کوییک بخرم.
خانم هستم و قرار نیست برای مسافرات برون شهری از این ماشین استفاده کنم.
به غیر از خودم فرد سالمند دیگه ای هم هفته ای یکی دو بار برای خرید مایحتاج از ماشین استفاده می کنه، در ضمن ایشون گواهینامشون ابطال شده و تند هم میرن.
در ضمن میدان دید ماشین هم برام مهمه.
با این تفاسیر شما کدوم یک از گزینه های زیر رو پیشنهاد می دید:
– 206
– تیبا 2
– ساینا
– کوییک
ممنونم
عارف
۶ اسفند ۱۳۹۹این ماشینهایی که فرمودین همگی مشکل دید به واسطه طراحی خاص ستون جلو رو دارن. همگی موتور ضعیف و شتاب پایینی دارن. برای داخل شهر طبیعتا 206 گزینه بهتر و با کیفیت تر و منطقی تری هست اما اگه قرار بر مخارج و تصادف و از این موضوعات باشه تیبا 2 گزینه معقول تری خواهد بود.
مردانپور
۶ اسفند ۱۳۹۹سلام وقت بخیر
یک ماشین ریو ۹۱ دارم که احساس میکنم به خرج افتاده
تصمیم دارم عوضش کنم .
تیبا صفر بخرم یا ۲۰۶ دست دوم؟
عارف
۶ اسفند ۱۳۹۹اگه نگران خرج هستید به سراغ 206 دست دوم به هیچ وجه نروید. تیبا گزینه بهتری هست.
محمد
۷ اسفند ۱۳۹۹سلام. من کشاورز هستم. برای کارهام نیاز به یک وانت دارم. زیاد هم بار نمیزنم (در حد 300 تا 400 کیلو).
مواردی که برام اهمیت داره: 1- می خوام وانت نو و صفر کیلومتر بگیرم. 2- یه وانت ارزون ( نسبت به وانت های دیگه بازار).
3- کارهای داخل شهری و خانوادگی بشه باهاش کرد.( بدرد داخل شهر هم بخوره) 4- دو کابین باشه 5- مصرف سوخت مناسب 6- قطعاتش راحت گیر بیاد 8- بهش سهمیه سوخت وانت هم بدن
بودجه من برای خرید وانت 400 میلیونه. پیشنهاد بقیه بهم وانت دوکابین کارا (بهمن) هست، نظر شما چیه؟
امیر
۹ اسفند ۱۳۹۹از هیچ وانتی نباید توقع مصرف خوب داشت مگه اینکه سراغ پراید وانت یا تندر پیکاپ برید!
مزدا گزینه خوبیه(فقط نسخه ۲هزار)
مصرفش زیاد بالا نیست و دوکابینه و از نظر هزینه نگهداری و خدمات و تعمیرات هم نسبت به تویوتا و نیسان و پیکاپ و… معقولتره و برای مصارف شهری هم تا حدودی بهتر از بقیس!
درضمن در بین وانت های صفر، با این مبلغ مزدا تنها گزینه قابل انتخابه!
موفق باشید
محمد
۱۰ اسفند ۱۳۹۹سلام وقتتون بخیر ?
خسته نباشید
من قصد خرید یه شاسی بلند با آپشنای زیاد
چ اینکه از نظر ظاهری و همچنین فنی عالی باشه
سواریش هم خیلی نرم و خوب
راستش مصرف سوختش هم مناسب باشه
توانایی آفرود خوبی هم داشته باشه
میشه لطفاً راهنماییم کنید
بجز لندکروز و پرادو
خودم ولوو XC90 و پورشه کاین مد نظرمه
اما لطفاً شما هم راهنماییم کنید
خیلی ممنون ?
امیر
۱۰ اسفند ۱۳۹۹با توجه به مواردی ک مطرح کردید، کاین بهترین انتخابتونه
البته بجز قابلیت افرود ! چون این ماشین به هیچوجه برای افرود ساخته نشده و پلت فرمش توانایی این کارو نداره اما به دلیل موتور پرقدرت و تجهیزات و تکنولوژی هایی ک داره، در افرود های سبک توانایی خوبی داره(از شاسی های ولوو و پورشه و بی ام و و بنز نباید توقع توانایی های تویوتا رو داشت!)
البته اگه مبلغتونمشخص باشه، انتخاب دقیق تری خواهی داشت
موفق باشید
علیرضا
۱۱ اسفند ۱۳۹۹سلام
خسته نباشید
یه سوال داشتم
مدلای بنز سری 4maticشون
چه مدلایی هستش
منظورم اونایی هستش که در ایران موجوده
سری cla رو میدونم که همشون 4matic هستن
اما بقیه رو نمیدونم
میشه لطفاً راهنماییم کنید
آخه شنیدم که میگن بنزایی که وارد ایران شدن
مثلن E250 2016 چون دیفرانسیل عقب هستن
توی برف گیر میکنن
نمیدونم واقعاً اینجور حرفایی به بنز نمیخوره
لطفاً راهنماییم کنید خیلی ممنون
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹متاسفانه اطلاعات دقیقی در این باره ندارم اما فک میکنم تعداد بسیار کمی با این اپشن وارد شده و اکثرشون سری اس هستن
درمورد گیرکردن در برف، بدلیل وزن نسبتا بالا و دیف عقب بودن، تقریبا هر خودرویی دچار مشکل میشه و ربطی به برند نداره ، حتی پیکان و وانت های تک دیف هم در برف اغلب مشکل دارن
اگه در مناطقی زندگی میکنید دو دیف بودن براتون کارایی داره، کراس اوور انتخاب بهتری نسبت به سدان هست(حتی کراس اوور های تک دیف)
موفق باشید
مجتبی
۱۱ اسفند ۱۳۹۹سلام و عرض خسته نباشید
من کوییک رو نسبت به تیبا 2 به خاطر ظاهرش بیشتر دوست دارم . ولی با توجه به اختلاف قیمت از نظر منطقی خرید کدوم به صرفه تر هست و یا بعبارتی کوییک ارزش خرید با این قیمت رو داره ؟ ممنون
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۹کلا در بین محصولات سایپا، همیشه مدل های پایه ارزش خرید بالاتری دارن چون قیمتشون پایینتره!
از نظر اقتصادی قطعا تیبا۲ بهتره اما کوییک به دلیل ظاهری بهتر و کمی امکانات جزئی بهتر، انتخابش سلیقه ایه و مشکل خاصی از نظر بازار فروش نداره!
موفق باشید