زمستان امسال سرِ مهندسان قسمت شورولت کوروت بسیار شلوغ است چراکه جنرال موتورز بهصورت همزمان در حال توسعهٔ چند نسخه از این خودرو است و حالا دو نمونهٔ کوروت موتور وسط و کوروت ZR1 در کنار هم در حال آزمایش دیده شدهاند. از این خودروها تصاویری جاسوسی منتشر شده است که نمایی فوقالعاده از این دو نسخهٔ کوروت را نشان میدهند و اولین فرصت را برای ما فراهم میآورند که آنها را در کنار یکدیگر مقایسه کنیم.
دماغهای کوتاه و شیبدار و بخش کشیدهٔ عقبی، طراحی آشنایی برای یک سوپراسپرت موتور وسط هستند که در کوروت زردرنگ در حال آزمایش نیز دیده میشوند. در روی کاپوت آن نیز استتار موجداری دیده میشود که ممکن است ورودی هوا باشد درحالیکه برای ایجاد فضای سر بیشتری برای راننده و سرنشین، در طرفین سقف نیز دو برآمدگی به چشم میخورد درحالیکه بخش مرکزی سقف ارتفاع کمتری دارد.
در گلگیرهای عقب کوروت موتور وسط نیز یک دهانه یا ورودی هوای مخفی دیده میشود که احتمالاً وظیفهٔ تأمین هوای موردنیاز پیشرانه را بر عهده دارد. قسمت عقبی این سوپراسپرت هم کاملاً استتار شده است اما بااینحال چراغهای عقب نسبتاً مشخص هستند. همچنین در این قسمت چهار سر اگزوز نیز بهخوبی نمایان هستند اما نکتهٔ تعجبآور اینکه در عقب کوروت موتور وسط هیچ اسپویلر و دیفیوزری دیده نمیشود آنهم درحالیکه این دو قطعهٔ آئرودینامیک در عقب بسیاری از سوپراسپرتهای امروزی وجود دارند.
علاوه بر این، تصاویر جاسوس نشان میدهند که در مسیر آزمایش، یک کوروت موتور وسط دیگر هم وجود دارد که بهشدت استتار شده است بهگونهای که این نمونه علاوه بر پوششهای استتاری مرسوم که کل بدنهٔ آنرا پوشانه است، با یک پوشش گستردهٔ دیگر نیز بهطور کامل مخفی شده است. همچنین در طرفین این کوروت نیز دو وانت شورولت سیلورادو به چشم میخورند.
در سوی دیگر، کوروت ZR1 جدید قرار دارد که کمی ارتفاع بیشتری از کوروت موتور وسط دارد اما هنوز هم یک سوپراسپرت کم ارتفاع به نظر میرسد. این تصاویر جاسوسی نشان میدهند که ZR1 دارای دو اسپویلر مجزا است که یکی بسیار بلند و با سطحی بزرگ بوده و دیگری کوچکتر است. علاوه بر این، کوروتهای ZR1 در حال آزمایش دارای کاپوت برآمده و دماغهٔ تهاجمی هستند.
انتظار میرود که کوروت ZR1 در سال جاری و با مدل ۲۰۱۸ معرفی گردد و ممکن است که مجهز به پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 جدید LT5 شورولت باشد. شاید وجود اسپویلرهای متفاوت در این خودرو به معنای ارائهٔ یک پکیج حتی اسپرتتر برای ZR1 جدید باشند.
GOD BLESS AMERICA
۱۴ بهمن ۱۳۹۵این ZR1 احتمالا آخرین پرچمدار و قدرتمند ترین ساخته شورلت از نسل کوروت های موتور جلو/محور عقب باشه.
برای من حکم ( آخرین هفت تیرکش) از غرب وحشی رو داره.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵سلام ، خوبه که دوستان بدونن کوروت یکی از اصیل ترین و با سابقه ترین خودروهای تولید شده در دنیاست. از 64 سال قبل داره تولید میشه.
در طول این 64 سال از موتور های بسیار مختلفی در این ماشین استفاده شده. از موتور های کوچک 6 سیلندر خطی Blue Flame تا موتور 454 با 7.5 لیتر حجم که حدود 300 اسب بخار و 650 نیوتن متر گشتاور در بعضی مدل ها تولید می کرد.
اینم لیست مدل های شوی کوروت :
C1: 1953–1962
C2: 1963–1967
C3: 1968–1982
C4: 1984–1996
C5: 1997–2004
C6: 2005–2013
C7: 2014–now
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵حجم دقیق موتور 454 برابر با 7440 سی سی بود و جزو موتور های بیگ بلاک محسوب میشه.
موتور 6 سیلندر BlueFlame هم 3.8 لیتری بود.
در مورد این موتور ها اطلاعات بسیار بسیار کامل و جامع و تصاویر خیلی دقیقی در اینترنت هست که با سرچ نام این موتور ها به دست میاد.
به راحتی میتونید با دیدن تصاویر با کیفیت ، با این موتور ها انگار از نزدیک آشنا بشید.
یک نکته ی دیگه این که موتور 454 حدود نیم قرن پیش این همه قدرت و گشتاور داشت.
صدای بسیار زیبا و خشن از ویژگی های این موتور بود.
______________________________________________________
تا حالا کوروت موتور وسط نداشتیم. بی تعارف بگم از اینکه یک خودروساز سبکی که 6 قرن * در یک ماشین یعنی کوروت* استفاده میکرده رو کنار بزنه اصلا خوشم نمیاد.
موتور جلو و محور عقب یکی از اصولی ترین مفاهیم طراحی سوپراسپرت های امریکایی هست.
شورلت باید ضعف های موتور جلو رو با فناوری پوشش میداد.
از موتور عقب ترکیبی بدتر برای یک سوپراسپرت نداریم. سنگینی اکسل عقب، کاهش شتاب، عدم تعادل قوی ، تهویه ی نامناسب ، کم شدن ایمنی تصادفات از جلو و …. .
اما پورشه ظرف 54 سال تمام ایراد های موتور 911 رو گرفت و تبدیل به بهترین ماشین در کلاس قیمتی خودش کرد. بدون این که اصالتش رو با یک موتور وسط از بین ببره و خودش رو راحت کنه.
این کاری هست که شورلت باید انجام میداد.
us army
۱۴ بهمن ۱۳۹۵گفتم با خودت لج کردى نمیبىنى موتور جلو منطورم زی ال وان کنارشه. من موتور جلو میپسندم ولی موتور وسط به دلیلھ تقسیم وزن عالی و هدر نرفتن نیرو به خاطره نبوده گاردان بهترین ترکیبه ریسه. پورش که بدترھ موتور عقبه
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵کامنتم رو درست حسابی نخوندی یا اینکه منظورم رو نفهمیدی داری نظر میدی.
اولا که پورشه، نه پورش.
ثانیا میل کاردان یا Cardan Shaft نه میل گاردان.
ثالثا میل کاردان وزنش 40 کیلو هست. نه بیشتر.
رابعا در مورد پورشه من همین چیزی رو که تو گفتی نوشتم. پورشه همون موتور عقب * بد * رو با دانش بالای خودش اینقدر توسعه داده که دهن هزار تا موتور وسط رو باهاش آسفالت میکنه. اصالتش هم حفظ شده.
اگر کوروت موتور وسط میخواست به عنوان یک مدل در کنار کوروت موتور جلو عرضه بشه کسی حرفی نداشت. اما متاسفانه کوروت موتور وسط قراره نسل هشتم کوروت باشه یعنی C8 .
us army
۱۴ بهمن ۱۳۹۵برو دمه میکانیکی بگو کاردان تا کلى بخندن. خوب اگه اینجوری باشھ مثال کادىلاک نھ کدیلاک ،دوج نه داج ،بیوک نه بیوءیک ، مثال اسپانیولی میگن شافی ولى ما میگیم ژاوی . به BMWباز میگن بیمر باز وپورشھ سوارھا میگن پورش .گاردان کوروت کربن 13 کیلوست .دوم خواهشن به زبون بیگانه عربی چیزی نگو اینو جدن خواھش میکنم .پورش تو عمله انجام شدست روش نمیشه عوص کنه اگه خوب بود رو918 میزاشت. اینم بگم توربو اس تو پیست از کامارو z28 نسله قبل شکست خورد بقیه بماند
asa
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ای قربون دهنت برم us army.
رو حرف راست و منطقی هرکی حرف بزنه یعنی خودش یک مشکلی داره .
امیرحسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۵Z28 این نسل هم نمیتونه رکورد 911 turbo s رو بزنه
پورشه زمان اعلامی رو 7:18″ اعلام کرده که بیش از 10 ثانیه با zl 1 جدید فاصله داره
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵.
نمیدونم متاسفانه همه ی این امریکایی باز ها هر چی من میگم رو از جنبه ی دشمنی میبینن.
برای من این که کامارو از 911 توربو رکورد بهتری زده باشه خیلی هم خوشحال کنندست.
.
بحث من فقط در مورد اصالت بود که یکی از مهم ترین فاکتور های ماشین های امریکایی هست.
اگر یک مدل فرعی از کوروت میخواست موتور وسط باشه از نظر من هیچ مشکلی نداشت.
.
متاسفانه دلیل این جور دشمنی بی دلیل و بی مورد شما رو درک نمیکنم که در مقایل تمام کامنت های من موضع میگیرید.
.
من با هیچ کدوم از ماشین های امریکایی مشکلی ندارم.
بلکه به دلایلی مثل قیمت خیلی مناسبشون طرفدارشون هستم.
.
.
مشکل این جاست که یکی از بزرگواران در این سایت ماشین های امریکایی رو به اسم خودش سند زده و ماشین های آلمانی رو هم به اسم من !!!
هر جا من کوچکترین حرفی میزنم بحث درست میشه.
در حالی که من اصلا خواهان همچین چیزی نیستم.
.
.
هم از اون دوستمون علی شوی نوا خواهش میکنم طرز تفکرش رو عوض کنه هم از شما دو سه نفر مثل ASA و Us Army.
ما با هم رفیقیم و بحث دوستانه میکنیم.
من هیچ وقت قصد بحث و دعوا نداشتم.
reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۵متاسفانه یکی پس از دیگری دارن بهبود عملکرد رو جایگزین اصالت می کنن..ماستنگ2018 کم بود..حالا کوروت موتور وسط هم اضافه شد…درسته که هردو شون بهتر از نسل های قبلی شونن..ولی در حیطه اصالت بهشون نمی رسن..
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵البته دوست عزیز در مورد ماستنگ موتور 8 سیلندر هنوز هست.
فقط V6 رو دیگه نمیزنن.
ماستنگ 2018 اصالتش رو از دست نداد. قیافش هم بد نشده. اتفاقا خشن تر و طراحیش امریکایی تر شده.
سلطان ماسل کار های امریکایی کماکان با اقتدار دوج چلنجر هلکت ، عشق خودم ، هست.
Muhamad
۱۴ بهمن ۱۳۹۵C7 ی سال فک کنم زودتر اومد
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵اوفففف.
من نمیدونستم.
وقتی داشتم قدرت هاش رو نگاه می کردم دنبال بیشترین عدد گشتم.
ولی این رو ندیدم.
مدرک هم اصلا لازم نداره.
من تا حالا از کسی مدرک خواستم ؟ مخصوصا از تو ؟ هر چی بگی چشم بسته قبوله.
Nima
۱۵ بهمن ۱۳۹۵فدات بشم داداش
نمیدونم چرا جا به جا میاد جواب ها!!!
Nima
۱۴ بهمن ۱۳۹۵مجید جان
کوروت با موتور 454 سال 1970 توان 710 اسبى اتمسفریک داشته
اینم مدرک:
http://fastestlaps.com/models/chevrolet-corvette-stingray-454-lt2
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵نیما جان جوابت رو بالا دادم.
نمیدونم چرا رفت اونجا.
چرا حس کردی باید لینک بدی ؟؟؟
حتما حس کردی من قبول نمیکنم و میگم نه این موتور بیشتر از 300 PS نداشته آره؟
به خدا من خوشحال شدم دیدم این قدر قدرت داشته این موتور.
من دنبال دوستی با همه ی کاربران این سایتم. از روز اول.
اینقدر جبهه نگیرید…. .
من هر انتقاد یک خطی به ماشین امریکایی کردم بعدش دعوا شد.
همین الان تو پست لکسوس RC-F و BMW M4 از لکسوس انتقاد کردم. ببین یک نفر هست که مثل Ali Chevy Nova ی عزیز بیاد روی سر من آوار بشه و بحث درست کنه؟؟
همین انتقاد رو اگر به ماستنگ میکردم الان باید در مورد دیزل گیت بحث میکردیم.
خواهشا تغییر رویه بدید.
من همتون رو بلااستثنا مثل برادر خودم دوست دارم.
Nima
۱۴ بهمن ۱۳۹۵مجید جون من لینک رو براى تو نفرستادم داداش. فرستادم که شما و بچه ها ببینین و سایر جزئیات و مشخصات دیگه این اسطوره هم بشناسین.
MOHAMMAD. M4
۱۴ بهمن ۱۳۹۵ZR1فرمانده قلچماق های امریکایی
silver
۱۴ بهمن ۱۳۹۵بذارید وارد بازار بشه یا نمونه اولیه اش بدون پوشش و با دست باز آزمایش بشه بعد ببینیم خوبه یانه.
مطمینا شورلت نمیاد با اعتبار و سابقه چند دهه ای کوروت بازی کنه ،حتما نقطه ی قوتی داشته که ایده اش تا این مرحله رسیده.
نوید جهرمی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵اگه من مسئولش بودم کوروت رو با همون سیستم نوستالژیکش حفظ میکردم. مدل موتور وسط و هایبریدی رو با اسم جدید روانه بازار میکردم برای رقابت با آکورا NSX .
کوروت باید کوروت بمونه. حیف این اسطورس که خرابش کنی.
jtr
۱۶ بهمن ۱۳۹۵شاید چیز خوبی از اب در اومد ،حالا شما اجازه بدید !موتور وسط بیاد تو بازار ببینیم چجور ماشینی هست ؟ البته برای بازار ایران دارن امادش میکنن ،چون مردم از موتور جلو راضی نیستند ! میگن موتور وسط باشه بهتره؟ !؟!؟