با ۳۵۰۰ دلار هزینه اضافی برای استفاده از آپشن 1LE، کامارو SS تبدیل به یک خودرو با هندلینگ فوقالعاده و مدلی آماده برای پیست در کلاس پورشه ۹۱۱ GT3 میشود. حتی اگر کاماروی خود را اصلاً به جاده نبرید، 1LE پکیچی کامل برای عاشقان رانندگی خواهد بود. البته امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک و پکیج 1LE به صورت همزمان برای شما وجود نخواهد داشت.
تغییرات انجام شده در شاسی بسیار گسترده هستند و 1LE به صورتی دقیق و جزئی در جهت هندلینگ بهتر عمل کرده است. در مقایسه با مدل استاندارد SS، میلههای ضدّ لغزش جلو و عقب بزرگتر شدهاند، ضربهگیرهای عقب تک سیلندر جایگزین نوع دو سیلندری آن در SS شدهاند و چرخهای ۲۰ اینچی با طراحی مشکی با عرض ۱۰ اینچ در جلو و ۱۱ اینچ در عقب از تایرهای ۲۸۵/35R-20 گودیر Eagle F1 Supercar G:2 استفاده کردهاند که از ZL1 گرفته شده است. به منظور کارایی بیشتر، از بیرینگ چرخها، محفظه ضربهگیر عقب و پمپ سوختها بزرگتر ZL1 نیز استفاده شده است. علاوه بر استفاده از طرح مشکی در چرخها، در بدنه خودرو، کاپوت از طرح وینیل سیاهرنگ بهره گرفته شده و همینطور اسپویلرهای جلو و عقب بزرگتری به کار رفتهاند. تغییرات در داخل کابین، شامل پوشش میکروفیبر غربیلک فرمان و شیفتر و مشابه همان چیزی است که در ZL1 استفاده شده است. شیفترها عملکرد سریعتری دارند و واکنش گیربکس ۶ دنده نیز قابلتوجه است. چیزی که مدل 1LE را متمایز میکند، نحوه قرار دادن امکاناتش برای عوض کردن حال و هوای کامارو است. سیستم فرمان اندکی حالت الکتریکی پیدا کرده است، ولی توانایی کنترل مناسبی را ایجاد می کند. در همین حال، کامارو در تست لغزش در پیچ، چسبندگی ۱.01g را نشان میدهد. البته باید این نکته را ذکر کنیم که هنگام وارد شدن به جاده سنگفرش، تایرهای جلو اندکی بیش از حد به کف میچسبند و حرکت فرمان سنگین میشود. کیفیت سواری، ممکن است چندان برای برخی افراد رضایتبخش نباشد، ولی اثر ناهمواریهای جده به سرعت توسط ساختار صلب خودرو دفع میشود. این شرایط، کاملاً ارائه نشدن کیت 1LE برای کانورتیبلها را توسط شورولت توجیه می کند. پنجرههای کوچک و ستونهای جلو و عقب ضخیم در یک خودرو، ممکن است دید داخل کابین را محدود کنند، ولی برای ایجاد یک ساختار صلب بسیار مفید هستند.- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۴ سرنشین، ۲ در کوپه.
- قیمت مدل تست: ۴۱۸۸۰ دلار (قیمت مدل پایه: ۳۸۰۰۰ دلار).
- نوع موتور: pushrod ۱۶ سوپاپ V-8، بدنه و رویه آلومینیومی، پورت انژکتور سوخت.
- گنجایش: ۶۱۶۲ سیسی.
- قدرت: ۴۲۶ اسب بخار در ۵۹۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۵۶۹/۴۴ نیوتنمتر در ۴۶۰۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۶ دنده دستی.
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۸۵۲ متر.
- طول ماشین: ۴/۸۴۱ متر.
- عرض: ۱/۹۱۸ متر.
- ارتفاع: ۱/۳۷۷ متر.
- وزن کلی: ۱۷۶۱ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۵ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۰/۳ ثانیه.
- صفر تا ۲۴۱/۴ کیلومتر بر ساعت: ۳۰/۲ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۲/۹ ثانیه با سرعت نهایی ۱۷۸/۶۴ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۲۵۱/۰۵ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۴/۱۹۶ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۴/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت در تست: ۱۳/۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
Frankenstein
۱۷ آبان ۱۳۹۳از همه بیشتر اون دنده دستی خوشگل نظرمو جلب کرد…..
قشنگه..
amir
۱۷ آبان ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی اینکه نوشته با 911 رقابت میکنه قابل قبول نیست.پرچم اروپایی ها بالاست.
911(اروپایی) لایک +
کامارو(امریکایی)دیسلایک _
شروین
۱۷ آبان ۱۳۹۳نه تنها رقابت میکنه، بلکه خیلی هم بهتره
سعید
۱۸ آبان ۱۳۹۳کامارو حرف نداره واقعا عالیه … من از اول طرفدار کامارو بودم و هستم و هرگز با هیچ منطقی قانع نمیشم که از رقباش کم داره
و از نظر من بهترین پونی کار/ماسل کار آمریکاییه , دلیل هم دارم:
1/ضریب آیرودینامیک بالاتر از رقبا
2/بهترین زمان طی پیست نسبت به ماستنگ و چلنجر
3/هندلینگ فوق العاده
4/سیستم فنر بندی و شاسی بهتر
5/کسب بهترین ضریب نیروی جی و…
6/قیمت منطقی پکیج 1le با ارتقای بیشتر
دوج و فورد شاید از نظر شتاب و قدرت بهتر باشند ولی بالاتر بودن قدرت همیشه شرط ماسل کار بودن نیست!!
این نظر شخصی منه , کلا کامارو و ماستنگ و چلنجر سه برادر اصیل از ماسل کار ها هستند
ولی اگه واقع بین باشیم بیشتر نشریه های آمریکایی از ماستنگ بیشتر تعریف و تمجید میکنند شاید بعلت آمریکایی اصیل بودنه که تو خود آمزیکا تولید میشه و ماشین محبوب آمریکایی هاست ولی کامارو تو کانادا شاید واقعا ماستنگ برتره و در صدر جدوله تا کامارو و چلنجر رو به ادامه ی این رقابت تنگاتنگ دعوت کنه.
زنده باد کامارو
سعید
۱۸ آبان ۱۳۹۳کامارو حرف نداره ولی حرفای زیادی برای گفتن داره.
ASTON MARTin
۱۷ آبان ۱۳۹۳اصلا حال نکردم شویو برابر یروایی ها ضعیف نشون دادیا
"Amir"
۱۷ آبان ۱۳۹۳تو چراغ عقبش گند زدن ولی باز دوست داشتنیه
BMW4ever
۱۷ آبان ۱۳۹۳چراغ عقبش اون حالت ساده و مغرور رو دیگه نداره ولی هر چی باشه یه کامارو اون روحیه ی قلدری رو داره
re8889
۱۷ آبان ۱۳۹۳مصرف سوختش با ماشینای ما 2-3 لیتر فرق داره که نسبت به شتاب وهیجانش میرزه.
ASTON MARTin
۱۷ آبان ۱۳۹۳جانا سخن از زبان ما میگویی :)
چقد سر این قضیه حرص میخورم من
ینی واقعا ماشینای ما تو هر صد کیلومتر هشت لیتر مصرف میکنن؟ ینی باور کنم؟
فریا
۱۷ آبان ۱۳۹۳2-3 لیتر هم فرق نداره کاملا با مصرف پرشیا 98 اسبی برابر هست :-)
حسین
۱۷ اسفند ۱۳۹۳تو عمل وقتی سوارش میشی میبینی که خیلی بیشتر از 2_3لیتر اختلاف داره. ولی بازم می ارزه.
مصطفی
۱۷ آبان ۱۳۹۳من خودم عاشق کامارو بودم اما از وقتی که فیس لیفت شده گند خورده تو طراحیش مخصوصا عقبش که ورداشتن چراغاشو یکی کردن از حالت اسپرتی در اومده شبیه سدان ها شده !!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۱۷ آبان ۱۳۹۳خدمت دوستان عارض شوم که به دور از هر گونه تعصبی کامارو با قیمت کمترش خیلی از رقبای اروپاییش رو شکست میده حتی 911.هم چنین دوست عزیز کامارو پلتفرم بدنش سدان هست از ابتدا همین طور بوده و همین حجیم بودن و یوقور بودنش جذابش کرده.مواد داخلیش عالیه و درجه یک. اتفاقاً چند روز پیش مقایسه ی کامارو و موستانگ و چلنجر بود که احمد جان نوشته بودن مواد داخلیش بسیار با کیفیته.
در آخر هم از جناب انیس حسینی تشکر میکنم.
M Power///
۱۷ آبان ۱۳۹۳از نظر من آخرین کاماروی خوب تو سال 69 تولید شد. که اتفاقا در طراحی عقب کاماروی جدید هم از مدل 69 الهام گرفتن. ولی گند زدن بهش.
کاماروی 69
http://www.netcarshow.com/chevrolet/1969-camaro/800×600/wallpaper_07.htm
کاماروی 2014
http://www.netcarshow.com/chevrolet/2014-camaro/800×600/wallpaper_07.htm
شروین
۱۷ آبان ۱۳۹۳از نزدیک قشنگه. تو عکس شاید خودش رو نشون نده
M Power///
۱۷ آبان ۱۳۹۳آخه از نزدیک هم خوشگل نیست. دوستم اسباب بازی کاماروی ۲۰۱۴ رو داره. حتی وقتی با ذره بین هم نگاه کردم خوشگل نبود.
شروین
۱۷ آبان ۱۳۹۳آخه حرفه میزنی؟ اسباب بازی چیه. خودش رو از نزدیک ببین. اسباب بازی!!!
فریا
۱۷ آبان ۱۳۹۳اون منطقت تو حلقم برادر مجهز به کیت M
چند سالته حاجی ؟
رضا :: فقط مرسدس بنز :: فقط رئال
۱۷ آبان ۱۳۹۳ام پاور جان از اون حرفا زدیا!!!
مجتبی(ساروی)
۱۷ آبان ۱۳۹۳من شورلت کامارو زرد رنگ رو از نزدیک دیدم انگار که تو یه جمعیت 500نفری سیاه پوست یک سفید پوست باشه البته از نظر تفاوت رو میگم و صد البته زیباییش فوق العادست واقعا نازه
من
۱۷ آبان ۱۳۹۳به نظر من پیکان از سال 69 این قشنگتره و 2014 اش فوق العاده زیبا است
Just germany...
۱۷ آبان ۱۳۹۳حتی اگه نسل قبلیش خوشگل تر بوده نمیشه گفت این زشته اینم خیلی خوشگله و زیبایی خاص خودشو داره….
اما در حال حاضر از چلنجر و موستانگ عقب افتاده ( از نظر طراحی )
همچنان zl1 2013 زیباترین کامارویی هست که دیدم.البته این سلیقه منه…!!!
REZA . JUST TOYOTA
۱۷ آبان ۱۳۹۳این ماشین خوبه . ولی قیافش یه خورده قدیمی شده باید تغیرات بیشتر تو طراحیش انجام بشه در کل عالیه
رتبه بندی من =
1 فورد ماستنگ
2 شورلت کامارو
3 داج چلنجر
ASADI
۱۷ آبان ۱۳۹۳به نظر من این نسلش خیلی خوشگلتر شده
یعنی مردونه تر شده یه چیزی تو ای مایه ها
parseh net30
۱۷ آبان ۱۳۹۳حال میده فقط با عیال بری باش بچرخی.
datsun
۱۷ آبان ۱۳۹۳ماسل فقط کامارو
پوری پوریا!
۱۷ آبان ۱۳۹۳کامارو ماشینی با موتور قوی و هندلینگ و همچنین امکانات عالی هست. تو پکیج 1le شورلت سعی در کم کردن وزن خودرو و کارایی بیشتر موتور داشته که ماشین رو برای پیست آماده کنه!
کامارو حرف نداره!
Mostafa JR
۱۷ آبان ۱۳۹۳911 یا هر خودروی اروپایی رقیبش هست ولی رقیب واقعیش بدون شک ماستنگه.
Mostafa JR
۱۷ آبان ۱۳۹۳چراغ عقبشو از مدلای قدیمی گرفته که زیاد جالب نیست ولی با این وجود قشنگه.
مهران72
۱۷ آبان ۱۳۹۳من تو نسل قبل ماسل کار ها کامارو رو خیلی با ابهت تر از مستانک میدونستم.فورد فقط جلوش خوف بود
اما تو نسل جدید کامارو خوب کار نکرده
ظاهرش فانتزی شده.
اما ماستانک عالیه
امیرحسین
۱۷ آبان ۱۳۹۳دوستان ماسل کار یعنی چی؟کلمه ماسل چه معنی داره؟
شروین
۱۷ آبان ۱۳۹۳ماسل به معنی عضله و ماهیچه است. muscle. و ماسل کار به ماشینای عضلانی امریکا مثل کامارو و چلنجر و … میگن. مثل آدمای بدنسازی کار!
آرش آمریکایی
۱۸ آبان ۱۳۹۳کامارو یه ماشین عالی بوده و عالی هم میمونه کلا سال 2016-17 هم که دیگه سال شکوفایی آمریکاییاست
سامان از تبریز
۱۸ آبان ۱۳۹۳من تو تبریز سوار ss. Rs . zl1 شدم
زد ال وان دو دیفرانسیل هست که یه چیز دیگست جلو . من بیشتر با چراغهای کامارو و ماستنگ خال میکردم ولی مدلهای جدیدش. چشمهاش کوچیک شده
عقبش زیاد جالب نشده مدل قبلی از این بهتر بود . همین بلا رو فورد سر ماستنگ اورده چراغهای گرد رو کشیده تر کرده به نظر من زیبایی ماشین رو از بین برده
چند روز پیش تو پیست یادگار امام ماستنگ هرتز 600 اسب بخاری با زد ال وان درگ گذاشتند که هرتز با اختلاف برنده شد
اینم بگم که ماشینهای اروپایی از امریکایی ها فنی تر با ایمنی بیشتر و کم مصرفتر هستند
ماشینهای امریکایی اصلا به ریز کاری ها توجه نمیکنند
. هرکی هر سوال یا عکس بخواد در خدمتم
کلی عکس دارم که خودم گرفتم
پیکان جوانان
۱۹ آبان ۱۳۹۳ماستنگ و دو دیف خخخخخ…
شروین
۱۹ آبان ۱۳۹۳حالت خوبه؟؟؟!!! ماسل کارای امریکایی همه دف عقبن. دو دف و جلو کجا بوده؟؟!!! به حق چیزای نشنیده!!!
امیر محمد
۲۶ آبان ۱۳۹۳کامارو مثل یک افسانست
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳انیس جان ممنون عالی بود
بی صبرانه منتظر نسخۀ Z28 هستم که در سال 2015 تولید بشه
حمید
۳۱ فروردین ۱۳۹۴سلام.من اهل تبریزم.اینجا ماشین ارس خیلی است.پره از فورد.چند بار که میبینیش دیگه به دل نمیچسبه.ولی یا خدا این کامارو که از نزدیک میبینی,خونت به جوش میاد.اصلا خون تو رگ ماشین دوستاراست.
Mamad
۲ خرداد ۱۳۹۴از نظر من بهرین ماشین دنیاس!
hossein
۵ اسفند ۱۳۹۴هرچقدر جلوشو قشنگ کردن ولی عقبش رو خیلی زشت کردن ولی بازم دمشون گرم کامارو کجا و ماشین های ما کجا
sam
۲۵ فروردین ۱۳۹۵باسلام!!خداییش کامارو سالاره جاده هاس صدای مموتورشم که حرررررفففففففففف نداره
جواد
۲۶ خرداد ۱۳۹۵هرکی میخواد با 235میلیون تومان.پلاک ملیشو براش میارم.اما گمرکش پرداخت نشده.یه جورایی قانون رو دور زدیم.بگیرنشم میره گمرک.اول جریمش میکنن.شایدم به نفع گمرک از دستت بره.
سعیید
۱۱ اسفند ۱۴۰۲سلام
خیلی از دوستان حرفای در مورد کامارو میزنند که اصلا به کامارو نمیخوره
اون دست عزیزمون که اروپایی رو با امریکایی مقایسه میکنه پشت کرووت ننشسته که حرف از ظریف کاری و قدرت و سرعت میزنه
کامارو ss مدل ۲۰۱۵ توی ابادان با یک میلیارد میشه تهیه کرد پلاک اروند صفر تاصد این ماشین ۴ ثانیه س
در کامارو دنبال ظرافت نباید گشت فقط قدرت وسرعته
ولی در کروووت ۲۰۲۰ هم ظرافت هم قدرت هم سرعت رو به راحتی میشه دید