پتک مخوف کالاوی با ارائه یک کیت زیبا و مسابقهای از جنس فیبرکربن و لقب دادن اسلجهمر (sledgehammer) به نسل هفتم شورولت کوروت، هیولایی تمام و کمال از قدرتمندترین محصول شورولت ساخته که شنیدن اطلاعات و مشخصات آن خالی از لطف نیست. ناگفته پیداست که این کیت کوروت را به یک مدل کاملاً مسابقهای تبدیل کرده و به چهره خشن کوروت نمایی کاملاً مسابقهای بخشیده است.
کالاوی که با مشارکت لینگرتن (Leingarten) آلمان و بر اساس قوانین FIA یا فدراسیون جهانی اتومبیلرانی پس از دو سال کار تحقیقاتی فشرده و برنامهریزی جامع و مداوم این مدل را طراحی نموده، درحالی که از سال ۱۹۹۰ خودروهای GT مسابقهای بسیاری از این دست را طراحی و تولید نموده و در این زمینه از تجربه و تخصص بالایی برخوردار است. با این تدارک عالی مسابقات FIA GT3 به خوبی آماده پذیرایی از کوروت C7 GT3-R است. طرح این خودروی مسابقهای را طراح مشهور کانادایی پل دوشمن بهگونهای رسم نموده که در نگاه اول بیننده احساس میکند کوروت میلیونها اسب بخار قدرت دارد! بااینحال کوروت حاضر از همان موتور ۶.۲ لیتری و هشت سیلندری سود میبرد که جنرال موتورز برایش تدارک دیده و ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. البته یک جعبهدنده سکانسی ۶ دنده و X-Trac نیز که به پدالهای تعویض دنده در کنار فرمان مجهز است کار انتقال نیرو به چرخهای کوروت را برعهده دارد. چرخها بزرگ و مهیب شدهاند و برای پوشاندن آنها از گلگیرهای برجسته و رینگهای مسابقهای استفاده شدهاست. چنان که گفته شد این مدل با آخرین قوانین فدراسیون جهانی اتومبیلرانی تطبیق داده شده است. از زمانی تیونر مشهور امریکایی “کالاوی” به دستکاری و تغییر ماهیت کوروت اقدام کرد و ۲ مدل مشهور اسلجهمر ۱۹۸۸ و ۱۹۹۸ را براساس کوروت نسل چهارم و پنجم یا C4 و C5 تولید نمود زمان زیادی میگذرد. اسلجهمری که براساس نسل چهارم کوروت (۱۹۸۴-۱۹۹۶) ساخته شد امروزه چیزی حدود ۷۵۰ هزار دلار تا ۱ میلیون دلار قیمت دارد و با قدرت فوقالعاده ۸۹۸ اسب بخار و تورک ۷۷۲ پاوندفوت، همچنان برای هر رقیبی خطرناک است. این مدل اسلج همر توانست بهمدد یک جعبهدنده شش سرعته با ثبت رکورد سرعت ۴۰۸ کیلومتر در ساعت، تا سالها رکورد بالاترین سرعت را برای یک خودروی خیابانی حفظ کند. اسلجهمر مذکور این رکورد را با حضور در مرکز تحقیقات حملونقل در اوهایو امریکا به ثبت رساند و جاودانه شد. کالاوی با استفاده از موتور این مدل بعدها خودروی مشهور “باوتی”(BOWTIE) را ساخت که این خودرو به یکی از قهرمانان عمده مسابقات ناسکار بدل شد. مدل دیگری که کالاوی آن را آماده نمود و لقب اسلج همر را بدان داد نسل پنجم کوروت بود که در فاصله سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ تولید شد. چیزی قریب به ۱۲ سال پیش. در آن دوران کالاوی با ساخت مدل اسلجهمر کاری بیسابقه انجام داد و روح وحشی سرخپوستان کلرادو را در پیکره بینقص کوروت نسل پنجم دمید و هیولایی ساخت که تنها کارش جان گرفتن از رقبا در مسابقات رانندگی و جادههای سرعت بود. کوروت که در آن نسل و به صورت استاندارد خودرویی قدرتمند بود، در مدل پایه با استفاده از پیشرانه نوین و کوچک شده LS1 که موتوری ۸ سیلندر و ۴ لیتری بود، قدرتی معادل ۳۴۵ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتونمتر گشتاور تولید میکرد.
کالاوی این مدل را برای مسابقات جهانی سرعت که در آن سریعترین خودروهای GT جهان در سال ۲۰۱۶ حضور دارند آماده میکند.
یه عکسو دیدن که پرایدو تبدیل به بی ام دبلیو آی8 کردن ؟؟؟؟ با دیدن این کوروت ناخداگاه یاد اون افتادم اینا 2 سال تحقیق کردن شده این ما هم دوهفته ای پرایدو تبدیل میکنیم به آی8 باشد که رستگار شویم
Danial
۱۵ مهر ۱۳۹۴خیلی خوشگل شده لعنتی دمشون گرم سقفشو پسر… :*
Xman
۱۵ مهر ۱۳۹۴به این میگن f14! ***ماشین که نیست جت جنگندس! نمای داخلش خیلی شبیه ماشینای فورمول یکه.باله های پشتش مس اپشنای این نید فور اسپید جدید میمونه.
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۴ZO6 که بهتره
sina
۱۵ مهر ۱۳۹۴پس از دوسال تحقیق !! این ینی کار اصولی و علمی
ایول ایول
احمد باقری
۱۵ مهر ۱۳۹۴خیلی زیبا و وحشی شده.
Mahdi
۱۵ مهر ۱۳۹۴شوالیه کربنی
امید
۱۵ مهر ۱۳۹۴یه عکسو دیدن که پرایدو تبدیل به بی ام دبلیو آی8 کردن ؟؟؟؟
با دیدن این کوروت ناخداگاه یاد اون افتادم
اینا 2 سال تحقیق کردن شده این
ما هم دوهفته ای پرایدو تبدیل میکنیم به آی8
باشد که رستگار شویم
Ali
۱۶ مهر ۱۳۹۴استعداد زیاده…
ولی وقتی کسی بهشون توجه نمیکنه اونا فرار میکنن میرن خارج ماهم باس پراید سوار شیم تا 10 سال دیگه
Mst USA
۱۶ مهر ۱۳۹۴به نظر من کوروت بی رقیبه
Xman
۱۶ مهر ۱۳۹۴تو رایولز فول اپشنش کردم. شده عینه بوگاتی ویرون!!!!!!!!
Tony Stark
۱۹ مهر ۱۳۹۴فرمونش عین کابین خلبان شده خخخخ
HUMMER
۲۷ مهر ۱۳۹۴شوی محشری….
pedram
۲۸ مهر ۱۳۹۴بینظیره…………..بشدت منتظر نید فور اسپید جدیدم