شرکت «Legacy Classic Trucks» یک تولیدکنندهٔ قطعات افترمارکت، لوازم جانبی و کیتهای تبدیلکننده عمدتاً برای وانتهای قدیمی آمریکایی است. این شرکت بیشتر با وانت دوج پاور واگن شناخته میشود چراکه محصول اصلی آن، نسخهای تقویتشده و مدرن از نمونههای اصلی پاور واگن متعلق به سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۹ است. بااینحال این شرکت در جدیدترین پروژهٔ خود به سراغ وانتهای شورولت و جیامسی ۳۱۰۰ Napco متعلق به سالهای ۱۹۵۵ تا ۱۹۵۹ رفته و آنها را ارتقاء کاملی داده است.
کلمهٔ ناپکو (Napco) در انتهای نام وانتهای قدیمی شورولت اشاره به یک مدل خاص ندارد بلکه مُعَرِف یک آپشن خاص برای این وانتها است. داستان ازاینقرار است که تا قبل از سال ۱۹۶۰ جنرال موتورز برای وانتهای خود سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک ارائه نمیکرد. در عوض شرکت ناپکو (Napco مخفف Northwestern Auto Parts Company یا شرکت قطعات خودروی شمال غربی) بهعنوان یک آپشن، یک کیت دو دیفرانسیل برای وانتهای جنرال موتورز عرضه میکرد.
حال شرکت Legacy Classic Trucks این وانتهای کلاسیک را به نمونهای مفید برای رانندگان امروزی و دوران مدرن کنونی تبدیل کرده است. بنیانگذار این شرکت «Winslow Bent» دراینباره میگوید:
«اینیک بازسازی ساده نیست زیرا هر وانت شورولت ناپکویی که توسط شرکت ما مورد تغییر و تقویت قرار میگیرد بهطور کامل با قطعاتی جدید بازسازی میشود».
البته شرکت Legacy Classic Trucks تا حد ممکن قطعات ظاهری اصلی و کارخانهای وانتها را حفظ میکند. همچنین این شرکت هریک از قطعات را بهصورت سفارشی میسازد بنابراین خریداران میتوانند نمونههایی خاص و منحصربهفردی را که دوست دارند انتخاب کنند. برای مثال سه جلوپنجرهٔ مختلف ارائه شده است که با وانتهای اصلی شورولت و جیامسی تولید سالهای مختلف تطابق دارد.
همچنین خریداران میتوانند فضای بار استاندارد Stepside یا نمونهٔ بزرگتر Fleetside که بهعنوان یک آپشن ارائه میشود را سفارش دهند. در نسخهٔ Stepside، گلگیرهای عقب بهصورت برآمده بیرون از فضای بار قرار دارند به همین دلیل در فضای بار برآمدگیهای گلگیرهای عقب وجود ندارد اما فضای بار باریکتر میشود (مانند نمونۀ موجود در تصاویر این مطلب). در نمونهٔ Fleetside اما گلگیرهای عقب مسطح بوده و درون فضای بار قرار دارند که هرچند موجب پهنتر و بزرگتر شدن فضای بار میگردد اما برآمدگیهای گلگیر عقب در آن وجود دارد.
هرچند وانتهای بازسازیشده توسط شرکت Legacy Classic Trucks در ظاهر بسیار شبیه به نمونههای اصلی هستند اما بسیاری از قطعات فنی آنها تعویض شده و در حال حاضر قطعات بسیار قویتری از نمونههای ۶۰ سال پیش در زیر پوستهٔ این وانتها نصب شده است. این شرکت همچنین متناسب با تقویت موتور، جهت بهبود هندلینگ، در سیستم تعلیق نیز تجدیدنظر کرده است.
در زیر کاپوت این وانتها قدرت فراوانی وجود دارد زیرا موتور استاندارد ۵.۳ لیتری V8 آن به قدرت ۳۵۰ اسب بخار، با یک واحد ۶.۲ لیتری V8 با ۴۳۰ اسب بخار قدرت جایگزین شده است. این نیرو توسط یک گیربکس ۴ سرعتهٔ اتوماتیک یا ۵ سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ انتقال میابد.
بازسازی و تقویت هریک از این وانتهای زیبا شش ماه زمان میبرد اما با توجه به تصاویری که از نمونههای نهایی منتشر شده است این انتظار قطعاً ارزشش را دارد. چراکه وانتهای بازسازیشده توسط Legacy Classic Trucks واقعاً شگفتانگیزند.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵وای خدا من دیگه دارم میمیرم
عجب شوی پیکاپ خوشگلی ای جونم این ماشین
خیلی زیباس این وانت پدر بزرگ من یدونه از همینا البته مدل 1950 رو داشته این مدل که تو عکسه از 1955 تا 1957 تولید شده
این ماشین تمام لوازم فنی و تزیینیش تولید میشه تو خاک امریکا با بالاترین کیفیت
موتورشم برا کوروت هستش
وای خدا این ماشین امریکایی های خوشگل رو از ما نگیر
الهی امین
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵عاشق تعریفاتم
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چه طراحی ساده و جالبی.
کلا با طراحی های دهه 50 جی ام خیلی صفا میکنم.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵طراحی های دهه ی50 تا 70 امریکا رو تاریخ به خودش ندید دیگه
یه شاهکارهای خلق شد که بعد این همه سال یدونش رو از نزدیک میبینی خشکت میزنه
چند وقت پیش داشتم میرفتم دانشگاه یه دفعه یدونه چلنجر 71 رو دیدم مثل بچه ها بدو بدو کردم از وسط خیابون رفتم سمتش و همینطور خشکم زده بود صاحابش فهمیده بود حس من رو و بهش با صدای که داشت میلرزید گفتم دمت گرم بابت زنده نگه داشتن این هیولا دست و پام خدا شاهده داشت میلرزید و یخ شده بود از دیدن اون ماشین ساعت 7 صبح
واقعا خدا دوستم داشته که اونرو اون روز گذاشته بود جلو راهم
مجید
۲۵ شهریور ۱۳۹۵من درکت میکنم داداش وقتی مدرسه میرفتم (از رانمایی تا سال سوم دبیرستان)یه پونتیاک ترنس ام 1970 نقره ای رنگ بود که م هر روز میرفتم کنارش و نگاهش میکردم صاحبش دیگه بنده خدا به من عادت کرده بود روزی که اون ماشینو فروخت کلی از دستش شاکی شدم!!!!!!!عدش فهمیدم مالک جدید با اون اشین تصدف کرد واون ماشین رو اوراقی فروخت هرچی بلد بودم و نبودم بارش کردم و بغضم گرفت.بعد 11 سال اون یه مدل ترنس ام دهه 70 دیدم همون رنگ ولی مدل فرمولا دیدم اوقدر شیفته ماشین شدم و با مالکش گپ زدم که یارو کف کرد!!!!!!!بد دردیه رفیق ولی چه غم عرق خوری و دزدی و کلاهبرداری و دنبال ناموس مردم رفتن که نیست عشق است و عشق!
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۵ شهریور ۱۳۹۵منم از بچگی عاشق ماشین های آمریکایی بودم. شورلت و کادیلاک و … .
5 یا 4 سالم بود تو خیابون که یکی ازین ماشین ها میدیدم 2 ساعت میرفتم کنارش هی داخلش رو نگاه میکردم و از 100 زاویه نگاهش میکردم. بابام همیشه میگفت ول کن این ماشین های قدیمی و گنده رو. چی دارن که ازشون خوت میاد ؟؟ به بابام میگفتم یعنی میشه کسی ازینا خوشش نیاد؟ من که عاشقشونم. وقتی بزرگ بشم میخوام یک دونه نو واسه خودم بخرم. از بچگی عشقشون تو دلم افتاد. یک شورلت شول تو خیابونمون مال یک پزشک بازنشسته بود. اینقدر منو در حال نگاه کردن به ماشینش دیده بود که که یک روز که اومده بودم کنار ماشینش نشسته بودم با لبخند اومد به من گفت پسرم میخوای سوار شی یه دوری بزنیم؟ باورم نمیشد این فرصت نصیبم شده .یادش بخیر صبح تا بعد از ظهر با هم تو شهر خوش گذروندیم. حسابی به من خوش گذشت. صدای موتور اون ماشین هنوز یادمه. اون زمان یعنی حدود 17 سال قبل ایشون 77 سالش بود. امیدوارم هر جا هست خوشحال و در آرامش باشه چون یکی از زیباترین تجربه های کودکی رو برام رقم زد.
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵دمتون گرم هر دو داش مجید ها که بالاتر از من نظرشون رو گفتن
واقعا اگه گرفتار یه ماشین بشی دیگه تمومه
شب و روز ادم رو یکی میکنه
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵ایول به همه دوستان عشق امریکایی
Ali.usa
۲۶ شهریور ۱۳۹۵آلمانیا کجا بودن وقتی آمریکا همچین ماشینای میساخت الان شاخ شدن
دوچرخه سوار
۲۶ شهریور ۱۳۹۵آلمانیها گالوینگ و پاگودا تولید میکردن .
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵یه نکته بگم این شورولت ها با مدلهای مختلف تولید میشد که به مدل 3100 تا 3800 تقسیم میشدند که مربوط به قابلیت حمل بار اونا بود و در 1958 نام اپاچی هم به اونا اضافه شد و زیباترین وانت های تاریخ رو شورولت تولید کرد
ای جونم شورولت
مجید
۲۵ شهریور ۱۳۹۵ای کاش ما هم یاد بگیریم که اگه ماشین های کلاسیکمون رو به روز نمیکنیم حداقل با طرح های مسخره مثل نوسازی این سرمایه های ملی و میراث گذشته صنعتی رو حفظ کنیم و نفرستیمشون تو کوره ذوب آهن و یا گورستان خودرو!من نمیگم این کار(طرح نوسازی) اشتباهه ولی اینکه با لگن هایی که ارزش تولید هم ندارن جایگزین بشن هدر دادن پول و وقته در ضمن اگه این آقایون ادعای شرف دارن از هر ماشینی که قبلا تو ایران میومده حداقل 200 دستگاه هست یکیش روبه افراد داوطلب بدن برای بازسازی و گذاشتن تو موزه و قطعاتش رو از 199 دستگاه دیگه بگیرن واقعا متاسفم که خیلی از ماشین های کلاسیک با ارزش چه اروپایی چه آمریکایی و چه ژاپنی بعد طرح مسخره سهمیه بنده بنزین تو دهه 80 از بین رفتن و یا رفتن امارات بازسازی شدن و به قیمت های باورنکردنی فروخته شدن
asa
۲۵ شهریور ۱۳۹۵واقعا زیباست.انحنا های گلگیر ش به قدری زیباست که منو یاد امواج دریا میندازه ،طراحی جلوش بقدر دیوانه کننده ای باشکوه هست،این منو یاد گاو های وحشی میندازه.و به حق که امریکایی ها لیاقت چونین شاهکار هایی رو دارند حتی اگه ی وانت باشه.همیشه ماشین هایی اسطوره یا نوستالژی میشن که زمان خودشون بی نظیر باشند و همچنین عشاق فراوانی داشته باشند،پس در این زمینه جای تعجب نداره اگه بگم خاطره انگیز ترین ماشین ها ساخت شیطان بزرگ یعنی عشق بزرگ من هست.برا نمونه اگه دیده بوده باشید یه تبلیغی در تلوزیون ایران پخش میشد که مال یکی از شرکت های ابمیوه سازی بود و در اون از یک پیکاپ شورولت نارنجی رنگ استفاده میکردن،من فقط به عشق اون ماشین میشستم پای تبلیغ و باور کنید هر دفعه ی لبخندی رو صورتم مینشوند،انگار داشت باهام حرف میزد،انگار من داشتم باهاش حرف میزدم و انگار با هم ارتباط برقرار کرده بودیم،.یکی از سخت ترین چیزها تو زندگیم این بود که بتونم توضیح بدم از دیدن ماشین های امریکایی چه حسی بهم دست میده،خیلی توضیح دادنش سخته،ولی همینقدر میدونم که روحم به پرواز در میاد.زنده با امریکا با کوچکترین و بزرگ ترین قسمت های صنعتش.
حميد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چه رمانتیک دلم هوس کرد
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چاکرم داداش خودم asa
همه ی حرفهات رو قبول دارم و مثل همیشه درست میگی
فقط آمریکایی
۲۵ شهریور ۱۳۹۵آمریکا هر چه بزنه خوشگله و ابهت داره
چه لودر کاترپیلار چه کادیلاک ATSوCTS
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵به فقط امریکایی
دمت گرم داداش خوشم اومد از این نظرت
حميد
۲۵ شهریور ۱۳۹۵یاد ماته تو کارتون مک کویین افتادم ?
(ali (CHEVY NOVA
۲۵ شهریور ۱۳۹۵حالا خاطرات ماشینی زیاد من دارم
یه خاطره ی دردناکی که داشتم سال 79 یا 80 بود اون موقع که بابام یه پیلیموت والیانت64 داشت که به حدی عاشقش بودم که همه ی فامیل میدونستن مثل یه پدر بزرگ مهربون بود برام یا یه رفیق که هیچ موقع پشتت رو خالی نمیکنه
هر زمان که میدیدمش عشق میکردم تو اون سال بابام یدونه پیکان خرید و والیانت رو خوابوندش کنار خیابون و ازش دیگه استفاده نمیکرد و این برا من خوب بود چون همیشه دیگه جلو چشمم بود
یه روز صبح رفتم بیرون دیدم پیلیموت نیستش اومد به مادرم گفتم ماشین کو گفتش بابام بردش کارگاه
شب که بابام اومد گفتم چرا بردیش ماشین رو گفتش نمیشد زیاد بخوابونمش کنار کوچه
یادمه اینقدر از دوریش بی تابی میکردم که بابام یه روز من رو برد پیش ماشین ولی چه دیدنی؟؟
از یه سوراخ در ماشین رو دیدم که گذاشته بود تو یه محوطه که برای دوستش بود
اروم اونجا پارک بود
اون روز اخرین بار بود که دیدمش اونم سیر ندیدمش فقط چند ثانیه
چند وقت بعد سر شام داشتیم صحبت میکردیم که بابام گفت ماشین رو فروخته
دنیا رو سرم خراب شد و یادمه ظرف غذا رو پرت کردم اون ور و رفتم تو اتاق و در رو بستم
تازه اون زمان بود که بابام متوجه عشقه من به اون ماشین شد که دیگه دیر بود
جالبه من اون موقع 8 سالم بیشتر نبود
الان بعد این همه سال هنوزم دل تنگش هستم
افسوس که……………
علی آقا
۲۵ شهریور ۱۳۹۵چه زیبا
سعید
۲۵ شهریور ۱۳۹۵در زیباییش که شکی نیست مخصوصا اون داشبورد فلزیش که روح آدمو تازه میکنه، ولی من به شخصه نمونه بازسازی شده با قطعات اصلی و موتور اورجینال رو میپسندم، این قطعات مدرن با روح این شاهکار در تضاده…
ارسلان شورولت
۸ آذر ۱۳۹۹دقیقا
همه چی فابریکش خوبه
علی آهنگر
۲۶ شهریور ۱۳۹۵آخه چرا
ماشینه واسه 70 سال پیش هستش اما از پراید وانت خوشکلتره
چراااااااااااا
uss zumwalt DDG-1000
۲۶ شهریور ۱۳۹۵پراید ماشین مگه؟؟؟؟؟؟؟؟
دوچرخه سوار
۲۶ شهریور ۱۳۹۵اینا همش به خاطر وجود رقیب و نبودن انحصاره .