شورلت

توقف تولید شورولت کامارو به خاطر کمبود چیپ!

کارخانه تولید خودروی گرند ریور جنرال موتورز مجبور شده تولید محصولات خود را به خاطر کمبود قطعات به حال تعلیق درآورد.

این کارخانه جزو جدیدترین قربانی‌های کمبود چیپ های نیمه‌هادی در دنیاست که باعث شده اکثر خودروسازان و برخی صنایع دیگر از عواقب آن در امان نباشند.

سخنگوی جنرال موتورز دراین‌باره گفته است:

ما به همکاری نزدیک با تأمین‌کنندگان خود برای یافتن راه‌حل‌هایی به‌منظور حفظ تولید ادامه می‌دهیم. ما تلاش داریم تا حد امکان خط تولید در این کارخانه‌ها را فعال نگه داریم.

این کارخانه که در میشیگان قرار دارد تولید شورولت کامارو، کادیلاک CT4 و CT5 را انجام می‌دهد. کارخانه گرند ریور تنها کارخانه‌ای است که کامارو تولید می‌کند اما محصولات یاد شده کادیلاک در چین نیز تولید می‌شوند.

البته بسیاری از کارشناسان معتقدند این تصمیم راهی برای حفظ خطوط تولید محصولات پرفروش‌تر جنرال موتورز می‌باشد. این خودروساز قبلاً مجبور به تعطیلی برخی کارخانه‌ها که مشغول تولید کادیلاک XT4 و شورولت مالیبو بوده‌اند شده است.

جنرال موتورز تنها یکی از چند خودروسازی است که تحت تأثیر کمبود میکروچیپ ها قرار گرفته است. رویترز می‌گوید تولید این خودروساز می‌تواند تا ۲۱۶ هزار دستگاه کاهش یابد و فورد نیز در ماه فوریه اعلام کرد انتظار کاهش ۲۰ درصدی تولید خود را به خاطر کمبودهای قطعات دارد.

هفته پیش بود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد مبلغ ۳۷ میلیارد دلار را برای افزایش قابل‌توجه تولید چیپ در آمریکا اختصاص می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. ایوب

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (142 ديدگاه)

    ترجیح میدم چیپم پیدا کردن بدنشون فورد تا ماستنگ بزنه
    (وکلا و مدیرعاملای شورلت توجه کنن که گفتم ترجیح میدم، و با نظر من نه تولید کامارو میخوابه و ماستنگ دو برابر تولید میشه)

    موافقم 16
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      ایرانخودرو سایپا هیچگاه کمبود چیپ نداشتند که خودروها را در پارکینگ بخوابانند تا گرانتر شود و مثلاً یه چراغ نمیبستند به نام کمبود قطعه و چند صد هزارتا خودرو را انبار و بازار را نشنه و دلال را آماده‌ی جولان میکردند ، چون اصلاً چیپی در فرغون‌های ۳۰ ، ۴۰ سالشون پیدا نمیشه و با هِندِل مکانیکی کار میکنند ? !

      اما شورولت یه دستی دراز کنه به سمت کیا هیوندای که چند وقت پیش مقاله‌اش بود که پیش‌دستی کرده بودند و تمام چیپ‌های بازار را جمع کردند تا کمبود شکل بگیره و دلالی راه بندازند ( میدونم اَلَکی گفتم ، جو ندید ، نَکُشیدم ) ، نسخه‌ای که مدیرانشون از مدیران ایرانی کپی کاپی کردند و ما حتی میتوانیم به دادگاه لاهه درسازمان ملل شکایت طرح کنیم که چرا مدریت تخصصی ما ایرانی‌ها را کپی کاپی میکنند !

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (733 ديدگاه)

        این چیپ چی هست دقیقا
        من که نمیدونم

        موافقم 8
        مخالفم 6
        1. علی

          ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (164 ديدگاه)

          تو همونی نیستی که میگفتی من خیلی مطالعه میکنم من فلان میکنم و…?

          موافقم 8
          مخالفم 3
    2. Nima RST

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (52 ديدگاه)

      ?????

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. محمد رستمی نژاد

        ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (733 ديدگاه)

        چرا خیلی هم مطالعه میکنم
        ولی اسم چیپ رو تاحالا چند بار شنیدم
        نه اینکه برام تازگی داره
        ولی دنبالشو نگرفتم ببینم‌چی هست

  2. کافر مقدس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    باید طبق فرمول ایرانی ها پیش بیرن و به علت کمبود چیپ قیمت 4برابر بره بالا سوت و کف هم بزنن

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Hamidreza

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      به به عجب شماره سابقه دیدگاهی (722)
      در ضمن شما خودت بهتر از من میدونی فروش کامارو خیلی کم شده … با همین قیمت هم التماسی میفروشن … دیگه برابر که حتی یه دستگاه هم فروش نخواهد رفت …

      موافقم 5
      مخالفم 11
  3. mahan

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (2324 ديدگاه)

    این خیلی بده که!متاسفانه این طور پیش بره تولید کامارو رو متوقف می کنند که یک فاجعه هست.بنظرم با توجه به سوار شدن سه ماسل کار امریکایی هرکدومشون یک لذت و حال و هوا داره و نمیشه برتر دونستشون انتخاب اینا مثل انتخاب بین مسی و کریس هست هر دو عالین دوست داشتن قلبی یکی دلیل بر ضعیف بودن یا بد بودن دیگریشون نیست.انشالله این مدل ها به شکل سنتیشون حفظ بشه

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. محمد

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (226 ديدگاه)

    دوستانی که گرایش ادوات میکرو و نانو الکترونیک تحصیل کردن، میدونن فرایند تولید مدار مجتمع چه چیز گولاخیه. مثلا ای سی های 0.2 سانتیمتر مربعی چند صد میلیارد ترانزیستور دارند که در 14 لایه استک شدند. مبدا این صنعت هم قطعا امریکا و مخترع ترانزیستور فت هم شاتکی و باردن بودند. اما داستان چرخه تولید با توجه به هزینه انرژی گران تمام میشه. بهمین دلیل امریکا قافیه رو به کره، چین، تایوان سپرد.

    موافقم 12
  5. taha malek

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (916 ديدگاه)

    چرا انقد کامرو رو زشت کردن نسل قبلش قابل قیاس یا ماستنگ بود اما الان سریع ادم میگ من ماستنگ میخوام.
    اما واسه کسی که ماشین اسپورتشو دارهو سدانشو داره همچی دار و فقط میخواد یه ماسل کار داشته باشه صد درصد چلنجر (نظر شخصی)
    اما به ماسل کار به یک ماشین جوان پسند اسپرت نگاه میکنه صددرصد ماستنگ مخصوصا مک وان
    این چ رسمیه هرکی میخواد به کامنتش گیر الکی ندن میگ نظر شخصی:))))))))))))))))))))

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. RezaRs

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      هرکی یه سلیقه ای داره
      ?

    2. R@m!n

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      مگه گشت ارشاده گیر بدن ?? تو نظرتو داری یه عده موافقن یه عده مخالف نظر نه بیشتر نه کمتر

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. Hamid

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      ماستنگ مک وان نه
      شلبی 350

  6. حسین

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    خوشحال شدم.آخه پنجره‌هاش اینقدر بالاست انگار کامیونه.کامارو یه پونی‌کار کامپکت بود اما اومدن الان شده یه ماشین متوسط که چندتا تریمش پونی‌کاره و چندتا تریمش ماسل کار.قیافه‌هم که خودتون می‌بینین.دوست دارم تا چندوقت دیگه یه ماشین کامپکت کاملا پونی‌کار حالا برقی و بنزینیش فرق نداره،بسازن.

    1. حسین

      ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      الان چلنجر ماسل کاره که قبلا پونی کار بود.موستانگ و کامارو که خراب کردن،چندتا تریمشون پونی کارن و چندتاشون ماسل‌کار.این دوتا (موستانگ و کامارو)گند زدن.پونی کار شاسی بلند نداریم ولی فورد درست کرده.اه اه.پونی کار باید سبک باشه و کوچولو باشه…این دوتا…اه‌اه.این دوتا هر دوشن.بابا اخه یعنی چی.نه ماسل کار نه پونی کار.وانمود می‌کنن هستن.برین این دوتا رو با چلنجر مقایسه کنین.فضای داخلی چلنجر کجا و فضای داخلی اون دوتا کجا.اون دوتا الان باید تقریبا اندازه‌ی مزدا mx5 بودن ولی کلی اضافه وزن دارن.برین انگلیسی بنویسین پونی کار‌ و برین توی ویکی پدیا بعد بزنین روی ترجمه.ماسل کارم ببینین.ماسل کار یه نوع ماشین کاربردی جادارتر و بزرگتر از پونی کاره و برای درگ هم هست.پونی کار ها ماشینای کامپت بسیار سبک و کوچولو و مقرون به صرفه و قوی…هستن و برای پیست خوبن.الان موستانگ و کامارو نه کوچیکن و سبکن نه به اندازه‌ی چلنجر جادارن.به نظرم این دوتا باید اصلاح بشن و چلنجرم باید اسمشو بگذاره چارجر چون چارجر ماسل کار بود نه چلنجر.

  7. Benz309 1974

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    دیدن ایران به عنوان بازار بزرگشون عیده گفتن تعطیل کنیم

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا