به دنبال انتشار تصاویر فیسلیفت جدید سیلورادو در ماه جولای، هماکنون اطلاعات بیشتری از آن توسط کمپانی در دسترس قرارگرفته است.
در نمای ظاهری چراغها از نو طراحیشده و دارای روز تاب و مه شکن LED هستند که به همراه جلوپنجرهی نو و درپوش تنومندِ بخش پیشرانه رخ جدیدی به سیلورادو بخشیدهاند. در کل طراحی بخش جلو بهگونهای است که در هر تریم آرایش متفاوتی دارد؛ در ادامه بدانها اشاره میکنم. سیلورادو Work Truck جلوپنجرهای با عناصر افقی از جنس کروم به همراه حائلهای مشکیرنگ دارد و چراغها از نوع پیوسته و دارای مقاومت بالا هستند. برای نسخههای LT و LTZ علاوه بر عناصر جلوپنجره در سپرها نیز از کروم استفاده میشود. نسخه Z71 هم کلاً نمای یکدستی (Monochromatic) دارد و همین باعث تمایزش میشود. بالاتر همه اینها نسخهی های کانتری (high country) قرار میگیرد که از میلههای افقی کرومی و حائلهای اختصاصی جلوپنجره استفاده میکند و سپرهایش همرنگ بدنه است. تمامی تریمها از لامپ LED برای چراغهای روز تاب، راهنما و پارک بهرهمند هستند. نسخههای LTZ، LTZ/Z71 و های کانتری برای تمامی چراغها شامل جلو، روز تاب، مه شکن، پارک، راهنما و عقب از فناوری LED استفاده میکنند. البته مه شکنهای LED برای نسخه LT نیز بهصورت سفارشی قابل انتخاباند. در فیسلیفت جدید توانایی پشتیبانی از اَپل کار پلی برای آناِستار (OnStar) و وایفایِ 4G LTE بهطور پیشفرض به تجهیزات اضافهشده که در مدلهای دارای نمایشگر ۷ اینچی رنگیِ مای لینک (MyLink) پشتیبانی از آندروید اتو (Android Auto) نیز در کنار آن قرار میگیرد. در بحث راحتی و امنیت کابین مواردی نظیر سامانههای اخطار برخورد از جلو، کمکی حفظ خط حرکت، کمکی اینتِلیبیم (IntelliBeam) نوربالا و قفل از راه دور دریچه محفظه بار (بهصورت سفارشی) به چشم میخورد. برای LT و LTZ چهار درب میتوانید شارژر بیسیم تلفن همراه و صندلیهای مجزا هم سفارش دهید که البته در نسخهی های کانتری استاندارد هستند.
سیلورادو ۱۵۰۰ مدل ۲۰۱۶ برای قوای فنی از همان ۳ پیشرانه قبلی استفاده میکند: نمونه استاندارد ۴.۳ لیتری V6 با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۴۱۳ نیوتونمتر گشتاور، نمونه ۵.۳ لیتری V8 با خروجی ۳۵۵ اسب بخار و ۵۱۹ نیوتون متر که مصرف سوخت تخمینی EPA برای آن ۱۰.۲ لیتر در یکصد کیلومتر است و درنهایت بلوک ۶.۲ لیتری V8 با حداکثر قدرت و گشتاور به ترتیب ۴۲۰ اسب بخار و ۶۲۳ نیوتونمتر. از طرفی جعبهدنده ۸ سرعته خودکار که پیشازاین تنها با بلوک ۶.۲ لیتری ارائه میشد زین پس برای نمونه ۵.۲ لیتری هم استاندارد خواهد بود.
m.tn
۷ مهر ۱۳۹۴کلا که حرف نداره ولی طراحی جلوش ادم رو سر در گم میکنه
مصطفی
۷ مهر ۱۳۹۴F150 کجا و این کجا.
hossein
۷ مهر ۱۳۹۴ماشین فوق العاده ای،از نزدیک ببینین کف می کنین،من ی دونه دیدم خیلی عالی بود
سامان اذری
۷ مهر ۱۳۹۴وانت پراید در کنار تراک آمریکایی
http://s2.img7.ir/md0rz.jpg
سجاد
۷ مهر ۱۳۹۴مرسی آقا سامان عزیز
تصاویر تون همیشه عالی بوده … انگار مقایسه فیل و فنجانه … باز خوبه F-650 نبود !!!
ولی این یکی بیشتر برای من طنز بودش !!! و البته تاسف آور….
وقتی که نگاه می کنم ،
مثلا کمپانی بزرگی مثل GM ، وقتی مدل جدید یا سال از یه تراک میده بیرون ، خیلی معمولی و عادی باهاش برخورد میکنه و این عمل رو شاخ غول شکستن به حساب نمیاره
اما یادم میاد اون زمانی که این وانت پراید رو طراحی کردند (!!!) به قدری تبلیغات و مسخره بازی در اوردند که مردم تا یه مدت باهاش جک میساختند
دقیقاً مثل همین قضیه درباره گوشی موبایل هم هست .. مقایسه کنید تبلیغات مثلا سامسونگ یا اپل رو با جی ال ایکس !!!! هنوزم بعضیا میگن راحت تو جیب جا میشه :D :D
ولی خبر خوب ( البته پیشگویی خوب ) اینه که تا مدتی دیگه صنعت ایران دچار تغییر و دگرگونی میشه و در هر حال ، بعضی از عزیزان از این صنعت خداحافظی میکنند ….
یه تشکر ویژه هم از آقا امین گل دارم که مقالات ـشون همیشه دلنشین و عالی بود
sina
۷ مهر ۱۳۹۴تو کلاس تراک فقط سری F فورد والسسسلام
ali
۷ مهر ۱۳۹۴خدمتتون عرض کنم اگه ایران بیاد که نمیاد کار یه کامیون را از این بخت برگشته میکشند نمونه اش زامیاد یا وانت نیسان تا 5 تن هم باهاش بردن
amir
۷ مهر ۱۳۹۴نسل قبل جلوش بهتر بود
فرشید
۷ مهر ۱۳۹۴یه جور میگن فقط سری اف اینگار فورد رو با وانت باردو مقایسه می کنن.درسته فورد پر فروشترین تراک امریکاست و بهترینه اما شوی هم قابل احترامه و خیلی از فروش فورد عقب نیست.
1A1
۷ مهر ۱۳۹۴ممنون از اقای قوام صفوی.عاشق امریکا،صنعت خودروش و شورولتشم.سیلورادو ام که خیلی زور داره محکم.اقایون فقط به نظر من نسل نو داج رم و رپتور فورد از سیلورادو ورزیده ترن،کمک فنرای بلندی دارن کلأ انگار تو ارتفاعن.نمیدونم شاید کلاساشون تفاوت داره لطفأ راهنمائی کنین…
احمد باقری
۷ مهر ۱۳۹۴این ماشین واقعا عالیه. خیلی پر ابهت ساخته شده.
امیر
۷ مهر ۱۳۹۴امسال رشد فروش سیلورادو از اف فورد بیشتر بوده درسته اف پرفروشترینه ولی سیلورادو رشد فروش بالایی داشته ودومین خودروی پرفروش کل بازارآمریکاست درین چندسال پس قطعا بسیارخوبه این مدل جدیدشم زیباترشده وشیک تر داخلشم حرف نداره
احسان(احسان)
۷ مهر ۱۳۹۴پرفروش ترین های امریکا:وانت-وانت-وانت-سواری-شاسی بلند-….یعنی وانت ها صرفا ماشین های تجاری نیستن و حتی مصرف کننده های عادی هم از وانت به عنوان ماشین خانواده استفاده می کنن.
اون عکس که سیلورادو جلوی انبار پارک شده و پرچم تگزاس رو دیوار انبار نقاشی شده کاملا امریکایی هست و حس ابهت زیادی داره
mohsen
۷ مهر ۱۳۹۴اینجام محدودیتی نباشه Raptor رو خیلی استفاده میکنن حالا افرود اون قویه وانت هم که فورد و شورولت و GMC هستن
امریکایی معمولا ماشین گندبک دوست دارن و خیلی مهم نیست مصرفو ایناش نفتو به قیمتی نمیخرن واسش محدودیتی قائل شن هر بشکه نفت الان چند؟ یه خوردم گرون شه یه القاعده و داعش میندازن نفتو مفت میکشن از قدیم اینطور بوده الانم هست
یه معلم داشتیم میگفت عدالت خداست اگه جهان اولیا منابع داشتن با این کلشون الان دنیا واسه اونا بود ولی سرمایه رو داده به یه عده نفهم مخم داده به اونا تا یه تعادلی برقرار بشه
mehdi
۷ مهر ۱۳۹۴من دندشو نمیبینم یا دنده نداره????
mohsen
۷ مهر ۱۳۹۴سمت راست پشت فرمون همون دسته
اسقاطی
۷ مهر ۱۳۹۴دندش سر جاشه که!!! جای برف پاکن ماس.همیشه هم اونجا بوده
ماهان گاز
۷ مهر ۱۳۹۴غول وانت سازان دنیا ه س ت ن د…………………….
Archi KHAN
۷ مهر ۱۳۹۴غولیِ واسه خودش ،
خیلی حال کردم …
بمصرف سوخت اش دقت کردین 10/2 !!!
سیامک
۱۲ مهر ۱۳۹۴سلام.فورد f150 داخل کابین خیلی امکانات داره و صفحه کیلومترش مدرنه با کلاسه اصلا حال و هوای کابین هواپیما رو داره اما اما داخل سیلورادو انگار یه جای آشنا ؟ی مطمءن نشستی.توی فورد برا تنوع جند روزی خوبه اما شورلت یار همیشگیه دوسته آشناس رفیقه.امکانات وآپشنهای جدیدش هم دیگه حرفی برا گفتن نمیذاره
mohammad fm480
۲۷ خرداد ۱۳۹۵اف 150 و سیلورادو با هم میتونن حریف نیسان آبی بشن؟؟؟؟؟ میتونن ایااا؟؟؟؟