هنگامیکه به نسل اول شورولت کوروت یا همان C1 فکر میکنید، احتمالاً رنگهای سفید و قرمز به ذهنتان میآید و فکر میکنید که یک پیشرانهٔ شش سیلندر در زیر کاپوت آن قرار دارد؛ اما این تصور لزوماً همیشه درست و ممکن است خلاف آن وجود داشت باشد مانند این نمونهٔ بسیار کمیاب که در اینجا قصد معرفی آنرا داریم.
در سال سوم تولید نسل اول شورولت کوروت یعنی سال ۱۹۵۵، شورولت پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری شش سیلندر خطی آنرا با یک واحد ۴.۳ لیتری V8 جایگزین کرد. در این سال تنها ۷۰۰ دستگاه کوروت تولید شد که بیشتر آنها به رنگهای سفید و قرمز بودند؛ اما در سال ۱۹۵۵ تنها ۱۵ کوروت نیز با رنگ مسی تولید شد.
حال یک دستگاه از این کوروتهای بسیار خاص و کمیاب به حراج گذاشته شده است. این شورولت کوروت بیست و دومین نمونهای است که در سال ۱۹۵۵ ساخته شده است. این خودروی خاص بهدقت بازسازی شده و هماکنون در اسپانیا قرار دارد. همچنین رنگ مسی این کوروت فوقالعاده نیز تطابق کاملی با تودوزی و سقف پارچهای کرمرنگ آن دارد.
گیربکس این کوروت C1 تضاد کاملی با جدیدترین نمونهٔ کوروت دارد زیرا درحالیکه هماکنون کوروت C7 از گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند، گیربکس اتوماتیک این کوروت C1 تنها دو دنده دارد. بله درست خوانید فقط دو دنده! به همراه یک مبدل گشتاور قدیمی. این شورولت کوروت منحصربهفرد قرار است ماه آینده در حراجی RM Sotheb در پاریس به حراج گذاشته شود.
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۵آدم لذت میبره …همچین ماشینی به درد دور دور تو روز های جمعه صبح میخوره برای لذت بردن از شهر و رانندگی ( خلوت هست خیابونا )
yasin
۱۵ دی ۱۳۹۵سال1955 گیربکس اتومات داشتن.
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ دی ۱۳۹۵یاسین جان 1955 که چیزی نیست
جنرال موتورز در 1940 اولین گیربکس اوتوماتیک رو اختراع کرد و در همون سال در کادیلاک و الدزموبیل استفاده شد
اسم اون گیربکس توربو هیدروماتیک هستش و در ایران هم نسلهای دهه ی 70 اون هست مثل th350 و th400 که در ایران به th400 خرگوشی هم میگن چون پوسته گیربکس در قسمت جلوش شبیه سر خرگوشه
گیربکسهای th350 رو انواع کامارو . نوا .بیوک و ……….. هست در ایران و میتونه گشتاور موتور اسمال بلاک جی ام رو راحت تحمل کنه
اما گیربکسth400 برا موتورهای بیگ بلاک مناسبه و گشتاور زیادی رو تحمل میکنه
این گیربکسها با اینکه بیش از 40 سال عمر دارن با یه سرویس اساسی همچین دنده عوض میکنه که متوجه نمیشید
مجید.بهترین یا هیچ.
۱۵ دی ۱۳۹۵.
در 7 نسل کوروت، از 70 سال قبل ، یک نسل پیدا نکردم که به نظرم زشت باشه.
این ماشین همه ی نسل هاش زیبا و منحصر به فرد هستند، هیچ نسلی پسرفت نداشته، هر کدوم بهتر و زیباتر از قبلی.
اصالتش بی نظیره.
من به شخصه عاشق C5 هستم. اما از C1 تا C7 ، به همه علاقه دارم.
tv
۱۵ دی ۱۳۹۵من به شدت به c3 علاقه دارم … لامصب دل آدمو می بره …
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ دی ۱۳۹۵واقعا زیباس
واقعا جذابه
واقعا دیونه میکنه طرفدارهاشو
شورولت چرا اینقدر محصولات کلاسیک تو خوشگله؟؟؟؟؟
چرا بعد گذشت این همه سال دل پیر و جوون رو میبره؟؟؟؟؟؟؟؟
شورولت چطور ایمپالای1959 رو ساختی؟؟؟؟
چطور بیسکاین 1966 رو ساختی؟؟؟؟
چطور موتور 350 رو ساختی؟؟؟؟؟؟
چطور کاماروی 1969 رو با 430 اسب قدرت ساختی که هنوزم شاخه؟؟؟؟؟
شورولت افسانه ای هست برا خودش
واقعا نمیدونم چی بگم
F40
۱۵ دی ۱۳۹۵چیزی که یه کلاسیک بازو دیوونه میکنه.
دهه ی 60 زیباترین ماشینا ساخته شدن
AC Greyhound
BMW 507
BRISTOL zagato gt
Citroen DS 19
Facel Vega Excellence
Ferrari 400 Superamerica
Lamborghini GT 350
Maserati Quattroporte
Mercedes-Benz 300SL Gullwing
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ دی ۱۳۹۵البته ماشینهای رو که f40 بزرگوار نام بردن زیبا هستند اما بذارید من چندتا معرفی کنم
plymouth barracuda 1964
dodge coronet 1965
cherysler 300 1960
chevy bel air 1962
ponthac gto 1967
cadillac eldorado 1957
,………………
علي رضا
۱۵ دی ۱۳۹۵این کوروت c1 طراحیش محشره… با همه نسلاش فرق می کنه..
saeed
۱۵ دی ۱۳۹۵از این اخبار بیشتربزار
یاس ی
۱۵ دی ۱۳۹۵یک کلمه میشه نوشت راجبش !!!!!!!!
سحرانگیز
علیرضا
۱۵ دی ۱۳۹۵نظرم کاملا در مورد خودرو های کلاسیک امریکایی عوض شد، فوق العادس طراحیه این ماشین….