هرچند شورلت کوروت C8 و بامو M4 کامپتیشن خودروهای همکلاس و همردهای نیستند اما قدرتی نزدیک به هم دارند، نیروی موتور در هردو توسط گیربکسهای هشت سرعتهٔ اتوماتیک به چرخهای عقب فرستاده میشود و وزن هردو حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم است. البته کوروت یک خودروی دونفرهٔ موتور وسط با قیمت پایینتر است درحالیکه بامو یک کوپهٔ چهارنفرهٔ موتور جلو است؛ بنابراین، این دو ماشین از لحاظ مشخصات مشابه اما در طراحی بسیار متفاوت هستند.
بااینحال، هنوز هم اعداد و ارقام نشان میدهند که کوروت و M4 در سرعت و پرفورمنس خط مستقیم همسطح یکدیگر هستند. این همان چیزی است که مردان ادموندز قصد دارند با برگزاری یک سری مسابقات درگ ایستاده و رولینگ بین این دو ماشین نشان دهند. برای یادآوری، کوروت C8 از ۴۹۵ اسب بخار قدرت برخوردار است که به روش سنتی توسط پیک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی تولید میشود. از سوی دیگر، پشت جلوپنجرهٔ بزرگ M4 یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته که در نسخهٔ کامپتیشن ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
در این جدال، کوروت و M4 در دو مسابقهٔ درگ ایستاده و دو رولینگ به مصاف هم میروند که این مسابقات بهخوبی پرفورمنس دو خودرو را در مقایسه باهم نشان میدهد به شرطی که رانندهٔ بامو در درگ جامپ استارت نکند! البته درگ دوم بدون مشکل برگزار میشود و دو خودرو شانهبهشانهٔ هم پیش میروند اما نهایتاً، این کوروت است که با اختلافی جزئی پیروز میشود. در رولینگ اما اوضاع تغییر میکند و بامو با تنها ۱۵ اسب بخار قدرت بیشتر روی کاغذ، کاملاً بر حریف برتری دارد. این موضوع برخی حرفوحدیثها در مورد اینکه M4 قدرت بیشتری از عدد اعلامی دارد را تقویت میکند.
مشخصات فنی
بامو M4 کامپتیشن | شورلت کوروت C8 | |
پیشرانه | ۳ لیتری I6 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۳۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۷۱۵ کیلوگرم | ۱۶۵۵ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۷ ثانیه | ۳.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۶ ثانیه | ۱۱.۵ ثانیه |
توقف از ۹۶ | ۳۲.۳ متر | ۳۰.۸ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۶ جی | ۱.۰۸ جی |
قیمت پایه | ۷۵,۶۹۵ دلار | ۵۹,۹۹۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۰۱,۹۹۵ دلار | ۸۰,۶۶۰ دلار |
محمد امین
۲۱ تیر ۱۴۰۰چه قدر bmw خوب رفت ، c8 هم خیلی خوب لانچ میکنه و خوش صدا هست ، در کل جفتشون عالی هستن، هرچند که طراحی نسل قبل واسه هر دو ماشین بهتره
Audi e_tron gt
۲۱ تیر ۱۴۰۰کروت که نسل جدیدش خیلی طراحی بهتری از نسل قبل داره
اما m4 را نمی دانم از نظر خودم طراحی بهتری داره اما نظر بعضی از دوستان متفاوت است
یانکی
۲۱ تیر ۱۴۰۰اون دوستان که دلشون رو به این درگ احمقانه و دروغی خوش کردند خوب میدونن که کوروت 0 تا 100 رو 2.9 میزنه و در درگ هم تایم 10.8 رو ثبت کرده حالا با خودتون لج کنید.تحمل درد سخته دیگه
GT
۲۱ تیر ۱۴۰۰تو که هرجا اروپایی ها پیروز هستند خودت را تیکه پاره میکنی هی زور میزنی که ثابت کنی پدال با آمریکایی ها دشمنی داره 🤣 فعلا که تو بیشتر درد تحمل میکنی
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰باریکلا به M4 ماشاالله برخلاف طراحی دل نچسبش پرفورمنس عالی رو به نمایش گذاشت.
حتی موتور وسط بودن هم کمکی به کوروت نکرد
parsa_ashgh.mashine
۲۱ تیر ۱۴۰۰اره طراحیش بده ولی من دیگه دارم کنار میام ولی پرفورمنسش منو شوکه کرد و به نظرم عالیه
ولی بازم زشته
بهنام
۲۱ تیر ۱۴۰۰سلام از نظر من طراحی ام فور واقعا عالی هسش تو ویدیو کاملا معلومه
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰اخه رنگش نمیزاره جلوپنجره به خوبی دیده بشه واسه همین خاطر
mahan
۲۱ تیر ۱۴۰۰😂😂
Amir Machine
۲۱ تیر ۱۴۰۰تو درگ از حالت ایستاده که کوروت برنده شد عزیز!!
MAHDI
۲۱ تیر ۱۴۰۰دوتا درگ انجام دادن که در درگ اول M4 با اختلاف پیروز شد،فقط درگ دوم بود که بخاطر شروع حرکت بهتر کورت جلو افتاد که بازم M4 فاصله رو باهاش کم کرد و داشت بهش میرسید که نشون میده کدوم خودروی سریع تری هستن.
تو 2 درگ رولینگ هم که با اختلاف M4 پیروز شد.
پورشه 911 کررا و کررا S در همه درگ های که با کوروت C8 Z51 داشته کوروت رو شکست داده، خوب M4 همون 911 رو هم شکست داده در درگ هایی که با هم داشتن.
(( تازه این نسخه محرک عقب M4 هستش و نسخه چهار چرخ محور دیگه بماند))
Amir Machine
۲۱ تیر ۱۴۰۰تو درگ اول بامو جامپ استارت کرد، کاملاً مشخص بود که زودتر راه افتاد، حتی تو خود ویدئو هم به این موضوع اشاره شد اما خب طبیعیه که تو نخوای اینو ببینی!!
درگ درست، درگ دومی بود که کوروت برد، اونم با وزن و قدرت همسطح
دیگه پورشه فلانو برد و بامو فلان نداریم، کوروت برد تمام، برا یه بارم که شده در زندگیت، باخت بامو رو قبول کن و هی بهونههای الکی نیار
ضمناً، هردو ماشین محرک عقب بودن و درگ کاملا عادلانه
هی میگه بامو محرک عقب بوده انگار کوروت چهارچرخ محرکه
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰برابر شدن ولی سرجمع M4 پیروز شد
محمدهادی
۲۲ تیر ۱۴۰۰عاره بزور استارت از دور پایین موتور بی ام و
خب اینجوری ملومه که پراید از بنز جلو میوفته
درگ واقعی همون درگ اول بود که دیدی عشقت له شد زیر پاهای سلطان پرفورمنس
MAHDI
۲۶ مرداد ۱۴۰۰بعد این درگ این مجله درگ M4 و موستانگ GT500 رو هم انجام داده که پیروز رقابت 2 درگ M4 میشه با اختلاف و پیروز رقابت درگ رولینگ موستانگ GT500
که البته GT500 با اون همه اسب بخار و گشتاور اگه تو درگ رولینگ هم شکست میخورد که فاتحه
ممد ژانگولر
۲۱ تیر ۱۴۰۰دم bmw گرم با وزن بیشتر کوروتو لوله کرد
عین قرقی رفت
خیعلییی چقره 👏👏👏
ادرنالین خونم رفت بالا
اصلا فکرشو نمیکردم
Mad.z.Max
۲۱ تیر ۱۴۰۰خیلی عالی بود، استارت کوروت و شتاب اولیش فوق العادس
از اونطرف شتاب میانی ب ام و هم حرف نداشت. اینجور جاها برتری انجینای بوست شده با توربو یا سوپرشارژ نسبت به تنفس طبیعی بیشتر مشخصه..
اما همچنان جلوپنجره جدید ب ام و یه فاجعه و خودزنی محسوب میشه.
(میگن سری که درد نمیکنه رو دستمال نمیبندن، اینا هم نباید چیزی که همینجوریش زیبا بود و همه پسند رو تغییر میدادن اونم در این حد)
Mad.z.Max
۲۱ تیر ۱۴۰۰البته خودم یه وی 8 تنفس طبیعی رو به همچی ترجیح میدم.. (وی 8 سوپرشارژ هم عالیه :) ولی توربو رو خیلی دوست ندارم)
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۰قیمتا و برعکس زدید. کوروت ارزون تره
مک وال
۲۱ تیر ۱۴۰۰آره، قیمت تست شده جابجا خورده
SF90 STRADALE
۲۱ تیر ۱۴۰۰به نظرتون اگه BMW روزی سوپرکار یا هایپرکار تولید کنه میتونه در کلاس خودش بهترین باشه ؟؟؟؟
با توجه به پرفورمنسی که از سدان ها ، کوپه ها و کراس اوور های BMW سراغ داریم !!!!
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰صد در صد اره
zeg
۲۱ تیر ۱۴۰۰به هیچ وجه
Tommy
۲۱ تیر ۱۴۰۰قطعاً قطعاً برای نمونه m5 cs با این وزن و مرکز ثقل و تقسیم وزن و فاصله محوری و دانفورسی که ازش محروم به خاطر سگمنت سدان بودنش تو سوپر تست های معتبر تونسته اسلالوم 18m رو با سرعت 73.8 به پایان برسونه که رکورد مک لارن 720s و 488 پیستا و آونتادرو svj و 911 توربو اس 992 و مرسدس amg gtr را زده و در اسلالوم 36m رکورد آئودی r8 v10 plus و آکورا nsx و 812 سوپر فست و… را با سرعت 142km/h زده. (حتی m5 competition هم رکوردی در حد 488 gtb و مرسدس amg gts و sls amg black series و گالاردو superleggera و آونتادور و مکلارن 650s داره)
تازه از رکود ترمز گیری تا سطح زیر نمودار torque/rpm پیشرانه و رکورد 10.61 کوارتر مایل تا 0-60مایل 2.75 ثانیه ای و g دیاگرام اسپرت اتو که عدد روانی وار 2g رو در پیست نوربرگ رینگ با رانندگی گبهارت ثبت کرده ( توجه داشته باشید که این میزان فشار 2g از جرم 1858.5 kg بوده😳 ، که توسط باسکول خوده اسپرت اتو بوده ) و… بگذریم باید دست مریزاد گفت مهندسین M power که همچین اعجوبه ساختن. ای کاش شاهد هایپر کاری با لوگوی M power میبودیم
امیدوارم فن های هیچ برندی ناراحت نشده باشند
قصدم ناراحت کردن کسی نبود
tommy
۲۱ تیر ۱۴۰۰البته از حق نگذریم طراحی های جدید bmw به نظرم افتضاحه ولی طراحی یک بحث سلیقه ای هستش
مهراد
۲۱ تیر ۱۴۰۰برگام با این کامنتی که دادی ریخت 😃😃
😍😍😍😍
👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻
کافر مقدس
۲۱ تیر ۱۴۰۰این درگ ها اصولا تخصصی نیستن .لاستیک مناسب بذارید حداقل.
زد51 فقط 6هزار دلار از نمونه بیس گرونتره اینجا چرا 101هزار دلاره !!! زد 51زیر 70هزار دلاره
الان برای قیاس Z06 که 650 اسبه باید از چه رقیبی استفاده بشه؟
Reza Waffen SS
۲۱ تیر ۱۴۰۰کافر جون حرفت خیلی خیلی خنده داره ، اخه لاستیک مناسب چه صیغه ایه
چرا وقتی یه آمریکایی میبازه اشکال از لاستیکش میشه؟؟؟ واقعا چرا ؟؟؟
به نظرتون اصلا میتونه دلیل قانع کننده ای باشه؟
شما تا حالا دیدین یه اروپایی قبل درگ بیاد لاستیکش رو گرم کنه یا عوض کنه؟
Amir Machine
۲۱ تیر ۱۴۰۰رفیق باخت کجا بود؟!!
اصلا ویدئو رو دیدی؟
بابا تو درگ ایستاده کوروت برد
Reza Waffen SS
۲۲ تیر ۱۴۰۰سرجمع M4 پیروز شد. منظور منم فقط این درگ نبود کلی گفتم
نوید محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۰نیسان گودزیلا
MAHDI
۲۱ تیر ۱۴۰۰M4 کامپتیشن فوق العاده است. جالب اینه که نسخه محرک عقب هستش و نسخه چهار چرخ محور این ماشین یه سر و گردن سریع تره.
M4 کامپتیشن محرک عقب پورشه 911 کررا رو هم در رقابت درگ و درگ رولینگ و 911 کررا S رو هم در رقابت درگ رولینگ با اختلاف قابل توجهی شکست داد.
Amir Machine
۲۱ تیر ۱۴۰۰فعلا که تو درگ ایستاده از کوروت خورد، اونم با قدرت برابر
MAHDI
۲۱ تیر ۱۴۰۰آره نتیجه رو همه دیدن😅
از 4 درگ فقط کوروت تو یکی پیروز شد اونم تو اون درگی که M4 شروع حرکت خوبی نداشت و تازه بهش هم رسید.
در مقابل در درگ اول و درگ های رولینگ با اختلاف زیادی شکست خورد.
Amir Machine
۲۱ تیر ۱۴۰۰آره!!
هروقت بامو میبازه بخاطر اینه که شروع خوبی نداشته!! 😂 😂 😂
تو درگ اولم اصلا جامپ استارت نکردا، کاملاً به موقع و همزمان با کوروت راه افتاد!!!
شروعش بد بود، بهش رسید، زمین کج بود، راننده فلج بود، پورشه رو برده و هزاران بهونه دیگه…، همه اینا فقط برای اینکه یه باخت رو قبول نکنی
بحث با تو کاملاً بیهوده و وقت تلف کردنه
با تعصباتت خوش باش
Kf
۲۱ تیر ۱۴۰۰اونم با قدرت برابر و وزن کمتر و مهم ترین گزینه موتور وسط بودن کوروت ک آمریکایی بازها نمیخوام قبول کنن که موتور شیش سیلندر M4 خیلی فوق العادس
akrh78
۲۲ تیر ۱۴۰۰طبق همین اعداد اعلامی هم بی ام و 15 اسب بخار بیشتر داره ولی این موتور قطعا بیشتر از اینا قدرت داره که نگفتن، 550 رو راحت داره
( Only she reminds me of love )
۲۱ تیر ۱۴۰۰فعلا که کوروت زدش.
rezars pc
۲۱ تیر ۱۴۰۰باز کردی درگ ااااول رو مشاهده نمودی یا فقط دومی یا از کامنتا میگی
سهند
۲۱ تیر ۱۴۰۰به نظر شما M4 کامپتیشن xdrive (چهار چرخ محرک) می تواند پورشه ۹۱۱ کاررا 4s در درگ را شکست دهد؟
GT
۲۱ تیر ۱۴۰۰پس چطوریه که بعضی دوستان میگفتن شتاب کوروت ۲.۹ هست ولی اینجا خیلی کند تر بود و در تست مت واتسون هم ۳.۳ را ثبت کرد
آخه هر طور هم که بهش فکر کنی غیر ممکن هست که یه ماشین ۵۰۰ اسبی محرک عقب بتونه تو شرایط عادی شتاب زیر ۳ ثانیه داشته باشه!
R@m!n
۲۱ تیر ۱۴۰۰بالغ بر 50 ویدیو مستقل از شتاب زیر 3 کوروت هست. تمام سایتای خودرویی هم زیر 3 باهاش زدن چه رو آسفالت معمولی چه درگ. اون کوروت دست مت واتسون هم نسخه اروپا هست که فیلتر ذرات بنزین داره که رو پرفورمنس تاثیر منفی میزاره (البته که مت واتسون کلا راننده سطح پایینی هست).
شتاب کوروت 2.7 و بی ام و 3.1 هست که هر دو راننده لانچ خوبی نزدن. اما درگ عادلانه بود و منطقی تو درگ ایستاده کوروت برد در رولینگ بی ام و توربو دار !!!
GT
۲۱ تیر ۱۴۰۰تستی که نام بردم در خود آمریکا و با نسخه آمریکایی انجام شده در ضمن مت واتسون با هر ماشینی که تست کرده زمان اعلام کارخونه یا حتی سریعتر از اون را ثبت کرده البته به جز کوروت و دیمن، پس عیب از مت واتسون نیست اما همین که کوروت C8 تونست تایم ۳.۳ را ثبت کنه بی نظیره و انتظاری هم نیست در حد سوپراسپرت ۷۰۰ اسبی شتاب گیری سریعی داشته باشه
R@m!n
۲۱ تیر ۱۴۰۰هیچ ماشینی رو نزدیک تایم واقعیش نزده رفیق ویدیوهاش هست دیگه نمی خواد برای اثبات حرفت از یه نفر اونور دفاع کنی. نیازم به حمایت من نیست کلی سند و مدرک رسمی هست نمی خوای قبول کنی مشکل خودته.
akrh78
۲۲ تیر ۱۴۰۰عددش که درسته
یه جوجه یوتیوبری بود همون اوایل که کوروت جدید اومده بود رو اسفالت معمولی چند بار 2.9 رو زد
اکثر مجله ها هم 2.8 و 2.7 رو ثبت کردن
من تو چگونگیش موندم
اصلا کاری به اروپاییا هم نداریم
چطور میشه از فورد جی تی سریعتر باشه، فورد هم سبک تره هم قدرت بیشتری داره
فک هم نکنم مهندسی کوروت بیشتر از فورد جی تی باشه (هرچی نباشه برنده لمانزه)
R@m!n
۲۱ تیر ۱۴۰۰اوایل کوروت نسل جدیدو دوست نداشتم اما کم کم ازش خوشم اومد مخصوصا مدل Z51.
خیلی از دوستان من جمله خودم کوروت رو همیشه موتور جلو انتظار داریم اما اگر مقداری منطقی فکر کنیم نقاط مثبت این تغییر خیلی خیلی بیشتر از نقاط منفیش هست. این طراحی دست مهندسینو برای پرفورمنس سطح بالا خیلی باز میزاره.
Saeed
۲۱ تیر ۱۴۰۰یه چیزی تو کتم نمیره
در درگ رولینگ آیرودینامیک حرف اول رو میزنه بعد بقیه موارد
کوروت با آیرودینامیک بهتر چطوری به ام۴ باخت درحالی که کلا ۱۵ اسب قدرت اختلاف داشتن؟
یا ام۴ به قول بعضیا قویتر از اعداد اعلامی کارخانهست که امر تعجب آوری نیست
یا راننده کوروت خیلی خوب خوب نبود
در هر صورت انتخاب من کوروته
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۱ تیر ۱۴۰۰وقتی پای مت واتسون وسط باشه همینه…
Tommy
۲۱ تیر ۱۴۰۰آقا سعید شما از ضریب درگ m4 و کوروت مطلع هستید؟ چون از روی ظاهر خیلی نمیشه به نتیجه دقیقی رسید
MAHDI
۲۱ تیر ۱۴۰۰M4 در درگ رولینگ 911 کررا S رو هم با اختلاف شکست داد تو چند درگ در حالی که 911 کررا معمولی کوروت C8 Z51 رو شکست داد. دیگه کجاش عجیبه دوست عزیز!!!
JDM
۲۱ تیر ۱۴۰۰فدات شم کوروت gt63s چهار چرخ متحرک و رو زده حتی تو درگ موتور ترند هم با فراری اف8 موقع لانچ چند متر جلو تر بود، که اینو راننده خوده موتور ترند هم گفت.تو درگ اول هم که ام4 جامپ کرد.همش به لانچ و لاستیک گرم بستگی داره.قطعا تایم 11.5 واسه سی8 کمه و پتانسیل بیشتری داره