سه سال از عرضه داج چلنجر SRT هلکت ۷۰۷ اسب بخاری گذشته و هنوز خودرویی عضلانی از رقبای اصلی نتوانسته از این معیار عبور کند.
البته شورولت به این خودرو نزدیکتر شده و کامارو ZL1 جدید دارای پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۶۵۰ اسب بخار میباشد. همانند هلکت، این خودرو نیز دیفرانسیل عقب بوده و با گیربکس دستی یا اتوماتیک عرضه میشود؛ و این را به یاد داشته باشید حداقل در تئوری، در خط مستقیم میتواند به خوبی شانهبهشانه داج حرکت کند.
اندکی پس از آغاز فرایند تحویل کامارو ZL1 به مشتریان، یک مالک مشتاق تصمیم گرفته تا این خودرو را در یک مسابقه درگ شرکت دهد و تواناییهای آن در مقایسه با داج چلنچر هلکت را محک بزند. یک تصمیم بد!
در روی کاغذ هر دو خودرو میتوانند در حدود ۱۱ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را به پایان برسانند اما کاماروی حاضر در درگ گیربکس دستی دارد درحالیکه هلکت از گیربکس اتوماتیک بهره میبرد. ضمناً به نظر میرسد مالک ZL1 هنوز نتوانسته از نظر چسبندگی خودرو به حالت ایده آلی برسد.
با هم به تماشای این درگ پر از عضله مینشینیم!
[دانلود ویدئو]
Raha
۱۱ تیر ۱۳۹۶عاشق چلنجر بودن خیلی خوبه
asa
۱۱ تیر ۱۳۹۶عاشق آمریکایی بودن از اون هم باحال تره.
رقابت این ماسل کارها به نظرم جذاب ترین رقابت خودرویی.
چه رکورد هایی که توسط این ماسل ها شکسته نشد توی همین یکی دو سال اخیر.
رکورد هایی که عمدتا به این کلاس مربوط نمیشد و کسی فکرشو نمیکرد ماسل ها از پسش بر بیان.
رکورد فروش ماستنگ در اروپا
رکورد پیست کامارو zl1 1 Le
رکورد شتاب دیمون
خودشون با خودشون رقابت میکنند و گوی سبقت رو از دیگران میربایند.
راستی دیدم بعضی از دوستآن با معیار قرار دادن وزن زیاد چلنجر میفرمایند این ماشین رویایی اصلا هندلینگ خوبی نداره ولی خب بد نیست هرچیزی رو با هم سطح های خودش مقایسه کنیم. چلنجر با دو تن وزن مگه قرار به اندازه الیزه چهار سیلندر فرز باشه؟
اگر رفقا حضرت چلنجر رو با دوتنی های دیگه مقایسه کنند اون وقت متوجه جادوی داج خواهند شد.
ضمن اینکه شخصا خودم برسی های زیادی رو دیدم که حتی میگفتند باتوجه به وزنش هندلینگ بی نظیری داره.
از این ها گذشته یک لحظه تصور کنید که داشتن یک موتور بالای شیش لیتر سوپر شارژر دار و هشت سیلندر چه لذتی خواهد داشت بعد دیگه تمام ایراد البته نداشته این ماشین دیگه پشیزی هم به چشم نمیاد.
چلنجر عاشقتم ماسل رویا های من ?❤
شروین
۱۱ تیر ۱۳۹۶درود دوستان قدیمی و به خصوص امریکایی بازهای عزیز.
راننده کامارو خیلی بد لانچ کرد
ای کاش کامارو هم اتومات بود
درخصوص هندلینگ هلکت هم همین بس که 0.93 جی شتاب جانبی رو مدل استانداردش تحمل میکنه و مدل جدیدش با آپشن بدنه رسیده به 0.97 جی
MAHDI . TUNING
۱۱ تیر ۱۳۹۶به به شروین
چه خبرا کم پیدایی
رضا اعتمادیان
۱۱ تیر ۱۳۹۶دمت گرم آقا با این کامنت عاشقانه ات
لذت بردم
CNA
۱۱ تیر ۱۳۹۶ولی راننده کامارو خوابیده بود
asa
۱۱ تیر ۱۳۹۶اره متاسفانه یارو خیلی چ….ز دست بود.
احتمالا از این بچه سوسول ها بود که ماشین بابا شونو برمیدارند.
ولی عاشق اون قیافه چلنجرم که با اون تیپش و غرش دیوانه وارش و هیکل باشکوهش یک قیافه خیلی بیخیالی داره که میگه برام مهم نیست کی هستی همیشه باید توی آینه بقل ها ببینمت.
دیمون هم که دیگه از اون ماشین هایی که باعث میشه صاحب هایپر کارهای گرانقیمت اروپایی از خودشون بپرسند واقعا چرا برای این ماشین باید این همه پول میدادیم وقتی فقط با 100 هزار تا میشه آسفالت رو با 850 اسب تیکه تیکه کرد.
GTS
۱۱ تیر ۱۳۹۶عزیز شما هایپر کارای اروپاییو از نزدیک ببینی میفهمی که صاحباشون چرا همچین چیزیو با خودشون نمیگن و بابتش پول میدن اگه قرار باشه آسفالتم جر بدن که البته ماشینشون خیلی سطحش بالاتر از انجام این کاراس راحت میتونن این کارو کنن. هیچ کس منکر توانییای چلنجر نیس ولی مقایسش با هایپر کارا خنده داره اون هایپر کاره اسمش روشه قیمت بالاشم به خاطر شتاب نیس که بگیم یه ماشین با قیمت کمتر شتابش ازونا بهتره عوضش هزار تا چیزش بهتر و بالاتر از هر ماشینی تو دنیاس و گل سر سبد سازندگانشه و خودروسازای کمی تواناییشو دارن
ROHAM
۱۲ تیر ۱۳۹۶شخصا لذتی رو که این ماسل کارا بهم میدن هیچ پورشه و مازراتی ای بهم نمیده
البته هیچ کدوم رو نروندم ولی اینا یعنی هیجان خالص ولی اصلا امثال 911 و بوگاتی رو درک نمی کنم وقتی همه چیز رو تو کنترل دارن!
ممکنه سیستمای کنترلی خیلی از اونا رو بشه خاموش کرد ولی به نظر من هیچ کدوم این حس نابی رو که ماسل کارا به آدم میدن رو ندارن
اونا رو منم می تونم تند برونم ولی ماسل کار رو نمیشه به سادگی مهار کرد
باید راننده بود
باید ماشین رو درک کرد
باید ماشین رو احساس کرد
باید روانی ماشین باشی که بتونی از ماسل کار لذت رانندگی رو ببری
Amirreza
۱۲ تیر ۱۳۹۶دوست عزیز خودت میگی هیچکدومو نروندم بعد انقد مطمئن در موردش اظهار نظر میکنی. پس این همه افراد توی مجلات معتبر خودرو مثل موتور ترند و کار اند درایور و … اکثر اوقات پورشه رو به عنوان بهترین ماشین از نظر رانندگی انتخاب میکنن کشکه.اگه پورشه بهترین نبود اونوقت هیچ موقع با وجود قیمت بالا انقدر فروشش بالا نبود تقریبا یه استثناس بین کل ماشینا از این نظر. لذت مالکیت مازراتی به قدری بالاس که میتونه به عنوان هدف یه نفر که تمام تلاششو میکنه که به دستش بیاره باشه چون خاصتر از هر ماشینه دیگه ایه شاید خیلی متوجه این موضوع نباشین ولی این جور ماشینا فقط میتونن روح افراد بلند پروازو ارضا کنن و صرفا به خاطر قیمت کمتر به چیزی راضی نمیشن چون قطعا چیزی که گرونتره حس بهتری به فرد میده چیزیه که نمیشه انکارش کرد
فرشاد سجادیان
۱۱ تیر ۱۳۹۶چه خوبه این ماشین، تا قبل هلکت، چلنجر پشت سر ماستنگ و کامارو بود اما الان شایدفقط تو پیستهای پر پیچ و خم بتونن شکستش بدن.
MAHDI . TUNING
۱۱ تیر ۱۳۹۶اره دوج خیلی پیشرفت کرده
هم با چلنجر هم با چارجر هلکت اما تا وقتی سرجیو مارکیونه جلوش سنگ نندازه
ارش
۱۱ تیر ۱۳۹۶بین این دوتا من نمی تونم انتخاب گنم .هر دو
امید
۱۱ تیر ۱۳۹۶دوج،ظاهر خودشو حفظ کرده و خیلی سریع اگر یه نفر فقط یکی دو بار دوج چلنجر مدل هفتادویک میلادی رو دیده باشه ،متوجه این شباهت بسیار زیاد میشه .اما بنظر من نمای جلوی کامارو شده تلفیقی از تویوتا و ماشین های اروپایی.حداقل منو اصلا به یاد کاماروهای دهه هفتاد نمیندازه.
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ تیر ۱۳۹۶افرین دوج
MAHDI . TUNING
۱۱ تیر ۱۳۹۶علی کم پیدایی
یکم مطلب علمی بزار
(ali(CHEVY NOVA
۱۱ تیر ۱۳۹۶والا درگىرم اما چشم
ساسان.م
۱۱ تیر ۱۳۹۶یکی به راننده کامارو بگه گاز بغل یخچاله
چه طرز لانچ کردن بود آدم حسابی؟
PaRHaM
۱۱ تیر ۱۳۹۶واقعا کامارو رو دوس دارم❤?????
ولی از حق نگذریم از فاجعه ترین لانچ های ممکن رو داشت راننده اش??
کارال
۱۱ تیر ۱۳۹۶ینی آدم بعضی وقتها ی درگ هایی میبینه فقط حرصشو میخوره . راننده ی کامارو ِآخه این چ وضع رانندگی . قبلا هم پدال ی دراگ گذاشته بود بین لامبورگینی اونتادور و آکورا nsx . دقیقا راننده ی اونتادور هم همین جوری لانچ کرد و باخت ? البته تو این درگ داج هلکت خیلی قوی کار کرده و رانندش هم کار درست بود ?
reza
۱۱ تیر ۱۳۹۶فک کنم باید دیمون با لامبورگینی مسابقه بده اینا واقعا در حدش نیستن
MAHDI . TUNING
۱۱ تیر ۱۳۹۶راننده کامارو مثل آماتور ها حرکت میکنه ولی این درگ رو نمیشه حیثیتی گذاشت چون راننده کامارو خیلی ضعیفه
رضا
۱۱ تیر ۱۳۹۶کامارو لوله شد. حتی اگه لانچشم خوب بود باز از چلنجر میخورد
امین قاف
۱۲ تیر ۱۳۹۶چرا گفتین هیچ ماسلی نتونسته عبور کنه اول متن؟؟مگه داج چلنجر دیمون افسانه ای رو فراموش کردین با 840 اسب
قضیه چیه؟!
Fit Demon
۱۲ تیر ۱۳۹۶خب اون هنوز وارد عرصه رقابت نشده
که افراد بتونن باهاش مسابقه بزارن
حتی از الان اجازه ورود به مسابقات درگ رو ندادن بهش
دیگه وای به حال اینکه بیاد