در بطن شورولت کوروت ZR1 2019 پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری سوپرشارژردار با قدرت ۷۵۵ اسب بخار و گشتاور ۹۶۸ نیوتون متر جا خوش کرده است. قطعاً با وجود چنین نیروگاه توانمندی، کوروت همانند محصولات پرفورمنس آمریکایی شتاب میگیرد.
کانال یوتیوب درگ تایمز اخیراً فورد GT را در برابر کوروت ZR1 قرار داده و اگرچه کوروت فاصلهی قدرت مناسبی با فورد دارد اما برخلاف انتظاراتی که داریم نتوانسته از عهدهی GT برآید.
سیستم لانچ کنترل فورد GT در اولین مسابقه عملکرد بینقصی داشته و استارت خوبی را رقم میزند. در مقام مقایسه باید گفت کوروت ZR1 هرزگردی زیادی داشته و از حریف هموطن عقب میافتد.
اما مسابقه دوم بسیار جالبتر است. این بار هر دو خودرو در درگ رولینگ شرکت میکنند و اینجاست که کوروت مزیت واضح خود را نشان میدهد.
اگرچه کوروت از پیشرانهی ۸ سیلندر بزرگی برخوردار بوده اما فورد GT دارای پیشرانهی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو در وسط ساختار خود است. این پیشرانه خروجی ۶۴۷ اسبی و گشتاور ۷۴۵ نیوتون متری داشته و از یک گیربکس دوکلاچه سریع سود میبرد.
این ویدئو نشان میدهد که قدرت پیشرانه تنها فاکتور تعیین کننده در مسابقه درگ نیست و وزن و کشش نیز نقش مهمی در برتری یک خودرو بازی میکنند.
شاهین
۱۹ اسفند ۱۳۹۷کوروت ضعف گیربکس داره از طرفیم اتلاف قدرت داره
Mohammad
۱۹ اسفند ۱۳۹۷شاید این ماشین مشکل داشته باشه ( خدا میدونه )
ولی اره کوروت نسبت به ماشین های دیگه مثل همین جی تی
گیر بکسش ضعیف تره ( دبل کلاچه نیست )
ولی ایرودینامیک و سیستم فنربندیش یکی از بهترین های دنیاست
و اینو تو پیست قشنگ ثابت میکنه
یانکی
۱۹ اسفند ۱۳۹۷انصافا این درگ تایمز فقط دوست داره برنده باشه به هر قیمتی.من که دیوانه هر دوشونم ولی همون لانچ و نوع دنده دادن راننده کوروت اعتبار درگ تایمز رو نشون میده
ایمان
۱۹ اسفند ۱۳۹۷دوتاشون رو قبول دارم ولی به شخصه عاشق برند فورد هستم و اینجا هم دوست داشتم GT برنده درگ باشه
ولی جدایِ از علاقه نمیشه از کوروت ۸ سیلندر هم گذشت
ساسان
۱۹ اسفند ۱۳۹۷بازم میگم با620 نیوتونمتر گشتاور مهندسی شده وانتقال درستش میشه 900نیوتون مترم شکست داد.
Jdm
۱۹ اسفند ۱۳۹۷البته GT تو خط مستقیم سریع تر بوده و کوروت هم تو پیست عملکرده درخشان تری داره.به نظرم شورلت میدونسته ZR1 تو خط مستقیم کندتر از رقبای موتور وسطش هست به هم دلیل مستقیما رفته سراغ C8 انجین وسط،اینو میشد تو عکس های جاسوسی درز شده بیرون از ZR1 هم دید که داشتن دوتا رو با هم تست میکردن و متاسفانه شورلت به دلیل کمبود جا نتونسته گیربکس A10 رو واسه ZR1نصب کنه و از همون گیربکس A8قدیمی استفاده کرده که به احتمال زیاد میخواد تمام این کاستی ها رو برای C8جبران کنه
Elmiraj
۱۹ اسفند ۱۳۹۷راننده ZR1 اصلا راننده نبود ….. بدترین درگی که از ZR1 دیدم همین بوده…
.
GT چه در پیست و چه در درگ یکی از بهترین سوپراسپرت های جهانه ولی ZR1 چیزی نیست که به فجیحی شکست بخوره .
علی آرین
۲۰ اسفند ۱۳۹۷هر دو ماشین عملکردشون مشخص هست و آمار و ارقام رسمی دارن .
این ماشین ها زیر نظر بهترین راننده ها و توی شرایط ایده آل تست میشن و رکوردهاشون ثبت میشن .
این دو ماشین هم توی مسیر مستقیم و هم توی پیست ارقام بهم نزدیکی دارن
توی پیست willow springs اختلاف یک صدم ثانیه ای با هم دارن
هر دو یک چهارم مایل رو توی 10.8 میرن
شتاب 0 تا 60 مایلشون هردو 3.0 هست
فورد جی تی از لحاظ مهندسی و کیفیت و خاص بودن یک سروگردن بالاتره
doubt
۲۱ اسفند ۱۳۹۷اینم دلش خوشه درگ میذاره. چرا اینطوری رانندگی میکرد راننده کوروت. اصلا همیشه درگاش یجوریه، انگار اومدن بازی.