اختلاف نسلها، درگ کوروت C7 و کوروت C8
میدانیم که شورلت کوروت در نسل جدید خود تغییر بزرگی را تجربه کرده است. این ماشین با ترکیب جدید موتور وسط، پرفورمنسی در حد سوپراسپرتهای سطح بالا را در پکیجی مقرونبهصرفه ارائه میکند؛ اما با همهٔ این تغییرات و ارتقاءها، کوروت C8 در برابر نسل قبلی خود چه عملکردی خواهد داشت؟ هنسی میخواهد به این سؤال پاسخ دهد و به همین دلیل کوروتهای C7 و C8 را در برابر هم قرار داده است. البته در این درگ، کوروت C7 از نوع استاندارد کارخانهای است درحالیکه در C8 به سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ و رینگهای جدید سبکوزن مجهز شده است. به لطف این سیستم اگزوز جدید، 15 اسب بخار به قدرت پیشرانهٔ کوروت C8 افزوده شده است.
کوروت C8 از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز استفاده میکند که در حالت استاندارد در اینجا 490 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور دارد. زیر کاپوت کوروت C7 هم نسخهای قدیمیتر از همین موتور قرار دارد که در آنجا 460 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین در قدرت موتور برتری کاملاً با C8 است؛ اما علاوه بر این، کوروت جدید یک برتری مهم دیگر هم دارد که آن برخورداری از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه است درحالیکه انتقال نیرو در کوروت C7 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت میگیرد.
به لطف قدرت بیشتر، گیربکس سریعتر و ترکیب موتور وسط، کوروت C8 با پکیج پرفورمنس Z51 ظرف تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه کوروت C7 حتی با برخورداری از پکیج پرفورمنس Z06، در انجام این کار بسیار کُندتر بوده و برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به 3.6 ثانیه زمان نیاز دارد؛ بنابراین روی کاغذ کوروت C8 بهراحتی باید C7 را مغلوب کند اما آیا در واقعیت هم اینگونه است؟ هنسی با برگزاری دو مسابقهٔ درگ در حالتهای ایستاده و رولینگ پاسخ این سؤال را داده است.