میدانیم که شورلت کوروت در نسل جدید خود تغییر بزرگی را تجربه کرده است. این ماشین با ترکیب جدید موتور وسط، پرفورمنسی در حد سوپراسپرتهای سطح بالا را در پکیجی مقرونبهصرفه ارائه میکند؛ اما با همهٔ این تغییرات و ارتقاءها، کوروت C8 در برابر نسل قبلی خود چه عملکردی خواهد داشت؟ هنسی میخواهد به این سؤال پاسخ دهد و به همین دلیل کوروتهای C7 و C8 را در برابر هم قرار داده است. البته در این درگ، کوروت C7 از نوع استاندارد کارخانهای است درحالیکه در C8 به سیستم اگزوز فولاد ضدزنگ و رینگهای جدید سبکوزن مجهز شده است. به لطف این سیستم اگزوز جدید، ۱۵ اسب بخار به قدرت پیشرانهٔ کوروت C8 افزوده شده است.
کوروت C8 از همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای جنرال موتورز استفاده میکند که در حالت استاندارد در اینجا ۴۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. زیر کاپوت کوروت C7 هم نسخهای قدیمیتر از همین موتور قرار دارد که در آنجا ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین در قدرت موتور برتری کاملاً با C8 است؛ اما علاوه بر این، کوروت جدید یک برتری مهم دیگر هم دارد که آن برخورداری از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه است درحالیکه انتقال نیرو در کوروت C7 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت میگیرد.
به لطف قدرت بیشتر، گیربکس سریعتر و ترکیب موتور وسط، کوروت C8 با پکیج پرفورمنس Z51 ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه کوروت C7 حتی با برخورداری از پکیج پرفورمنس Z06، در انجام این کار بسیار کُندتر بوده و برای رسیدن به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت به ۳.۶ ثانیه زمان نیاز دارد؛ بنابراین روی کاغذ کوروت C8 بهراحتی باید C7 را مغلوب کند اما آیا در واقعیت هم اینگونه است؟ هنسی با برگزاری دو مسابقهٔ درگ در حالتهای ایستاده و رولینگ پاسخ این سؤال را داده است.
[دانلود ویدئو]
مهدی
۱۴ خرداد ۱۳۹۹اونهایی که فکر میکنن c7 قشنگ تره
نظرم اینه که چون بیشتر رنگهاش ماته اینا میگن
جواد خطر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹پدال اشتب زَدی چون کوروت جدیدو با خودش مقایسِ کردی :(( اما علاوه بر این، کوروت جدید یک برتری مهم دیگر هم دارد که آن برخورداری از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه است درحالیکه انتقال نیرو در کوروت C8 توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک معمولی صورت میگیرد))….خط آخریو بایِسی مینوشتی در کوروت c7
جواد خطر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹الآن دُرُس شد تا دو ساعت پیش اشتبا بودش
JDM
۱۴ خرداد ۱۳۹۹اختلاف عشق ها❤
ممد ژانگولر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹هر چی فکر میکنم قبلی زیباتر، اصیل تر ، با وقار تر ، لاتی تر و از همه مهمتر جادارتر بود
حتی صندوق عقب هم داشت
این جدیده سوسولی تر
کیفیت ساخت هم هیچی نگم بهتره
طراحی پشتش شلوغ و طراحی جلوش شبیهه ژاپنیاست
کلا جدیده با یک چهارلیتری مشکلش حله ?
علیx76
۱۴ خرداد ۱۳۹۹اگه مشکلت صندوقه ، باید بگم C8 هم صندوق جلو داره و هم عقب
ممد ژانگولر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹علی دادش اونی که میگی بهش صندوق عقب کلوچه هم توش جا نمیگیره ?
Malt hill
۱۴ خرداد ۱۳۹۹نه اتفاقا c8 صندوق عقب خوبی داره
♤Angus_812♤
۱۴ خرداد ۱۳۹۹کوروت از همون نسل اولش تا این نسل فعلیش زیباترین خودرو آمریکایی بوده
من هنوز حسرت میخورم کی قرار نسل c6 رو داخل کشورمون ببینیم( غیر از منطقه آزاد)
McLaren__///AMG
۱۴ خرداد ۱۳۹۹عاشق کوروتم
مهراد
۱۴ خرداد ۱۳۹۹هنسی این راننده های عتیقه رو از کجا پیدا میکنه ؟؟
آدم قحطه حاجی ؟ نه رانندگی بلدن نه حرف زدن بلدن نه تیپ و قیافه دارن
Alireza
۱۴ خرداد ۱۳۹۹چقدر این صدارو دوس دارم، یاد غرش های شیر میندازه ادمو
باید اینc8 رو با یه zo6 درگ بندازن تا جالب تر بشه
AMIR
۱۴ خرداد ۱۳۹۹عالی بود
لطفا رقابتی که مجله AUTOBILD SPORTS CARS بین AUDI R8 PERFORMANCE و BMW M8 کامپیتیشن و MERCEDES AMG GT R RODSTER در پیست انجام داده رو هم بزارید
عماد
۱۴ خرداد ۱۳۹۹بابا خدا وکیلی c7بهتر بود