مطمئناً شورلت کوروت C8 و فورد موستانگ شلبی GT500 داغترین و جذابترین خودروهای آمریکایی حال حاضر هستند و اوج پرفورمنس را در بین ساختههای این کشور ارائه میکنند. این دو ماشین توانایی حرکت سریع چه در خط مستقیم و چه در پیچها را دارند اما نکتهٔ جالب اینجا است که هرکدام از آنها رویکرد بسیار متفاوتی را برای دستیابی به چنین پرفورمنسی اتخاذ کردهاند. حال کانال یوتیوب Throttle House در ویدئویی با قرار دادن GT500 و C8 در برابر هم، این موضوع را به روش جدیدی نشان داده است.
تاکنون نبردهای زیادی بین این دو ماشین دیدهایم که در اغلب آنها GT500 کاملاً مجهز و با پکیج فیبر کربنی گرانقیمت در برابر C8 قرار گرفته اما این بار شلبی همهٔ افزودنیهای خود را کنار گذاشته و فقط با پکیج هندلینگ به میدان آمده است. در همین حال، کوروتی که در اینجا دیده میشود هم به پکیج Z51 مجهز است که نهتنها موجب بهبود هندلینگ آن میشود بلکه کمی قدرت بیشتر را هم برای آن به همراه دارد. به همین دلیل قیمت دو خودرو در این رقابت به هم نزدیک شده است؛ اما اوضاع در زیر پوست خودروها هرگز شبیه به هم نیست زیرا یکی از آنها سوپراسپرتی موتور وسط با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی ۴۹۵ اسب بخاری در پشت سر راننده است درحالیکه دیگری یک ماسل کار موتور جلوی چهارنفره با نیروگاه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۷۶۰ اسب بخاری است.
بنابراین از لحاظ قدرت موتور شلبی کاملاً برتری دارد اما باید توجه داشت که کوروت با ۱۵۳۰ کیلوگرم وزن، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم از موستانگ سبکتر است و همچنین از مزیتهای هندلینگ و توزیع وزن بهتر ترکیب موتور وسط هم سود میبرد. تنها مورد یکسان در بین این دو ماشین اما لاستیکها هستند زیرا هردو از لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت 4S استفاده میکنند. در این ویدئو سه رقابت مختلف بین دو خودرو برگزار میشود که اولی درگ از حالت ایستاده است. در این رقابت برتری شلبی در اسب بخار به خاطر مشکلات ناشی از کشش از بین میرود درحالیکه کوروت با توزیع وزن متمرکز بر عقب، لانچ بسیار بهتری دارد و همین کافی است تا در پایان بر رقیب قدرتمند خود پیروز شود.
در مسابقهٔ رولینگ اما داستان متفاوت است. البته کوروت در اینجا هم لانچ خوبی دارد و گیربکس سریع آن موجب میشود در ابتدا پابهپای شلبی پیش برود اما این فقط برای مدت کوتاهی است زیرا در ادامه GT500 با قدرت ویرانگر خود پیش افتاده و بهراحتی پیروز میشود. پسازاین نیز دو ماشین در پیمودن یک دور پیست باهم رقابت میکنند که بهتر است نتیجهٔ این رقابت را خودتان در ویدئوی زیر مشاهده کنید اما فقط بگوییم که زمان خودروها بسیار به هم نزدیک است تا جایی که بهجرأت میتوان گفت GT500 و C8 در پیست تقریباً باهم برابر هستند. در پایان نیز باید گفت شاید مقایسهٔ این دو خودرو از لحاظ فنی درست نباشد زیرا GT500 اوج پرفورمنس موستانگ است درحالیکه استینگری نسخهٔ پایهٔ کوروت محسوب میشود؛ اما بااینحال وقتی این دو ماشین جذاب آمریکایی قیمت و پرفورمنس مشابهی دارند، چرا آنها را باهم مقایسه نکنیم؟
مشخصات فنی
شورلت کوروت C8 | موستانگ شلبی GT500 | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۸۴۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۳۰ کیلوگرم | ۱۸۴۰ کیلوگرم |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
قیمت پایه | ۶۰ هزار دلار | ۷۴ هزار دلار |
آپارات:
[دانلود ویدئو]
SF90 STRADALE
۶ مرداد ۱۳۹۹فورد موستانگ شلبی GT500 یک ماشین رویایی هست
مخصوصاً با رنگ آبی و دوتا خط سفید GT
OMID
۶ مرداد ۱۳۹۹پرفورمنس کوروت عالیه با توجه به قیمت و قدرتش ولی ظاهری کم میاره حداقل الان که فقط نمونه استینگری اومده زیادی سادس
احتمالا توی ورژن های بالاتر درستش کنن
از اونور ماستنگ طراحیش عالیه حتی بدون پکیج فیبر کربن
اگر خودم میخواستم بخرم کوروت می خریدم یکی واسه پرفورمنس و یکی واسه کابینش ولی خوب به احتمال زیاد کسایی که طراحی خیلی واسشون مهم باشه برن سراغ ماستنگ
البته فکر نکنم مشتریای هر کدوم از این ماشینا به دیگری اصلا فکر کنه
دوقشر متفاوته خریداراشون
اخرشم بگم با اینکه موتور کوروت پوش راد هست چه خوب دور میگیره نسبتا
راستی شورلت چرا این موتور پوشراد رو کنار نمیزاره؟ الان اندازه یه موتور پنج لیتری قدرت میگیره از موتور 6.2 لیتری به خاطر پوشراد بودنش
علیx76
۶ مرداد ۱۳۹۹هزینه ی ساخت بسیار پایینتر و ضریب اطمینان بالاتر از جمله این دلایل هست
البته قبلا گفته بودن موتور کوروت مسابقه ای رو ممکنه رو کوروت شهری بزارن ( هشت سیلندر ۵.۵ لیتری ) که فعلا این اتفاق نیفتاده
موتور بلک وینگ کادیلاک هم دوست دارم روی کوروت ببینم ولی انگار قرار نیست عملی بشه ( ۴.۲ لیتر تویین توربو ۵۵۰ اسب )
فک کن قدرت GT500 روی کوروت داشته باشی :)))
هیولا میشه
Alireza
۶ مرداد ۱۳۹۹موتور ۵.۵ لیتری c8r رو قراره رو z06 بزارن تا اونجایی ک میدونم
توی بند اخر متن یه تیکه ریزی هم به موستانگ انداختینا اونجا که میگه مقایسه این دو شاید درست نباشد چون gt500 اوج مهندسی موستانگ ولی استینگری تازه نسخه پایه اس
هرچند اصلا جای ناراحتی نداره چون این رقابتشون کاملا برادرانه اس
mehdi
۶ مرداد ۱۳۹۹امید جان شورولت برای مدل z06 قراره یه موتور5.5 لیتری توئین توربو 4 سوپاپهdohc استفاده کنه
Hami
۶ مرداد ۱۳۹۹ساده تر ، ارزان تر ، سبک تر ، کوچیک تر
Enzo
۶ مرداد ۱۳۹۹کوروت واقعا ماشینه خوبیه . منتهی من از شلبی GT500 و امثال این دست ماشینها خیلی بیشتر خوشم میاد مثالهای دیگه چلنجر .چارجر. ب ام و M5.M6.نیسان GTR .آئودی Rs5 اسپرت بک
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۹موستانگ عشقه
JDM
۶ مرداد ۱۳۹۹تراتل هاوس یه کوروت دستش گرفته دم به دیقه باهاش درگ میزنه
لامصب هیولاییه واسه خودش
ارشیاsvj
۶ مرداد ۱۳۹۹تو پیست کی تند تر رفت؟
الکی نت مصرف نکنیم.
mehdi
۶ مرداد ۱۳۹۹کوروت سریعتر بود
ارشیاsvj
۶ مرداد ۱۳۹۹ممنون
" Swedish Arrogant Tiger"
۶ مرداد ۱۳۹۹چه کسی میتونه Gt500 رو بیخیال بشه یا اصلا 350 رو بیخیال بسه و کوروت رو انتخاب کنه؟ (البته نسل فعلی)
واقعا طراحی نچسب و حساب نشده ای داره بنظرم یه حالتی هم انگار زیادی پلاستیکیه!
mehdi
۷ مرداد ۱۳۹۹جنس بدنه کوروت فایبرگلاسه از الومینیوم و فیبر کربن خیلی بهتره
JDM
۷ مرداد ۱۳۹۹کوروت در اکثره موارد برتری داره
درمورد طراحی هم بار ها گفتم این فقط نسخه پایه هست.نسخه پایه طراحی اسپورتی خاصی نداره طراحی ساده ای داره طراحی اسپورتی و خشن و تو مدل Z06 میتونید ببینید
آریا ماشین
۹ مرداد ۱۳۹۹موستانگ