احتمال اینکه بین خرید شورولت کوروت ZR1 و لامبورگینی اوراکان LP 610-4 مردد بمانید کم است. یکی از این خودروها یک هیولای پرفورمنس آمریکایی بوده درحالیکه دیگر یک سوپرکار پایه از ایتالیاست؛ اما این به معنی عدم مسابقه و سرشاخ شدن در دنیای واقعی نیست.
در ویدئویی که توسط درگ تایمز منتشر شده شاهد دو مسابقه متفاوت هستیم که کوروت ZR1 و اوراکان با یکدیگر ملاقات میکنند. یکی از مسابقات درگ سنتی بوده درحالیکه دیگری درگ رولینگ یا در حال حرکت میباشد. کوروت از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت ۷۵۵ اسب بخار استفاده میکند. این قدرت عظیم از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخهای عقب منتقل میشود. این خودرو قیمت ۱۴۰ هزار دلاری دارد.
در طرف دیگر اوراکان قرار میگیرد که پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی آن ۶۰۲ اسب بخار قدرت تولید میگیرد. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه این خودرو نیروی پیشرانه را به تمامی چرخها میفرستد.
شاید فکر کنید پیشرانه بزرگتر و اسبهای بیشتر کوروت باعث شود اوراکان در مقابلش کم بیاورد اما این دو خودرو در دنیای واقعی عملکرد نزدیکی به یکدیگر دارند. این موضوع با توجه به قیمت ۲۹۰ هزار دلاری اوراکان سورپرایز کننده است. با این پول میتوانید دو دستگاه کوروت ZR1 بخرید.
از حالت استارت در حال سکون هر دو خودرو سیستم لانچ کنترل را برای کنده شدن بهتر از زمین به کار میگیرند. اینجاست که سیستم چهار چرخ محرک اوراکان میدرخشد. درست از لحظه استارت مشخص است که اوراکان پیش افتاده و کوروت نمیتواند به آن نزدیک شود. دومین مسابقه که از سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت آغاز میشود پرفورمنس نزدیک دو خودرو را نشان میدهد. هر دو خودرو شانهبهشانه حرکت میکنند اما در خاتمه این اوراکان است که پیش میافتد. به نظر میرسد در مسابقهای طولانیتر اوراکان بتواند کوروت را بهطور کامل شکست دهد.
مسابقه بین یک خودروی سنگینوزن آمریکایی و یک سوپرکار ایتالیای ثابت میکند مبلغ پرداختی لزوماً پرفورمنس بهتر را تضمین نمیکند. اوراکان دو برابر کوروت ZR1 قیمت دارد و بسته به مسابقه برگزار شده پرفورمنس مشابهی را نشان میدهد. شاید در آینده یک مقایسه جامع به منظور فهمیدن اینکه کدام خودرو بهتر است صورت گیرد.
[دانلود ویدئو]
Reza
۶ مرداد ۱۳۹۷آفرین به هوراکان آفرین
تازه مدل معمولیش بود ببین اگه پرفورمانته بود چیکار میکرد.
آفرین به گلادیاتور ایتالیایی
Madjidiano Rolambo
۶ مرداد ۱۳۹۷.
دوستانی که پایین کوروت رو مسخره میکنند دقت کردند هوراکان «««حداقل»»» ۲ برابر کوروت قیمت داره؟
اگه بخوایم ماشین گرون رو به جون یک ماشین ارزون بندازیم خب اوراکان و ۴۸۸ هم حریف شیرون نمیشن
ثانیاً خیلی ها میگن «ضعیف ترین مدل» اوراکان در برابر «قوی ترین مدل» کوروت که حرف کاملا اشتباهیه
ضعیف ترین مدل اوراکان LP۵۸۰-۲ هست نه ال پی ۶۱۰ دو دیفرانسیل
من لامبورگینی رو مثل دیوانه ها دوست دارم … نصف این ۱۰/۰۰۰ کامنت رو در ستایش لامبورگینی و کل کل با طرفداری فراری و مک لارن نوشتم … میخواید از لامبورگینی تعریف و تمجید کنید قبول … لامبورگینی بهترین سوپراسپرت ساز جهانه قبول … بقیه به گرد پاشم نمی رسن قبول … هممون اینا رو قبول داریم … اما خواهشاً در حق کوروت بی انصافی نکنید …
سازندگان کوروت نیاز واقعی مشتری رو دیدن … پرفورمنس کوروت خیلی خیلی خیلی بیشتر از حد نیاز یک راننده ی حرفه ایه. در حالی که یک قیمت بسیار معقول نسبت به امکاناتش داره … من که کوروت رو با تمام وجود تحسین میکنم و عاشقش هستم …
Madjidiano Rolambo
۶ مرداد ۱۳۹۷نمیفهمم یه عده از دوستان از دعوا راه انداختن و خرد کردن اعصاب بقیه چه سودی میبرن؟
ساسان
۶ مرداد ۱۳۹۷ضعیف ترین مدل اوراکان LP۵۸۰-۲ هست نه ال پی ۶۱۰ دو دیفرانسیل
عجیبه این مدل به کلی از خاطرم رفته بود. وارث گالاردو بالبونی قدیم
منن واقعا کوروتودوست دارم بخصوص طراحی اسن فیس لفت جدید رو. استایل و ارگونومیشو.و ارزش خرید به قیمتش رو. اینا از نقاط غیر قابل انکار کوروت هستن.
Khosrow
۶ مرداد ۱۳۹۷یعنی هر چی گرونتر باشه تندتر میره؟ نمیدونستم / مرسی از تاریکی در اومدم ..
Madjidiano Rolambo
۶ مرداد ۱۳۹۷بعید میدونم
Reza
۷ مرداد ۱۳۹۷باز که دارین از قدرت اسب بخار میگین.
عزیز من کی میگه ضعیف ترین مدل هوراکان 2-580 هستش .
درسته 580 قدرت اسب بخار کمتری نسبت به 610 داره ولی وزنش کمتر از 610 هستش. و این یعنی نسبت وزن 580 به قدرت اسب بخار کمتر از 610 هستش .
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷من تو پست کوروت هزار اسبی گفتم این یه گیر و گوری داره انقدر ارزونه
یکی از دوستان گفت به خاطر صنعت برتر آمریکا نسبت به اروپا قطعه ارزونه یکی نیست بگه توروخدا اسم خودتو نذار ماشین باز ماشین بازا آبرو دارن اینم نتیجه قطعه ارزون
یکی دیگه میگفت به خاطر کیفیت متریال کابین پائینه !!! مثلا اگه کوروت صندلیاش چرم بود با این وضع وقیح و اختلاف وحشتناک که به عمرم ندیدم درگی با این اختلاف تموم شه نمیباخت؟؟؟
یکی از دوستان حرف خیلییی قشنگی زد :
کوروت لاستیک دود کن خوبیه
Sajjad
۶ مرداد ۱۳۹۷منظور حرف من از لاستیک دود کن این بود که قدرتش زیاده و هرچقدر باهاش برن اوت بزنی مثل بعضی ماشینا از ریشه و درون خورد نمیشن.
توی یکی از قسمت های گرند تور فکر کنم همین هوراکان موقع دریفت لاستیکش درومد
حالا فرض کن یکم باش برن اوت میزد، گیربکس و دیفرانسیل میومد پایین سلام میکرد بهت
هرچند خودم طرفدار لامبو هستم
خیلی ها فکر کردن من دارم کوروت رو مسخره میکنم
اما اینطور نبود
ساسان
۶ مرداد ۱۳۹۷اون اونتادور sبود و لاستیک براثر دریفت زیاد جرمی تمام شد و خودرو هشدارلاستیک سمت راست رو داد اما جرمی بهش تو جهی نکرد. یه نقص فنی نبود دوست عزیز.
Madjidiano Rolambo
۶ مرداد ۱۳۹۷کوروت لاستیک دود کن خوبیه !
این حرف رو باید سر در تمام پیست های جهان از جمله ایمولا و نوربرگ رینگ با فونت درشت نستعلیق بزنن از بس که حرف حکیمانه ای هست !!!
تمام رانندگان تاریخ فورمول ۱ از ایرتون سنای مرحوم تا مایکل شوماخر و نیکو رزبرگ عقلاشون رو بذارند رو هم نمیتونن اینجور کشفی انجام بدن و بفهمن کوروت لاستیک دود کن خوبیه
یه جا از فراری دفاع میکنی یه جا اینطوری حرف میزنی واقعا که
Reza
۶ مرداد ۱۳۹۷قویترین سوپراسپرت تاریخ آمریکا در مقابل ضعیف ترین مدل لامبورگینی سر تعظیم فرود آورد.
پس این همه کری خونی میکردین واسه چی بود .
موقع رونمایی کوروت چنان گزافه گویی میکردن که من اون رو با SVJ میخواستم مقایسه کنم
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
امیرمحمد
۶ مرداد ۱۳۹۷این بود ZR1 ای که رفیق امریکن باز که احتمالا بین ۱۰_۱۵سال سن داره و همیشه موجبات خنده مارو فراهم میکنه ادعا میکرد که با این پرفورمنس 812 سوپرفست رو هم میگیره؟؟؟!!??? داداچ تو صبر کن خودروی مورد علاقت از پس یه سوپرکار پایه و معمولی ایتالیایی بربیاد بعد اسم ۸۱۲ و اونتادور رو به زبون بیار فسقلی جان?
ایلیا
۶ مرداد ۱۳۹۷خواهشا این سنت اشاره به سن همدیگه که دو سه هفته ایه مجددا باب شده رو همینجا چالش کنید.
امیرمحمد
۶ مرداد ۱۳۹۷ایلیا منظور از سن کم در واقع فردی هستش که زیر پست های مختلف اطلاعات ِغلط و بی سروته میده و حرف های مسخره از روی تعصب زیاد میزنه نه به اون معنای واقعی البته حداقل منظور من که اینه?
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷آبرو و شرف کوروت توسط هوراکان با خاک یکسان شد
پرفورمانته هوراکان عادی رو می بره
آونتادور پرفورمانته رو میبره
812 آونتادور رو برده
نتیجه گیری:
فراری اصلا کوروت رو ماشین حساب نمیکنه که بخواد باهاش درگ بزاره !!!!
آمریکایی بازا با چه منطقی با 812 مقایسش کردن ؟؟؟
انجین 12 سیلندر 6.5 لیتریتنفس طبیعی فراری 812 که سومین پیشرانه برتر جهان شد یه کوه الماس خالصه که کل کارخونه شورولت رو می ارزه
F22RAPTOR
۶ مرداد ۱۳۹۷خدا ی بزرگ این مهدی چه خنجی میکشه
خدا وکیلی اینقدر مهمه که تو این پست
خودتو اینجوری نشون بدی
افراطی بودن هم حدی داره
***
بچه های الان ادم خورین واسه خودشون این همه بچه بچه میکنین حرف سنو سال میزنین،ادعا دارین،شما فسیلی برادر از بس چیز میدونی ***
Sajjad
۶ مرداد ۱۳۹۷اینکه یه راننده فلج مغزی نتونست از قدرت کورت نهایت استفاده رو کنه و این باعث خوشحالی شما شده نشون میده چقدر سطحی نگر با قضیه برخورد کردید و اینجوری خوشحال شدید
شما یا تاریخ امریکا رو نمیدونی یا متوجه نیستی دقیقا چی داری میگی
اینکه از باخت یه ماشین امریکایی انقدر شگفت زده شدید پس معلومه انتظار باختنش رو نداشتید و حالا که باخته مسرور شدید
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷آقای رپتور دو ا اشتباه کردی
1- زود قضاوت کردی : همه مهدی هایی که میبینی من نیستم دو نفریم میتونی از رو تعدادیدگاه ها بفهمی
2- ندونسته قضاوت کردی : تو پست کوروت هزار اسبی من دلیل ارزون بودن کوروت رو پرسیدم که باهجمه و دلایل فوق بچگانه دوستان از جمله : مواد بکار رفته در کابین !!!!! جنس قطعات موتور و دیگر اجزاء!!!!!!و از همه خنده دار تر برتری صنعت آمریکانسبت به اروپا بود(نمیگم نیست ،هست ولی چندان ربطی نداره)با این که طرفدار لامبو نیستم(از دلداده های فراری ام ) ولی میخواستم بگم دیدین دلیل ارزون بودنش تکنولوژی ساخت کوروته !!! دیدین
آقا سجاد اتفاقا من به اسطوره بودن بعضی ماشین های قدیمی آمریکایی هم اشاره کردم و نقد من رو ماشینای امروزی آمریکایی بود
F22RAPTOR
۶ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا با خودت بودم اونجا که زدی
،،،،فراری اصلا کوروت رو ماشین حساب نمیکنه که بخواد باهاش درگ بزاره !!!!،،،،
و اینجا
….کل کارخونه شورولت رو می ارزه….
حرفات خیلی بد بود حاجی
و کاری هم به بقیه بحثا ندارم
منظورم ایناس
AventadorSVJ
۶ مرداد ۱۳۹۷این درگ نشون میده حتی اگه گردن کلفت امریکایی هم باشی باس جلو گاو سنت اگاتا زانو بزنی .
Reza
۶ مرداد ۱۳۹۷دقیقا باهات موافقم
745 اسب بخار در مقابل 602 اسب بخار
حالا دیگه آمریکاییا باید بدونن همه چیز قدرت اسب بخار نیست.
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷تازه همین جمله همه چیز که اسب بخار نیست رو آمریکایی بازا موقعی که میگفتن کوروت 812 رو میبره میگفتن
از 602 اسب ایتالیایی ها بر نیومدن چه رسد به 798 اسبیشونننننننننن
بابا لامصب مگه میشه اینقدر اختلاف!!!!!!
امیرمحمد
۶ مرداد ۱۳۹۷یه گردن کلفت توخالی همراه با هارت و پورت طرفداران کم سن و سال دبستانی و شایدم دبیرستانی دوره اول? و یه قیمت پایین نسبتا اغواکننده?ترکیب جالبی برای این که حتی اسمش در برابر ایتالیا بیاد به نظر نمیاد...
امیرمحمد
۶ مرداد ۱۳۹۷رفقای امریکن باز با تمام توانتون منفی بدید حقیقت عوض نمیشه و نخواهد شد…
F22RAPTOR
۶ مرداد ۱۳۹۷سن بباشد پانزده چه به از پنجاه سال
گر نباشد منطق عقل شود در تن چال
F22RAPTOR
۶ مرداد ۱۳۹۷اینو واسه اونایی گفتم که بحث سنو سالو میکشن وسط و خودشونو مفسر ۵۰ سال میدونن
امیرمحمد
۶ مرداد ۱۳۹۷f22 باشه من یه پیرمرد ۵۰ ساله بی عقل تو ام یه جوون رشید،عاقل و منطقی خوشحال شدی رفیق امریکن باز؟؟!ذوق نمودی؟?
DELL
۷ مرداد ۱۳۹۷ایرمحمد،خب اگه بنز تو امریکا پیشتازی میکنه،موستانگم تو المان وسط اونهمه برند لوکس میشه محبوبترین ماشین.بعدشم.چرا فقط گیرتون رو یکی دوتا سگمنت لوکس و هایپرکاره؟مجلات معتبر پیشنهادی خودرو رو ک بخونی میبینی تعداد ماشینای پیشنهادی آمریکایی و ژاپنی بیشتر از برندای المانیه
F22RAPTOR
۷ مرداد ۱۳۹۷من مدعی سن و سال نیستم
اصلا اسمی هم از تو نبردم
این نشون میده که از خودت با خبری
وحرف منو درست به خودت گرفتی
همین قدر که به نظرات بقیه احترام نمیذاری و داری علایقشون رو زیر سوال میبری ،مشخصه که منطقی نیستی.
Sajjad
۶ مرداد ۱۳۹۷اتفاقا کسایی که سن و سال دارن و خودروهای امریکایی رو به چشم دیدن اکثرا طرفدار امریکایی هستن
چون نسل جوان خودروی امریکایی به چشم ندیدن و چون فقط ماشین اروپایی و اسیایی دیده فکر میکنن امریکا بلد نیست خودرو تولید کنه.
اکثر اونهایی که خودروی های کلاسیک امریکا رو دیدن و مشاهده کردن بعد 50 سال این خودرو هنوز توان دریفت زدن و درگ گذاشتن رو داره طرفدار خودروی امریکایی شدن نه نونهال هایی که حتی نمیتونن مهندسی خودروهای امریکایی و فلسفه قیمت گذاریشون رو درک کنن.
شماهم بهتره به یه فیلم استناد نکنی و همچنین اینو هم در نظر بگیری که دیگه دوران این نظرات بچه گانه تموم شده
F22RAPTOR
۶ مرداد ۱۳۹۷عقل به سنو سال نیست به شعور بستگی داره و فک کنم ماه ها منتظر چنین پستی بودی تا حرصتو آقای امیر محمد نشون بدی بهتره 15 سال باشی ، تا این ک مثه شما50 سال داشته باشیو ادعا داشته باشی
امیرمحمد
۶ مرداد ۱۳۹۷f22 من برعکس رفقای یانکی پرست تو نخ علاقه های خودمم معمولا تو سایتا گشت میزنم راجع به هرچیزی که خوشم بیاد مطالعه میکنم و کاروزندگی و درس دارم هر از چند گاهی که یه موضوعی برام جلب توجه کنه یه کامنتیم میزارم درباره ی این که میگی ماه ها منتظر بودی نه اتفاقا امریکایی هارو اصلا قبول ندارم که بخوام منتظر خبراشون باشم ولی بعضی وقتا میبینم رفقای یانکی پرست تو بعضی از پستا با تمام توانشون میتازونن و چرند و پرند و خزعبل تراوش میکنن منم میگم خب حالا که فرصت پیش اومده یه عرض اندامی بکنیم که اون فرد بی منطق و بی سوادی که هرچی در توانشه میگه فکر نکنه فقط خودش توانایی تازوندن داره همین ولی در اخر تاکید میکنم که اگر این بحث که من منتظر انتشار همچین خبری بودم باعث شادی رفیق امریکن بازم میشه باشه اقا بودم شما خوشحال باش ما ام شادیم??
امیرمحمد
۶ مرداد ۱۳۹۷و در ضمن f22 که خودت رو نماد منطق و استدلال میدونی حقیقت همون پستیه که پدال منتشر کرد و پادشاه خودروهای لوکس بازار امریکا رو مرسدس معرفی کرده بود یعنی مرسدس تو خود امریکا از صدتا کدیلاک و بیوک و لینکلن و امثالشون بیشتر فروش داره و مورد اعتماد کامل مردمه بالابری پایین بیای خودروهای امریکایی به غیر از سری f فورد حتی تو کشور خودشونم در برابر مرسدس و بقیه المانی ها حرفی برای گفتن ندارن رفیق…
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷همه سوپر اسپرت ها و پونی ها و مثلا ماسل کار های امروزی (امروزی خدا وکیلی خیلی از قدیمی ها سلطان بودن)آمریکایی ها به جز دیمن گردن کلفت تو خالین
Ali.usa
۶ مرداد ۱۳۹۷دور اول اصلا باورم نشد که کوروت انقدر عقب بیفته
فکر کنم مشکلی تو استارت زدنش بود
قبول دارم شتاب لامبورگینی بیشتر ولی نه به این درجه
ساسان
۶ مرداد ۱۳۹۷ضعیفترین مدل لامبورگینی درمقابل جدیدترین وقوی ترین کوروت.این نشان مهندسی دقیق و قوی لامبورگینیه.ولی من با یکجای متن مشکل دارم.پرفورمنس نزدیک.مگه درگ مترو معیار پرفورمنسه؟پرامارترهای زیادی هست باید دریه پیست تست بشن البته باید پرفورمانته رو بیارن نه این رو.طراحی کوروتو دوست دارم بخصوص دفیوزYمانندش منو یاد محصولات لامبورگینی میندازه.ولی نقطه ضعف کوروت گیر بکسش تنبل و کندشه.از نظر من کوروت با یک گیر بکس قویتر و سریعتر میتونه به مراتب بهتر از این باشه.اینکه چقدر گشتاور داریم مهمه اما.اینکه با مهندسی دقیق چجور انتقال بدیم که باعث بهترین شتاب بشه مهمتره.
SAEED Z
۶ مرداد ۱۳۹۷آقا ساسان چرا فکر میکنید گیربکس ZR1 تنبله؟!
__
پ ن : در ضمن در جواب بعضیا که گندشو درآوردن خوبه بدونن فلسفه اوراکان با ZR1 متفاوته! Zr1 رو پیست متمرکزه درحالی که لامبو رو پرفورمنس جاده ای. همچنین تو درگ نتیجه به نفع اوراکانه اون هم بخاطر AWD بودنشه! اوراکان با 4 چرخ لانچ میزنه کوروت با 2 چرخ! معلومه که عقب میوفته.
از طرف دیگه به قضیه نگاه کنیم. اگه این دوتارو تو پیست به جون هم بندازیم اونجاست که حال کسایی که ZR1 رو به سخره میگرفتن گرفته میشه :) چون تو پیست ویرجینیا, اوراکان با اختلاف فاحش 10 ثانیه ای از ZR1 عقب تره !!!
کوروت (2:37.25)
اوراکان (2:47.50)
هردو فوق العاده ن اما از دو دنیای متفاوت! بخاطر همین نتیجه گیری از مقایسشون کار چندان جالبی نیست. اون طرف با این کار دارن لذت میبرن اینجا هم چندنفر افتادن به جون همدیگه و … !!
ساسان
۷ مرداد ۱۳۹۷برداشت من از تعویﺽ دنده کوروت بوده. چون کلاج دوبل هم هست ولی سرعت تعویﺽ دنده چندان جالب نیست.
درریس دوم درسرعت 64 کیلومتر هم که دیگه لانچ نزدن. انتظار میرفت کوروت اختلاف ایجاد کنه با توجه به گشتاور زیادش.خودروهای زیادی هستن که دف عقبن ولی با گشتاور کمتر ازاین کوروت اختلاف کمتریو دارن.
خب سعیدجان. اگر قراره در مورد پیست و تایمگیری صحبت کنیم بهتره چیزی که قراره به جان کوروت عزیز بیفته پرفورمانته باشه نه هوراکان6سال پیش! فک کنم منطقی تر باشه. مدل متمرکز درپیست کوروت با مدل متمرکز درپیست اوراکان.
دنیا هاشون متفاوته .میشه گفت روشهای اراعه ی پرفورمنسشون متفاوته.کوروت رو کاغد دست برترو داره. تازه بروزرسانی شده و دنیای خوبی داره نسبت به اوراکان 6سال قبل!!
درمجموع هردوشون فوقلاده دوست داشتنین.
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷اکثر این درگها معتبر نیستن.در خیلی هاشون شیطنتی درکاره.حتی بعصی از مجله های معتبر.اون زمانی که گرفته شده از۰تا۱۰۰و۰تا۲۰۰ معتبره که چندین بار دقیق به دست اومده.برای مثال مکلارن 720توی یه درگ ازیه رقیب ضعیف تر باشتاب کمتر شکست خورد.یابخاطر راننده ویادلایل دیگه
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷توی این درگ ها ممکنه شیرون ازهمین هوراکان شکست بخوره بخاطر ضعف راننده ویا دلایل دیگه.واین دلیل نمیشه بگی هوراکان سریع تره.
shirko
۶ مرداد ۱۳۹۷ولا چی عرض کنم ، شتاب کوروت ۰.۴ ثانیه از اوراکان سریع تره ، نمی دونم چطوری عقب افتاد !!!!
Sajjad
۶ مرداد ۱۳۹۷رانندش فلج مغزی بود
همونجور که راننده های دیمون بودن
فرهاد
۶ مرداد ۱۳۹۷سجاد عزیز با قسمتای دیگه حرف شما کاری ندارم ولی اینکه در مورد راننده میگید فلج مغزی خب همه ی خریدارا و صاحبای کوروت قراره راننده های حرفه ای باشن که به بهترین نحو بتونن لانچ کنن؟چرا همیشه راننده های ماشینای آمریکایی بی عرضن؟ مطمئنا هیچ کدوم از ماها که با این ماشینا آشنایی زیادی نداریم همین لانچشم نمیتونیم انجام بدیم پس انقد به راننده ها ایراد نگیریم الکی
Sajjad
۶ مرداد ۱۳۹۷پس چرا مکلارن و دیمون
یه بار دیمون برد
یه بار مکلارن
بعد میگفتن راننده فلج مغزیه کسی بدش نیومد؟!
ساسان
۶ مرداد ۱۳۹۷هردو راننده ازنظر من لانچ خوبی زدن. 4چرخ محرک بودن اوراکان خیلی در شتاب اولیش موثره.
وزنشونو نمیدونم ولی بگمانم هوراکان سبکتر هم هست. آیرودینامیک دو خودرو هم بسیار متفاوته که نیاز به توﺽیح نیست خودتون استادید.
امیدوارم تین خودروها که مدل داغترمحصولات پایشون هستند دریک برنامه حرفه ای در پیست پرفورمنسشون محک خورده بشه تا مترومعیار درست حسابی دستمون بیاد ببینیم نتیجه تلاش شرکتهارو 👍
پیستا. سنا. این کوروت. Svj.
مهدی
۶ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز همین اختلاف شتاب باعث شد دو سه ثانیه اول حتی کوروت یه چند سانتی متری جلو افتاد ولی بعدش نابود شد
ایلیا
۶ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز همون فتنه گوساله سامری اسم برازنده تری بود برای شما.
درگ دوتا ماشین بود دیگه، لذت ببر از دیدنش چرا اینقدر بذر کینه می پاشی و از کلمات تحریک کننده استفاده میکنی آخه.
با همین ادبیات به دور از ادب و منطق کامنت میذارید که هرهفته مجبورید اسم پروفایل عوض کنید و با شخصیت جدید فعالیت کنید.
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۶ مرداد ۱۳۹۷بعضی ها چرا خجالت نمیکشن؟؟!!
باخت که باخت فدای سرش.
چرا این همه مسخره میکنید؟؟
حالا دیمن بود میگفتین یه چیزی چون دیمن با اون همه تبلیغات و….معرفی شد و در عمل چیزه دیگه ای بود.
با اون تبلیغات، مردونگی و لوتی گری این برند رو به حاشیه بردن.
ولی کوروت اصلا از اون تبلیغات نداشت و ادعای خاصی هم نداشت.
..
..
به امید این هم نشینن بعضی دوستان که مثلا gt2rs بیاد 720 رو ببره اصلا امکانش وجود نداره.
تو پیست که این پورشه نتونست حتی فاصله ی 1 ثانیه ای بندازه و تو شتاب هم جلوی مک لارن کم اوورد.((موتورترند رو میگم))
720:2.5
پورشه:2.6
1/4 هم پورشه 10.3 و مک لارن 10.1 ثبت کرده بماند که مجله ی معتبر رود اند ترک هم این زمان رو برای مک لارن 9.9 ثبت کرده.
به خاطر همینه که میگم 720 بهترین سوپر اسپرت دورانه و رقیبی هم نداره.((البته بعضی ها بهشون بر میخوره))
جوایزشم وقتی به اون تعدادی که خواستم رسید لیست میکنم خدمتتون میگم که بفهمید 720 فقط درگ نیست.
((شاهین جان اگه زحمتی نیست تست gt2rs هم از موتورترند بزارید لطفا))
OMID
۶ مرداد ۱۳۹۷رکورد نوربرگ رینگ نشون خواهد داد که فقط یه درگستره یا سوپر کار فوقالاده ایه
ساسان
۶ مرداد ۱۳۹۷این خودروهایی که جدیدا” نسخه متمرکز در پیویستشون اومده باید در یکبرنامه خوب به چالش کشیده بشن در ابعاد مختلف تا ببینیم چند چندن. سنا همان مدل متمرکز در پیست 720 محسوب میشه یا قراره مدلlt با پسوند دیگری مدل داغتری ازش ببینیم؟
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۶ مرداد ۱۳۹۷نه عزیز سنا یک مدل جدید و کاملا پیست محوره.
نسخه lt مدل 720 احتمالا اواسط سال آینده بیاد و اون نسخه پیست محور 720 محسوب میشه.
عینه 650s که مدل پیست محورش 675lt محسوب میشه.
یا همین 570lt.
mehran911
۶ مرداد ۱۳۹۷آقا دانیال گل
دوست عزیز
چرا چیزی میگی که خودتم میدونی درست نیست
(((تو پیست که این پورشه نتونست حتی فاصله ی 1 ثانیه ای بندازه و تو شتاب هم جلوی مک لارن کم اوورد.((موتورترند رو میگم))
چرا چیزی از تایم گیری کل پیست نمیگی
طول پیست تست موتورترند کاملا کوتاه هستش و کل تایمگیری فقط ۲۰ ثانیه طول میکشه و خب معلومه خودروها قرار نیست فاصله ۱۰ ثانیه ای باز کنن
اگر همین فاصله زمانی رو به پیست نوربرگرینگ تعمیم بدیم حداقل میشه حدود ۸ ثانیه
خیلی دوست دارم ۷۲۰s بیاد در نوربرگ رینگ رکورد “رسمی” بزنه
هر چند الان میدونم می خواهی بگی ۷۲۰s برای تایم گیری در پیست توسعه داده نشده
چون خودت مقایسه کردی گفتم
پهلوان مک لارن(دانیال)Surrey-England
۶ مرداد ۱۳۹۷عزیز اتفاقا رکورده بالای حداقل 1 ثانیه انتظاری به جا از دومین رکورد دار نوربرگ رینگ هست.
و یادتون باشه ما داریم از قوی ترین و بهترین پورشه ی پیست محور حرف میزنیم((اگه درست بگم))
و اتفاقا 720 هم مثال زدم چون رقیب مستقیم gt2rs به حساب نمیاد.
بالاخره قوی ترین پورشه باید تو شتاب و رکورد پیست خودشو خیلی جدی نشون بده.
نه اینکه از توربو اس هم کند تر باشه تو شتاب.
..
..
از طول پیست گفتید و درست هم گفتید.
ولی چند وقت پیش Carfection ((البته من تو رود اند ترک خوندم)) اشاره کرد که مک لارن سنا ((6 ثانیه)) سریع تر از مک لارن 720 هستش.
البته به نقل از Henry Catchpole.((تو یوتیوب سرچ کنید تست مک لارن سنا توسط این فرد هست جالبم هست))
اتفاقا تو رود اند ترک حرف شما رو هم زده بود و میگفت ثبت همچین رکوردی تو پیستی که طول کوتاهی داره واقعا چشمگیره.((پیستشم پیست Estoril پرتغاله که خیلی با پیست ویلو اسپرینگز از نظر طول فرقی نداره و تقریبا برابره))
احتمالا همین هنری همچین زمانی رو ثبت کرده باشه ،هرچند ممکنه اجازه ثبت تایم رو نداده باشن((رسمی)) به خاطر بهبود رکورد یا …….
حالا شما حساب کن مک لارن سنایی که تقریبا توسعش دوسال پیش و تقریباهم زمان با 720 شروع شده و همچین رکوردی!!!!
mehran911
۷ مرداد ۱۳۹۷دانیال عزیز
اینکه توربواس شتاب بهتری داره اصلا چیز عجیبی نیست توربواس AWD هستش بر خلاف GT2rs این موارد دیگه گفتن نداره
در ساده ترین حالت هر وقت خواستی دوتا خودرو رو از نظر تایمگیری مقایسه کنی در ابتدا نسبت قدرت به وزن رو در نظر بگیر بعد تایم ها رو مقایسه کن
پورشه نه از نظر پیشرانه و نه ازنظر شاسی و مهندسی مشکلی برای غلبه بر امثال سنا نداره
پورشه با موتور ۵۲۰ اسبی 911GT3rs رکورد عجیب و غریب ۶:۵۶ میزنه به نظرم همین مثال کافیه که جایگاه و توانایی پورشه پیست مشخص بشه
HAMID.HEMI
۶ مرداد ۱۳۹۷اول اینکه اوراکان awd هست که فاکتور خیلی مهمی در شتاب اولیه و کشش هست.
دوم اینکه هر اطلاعاتی که منتشر شد به راحتی باور نکنیم حتی اگه کوروت میبرد.
فرض بر اینکه سازندگان این کلیپ غرضی نداشته باشند از کجا مطمئن هستید مهارت هردو راننده یکسان هست؟ مگه چند روز قبل پدال یک مقاله منتشر نکرد که طرف با گلف خیلیا رو شکست داد فقط چون اصولی لانچ میکرد؟
شاهین
۶ مرداد ۱۳۹۷توی دنیای سوپر اسپرت ها اول لامبورگینی رو دوست دارم دوم فراری
بعدش اکثر ماشین های امریکایی رو دوست دارم
اینجا هم میخوام خیلی منطقی نظرمو بگم
توی این درگ موقع لانچ و شتابگیری معلوم بود کوروت گیربکس بسیار مزخرفی داره یجورایی شبیه اونتادور های اولیه بود!!!!
اصلا ازش انتظار نداشتم. به کلیپ مراجعه کنید زمان 3:15 اصلا خندم گرفت!!!
یا واقعا راننده داشته شیفت میداده به صورت دستی که بقول دوستان فلج مغزی بوده و تاخیر داشته یا اینکه کلا گیربکس پرتی داره
از ماشین های امریکایی توی بحث سوپر اسپرت انتظار زیادی نداریم. اما خوبه که بتونه اون همه قدرت رو کنترل کنه به عنوان سوپر اسپرت ولاغیر همون ماسل هارو ارتقا بدن حداااااااقل ماشینی مثل کامرو و موستانگ و چلنجر رو بهتر طراحی کنن تا به عنوان ماسل بتونن ماشین های سوپر اسپرت رو شکست بدن و ما تعجب کنیم از کارشون. میدونم ماشینی مثل هلکت میتونه مثل نیسان جی تی آر باشه اما بهش رسیدگی نمیشه با اون پلتفرم قدیمیش و این حیفه
دوستان هم تعصبی نظر ندین. جلوه زشتی داره. با توجه به دیده هاتون نظر بدین مثل همینی که توی کلیپ دیدیم
Mclaren720s
۶ مرداد ۱۳۹۷هر ارزونی هم بی حکمت نیست…
Mclaren720s
۶ مرداد ۱۳۹۷راستی این درگ صحنه سازی نیست؟؟؟ آخه وقتی مکلارن 720 جفتشون نقطه کرد صحنه سازی بود :)))) میخواستم ببینم فقط صحنه سازیا واسه مکلارنه یا بقیه هم صحنه سازیه!
:::فرشاد:::
۶ مرداد ۱۳۹۷متاسفانه آمریکاییها نمیتونن از قدرت تولیدی موتور استفاده بهینه کنن و همین باعث میشه اکثر اوقات از خودروهای غیر آمریکایی به مراتب ضعیفتر شکست بخورن؛ اگر بحث اختلاف قیمت باشه و اینجوری شکستش رو توجیه کنین، پس اینم در نظر بگیرین که ZR1 حریف نیسان GTR نیسمو و آئودی R8 هم که آنچنان اختلاف قیمتی ندارن، نمیشه.
ساسان
۶ مرداد ۱۳۹۷آفرین حرف حساب. ازاونطرفم میشه انقلت سال ساختو مطرح کرد اگر بنا بر این باشه قیمت تعیین کنه کی سریعتر بره.اوراکان فک کنم 6سال از زمان ساختش میگذره.نقل این حرفا نیست.نقل سیستمها ومکانیزمهای مکانیکی مورد استفاده درخودرو هاست.نقل نوع استفاده وانتقال گشتاور تولیدیه.الان گیر بکس کوروت اندکی سست بنظر میرسه.وعلا پورشه یا حتی فررای 488 درددرگ با اوراکان خیلی بهتر ظاهر شدن باوجود گشتاور کمترنسبت به این مدل کوروت.کاش بتونیم مباحثه کنیم تا مشاجره وتوهین.ماها گاها”بیرحم میشیم واقعا”خودم عرض میکنم در وحله ی اول.کاش بشه این جو رو تغییر دارد.
Alireza Vette
۸ مرداد ۱۳۹۷منم اگه پولدار بودم میومدم یه درگ بین کروت و شیرون مینداختم و چون کروت رو دوست دارم یجوری هماهنگ میکردم کروت ببره بعضی هم بعد فک میکردن کروت سریع تره ولی نیست. با دیدن ی درگ مسخره نیاین به ماشین مورد علاقه ی خیلیا توهین کنین