مرحلهٔ مقدماتی، گروه دهم، سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی آئودی R8 و مکلارن 600LT
مجموع آراء: ۱۲۴۴
آراء آئودی: ۷۴۰
آراء مکلارن: ۵۰۴
پیروز دوئل: آئودی R8 با کسب ۵۹ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
مکلارن 600LT | آئودی R8 |
آئودی R8 | |
شورلت کوروت | لوتوس اوورا GT |
؟ | |
پورشه ۹۱۱ کاررا | آستونمارتین ونتیج |
؟ | |
لامبورگینی اوراکان | مازراتی MC20 |
؟ | |
مکلارن آرتورا | هوندا NSX |
؟ |
شورلت کوروت
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پرفورمنسی که با سوپراسپرتهای بسیار گرانتر رقابت میکند، بهاندازهٔ کافی راحت برای رانندگیهای روزانه، کابین زیبا و باکیفیت
نقاط منفی: صدای اگزوز فقط در حالت تخت گاز هیجانانگیز است، سیستمهای کمکرانندهٔ محدود، عدم ارائهٔ گیربکس دستی
چکیده: شورلت با انتقال پیشرانه به پشت صندلیها، کوروت را به یک فراری با قیمت مناسب و با پرفورمنس سوپرکارها تبدیل کرده است
لوتوس اوورا GT
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۹
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ پُرانرژی و با صدای جذاب در دورهای بالا، لذت رانندگی خالص و بیواسطه، خودرویی غیرمعمول روی جادهها
نقاط منفی: قیمت گرانتر از خودروهای اسپرت رقیب، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی منسوخشده، کلاچ بیشازحد سنگین در نسخهٔ دستی
چکیده: اوورا GT یک خودروی سبک و سرزنده است که احساسات راننده را تحریک میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورلت کوروت Z51 | لوتوس اوورا GT | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | سوپرشارژ |
قدرت | ۴۹۵ اسب بخار | ۴۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۲ ثانیه | ۱۲.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۹۶ کیلومتر/ساعت | ۳۰۲ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۵.۴ متر | ۴۵.۱ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۳ جی | ۱.۰۴ جی |
مصرف سوخت | ۱۲.۴ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۶۵۴ کیلوگرم | ۱۴۱۱ کیلوگرم |
طول | ۴,۶۳۰ میلیمتر | ۴,۳۹۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۳۳ میلیمتر | ۲,۵۷۵ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۷۰ لیتر | ۲۲۵ لیتر |
قیمت پایه آمریکا | ۵۹,۹۹۵ دلار | ۹۶,۹۵۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۴,۹۹۵ دلار | ۹۹,۶۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ناشناس
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰رای من شورلت هست چون علاوه بر داشتن یه وی ۸ تنفس طبیعی و قدرت مند تر شتاب و تاپ اسپید بهتر هنوزم ارزون تره یعنی یک سوم ارزونتره و از اونجایی که لوتوس هم ارزونه همونطور که همه میدونید خیلی خیلی ارزونه از بس ارزونه دستام مو در اورد از بس تایپ کردم ارزونه???
taha malek
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تاپ اسپیدش بهتر نبود
سهند
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰انتخاب من هم کوروت است
خواستم کامنتم بالا باشه برای همین ریپلای کردم.
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰همه چیه کوروت بهتره به جز صدا و طراحی داخلی و خارجی
پراید عشق است
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هندلینگ
HOOMANM5
۳۰ فروردین ۱۴۰۲طراحی خارجیش بهتره
GT
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰با قیمت لوتوس میتونی یه ۹۱۱ کاررا ۴s یا یه کیمن ۷۱۸ GT4 که اونم گیربکس دستی هست بخری که هر دو بسیار پیشرفته تر از لوتوس هستند و لوتوس به گرد پاشون هم نمیرسه!
اینجا هم فکر نکنم کسی پیدا بشه که به لوتوس رأی بده، مگه اینکه دیوانه ی لوتوس باشه!
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کوروت ماشین بسیار ارزشمندی هست تو رنج قیمتیش. تایم درگشم هم 11 نیست خیلیا زیر 10.5 رو اسفالت معمولی زدن و رو اسفالت درگ و لاستیک مخصوص درگ 9.95 ثبت کردن.
لوتوس هم ماشین دوست داشتنی هست و مثل همه لوتوس های خیلی چیزارو فدای لذت خالص رانندگی کرده که البته بنظرم نکته منفی نیست.
کوروت نکات مثبت بیشتری داره مخصوصا کابین ماشین خیلی زیباترو مدرن تره.
VIPER
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰کوروت ماشین صد در صد بهتری هست
استفاده از یه سوپر اسپرت تو زندگی روزمره با یه موتور تنفس طبیعی واقعا عالیه
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰با قیمت پرادو
R@m!n
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰البته این عکس کوروت Z51 نیست کوروت مدل پایه هست.
مدل Z51 رینگای بزرگتر، تو دوزی سفارشی، بال عقب، پکیج آیرودینامیک، ترمز های بزرگتر، سیستم فنربندی ارتقا یافته و سیستم دان فورس اصلاح شده داره
ماکان
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰سلام . ببخشید با اینکه می دانم سوال من ربطی به این مقاله ندارد ، اما در هر صورت می خواستم بپرسم که آیا کسی می داند که معمولاً به چه دلیل بین بی ام و آلپینا B7 و برخی خودرو های دیگر که میشه گفت یجورایی رقیب مستقیم این خودرو هستند مانند بنز S63 AMG و …. ، خیلی از مواقع یا حتی هرگز درگ برگزار نمی کنند ؟
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چون فروش یه خودرو پایین ماه و بعضی دلایل جزئی
porsche
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ماه نه میاد
ماکان
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ممنون .
ایران
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰هر جوری نگاه کنی کوروت برتره نمیدونم اون ۳ درصد که به لوتوس رأی دادن چه کسی یا چه کسانی هستند
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰۷ تا شدن ۱۰ درصد
amir mohammad
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰لوتوس ماشینه خوبی هس اما متاسفانه با یه حریفه خیلی پرطرفدار و خیلی قدر مبارزه کرد به نظر من لوتوس ماشین خوبی هس ولی تواین مسابقه شورلت حقشه بالا بره چون طرفداراش بیشتره.
mm.y@rlou
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰این کوروت جدید واقعا خیلی قلدره فکر کنم تا فینال بره
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰میدونم باید به کوروت رای بدم ، میدونم که هیچ دلیلی نیست که به لوتوس رای بدم ، اما با عذرخواهی از کوروت من لوتوس رو انتخاب میکنم چون لوتوس اسپریت ماشینی بود که من رو توی ۹ سالگی عاشق ماشین ها کرد ، واقعا من لوتوس رو خیلی دوست دارم ، لوتوس یه کوه اصالت و هنر و همچنین مهندسی پشتش نهفتس ، این همه سعی و تلاش برای کاهش وزن قابل تقدیره و با اینکه میدونم کوروت گزینه بهتر و معقول تر و درست تریه به لوتوس رای میدم چون واقعا دوستش دارم
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰امیرضا جان مرسی از صداقتت البته هم زیر همه دوئل ها نوشته شده( این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید)
من انتخابم کوروته به علت فنی
new Ramin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فقط گارانتی شون…چه قدر زیاده به زنم به تخته…
انتخاب من صد درصد کوروت هست.
.
.
ولی اگه جیپتون مشکلی نداره و پول دارید 718 GTS هم شاهکاره… البته اگر پول زیادی دارید و 718 GTS هم دوست دارید میتونید 718 GTS خودتون رو شخصی سازی کنید و مبلغ ناقابل 134 هزار و 820 دلار بپردازید !! اگه پول شخصی سازی ندارید با پرداخت 101 هزار دلار سوار 718 GTS استاندارد بشید.
.
اگه به جای لوتوس 718 بود بدون هیچ تعصبی و تعملی به پورشه رای میدادم.
.
.
دارم کم کم فکر میکنم میگم اگر قیمت گرون پورشه نسبت به رقباش یعنی بنز و بی ام و رو بیخیال شیم و با بالاتری ها مقایسه کنیم میفهمیم پورشه واقعا خداس !
.
اما اینجا و در این دوئل انتخابم کوروت Z51 هست.
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰حس میکنم رامین واقعی نیستی برای راستی آزمایی تست هایی که nio برا برد کرد و از گدوم نوع بودن و از چه نوعی معتبر تره نشون به اون نشون که اقا شاهینم بهت گفت اون ۱۰۰۰ کیلومتر ها شاید در عمل بشن ۶۰۰ تا
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نه گفت شاید به نصف این برد هم نرسه در واقعیت
یعنی کمتر از ۵۰۰ کیلومتر
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بهتر یادت مونده کلک وایسا یه چیز بهت که گفتممال کدوم شهرم واقعا یادت نمومد ?
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پروفایلمو چرا چک نکردی ? نوشتم همه چیزو
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰گفتی لب کارون
لب کارون کجاست دیگه
آدرس گُنگ میدی
محمد رستمی نژاد
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰عزیز من رود کارون به این ماشالله طَویلی
بعد نوشتی لب کارون
مناز کجا بدونم کدون قسمتشو میگی
یه آدرس دقیق بده یا نهاین قدر گُنگ
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰آهنگ لب کارون رو نشنیدی پس
new Ramin
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰!!!!
اقای رضا آر اس
اصلا من در مورد nio بیچاره چیزی گفتم ؟؟؟؟ دارم پورشه حرف میزنم.
دوستان خودشون موضوع رو به چینی ربط میدید.
چینی ها برپایه NEDC انجام میدهند اما جهانیان با EPA و WLTP تا قبل سال 2017 همه کمپانی ها بر پایه NEDC بود. الان همه رفتن بر پایه EPA.
.
NEDC به ترتیب در سرعت های 27 و 45 و 75 کیلومتر تست میشه
EPA به ترتیب در سرعت های 35 د 68 و 95 کیلومتر تست میکنن.
.
درضمن هنوز هیچ کس اون NIO با 1000 کیلومتر رو خریداری نکرده پس در موردش قضاوت نکنید. شاید واقعا نزدیک 1000 کیلومتر رو بره.
.
.
ولی من در مورد چینی ها هیچ چی نگفتم. شما شروع کردی.
NIO چه ربطی به PORSHE داره؟؟
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دهنت سرویس خودتی واقعا متحول شدی تبریک میگم ?
یه نکته
پرده پندار می بایددرید
توبه تزویر می باید شکست
STAN
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰چراغ جلوی کوروت>>>>>>>>کل کمپانی لوتوس
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تکنولوژی بکار رفته در بدنه لوتوس برای کاهش وزن از هر شرکت و برند دیگه مهندسانه تر و هوشمندانه تره
مهردادکمال
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰مقایسه هاشم بیگ زاده و لیونل مسی ??
Amirreza
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰با هنر نمایی عباس بوعذار?
RezaRs
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نه میم داره نه ح داره نه دال داره
عباس بوعذار
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یه دونه ر داره!
پراید عشق است
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰من فکر میکنم لوتوس خیلی مظلومه.
Sina10
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یعنی ساده ترین رقیب واسه کوروت افتاد?
تنها نکته مثبت این لوتوس نسبت به کوروت همون وزنشه که باعث رانندگی بسیار هیجان انگیز (مثل اکثر لوتوس ها) و مصرف سوخت یه خورده بهترش میشه
توی بقیه موارد کوروت خیلی خیلی بهتره
کلی هم ارزون تره
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا هیچ دلیلی برای رای دادن به لوتوس نمیدیدم، احتنالا اون درصدی که رای دادن خیلی هاشوو هم دلیل یا علاقه شدید و شخصی داشتن!
Amir Ali
۱۴ فروردین ۱۴۰۱لوتوس هم ماشین خوبیه ولی کوروت واقعا پشتش رو به خاک مالید