امروز در قسمتی دیگر از دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال به یکی از جذابترین گروهها یعنی گروه سوپراسپرتها رسیدهایم. در دوئل قبلی این گروه دو دستگاه از برترین سوپراسپرتهای حال حاضر دنیا یعنی مکلارن 720S و فراری ۴۸۸ GTB به مصاف یکدیگر رفتند که طی این رقابت هیجانانگیز مجموعاً تعداد ۲۰۱۷ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء مکلارن توانست با دریافت ۱۰۴۱ رأی با اختلافی جزئی و کسب ۵۱ درصد از کل آراء پیروز دوئل گردد درحالیکه فراری ۹۷۶ رأی کسب نموده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سوپراسپرتها دو سوپراسپرت آمریکایی یعنی شورولت کوروت و دوج وایپر در برابر یکدیگر قرار گرفتهاند.
بامو i8 | هوندا NSX | شورولت کوروت | دوج وایپر |
؟ | ؟ | ||
آئودی R8 | لامبورگینی اوراکان | فراری ۸۱۲ | لامبورگینی اونتادور S |
؟ | لامبورگینی اونتادور S | ||
مکلارن 720S | فراری ۴۸۸ | فراری کالیفرنیا | مکلارن ۵۷۰ |
مکلارن 720S | فراری کالیفرنیا | ||
نیسان GT-R | فورد GT | مرسدس-آامگ GT | پورشه ۹۱۱ |
؟ | مرسدس-آامگ GT | ||
آستونمارتین ونتیج | جگوار F تایپ | ||
؟ |
شورولت کوروت
کوروت را میتوان قدیمیترین و باسابقهترین سوپراسپرت در حال تولید دنیا دانست. پیشینهٔ این سوپراسپرت اصیل آمریکایی به سال ۱۹۵۳ و معرفی نسل نخست آن با کد C1 بازمیگردد. این نسل که آغازگر حیات کوروت بود و صرفاً بهصورت کابریولت ساخته میشد، با تجربهٔ چند فیسلیفت تا سال ۱۹۶۲ به تولید رسید. سپس نسل سوم با کد C2 از سال ۱۹۶۳ به بازار آمد که علاوه بر کابریولت در نسخهٔ کوپه هم تولید شد. بدین ترتیب نسلهای بعدی یکی پس از دیگری طی چندین دهه بیوقفه به بازار عرضه شدند تا نهایتاً نوبت به نسل کنونی رسید. این نسل که نسل هفتم کوروت محسوب میشود و C7 نام دارد، برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد. برای نسل هفتم کوروت از نام استینگری استفاده شده که از نسل سوم به بعد کنار گذاشته شده بود. کوروت C7 مانند پیشینیان خود در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید میشود و همچنان ترکیب موتور جلوی سنتی خود را حفظ کرده است؛ اما متأسفانه این سوپراسپرت اصیل آمریکایی از نسل آینده به نمونهای موتور وسط تبدیل خواهد شد. درهرحال کوروت C7 استینگری به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز شده که LT1 نام داشته و ۴۵۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. ولی در دوئل ما نسخهٔ قدرتمندتر کوروت یعنی مدل Z06 شرکت کرده است. این مدل که تا پیش از معرفی مدل پرچمدار ZR1 قویترین نسخهٔ کوروت محسوب میشود، برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ رونمایی شد. کوروت Z06 از نسخهٔ سوپرشارژ همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استفاده میکند که LT4 نام گرفته است. این موتور که در شورولت کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V هم مورداستفاده قرار گرفته است، ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیروی عظیم به چرخهای عقب در ابتدا یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده بود اما از مدل ۲۰۱۵ به بعد گیربکس اتوماتیک با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ جدید تعویض شد.
دوج وایپر
وایپر اما سابقهٔ بسیار کمتری از رقیب هموطنش دارد. گروه کرایسلر برای اولین بار سوپراسپرت کانسپتی با نام وایپر را در نمایشگاه دیترویت ۱۹۸۹ رونمایی کرد. سپس بعد از ساخت چند پروتوتایپ در سالهای بعد، سرانجام نسخهٔ تولیدی نسل اول وایپر در نمایشگاه لسآنجلس ۱۹۹۲ رونمایی شد. این سوپراسپرت به یک پیشرانهٔ ۸ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. لامبورگینی که در آن سالها تحت مالکیت کرایسلر قرار داشت، این موتور دَه سیلندر را بر اساس پیشرانهٔ V8 کرایسلر برای وایپر طراحی کرده بود. نسل اول این ماشین که صرفاً بهصورت رودستر ساخته میشد تا سال ۱۹۹۵ به تولید رسید و از سال ۱۹۹۶ نسل دوم به بازار آمد. در این نسل که تا سال ۲۰۰۲ روی خط تولید بود، نسخهٔ کوپه هم به وایپر اضافه شد. سپس نسل سوم بین سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ و نسل چهارم بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به تولید رسیدند. بعد از نزدیک به سه سال وقفه نیز سرانجام نسل کنونی یا پنجم این سوپراسپرت آمریکایی در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ با مدل ۲۰۱۳ رونمایی شد. در این نسل نسخهٔ رودستر حذف شده و وایپر صرفاً بهصورت کوپه تولید شد. متأسفانه فیات-کرایسلر امسال به تولید این افعی آمریکایی بدون معرفی نسل جدید و یا حتی اعلام برنامهای برای ساخت آن پایان داد و آخرین دستگاه وایپر در آگوست ۲۰۱۷ از خط تولید خارج شد. نسل پنجم وایپر نیز همانند اسلافش از همان پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی استفاده میکند که البته حجم آن به ۸.۴ لیتر رسیده است؛ بنابراین وایپر در بین خودروهای تولیدی حجیمترین موتور را دارد. این موتور در ابتدا ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد اما از سال ۲۰۱۴ به بعد ۵ اسب بخار به قدرت آن اضافه شد. نسل پنجم این سوپراسپرت آمریکایی در انواع گوناگونی به تولید رسید که جدیدترین آنها ACR نام دارد ولی ما برای این دوئل مدل GTC را انتخاب کردهایم که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.
مشخصات فنی
شورولت کوروت Z06 | دوج وایپر GTC | |
ترکیب | موتور جلو | موتور جلو |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 | ۸.۴ لیتری V10 |
تنفس | سوپرشارژ | طبیعی |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۴۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۸۰ نیوتن متر | ۸۱۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه | ۳.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۵ ثانیه | ۱۱.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۲.۷ لیتر (ترکیبی) | ۱۴.۲ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۶۰۰ کیلوگرم | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
نسبت وزن به قدرت | ۲.۴ کیلو به اسب بخار | ۲.۴ کیلو به اسب بخار |
طول | ۴.۵۲ متر | ۴.۴۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۱ متر | ۲.۵۱ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۵ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
قیمت پایه | ۸۰,۴۴۵ دلار | ۹۰,۳۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9852618]
:::فرشاد:::
۲۴ مهر ۱۳۹۶بدون شک افعی ? فوقالعادست وایپر
:::فرشاد:::
۲۴ مهر ۱۳۹۶لعنت بر باعث و بانی بسته شدن پرونده وایپر. فورد GT، وایپر و کوروت، مثلث هیجان آمریکا هستن.
فقط انگلستان
۲۴ مهر ۱۳۹۶فرشاد جان منم امیدوارم نسل جدید وایپر بیاد و شاهد رقابت جذابش با کوروت باشیم
در مورد تاریخ وایپر و کوروت چند چیز رو می گم
1-اولین پیشرانهی وایپر از وانت دوج رَم قرض گرفته شده بود
2-دومین پیشرانه رو لامبورگینی از آلومینیوم و به صورت کاملا دستی ساخته بود
3-در نمایشگاه دیترویت سال ۱۹۸۹ برندهای لکسوس و اینفینیتی به بازار معرفی شدن دوج وایپر هم تو همون روز و همون نمایشگاه معرفی شد
اما در مورد کوروت
1-کوروت اولین خودرویی بود که در تولید انبوه از بدنهی فایبرگلاس استفاده میکرد
2-در ابتدا قرار نبود اسم این مدل کوروت باشه هنگام طراحی و توسعش اسم رمزی اُپِل براش انتخاب شده بود
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶درسته فقط انگلستان
کوروت در سال 1953 بصورت کاملا فاىبر گلاس تولىد شد
کوروت تو سال 1954 مجهز به موتور 283 با قدرت 300 اسب شد
کوروت در سال 1966 با موتور 396 خودش قدرت 550 اسب داشت
کوروت در سال 1969 با موتور 427 الومىنىومى خودش 580 اسب داشت
کوروت در سال 1970 با موتور 454 خودش به حداکثر قدرت 710 اسب رسىد
فقط انگلستان
۲۴ مهر ۱۳۹۶(ali(chevy nova جان واقعا 710 اسب بخار برای سال 1970 خیلی خیلی عالی بوده و این گذشته درخشان و پر افتخار شورلت رو نشون می ده همون طور که الان هم حیات درخشان و پر افتخاری داره.
یانکی
۲۴ مهر ۱۳۹۶موتوره وایپر تو تاسیسات رویه رم موجود بود در اون زمان لامبو دسته کرایسلر بود وقتی که قصده ساخت کردن موتور رم رو فرستادن به زیر مجموعشون لامبو که اصلاحاتی انجام بده داداششش موتوره افعی. پوش راده ولی لامبو تمامه موتوراش dohc هستن پس لامبو کاری نکرده برا وایپر چون خودشون بهترینان
Amir Schumacher
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
متاسفانه کرایسلر در دهه ی 70 تا 90 یک سری ماشین های تاریخ گذشته ساخت که از طرف بازار و مردم هیچ استقبالی نشد و این کار باعث شد کرایسلر چند میلیارد دلار بدهی بالا بیاره که هنوز پرداخت نشده.
هر کس از شرایط کرایسلر در اون 20 سال و ماشین هایی که ساخت مطلع باشه میدونه ” باعث و بانی ” توقف تولید Viper ، فقط خود کرایسلره.
اینو گفتم که ناخواسته کرایسلر رو لعنت نکنید
فکر نکنید ” باعث و بانی ” این وضعیت کرایسلر ، فیاتِ بدبخته.
فیات بود که پول ریخت و داره سعی میکنه کرایسلر رو برگردونه به دوران اوجش تا بتونه با استفاده از محبوبیت محصولات کرایسلر در امریکا ، حضور قدرتمندی در بازار امریکای شمالی داشته باشه.
فیات بود که پروژه ی توسعه ی Maserati و Alfa رو به هزینه های کرایسلر متوقف کرد.
وقتی دایملر ، کرایسلر رو فروخت هیچ کس حاضر نبود همه ی کرایسلر رو بخره و همه ی خریداران که 90 درصد شرکت های چینی بودند میخواستن زیرمجمموعه های ارزشمندی مثل جیپ ، Dodge و RAM رو خریداری کنن.
گفتم 90 درصد ، چون یک مشتری دیگه فولکس واگن بود. دقیق یادم نیست ولی فکر کنم فولکس هم فقط جیپ رو میخواست.
تنها کسی که کرایسلر رو یک جا خرید فیات بود.
اگر فیات نبود الان کرایسلرتیکه پاره میشد.
اینا رو گفتم ، صرفا واسه اینکه بدونید.
فیات حتی حاضر شد فراری رو به خاطر کرایسلر بفروشه.
میدونی فروش زیرمجموعه ای مثل فراری یعنی چی ؟
#ali.m#
۲۴ مهر ۱۳۹۶دقیقا عقیده منم همینه .
تو این قضیه فیات بی تقصیره .
و بهتر از صاحب های قبلیش کار کرده تا الان
ارش
۲۴ مهر ۱۳۹۶دقیقا.
(King 911 (Daniel
۲۴ مهر ۱۳۹۶وایپر همه چیزش خاص بود
موتورش
صداش
جای اگزوزش
قیافش
مخصوصا دور موتورش که از 6000 RPM رد میشد عکس افعی پشت صفحه کیلومترش روشن میشد که من خیلی حال میکردم.
حیف شد.
رای من وایپر… .
محمد
۲۴ مهر ۱۳۹۶چه رقابت نفسگیری حتی تو آرا
آره به نظرمن هم شورولت قابل احترامه شدید اما دوج باشکوهتره
راستی شیرون توی کدوم دسته رقابتیه؟ فکر میکنم ندیدم دسته رقابتیشونو یا شاید من اشتباه میکنم
Mohammadreza
۲۷ مهر ۱۳۹۶واسه اولین بار تو زندگیم نتونستم توی یک نظر سنجی رای بدم. واقعا نمیتونم یکی رو به اون یکی ترجیح بدم
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶خداااااااااااا
من طاقتش رو ندارم
DEADPOOL
۲۴ مهر ۱۳۹۶این توطئه هست?
دارن همه آمریکایی هارو باهم میندازن این خیلی نامردیه??
باترامپ مشکل دارین چرا سرماشیناشون خالی میکنین???
MAHDI . CHEVROLET
۲۴ مهر ۱۳۹۶من که تونستم بین کامارو و چلنجر انتخاب کنم اما اینجا رو نمیتونم
نتیجه رو میزارم بر عهده دوستان
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶مهدى من نه اونجا تونستم انتخاب کنم و نه اىنجا
مرصاد
۲۴ مهر ۱۳۹۶یکی از سخت ترین دوئل هاست …. صدای وایپر خودش یه دنیاست
اما از طرفی کوروت هم غیر قابل نادیده گرفتنه
با تمام احترام رای من کوروت هست ( امیدوارم وایپر عزیز ناراحت نشه ? )
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶این رقابت رقابت معمولى نىستش
رقابت موتور بىگ بلاک دوج با بىگ بلا ک شوى هستش
رقابت قدرت دوج با قدرت شوى هستش
رقابت بىش از 70 ساله ى دوج با شوى هستش
رقابت اصالت با اصالت هستش
این رقابت عىنه رقابت دوج و شوى تو مسابقات درگ و ناسکار دهه ى 50 تا 70 برام زیباست
(( وقتى پشت فرمون یه هىولاى امریکایی مىشىنى زندگىت فقط یه شوخى بچگانست))
آرش آمریکایی
۲۴ مهر ۱۳۹۶ایول علی
این که گفتی رقابت بیگ بلاک شوی و بیگ بلاک دوج یه جورایی معنی این دوئل رو روشنتر کردی
من که واقعا نمیتونم به کدوم رای بدم
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶مخلصم ارش جان
PaRHaM
۲۴ مهر ۱۳۹۶واقعا انتخاب خیلی خیلی سختیه!
خیلی خیلی سخت!
بخوای بین کوروت و وایپر انتخاب کنی!(یا ب قول شما علی جان ، بین بلاک شوی و بیگ بلاک داج❤?)
تقریبا غیر ممکن!?
ی مقداری کوروت رو بیشتر دوس دارم ؛
در واقع میتونم بگم عاشق کوروتم❤??
ب خصوص هیولای این رده ؛ یعنی ZR1 !
البته خب ، عاشق وایپر هم هستم?
ولی تو رده سوپر اسپرت ها ؛ هیچ ماشینی رو ب اندازه کوروت دوس ندارم??❤
برای رتبه دو ، وایپر باید با R8 بجنگه?
تازه دوتاشون هم ده سیلندر??
در ضمن
امیدوارم اگه کوروت رفت بالاتر
از مدل اتومات تو دوئل های بعدی استفاده کنید!
چون
طبق اعلام شورولت :
صفر تا صد کوروت اتومات : ۲.۹ ثانیه
پس برای دوئل ها مورد مناسب تریه
❤
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶دوستان منتظر همىن رقابت بودم تا جواب سوال مهدى رو بدم
مهدى ازم پرسید بهترىن موتور بىگ بلاک براى کدوم شرکت امریکایی هستش
3 شرکت جى ام. فورد و کرایسلر تخصص اصلىشون موتورهاى 8 سىلندر هست و هر کدوم بىش از 80 ساله بطور تخصصى موتور 8 سىلندر مىسازن
اما اگه بخوام از طرف انجمن ملى هات راد امریکا بگم:
((موتور 426 همى کرایسلر که بخاطر حجم زیادش به فىل معروفه))
در کلاس(( Top Fuel)) که بالاترین کلاس مسابقات درگ هست بىشتر تىونرها از موتور بىگ بلاک 426 همى کراسىلر استفاده مىکنن
موتور همى کراىسلر در این مسابقات بىن 8500 تا 10/000 اسب قدرت دارن!!!!!!! درست خوندىد تا 10/000 اسب بخار
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶موتورهاى 426 در درگ بىن تىونرها بشدت محبوبه و براى همىن ساپورت قطعات وحشتناکى مىشه
موتورهاى 10/000 اسبى همى شامل 2 عدد دلکو. 5 تا6 عدد صفحه کلاچ و………. هستش
متن زیر مشخصات کاملش هست و اشاره به قدرت این موتور هم شده و براى دیدن مشخصاتش به ساىت nhra که براى انجمن ملى هات راد امریکاست و همىنطور مجله هات راد مىتونىد مراجعه کنىد
Measuring the power output of a top fuel engine directly is not always feasible. Certain models use a torque sensor incorporated as part of the RacePak data system. Dynamometers that can measure the output of a Top Fuel engine exist; however, the main limitation is that a Top Fuel engine cannot be run at its maximum power output for more than 10 seconds without overheating or possibly destroying itself explosively. Making such high power levels from such relatively limited displacement is a result of using very high boost levels and running at extremely high RPMs; both of these stress the internal components to a high degree, meaning that the peak power can only safely be achieved for brief periods of time, and even then only by intentionally sacrificing components. The engine power output can also be calculated based upon the car’s weight and its performance. The calculated power output of these engines is most likely somewhere between 6,340 and 7,460 kW (8,500 and 10,000 hp),[8] which is about twice as powerful as the engines installed on some modern diesel locomotives, with a torque output of approximately 10,000 newton metres (7,400 lbf·ft)[9] and a brake mean effective pressure of 8.0–10.0 MPa (1,160–1,450 psi).
In late 2015, tests using sensors developed by AVL Racing showed peak power of over 8,200 kW.[10]
For the purposes of comparison, a 2009 SSC Ultimate Aero TT, which at the time was among the world’s most powerful production automobiles, produces 960 kW (1,287 hp) of power and 1,508 N·m (1,112 lbf·ft) of torque.
جلالى
۲۴ مهر ۱۳۹۶على جان
درست نوشتى؟
10/000 اسب بخار!!!! مگه مىشه؟؟
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶جلالى جان
داداش برو ساىت انجمن ملى هات راد امریکا((Nhra))
و همىنطور ساىت مجله هات راد
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶دوستان نکته دىگه که وجود داره اىنکه بخاط گشتاور مافوق تصور موتور 10/000 اسبى کرایسلر گىربکسها هم به همون مىزان تقوىت مىشن تا جاىى که گىربکس همچىن ماشىنى تا 6 صفحه کلاچ داره
و هر بار که از اول پىست تا اخر رو طى مىکنن همه ى قطعات مصرفى رو تعوىض مىکنن
در کلاس top fuel ماشىنها 400 متر رو در کم تر از 6 ثانىه!!!!!!! طى مىکنن
موتور اىن ماشىنها در قسمت پشت راننده واقع شده و ماشىن در لحظه حرکت شروع به دود کردن لاستىک مىکنه
حتما فىلم این مسابقات رو ببىنىد
فقط انگلستان
۲۴ مهر ۱۳۹۶درود فراوان بر(ali(chevy nova آمریکایی باز گرامی پدال.
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶فداى رفقاى انگلىسى باز
sina
۲۴ مهر ۱۳۹۶علی جان
دمت خعلی گرم
استفاده می کنیم
Hemichan
۲۴ مهر ۱۳۹۶خیلی بحث خوبی شروع شده
موپار تامین کننده اصلیه NHRA س
درمورد ماشین ها هم
کلاس پرومود شاید جذابترینشون باشه که از 2500 اسب شروع میشه تا 4000 اسب و ظاهرشونم شبیه ماشینای خیابونیه ولی کشیده تر و سبکتره
که اکثرا هم شبیه ماسل های کلاسیک ساخته میشن
البته خبری از بدنه و پلتفورم یه ماشین معمولی نیست
یه رول کیج و بدنه فایبر گلاسی روی یه شاسیه خیلی محکمه
یکی از بزرگان پرومود هم کامارو camaro sick second 2 که 4000 اسب قدرت و زمان زیر 6ثانیه با سرعت 400 داره
یه کلاس جذاب دیگه که با تاپ فیول رقابت میکنه فانی کاره که از 7000 تا 9000 اسب قدرت با سوخت ترکیبی اتانول که حتی ظاهرشونم اصالت آمریکایی داره شبیه کوروت و وایپره فقط یکم کشیده تره
در مورد تاپ فیول ها هم که البته این اواخر به 11000 اسب هم رسیده
به خاطر خطراتی که برای راننده ها داشت مسیر پیست از یک چهارم مایل به 1000 فیت کاهش پیدا کرد
ولی حتی تو همون 300 متر هم به سرعت 350 مایل یا 560کیلومتر بر ساعت میرسن
خیلی از مسابقه ها هم یک هشتم مایل برگزار میشه
یک سری دیگه هم هستن که پروتورینگ نام داره و شبیه ماشین های خیابانی و مخصوص رقابت های خیابانی
سنگین وزن و بر اساس ماسل های کلاسیک ساخته میشه
موتورها بیگ بلاک واز هندلینگ بالایی برخوردارند و گرونقیمت هم هستن
در حد چند صد هزار تا چند میلیون دلار
یه نمونه مشهورشم چارجر دامینیک تورتو
که البته تو دنیای واقعی بیگ رد کامارو بهترینشونه آخرین نمونه اش هم 1900 اسب قدرت و 405 کیلومتر سرعت داره با هندلینگی در حد کوروت
با تشکر
Mopar or No Car
MAHDI . CHEVROLET
۲۴ مهر ۱۳۹۶من برم سرمو بکوبم به دیوار
اخه ۱۰.۰۰۰ اسب بخار؟؟؟؟؟
فقط دوست دارم بدونم چه لاستیکی روی این ماشین میزارن
اصلا مگه لاستیک برای چنین گشتاوری جواب میده
(ali(chevy nova
۲۴ مهر ۱۳۹۶مهدى شرکت hoosier و goodyear مىسازن بطور تخصصى لاستىک هاشون رو
Amir Schumacher
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
زیاد فرقی نمیکنه ، هر دو بسیار خوبن و در یک سطح
با این حال به Viper رای میدم.
فقط انگلستان
۲۴ مهر ۱۳۹۶سلام مجیدجان چطوری
همون طور که فرمودی هر دو بسیار خوب و عالی هستن.
Amir Schumacher
۲۴ مهر ۱۳۹۶.
سلام رفیق جان
درود بر شما و مکلارن بزرگ.
Infinite
۲۴ مهر ۱۳۹۶این بار رینگ خونین راه انداختی پدال…
Fericuda
۲۴ مهر ۱۳۹۶این گروه رو باید دو تا گروه میکردید. خب مسلم هستش که فراری سه تا محصول رو توی یک سطح نمیسازه یا اونتادور و اوراکان چرا باید تو یک گروه باشن؟
kamran cooper
۲۴ مهر ۱۳۹۶ولی نتیجه هر چی باشه وایپر حیف بود واقعا
Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۶با تمام احترام به کوروت به وایپر رای دادم حتی اگه از لحاظ فنی ضعیفتر از کوروت باشه.وایپر یه حس وحشی بودن خاصی داره
شایان
۲۴ مهر ۱۳۹۶بخاطره موتور تنفس طبیعی
و حجیم ترین موتور دنیا
ایمان
۲۴ مهر ۱۳۹۶هر دوتاشون عشقن واقعاً انتخاب سختیه
حمیدرضا
۲۴ مهر ۱۳۹۶به خاطر علاقم به شوی به شورلت رای دادم
sina
۲۴ مهر ۱۳۹۶کاش پدال تو دور مقدماتی ماشین های یه کشور رو با هم رقابت نمیداد.
در هر صورت دم دوستان گرم
charger
۲۴ مهر ۱۳۹۶نمی تونم رای بدم فقط میگم لعنت به فیات
SAEED
۲۴ مهر ۱۳۹۶تاریخچه وایپرو نسبت به کوروت بیشتر دوست دارم
وایپر یه افعی تمام عیار بود امیدوارم پرقدرت برگرده.
MehdiTurbo
۲۴ مهر ۱۳۹۶هیچ ماشینی مثل وایپر نمیشه،همه چی داره،قدرت طراحی جذابیت لوکس بودن داخلش به خاطره استفاده از چرم با قیمت خیلی مناسب،ی هلکت یا srt بخوای بخری همین قیمت درمیاد،ای کاش دوباره تولید بشه خیلی جای بهتر شدن داره ی طراحی فوق العاده،میپرستمش،دمشون گرم چ ماشینایی با چ قیمتایی میدند دست مردمشون.
Hemichan
۲۴ مهر ۱۳۹۶دست ساز بودنشم خودش یه دنیا حرف بود
emad1990
۲۴ مهر ۱۳۹۶نمیشه بینشون یکی رو انتخاب کرد.جفتشون واسه خودشون یلی هستن
Roham
۲۴ مهر ۱۳۹۶چطور میشه بین این دو یکی رو انتخاب کرد!!!
قابل توجه دوستانی که هی راجع به مصرف سوخت بالای آمریکایی ها حرف می زنن:
اینا لاتای آمریکایی هستن با این وجود ، با موتور 10 سیلندر و حجم بالای 8 لیتر باز هم مصرفش به اندازه موتور 6 سیلندر و 4 لیتری تویوتا هستش که روی امثال پرادو VX و اف جی کروز گذاشته شده!
parsa
۲۴ مهر ۱۳۹۶دوئل های قبل تو سوتفاهم بود
من رای نمیدم، ینی نمیتونم انتخاب کنم، هردو عشقن
Hemichan
۲۴ مهر ۱۳۹۶وایپر…
و اسطوره ها هرگز نمی میرند
mohammad_FM 480
۲۴ مهر ۱۳۹۶واقعا…واقعا سخته هردوشون رو خیلی دوست دارم .
وایپر واقعا خودروی دوست داشتنیه اما چون کوروت رو از قدیم دوست داشتم و با استایلش بیشتر حال میکنم بهش رای داددم…
Alireza
۲۴ مهر ۱۳۹۶وایپرو که از رده خارج کردن خواهشا اینجا دیگه حذفش نکنید
سعید(تهران)
۲۴ مهر ۱۳۹۶کوروت فوق العاده اس اما با این قیمت فکر نکنم بشه ماشینی خاص تر از وایپر بدست آورد، البته توقف تولیدش و عدم معرفی جایگزین هرچند غم انگیزه ولی وایپر رو خاص تر میکنه.
ch. چ
۲۴ مهر ۱۳۹۶و تو چه میدانی که وایپر چیست
علی
۲۴ مهر ۱۳۹۶با سلام
آخه مگه می شه عاشق ماشین باشی و این دو هیولا را دوست نداشته باشی هر چند کوروت بسیار مهندسی تره ولی من به افعی اون هم به خاطر اژدهای زیر کاپوتش رای می دم گرچه بسیار برام سخته بین اینها
hossein
۲۵ مهر ۱۳۹۶با تمام احترام به شورلت
من به واپیر رای میدم اونم فقط به یک دلیل که همه میدونم این ماشین دیگه بینمون نیست ولی جاش همیشه تو قلبمونه
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۶یه قانون نانوشته قدیمی تو امریکایی بازا هست که میگه هرچی بزرگتر بهتر. رو این حساب وایپر بهتره چون موتورش بزرگتره
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۶درسته افعی خوشگل تره اما سوخت بیشتری نسبت به کوروت مصرف میکنه ، تو شتاب 100-0ام ضعیف تره ، انتخاب من کوروت هستش.
اصلاً برای اینکه بهتر درک کنید مسابقات 2016 و 2015 درگ سال موتور ترند رو ببینید.
گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)
۲۵ مهر ۱۳۹۶وایپر اصالت یه طرح موفق
به همراه موتور بیگ بلاگ اتمسفریک
کاپوت کشیده ودف عقب
R
۲۶ مهر ۱۳۹۶یا کامنتا رو ببندید یا این نظر سنجی رو تموم کنید حال آدم از دعوای چند تا متعصب که تا حالا یه سوپر اسپرت از نزدیک ندیدن به هم میخوره
R
۲۶ مهر ۱۳۹۶وایپر قیافه زشتی داره انتخاب من کوروته مخصوصا طراحی عقبش فوق العادست ولی با این وجود این دوتا خیلی شبیا همن فکر کنم طراحشون یه نفر بوده