دوجشورلت

دوئل شورولت کوروت و دوج وایپر

امروز در قسمتی دیگر از دور پنجم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی پدال به یکی از جذاب‌ترین گروه‌ها یعنی گروه سوپراسپرت‌ها رسیده‌ایم. در دوئل قبلی این گروه دو دستگاه از برترین سوپراسپرت‌های حال حاضر دنیا یعنی مک‌لارن 720S و فراری ۴۸۸ GTB به مصاف یکدیگر رفتند که طی این رقابت هیجان‌انگیز مجموعاً تعداد ۲۰۱۷ رأی به ثبت رسیده است. از این آراء مک‌لارن توانست با دریافت ۱۰۴۱ رأی با اختلافی جزئی و کسب ۵۱ درصد از کل آراء پیروز دوئل گردد درحالی‌که فراری ۹۷۶ رأی کسب نموده است. حال امروز در پنجمین دوئل گروه سوپراسپرت‌ها دو سوپراسپرت آمریکایی یعنی شورولت کوروت و دوج وایپر در برابر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

ب‌ام‌و i8

هوندا NSX

شورولت کوروت

دوج وایپر

؟

؟

آئودی R8

لامبورگینی اوراکان

فراری ۸۱۲

لامبورگینی اونتادور S

؟

لامبورگینی اونتادور S

مک‌لارن 720S

فراری ۴۸۸

فراری کالیفرنیا

مک‌لارن ۵۷۰

مک‌لارن 720S

فراری کالیفرنیا

نیسان GT-R

فورد GT

مرسدس-آام‌گ GT

پورشه ۹۱۱

؟

مرسدس-آام‌گ GT

آستون‌مارتین ونتیج

جگوار F تایپ

؟

شورولت کوروت

کوروت را می‌توان قدیمی‌ترین و باسابقه‌ترین سوپراسپرت در حال تولید دنیا دانست. پیشینهٔ این سوپراسپرت اصیل آمریکایی به سال ۱۹۵۳ و معرفی نسل نخست آن با کد C1 بازمی‌گردد. این نسل که آغازگر حیات کوروت بود و صرفاً به‌صورت کابریولت ساخته می‌شد، با تجربهٔ چند فیس‌لیفت تا سال ۱۹۶۲ به تولید رسید. سپس نسل سوم با کد C2 از سال ۱۹۶۳ به بازار آمد که علاوه بر کابریولت در نسخهٔ کوپه هم تولید شد. بدین ترتیب نسل‌های بعدی یکی پس از دیگری طی چندین دهه بی‌وقفه به بازار عرضه شدند تا نهایتاً نوبت به نسل کنونی رسید. این نسل که نسل هفتم کوروت محسوب می‌شود و C7 نام دارد، برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۳ رونمایی شد. برای نسل هفتم کوروت از نام استینگری استفاده شده که از نسل سوم به بعد کنار گذاشته شده بود. کوروت C7 مانند پیشینیان خود در دو نسخهٔ کوپه و کابریولت تولید می‌شود و همچنان ترکیب موتور جلوی سنتی خود را حفظ کرده است؛ اما متأسفانه این سوپراسپرت اصیل آمریکایی از نسل آینده به نمونه‌ای موتور وسط تبدیل خواهد شد. درهرحال کوروت C7 استینگری به یک پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی مجهز شده که LT1 نام داشته و ۴۵۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. ولی در دوئل ما نسخهٔ قدرتمندتر کوروت یعنی مدل Z06 شرکت کرده است. این مدل که تا پیش از معرفی مدل پرچم‌دار ZR1 قوی‌ترین نسخهٔ کوروت محسوب می‌شود، برای اولین بار در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۴ رونمایی شد. کوروت Z06 از نسخهٔ سوپرشارژ همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 استفاده می‌کند که LT4 نام گرفته است. این موتور که در شورولت کامارو ZL1 و کادیلاک CTS-V هم مورداستفاده قرار گرفته است، ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال این نیروی عظیم به چرخ‌های عقب در ابتدا یک گیربکس هفت سرعتهٔ دستی و یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک در نظر گرفته شده بود اما از مدل ۲۰۱۵ به بعد گیربکس اتوماتیک با یک نمونهٔ هشت سرعتهٔ جدید تعویض شد.

دوج وایپر

وایپر اما سابقهٔ بسیار کمتری از رقیب هم‌وطنش دارد. گروه کرایسلر برای اولین بار سوپراسپرت کانسپتی با نام وایپر را در نمایشگاه دیترویت ۱۹۸۹ رونمایی کرد. سپس بعد از ساخت چند پروتوتایپ در سال‌های بعد، سرانجام نسخهٔ تولیدی نسل اول وایپر در نمایشگاه لس‌آنجلس ۱۹۹۲ رونمایی شد. این سوپراسپرت به یک پیشرانهٔ ۸ لیتری V10 تنفس طبیعی با ۴۰۰ اسب بخار قدرت مجهز شده بود. لامبورگینی که در آن سال‌ها تحت مالکیت کرایسلر قرار داشت، این موتور دَه سیلندر را بر اساس پیشرانهٔ V8 کرایسلر برای وایپر طراحی کرده بود. نسل اول این ماشین که صرفاً به‌صورت رودستر ساخته می‌شد تا سال ۱۹۹۵ به تولید رسید و از سال ۱۹۹۶ نسل دوم به بازار آمد. در این نسل که تا سال ۲۰۰۲ روی خط تولید بود، نسخهٔ کوپه هم به وایپر اضافه شد. سپس نسل سوم بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ و نسل چهارم بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ به تولید رسیدند. بعد از نزدیک به سه سال وقفه نیز سرانجام نسل کنونی یا پنجم این سوپراسپرت آمریکایی در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ با مدل ۲۰۱۳ رونمایی شد. در این نسل نسخهٔ رودستر حذف شده و وایپر صرفاً به‌صورت کوپه تولید شد. متأسفانه فیات-کرایسلر امسال به تولید این افعی آمریکایی بدون معرفی نسل جدید و یا حتی اعلام برنامه‌ای برای ساخت آن پایان داد و آخرین دستگاه وایپر در آگوست ۲۰۱۷ از خط تولید خارج شد. نسل پنجم وایپر نیز همانند اسلافش از همان پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی استفاده می‌کند که البته حجم آن به ۸.۴ لیتر رسیده است؛ بنابراین وایپر در بین خودروهای تولیدی حجیم‌ترین موتور را دارد. این موتور در ابتدا ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد اما از سال ۲۰۱۴ به بعد ۵ اسب بخار به قدرت آن اضافه شد. نسل پنجم این سوپراسپرت آمریکایی در انواع گوناگونی به تولید رسید که جدیدترین آن‌ها ACR نام دارد ولی ما برای این دوئل مدل GTC را انتخاب کرده‌ایم که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد.

 

مشخصات فنی

شورولت کوروت Z06

دوج وایپر GTC

ترکیب موتور جلو موتور جلو
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 ۸.۴ لیتری V10
تنفس سوپرشارژ طبیعی
قدرت ۶۵۰ اسب بخار ۶۴۵ اسب بخار
گشتاور ۸۸۰ نیوتن متر ۸۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه ۳.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۱.۵ ثانیه ۱۱.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر/ساعت ۳۰۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۲.۷ لیتر (ترکیبی) ۱۴.۲ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۰۰ کیلوگرم ۱۵۶۰ کیلوگرم
نسبت وزن به قدرت ۲.۴ کیلو به اسب بخار ۲.۴ کیلو به اسب بخار
طول ۴.۵۲ متر ۴.۴۶ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۱ متر ۲.۵۱ متر
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر ۴۲۵ لیتر
قیمت پایه ۸۰,۴۴۵ دلار ۹۰,۳۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=9852618]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۲ دیدگاه‌ها

  1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    بدون شک افعی ? فوق‌العادست وایپر

    موافقم 10
    1. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (3019 ديدگاه)

      لعنت بر باعث و بانی بسته شدن پرونده وایپر. فورد GT، وایپر و کوروت، مثلث هیجان آمریکا هستن.

      1. فقط انگلستان

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (1120 ديدگاه)

        فرشاد جان منم امیدوارم نسل جدید وایپر بیاد و شاهد رقابت جذابش با کوروت باشیم
        در مورد تاریخ وایپر و کوروت چند چیز رو می گم
        1-اولین پیشرانه‌ی وایپر از وانت دوج رَم قرض گرفته شده بود
        2-دومین پیشرانه رو لامبورگینی از آلومینیوم و به صورت کاملا دستی ساخته بود
        3-در نمایشگاه دیترویت سال ۱۹۸۹ برند‌های لکسوس و اینفینیتی به بازار معرفی شدن دوج وایپر هم تو همون روز و همون نمایشگاه معرفی شد
        اما در مورد کوروت
        1-کوروت اولین خودرویی بود که در تولید انبوه از بدنه‌ی فایبرگلاس استفاده می‌کرد
        2-در ابتدا قرار نبود اسم این مدل کوروت باشه هنگام طراحی و توسعش اسم رمزی اُپِل براش انتخاب شده بود

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. (ali(chevy nova

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          درسته فقط انگلستان
          کوروت در سال 1953 بصورت کاملا فاىبر گلاس تولىد شد
          کوروت تو سال 1954 مجهز به موتور 283 با قدرت 300 اسب شد
          کوروت در سال 1966 با موتور 396 خودش قدرت 550 اسب داشت
          کوروت در سال 1969 با موتور 427 الومىنىومى خودش 580 اسب داشت
          کوروت در سال 1970 با موتور 454 خودش به حداکثر قدرت 710 اسب رسىد

        2. فقط انگلستان

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          (ali(chevy nova جان واقعا 710 اسب بخار برای سال 1970 خیلی خیلی عالی بوده و این گذشته درخشان و پر افتخار شورلت رو نشون می ده همون طور که الان هم حیات درخشان و پر افتخاری داره.

        3. یانکی

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (186 ديدگاه)

          موتوره وایپر تو تاسیسات رویه رم موجود بود در اون زمان لامبو دسته کرایسلر بود وقتی که قصده ساخت کردن موتور رم رو فرستادن به زیر مجموعشون لامبو که اصلاحاتی انجام بده داداششش موتوره افعی. پوش راده ولی لامبو تمامه موتوراش dohc هستن پس لامبو کاری نکرده برا وایپر چون خودشون بهترینان

      2. Amir Schumacher

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        متاسفانه کرایسلر در دهه ی 70 تا 90 یک سری ماشین های تاریخ گذشته ساخت که از طرف بازار و مردم هیچ استقبالی نشد و این کار باعث شد کرایسلر چند میلیارد دلار بدهی بالا بیاره که هنوز پرداخت نشده.

        هر کس از شرایط کرایسلر در اون 20 سال و ماشین هایی که ساخت مطلع باشه میدونه ” باعث و بانی ” توقف تولید Viper ، فقط خود کرایسلره.

        اینو گفتم که ناخواسته کرایسلر رو لعنت نکنید
        فکر نکنید ” باعث و بانی ” این وضعیت کرایسلر ، فیاتِ بدبخته.

        فیات بود که پول ریخت و داره سعی میکنه کرایسلر رو برگردونه به دوران اوجش تا بتونه با استفاده از محبوبیت محصولات کرایسلر در امریکا ، حضور قدرتمندی در بازار امریکای شمالی داشته باشه.
        فیات بود که پروژه ی توسعه ی Maserati و Alfa رو به هزینه های کرایسلر متوقف کرد.

        وقتی دایملر ، کرایسلر رو فروخت هیچ کس حاضر نبود همه ی کرایسلر رو بخره و همه ی خریداران که 90 درصد شرکت های چینی بودند میخواستن زیرمجمموعه های ارزشمندی مثل جیپ ، Dodge و RAM رو خریداری کنن.
        گفتم 90 درصد ، چون یک مشتری دیگه فولکس واگن بود. دقیق یادم نیست ولی فکر کنم فولکس هم فقط جیپ رو می‌خواست.

        تنها کسی که کرایسلر رو یک جا خرید فیات بود.
        اگر فیات نبود الان کرایسلرتیکه پاره میشد.

        اینا رو گفتم ، صرفا واسه اینکه بدونید.

        فیات حتی حاضر شد فراری رو به خاطر کرایسلر بفروشه.
        میدونی فروش زیرمجموعه ای مثل فراری یعنی چی ؟

        1. #ali.m#

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1836 ديدگاه)

          دقیقا عقیده منم همینه .
          تو این قضیه فیات بی تقصیره .
          و بهتر از صاحب های قبلیش کار کرده تا الان

        2. ارش

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1549 ديدگاه)

          دقیقا.

    2. (King 911 (Daniel

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (955 ديدگاه)

      وایپر همه چیزش خاص بود
      موتورش
      صداش
      جای اگزوزش
      قیافش
      مخصوصا دور موتورش که از 6000 RPM رد میشد عکس افعی پشت صفحه کیلومترش روشن میشد که من خیلی حال میکردم.
      حیف شد.
      رای من وایپر… .

    3. محمد

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      چه رقابت نفس‌گیری حتی تو آرا
      آره به نظرمن هم شورولت قابل احترامه شدید اما دوج باشکوه‌تره
      راستی شیرون توی کدوم دسته رقابتیه؟ فکر میکنم ندیدم دسته رقابتیشونو یا شاید من اشتباه میکنم

      موافقم 1
      مخالفم 1
    4. Mohammadreza

      ۲۷ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (223 ديدگاه)

      واسه اولین بار تو زندگیم نتونستم توی یک نظر سنجی رای بدم. واقعا نمیتونم یکی رو به اون یکی ترجیح بدم

  2. (ali(chevy nova

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    خداااااااااااا
    من طاقتش رو ندارم

    1. DEADPOOL

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (164 ديدگاه)

      این توطئه هست?
      دارن همه آمریکایی هارو باهم میندازن این خیلی نامردیه??
      باترامپ مشکل دارین چرا سرماشیناشون خالی میکنین???

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. MAHDI . CHEVROLET

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      من که تونستم بین کامارو و چلنجر انتخاب کنم اما اینجا رو نمیتونم
      نتیجه رو میزارم بر عهده دوستان

      1. (ali(chevy nova

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        مهدى من نه اونجا تونستم انتخاب کنم و نه اىنجا

        1. مرصاد

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (96 ديدگاه)

          یکی از سخت ترین دوئل هاست …. صدای وایپر خودش یه دنیاست
          اما از طرفی کوروت هم غیر قابل نادیده گرفتنه

          با تمام احترام رای من کوروت هست ( امیدوارم وایپر عزیز ناراحت نشه ? )

  3. (ali(chevy nova

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    این رقابت رقابت معمولى نىستش
    رقابت موتور بىگ بلاک دوج با بىگ بلا ک شوى هستش
    رقابت قدرت دوج با قدرت شوى هستش
    رقابت بىش از 70 ساله ى دوج با شوى هستش
    رقابت اصالت با اصالت هستش
    این رقابت عىنه رقابت دوج و شوى تو مسابقات درگ و ناسکار دهه ى 50 تا 70 برام زیباست
    (( وقتى پشت فرمون یه هىولاى امریکایی مىشىنى زندگىت فقط یه شوخى بچگانست))

    1. آرش آمریکایی

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (639 ديدگاه)

      ایول علی
      این که گفتی رقابت بیگ بلاک شوی و بیگ بلاک دوج یه جورایی معنی این دوئل رو روشنتر کردی
      من که واقعا نمیتونم به کدوم رای بدم

      1. (ali(chevy nova

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        مخلصم ارش جان

    2. PaRHaM

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (741 ديدگاه)

      واقعا انتخاب خیلی خیلی سختیه!
      خیلی خیلی سخت!
      بخوای بین کوروت و وایپر انتخاب کنی!(یا ب قول شما علی جان ، بین بلاک شوی و بیگ بلاک داج❤?)
      تقریبا غیر ممکن!?
      ی مقداری کوروت رو بیشتر دوس دارم ؛
      در واقع میتونم بگم عاشق کوروتم❤??
      ب خصوص هیولای این رده ؛ یعنی ZR1 !
      البته خب ، عاشق وایپر هم هستم?

      ولی تو رده سوپر اسپرت ها ؛ هیچ ماشینی رو ب اندازه کوروت دوس ندارم??❤
      برای رتبه دو ، وایپر باید با R8 بجنگه?
      تازه دوتاشون هم ده سیلندر??

      در ضمن
      امیدوارم اگه کوروت رفت بالاتر
      از مدل اتومات تو دوئل های بعدی استفاده کنید!
      چون
      طبق اعلام شورولت :
      صفر تا صد کوروت اتومات : ۲.۹ ثانیه
      پس برای دوئل ها مورد مناسب تریه

  4. (ali(chevy nova

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    دوستان منتظر همىن رقابت بودم تا جواب سوال مهدى رو بدم
    مهدى ازم پرسید بهترىن موتور بىگ بلاک براى کدوم شرکت امریکایی هستش
    3 شرکت جى ام. فورد و کرایسلر تخصص اصلىشون موتورهاى 8 سىلندر هست و هر کدوم بىش از 80 ساله بطور تخصصى موتور 8 سىلندر مىسازن
    اما اگه بخوام از طرف انجمن ملى هات راد امریکا بگم:
    ((موتور 426 همى کرایسلر که بخاطر حجم زیادش به فىل معروفه))
    در کلاس(( Top Fuel)) که بالاترین کلاس مسابقات درگ هست بىشتر تىونرها از موتور بىگ بلاک 426 همى کراسىلر استفاده مىکنن
    موتور همى کراىسلر در این مسابقات بىن 8500 تا 10/000 اسب قدرت دارن!!!!!!! درست خوندىد تا 10/000 اسب بخار

    1. (ali(chevy nova

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      موتورهاى 426 در درگ بىن تىونرها بشدت محبوبه و براى همىن ساپورت قطعات وحشتناکى مىشه
      موتورهاى 10/000 اسبى همى شامل 2 عدد دلکو. 5 تا6 عدد صفحه کلاچ و………. هستش
      متن زیر مشخصات کاملش هست و اشاره به قدرت این موتور هم شده و براى دیدن مشخصاتش به ساىت nhra که براى انجمن ملى هات راد امریکاست و همىنطور مجله هات راد مىتونىد مراجعه کنىد
      Measuring the power output of a top fuel engine directly is not always feasible. Certain models use a torque sensor incorporated as part of the RacePak data system. Dynamometers that can measure the output of a Top Fuel engine exist; however, the main limitation is that a Top Fuel engine cannot be run at its maximum power output for more than 10 seconds without overheating or possibly destroying itself explosively. Making such high power levels from such relatively limited displacement is a result of using very high boost levels and running at extremely high RPMs; both of these stress the internal components to a high degree, meaning that the peak power can only safely be achieved for brief periods of time, and even then only by intentionally sacrificing components. The engine power output can also be calculated based upon the car’s weight and its performance. The calculated power output of these engines is most likely somewhere between 6,340 and 7,460 kW (8,500 and 10,000 hp),[8] which is about twice as powerful as the engines installed on some modern diesel locomotives, with a torque output of approximately 10,000 newton metres (7,400 lbf·ft)[9] and a brake mean effective pressure of 8.0–10.0 MPa (1,160–1,450 psi).

      In late 2015, tests using sensors developed by AVL Racing showed peak power of over 8,200 kW.[10]

      For the purposes of comparison, a 2009 SSC Ultimate Aero TT, which at the time was among the world’s most powerful production automobiles, produces 960 kW (1,287 hp) of power and 1,508 N·m (1,112 lbf·ft) of torque.

      1. جلالى

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (90 ديدگاه)

        على جان
        درست نوشتى؟
        10/000 اسب بخار!!!! مگه مىشه؟؟

        1. (ali(chevy nova

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          جلالى جان
          داداش برو ساىت انجمن ملى هات راد امریکا((Nhra))
          و همىنطور ساىت مجله هات راد

        2. (ali(chevy nova

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          دوستان نکته دىگه که وجود داره اىنکه بخاط گشتاور مافوق تصور موتور 10/000 اسبى کرایسلر گىربکسها هم به همون مىزان تقوىت مىشن تا جاىى که گىربکس همچىن ماشىنى تا 6 صفحه کلاچ داره
          و هر بار که از اول پىست تا اخر رو طى مىکنن همه ى قطعات مصرفى رو تعوىض مىکنن
          در کلاس top fuel ماشىنها 400 متر رو در کم تر از 6 ثانىه!!!!!!! طى مىکنن
          موتور اىن ماشىنها در قسمت پشت راننده واقع شده و ماشىن در لحظه حرکت شروع به دود کردن لاستىک مىکنه
          حتما فىلم این مسابقات رو ببىنىد

        3. فقط انگلستان

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (1120 ديدگاه)

          درود فراوان بر(ali(chevy nova آمریکایی باز گرامی پدال.

        4. (ali(chevy nova

          ۲۴ مهر ۱۳۹۶
          سوابق: (7375 ديدگاه)

          فداى رفقاى انگلىسى باز

      2. sina

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        علی جان
        دمت خعلی گرم
        استفاده می کنیم

      3. Hemichan

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (719 ديدگاه)

        خیلی بحث خوبی شروع شده
        موپار تامین کننده اصلیه NHRA س
        درمورد ماشین ها هم
        کلاس پرومود شاید جذابترینشون باشه که از 2500 اسب شروع میشه تا 4000 اسب و ظاهرشونم شبیه ماشینای خیابونیه ولی کشیده تر و سبکتره
        که اکثرا هم شبیه ماسل های کلاسیک ساخته میشن
        البته خبری از بدنه و پلتفورم یه ماشین معمولی نیست
        یه رول کیج و بدنه فایبر گلاسی روی یه شاسیه خیلی محکمه
        یکی از بزرگان پرومود هم کامارو camaro sick second 2 که 4000 اسب قدرت و زمان زیر 6ثانیه با سرعت 400 داره
        یه کلاس جذاب دیگه که با تاپ فیول رقابت میکنه فانی کاره که از 7000 تا 9000 اسب قدرت با سوخت ترکیبی اتانول که حتی ظاهرشونم اصالت آمریکایی داره شبیه کوروت و وایپره فقط یکم کشیده تره
        در مورد تاپ فیول ها هم که البته این اواخر به 11000 اسب هم رسیده
        به خاطر خطراتی که برای راننده ها داشت مسیر پیست از یک چهارم مایل به 1000 فیت کاهش پیدا کرد
        ولی حتی تو همون 300 متر هم به سرعت 350 مایل یا 560کیلومتر بر ساعت میرسن
        خیلی از مسابقه ها هم یک هشتم مایل برگزار میشه
        یک سری دیگه هم هستن که پروتورینگ نام داره و شبیه ماشین های خیابانی و مخصوص رقابت های خیابانی
        سنگین وزن و بر اساس ماسل های کلاسیک ساخته میشه
        موتورها بیگ بلاک واز هندلینگ بالایی برخوردارند و گرونقیمت هم هستن
        در حد چند صد هزار تا چند میلیون دلار
        یه نمونه مشهورشم چارجر دامینیک تورتو
        که البته تو دنیای واقعی بیگ رد کامارو بهترینشونه آخرین نمونه اش هم 1900 اسب قدرت و 405 کیلومتر سرعت داره با هندلینگی در حد کوروت
        با تشکر
        Mopar or No Car

    2. MAHDI . CHEVROLET

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      من برم سرمو بکوبم به دیوار
      اخه ۱۰.۰۰۰ اسب بخار؟؟؟؟؟
      فقط دوست دارم بدونم چه لاستیکی روی این ماشین میزارن
      اصلا مگه لاستیک برای چنین گشتاوری جواب میده

      1. (ali(chevy nova

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (7375 ديدگاه)

        مهدى شرکت hoosier و goodyear مىسازن بطور تخصصى لاستىک هاشون رو

  5. Amir Schumacher

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    زیاد فرقی نمی‌کنه ، هر دو بسیار خوبن و در یک سطح
    با این حال به Viper رای میدم.

    1. فقط انگلستان

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (1120 ديدگاه)

      سلام مجیدجان چطوری
      همون طور که فرمودی هر دو بسیار خوب و عالی هستن.

      1. Amir Schumacher

        ۲۴ مهر ۱۳۹۶
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        سلام رفیق جان
        درود بر شما و مک‌لارن بزرگ.

  6. Infinite

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (452 ديدگاه)

    این بار رینگ خونین راه انداختی پدال…

  7. Fericuda

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (107 ديدگاه)

    این گروه رو باید دو تا گروه میکردید. خب مسلم هستش که فراری سه تا محصول رو توی یک سطح نمیسازه یا اونتادور و اوراکان چرا باید تو یک گروه باشن؟

  8. kamran cooper

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (119 ديدگاه)

    ولی نتیجه هر چی باشه وایپر حیف بود واقعا

  9. Reza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با تمام احترام به کوروت به وایپر رای دادم حتی اگه از لحاظ فنی ضعیفتر از کوروت باشه.وایپر یه حس وحشی بودن خاصی داره

    1. شایان

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (191 ديدگاه)

      بخاطره موتور تنفس طبیعی
      و حجیم ترین موتور دنیا

  10. ایمان

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    هر دوتاشون عشقن واقعاً انتخاب سختیه

  11. حمیدرضا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    به خاطر علاقم به شوی به شورلت رای دادم

  12. sina

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    کاش پدال تو دور مقدماتی ماشین های یه کشور رو با هم رقابت نمیداد.
    در هر صورت دم دوستان گرم

  13. charger

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (396 ديدگاه)

    نمی تونم رای بدم فقط میگم لعنت به فیات

  14. SAEED

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (279 ديدگاه)

    تاریخچه وایپرو نسبت به کوروت بیشتر دوست دارم
    وایپر یه افعی تمام عیار بود امیدوارم پرقدرت برگرده.

  15. MehdiTurbo

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (2361 ديدگاه)

    هیچ ماشینی مثل وایپر نمیشه،همه چی داره،قدرت طراحی جذابیت لوکس بودن داخلش به خاطره استفاده از چرم با قیمت خیلی مناسب،ی هلکت یا srt بخوای بخری همین قیمت درمیاد،ای کاش دوباره تولید بشه خیلی جای بهتر شدن داره ی طراحی فوق العاده،میپرستمش،دمشون گرم چ ماشینایی با چ قیمتایی میدند دست مردمشون.

    1. Hemichan

      ۲۴ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (719 ديدگاه)

      دست ساز بودنشم خودش یه دنیا حرف بود

  16. emad1990

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (999 ديدگاه)

    نمیشه بینشون یکی رو انتخاب کرد.جفتشون واسه خودشون یلی هستن

  17. Roham

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (757 ديدگاه)

    چطور میشه بین این دو یکی رو انتخاب کرد!!!
    قابل توجه دوستانی که هی راجع به مصرف سوخت بالای آمریکایی ها حرف می زنن:
    اینا لاتای آمریکایی هستن با این وجود ، با موتور 10 سیلندر و حجم بالای 8 لیتر باز هم مصرفش به اندازه موتور 6 سیلندر و 4 لیتری تویوتا هستش که روی امثال پرادو VX و اف جی کروز گذاشته شده!

  18. parsa

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (167 ديدگاه)

    دوئل های قبل تو سوتفاهم بود
    من رای نمیدم، ینی نمیتونم انتخاب کنم، هردو عشقن

  19. Hemichan

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (719 ديدگاه)

    وایپر…
    و اسطوره ها هرگز نمی میرند

  20. mohammad_FM 480

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    واقعا…واقعا سخته هردوشون رو خیلی دوست دارم .
    وایپر واقعا خودروی دوست داشتنیه اما چون کوروت رو از قدیم دوست داشتم و با استایلش بیشتر حال میکنم بهش رای داددم…

  21. Alireza

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (162 ديدگاه)

    وایپرو که از رده خارج کردن خواهشا اینجا دیگه حذفش نکنید

  22. سعید(تهران)

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (496 ديدگاه)

    کوروت فوق العاده اس اما با این قیمت فکر نکنم بشه ماشینی خاص تر از وایپر بدست آورد، البته توقف تولیدش و عدم معرفی جایگزین هرچند غم انگیزه ولی وایپر رو خاص تر میکنه.

  23. ch. چ

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    و تو چه میدانی که وایپر چیست

  24. علی

    ۲۴ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (191 ديدگاه)

    با سلام
    آخه مگه می شه عاشق ماشین باشی و این دو هیولا را دوست نداشته باشی هر چند کوروت بسیار مهندسی تره ولی من به افعی اون هم به خاطر اژدهای زیر کاپوتش رای می دم گرچه بسیار برام سخته بین اینها

  25. hossein

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با تمام احترام به شورلت
    من به واپیر رای میدم اونم فقط به یک دلیل که همه میدونم این ماشین دیگه بینمون نیست ولی جاش همیشه تو قلبمونه

  26. مهدی

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    یه قانون نانوشته قدیمی تو امریکایی بازا هست که میگه هرچی بزرگتر بهتر. رو این حساب وایپر بهتره چون موتورش بزرگتره

  27. Reza

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    درسته افعی خوشگل تره اما سوخت بیشتری نسبت به کوروت مصرف میکنه ، تو شتاب 100-0ام ضعیف تره ، انتخاب من کوروت هستش.
    اصلاً برای اینکه بهتر درک کنید مسابقات 2016 و 2015 درگ سال موتور ترند رو ببینید.

  28. گیجو ویج توی دایره میچرخم مثه پرگار(LAST VIPER)

    ۲۵ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (589 ديدگاه)

    وایپر اصالت یه طرح موفق
    به همراه موتور بیگ بلاگ اتمسفریک
    کاپوت کشیده ودف عقب

  29. R

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    یا کامنتا رو ببندید یا این نظر سنجی رو تموم کنید حال آدم از دعوای چند تا متعصب که تا حالا یه سوپر اسپرت از نزدیک ندیدن به هم میخوره

  30. R

    ۲۶ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    وایپر قیافه زشتی داره انتخاب من کوروته مخصوصا طراحی عقبش فوق العادست ولی با این وجود این دوتا خیلی شبیا همن فکر کنم طراحشون یه نفر بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا