مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور سوم، قسمت چهارم، سومین دوئل از گروه سدانهای متوسط
نتایج دوئل قبلی تویوتا کمری و تویوتا اونسیس
مجموع آراء: ۱۰۲۰
آراء تویوتا کمری: ۹۵۶
آراء تویوتا اونسیس: ۶۴
پیروز دوئل: تویوتا کمری با کسب ۹۳ درصد از کل آراء
مزدا ۶ | اشکودا ساپرب |
مزدا ۶ | |
تویوتا کمری | تویوتا اونسیس |
تویوتا کمری | |
شورلت مالیبو | هوندا آکورد |
؟ | |
فولکسواگن پاسات | رنو تالیسمان |
؟ |
هوندا آکورد
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۱۷
نسل کنونی: دهم
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳۲۲,۶۵۵ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۳۸,۲۹۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: پنج ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
شورولت مالیبو
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵
نسل کنونی: نهم
پلتفرم: E2XX جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۱۸۵,۸۵۷ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۷۶,۴۱۷ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
شورولت مالیبو | هوندا آکورد | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری I4 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۶۵ اسب بخار | ۱۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر | ۲۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | CVT |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۸.۲ ثانیه | ۷.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۶.۴ ثانیه | ۱۵.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر (ترکیبی) | ۷.۳ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۶۰ لیتر | ۵۶ لیتر |
وزن | ۱۴۲۹ کیلوگرم | ۱۴۳۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۹۲ متر | ۴.۸۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۳ متر | ۲.۸۳ متر |
حجم صندوق بار | ۴۵۳ لیتر | ۴۸۱ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۲,۹۶۵ دلار | ۲۴,۴۶۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10140073]
sina
۲۶ مهر ۱۳۹۷اکورد خودروی سال کشور سازنده مالیبو شده، لذا آکورد :)
Mohamad
۲۶ مهر ۱۳۹۷“لذا” را خوب اومدی :))
Saeed
۲۶ مهر ۱۳۹۷آکورد خداییش از هر نظر سر تره.واقعا دلیلی برای رای دادن به شورلت نیست به نظرم.بین تالیسمان و پاسات هم هر کدوم بیان بالا با مزدا و آکورد و کمری نیمهنهایی و فینال عالی میشه.یکی از یکی قدر تر.
Saeed
۲۶ مهر ۱۳۹۷فقط یه چیزی که البته صرفا نظر شخصیه اینه که درسته آکورد تو کلاس سدانهای میدسایزه اما تو نسل قبلیش علیرغم اینکه فاصله محوریش(که فاکتور اصلی کلاس بندی خورد هست) تو محدوده اون کلاس بود اما طول خودرو تو رنج ماشینهای فول سایز بود و این باعث میشد خیلی با ابهت تر نسبت به رقباش به نظر بیاد .نمونش همین نسل آخری که تو ایران اومده و واقعا جذبه عجیبی داره.اما تو این نسل جدیدش با اینکه افزایش فاصله محوری داشته و این خودش پیشرفته اما کاهش فاصله طولی داشته و به نظرم از ابهتش کم شده البته من از نزدیک هنوز ندیدم این ماشینو وخوب نمیشه صرفا از رو عکس قضاوت کرد.شایدم قصد هوندا این بوده کمی مایه های اسپرت چاشنی طراحی کنه مثل تویوتا.
کیان
۲۶ مهر ۱۳۹۷البته فک کنم مربوط به سال پیش بوده ، درسته ؟! 2017 یعنی
طراحی و چراغای جلوش خوبه، ولی شیب یک سره عقبش و دوس ندارم، در کل لنظرم عقب و جلو یکم هارمونی لازم و نداره
mahdy
۲۶ مهر ۱۳۹۷درسته واقعا ژاپن تو سدان های اقتصادی بی رقیبه
مثل سلطنت ژرمن ها تو سدان های لوکس
تازه به نظرم کار ژاپنی ها سخت تره چون باید با قیمت های پائین چیز هایی بسازن که همه رو وادار به تشویق بکنه
Reza
۲۶ مهر ۱۳۹۷هوندا آکورد
مهدی
۲۶ مهر ۱۳۹۷هوندا آکوردتوی چند رقابت حتی تویوتا کمری جدید روهم شکست داد
ahmad
۲۶ مهر ۱۳۹۷به نظر من هوندا آکورد فنی با اختلاف کم برنده هستش.ظاهر هم هر دو خوبن ولی هوندا داخل ماشین و عقب بهتره البته جلو ماشین به نظر من مالیبو بهتره
رضا
۲۶ مهر ۱۳۹۷فروش سال ۲۰۱۸ رو مطمئنید درست نوشتید برای مالیبو؟؟؟؟
اشکوداتویوتااونسیس؟
اکثر مواقع تو قسمت نتایج دوئل قبلی و تعداد فروش سال به نظرم ایراداتی وجود داره.
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۷هوندا آکورد.
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۷قیمتها درست نوشته شده ؟؟؟24000هزارتا فقط! اونم هوندا آکورد واقعا عالیه هوندا آکورد ماشین کاملیه بیشتر از اینا میارزه .
sina
۲۶ مهر ۱۳۹۷قیمت مدل پایه اش که مشخصاتش بالا نوشته شده طبق خود سایت هوندا 23570 دلار هست. با پرداخت 30 هزار دلار هم میشه مدل 2 لیتری با 250 اسب بخار و گیربکس 10 سرعته اتوماتیکش رو سغارش داد.
این نسخه اش رو خعلی سایت ها بهترین سدان اقتصادی بازار توصیف کردن.
آآآآرماااانننن
۲۶ مهر ۱۳۹۷اکثر ماشین های این کلاس قیمتشون از همین ۲۴ هزار دلار شروع میشه معمولا
اینجا قیمت های عجیب بهشون میخوره!
Bideski
۲۶ مهر ۱۳۹۷اونجا مثل اینجا نیست که برای هر آشغالی خداتومن پول بدیم
رضا
۲۶ مهر ۱۳۹۷شما استعداد مدیر خودروساز داخلی شدن رو داری.
مهدی
۲۶ مهر ۱۳۹۷دوستان جدیدترین رقابت زمان گیری دور پیست توسط یک راننده بینe63 وپورشه پانامراتوربو وm5و کادیلاکctsv توسط اتوبیلد اینطور بود
جایگاه چهارم کادیلاک 1.37:12
جایگاه سوم پانامراتوربو ۱.۳۶:۹۵
جایگاه دوم e63s بنز 1.35:90
جایگاه اول m5 بی ام و 1.34:36
قبلا هم همین خودروها توسط یه مجله دیگه زمان گیری کردن دور یه پیست دیگه بااین تفاوت که بجای پورشه پانامرا مدل قوی تر پورشه پانامرا توربو sبودش که زمان اون هم میگم هرچند تکراریه
جایگاه چهارم کادیلاک ۱.۱۲:۶
جایگاه سوم پانامرا توربو اس ۱.۱۱:۵
جایگاه سوم e63s بنز ۱.۱۱:۳
جایگاه اولm5 بی ام و ۱.۱۰:۶
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۷یه دفعه بگو فراری انزو دیگه .سوپر اسپرته لعنتی
مهدی
۲۶ مهر ۱۳۹۷اتفاقا توی مجله اتوبیلد زمان تستm5 طرف بهm5گفتش فراری۴در خخخخخ.خودتون میتونیدببینیدش.تاالان حدود۲۵رقابت بینشون انجام شده حالا سره فرصت لینک همشون رومیفرستم.راستی ببخشیدجایگاه دوم بنزe63 رو به اشتباه نوشتم سوم
mahdy
۲۶ مهر ۱۳۹۷آفرین بنز فکر نمیکردم بتونه پورشه رو شکست بده
پورشه واسه پیست کارش درسته ولی بنز هم غوغا کرده
کادیلاک هم که به رسم هموطنانش هیچی طبل تو خالی
M5 هم که ثابت شدس فکر میکردم بین پورشه و بی ام و جنگ سختی باشه تو پیست
درسته تو خط صاف بی ام و حرف اولو میزنه اما فکر میکردم هنر پورشه تو پیست خودشو نشون بده که ظاهرا بنز عالی عمل کرده
Amir Machine
۲۶ مهر ۱۳۹۷کادیلاک 87 هزار دلاری دیفرانسیل عقب متعلق به سال 2015 رو با بامو 103 هزار دلاری چهارچرخ محرک سال 2018 با انبوهی از تکنولوژیهای پیشرفته مقایسه میکنن و بخاطر دو سه ثانیه اختلاف، CTS-V رو طبل تو خالی خطاب میکنن!
در خوب بودن M5 شکی نیست ولی یه کم انصاف هم خوب چیزیه
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۷کشور یعنی آمریکا کار معمولی درامدی 2000 و 2500 دلاری داره بعد هوندا آکورد هم 24000 دلاره گوشت هم کیلویی13 دلاره مثل این میمونه که اینجا ماهی دو میلیونو پانصد حقوقت باشه هوندا آکورد بیست و چهار میلیون باشه گوشت هم کیلویی 13 هزار تومان باشه حالا به غیر از کلیه مزایایی که داره مثل بهترین دانشگاهها و پیشرفته ترین تکنولوژی روز و بهترین سیاستمدارها و مسئولین برای خودشون .
حسن
۲۶ مهر ۱۳۹۷اره ایناش خوبه ولی بیمه ماشین ماهی 150 دلار (به صورت متوسط، به شهر، سابقه رانندگی و تصادفات و جریمه های رانندگی هم ربط داره) اجاره یه خونه یه خوابه توی یه شهر متوسط 1200-1500 دلار و بیمه درمانی و قبض تلفن و برق و ….. 2000-2500 دلار فقط میشه اینا رو باهاش داد :)
از حق نگذریم، واقعا اینقدری بهت حقوق می دن که زندگی خوبی داشته باشی، ولی تا زندگی نکنی تو این کشور، همش فکر می کنی همه چیز خیلی کامل و خوبه تو امریکا اما همه چیز به این سادگی نیست.
اگه صرفاً به خرید ماشین فکر کنی امریکا واقعاً بهشته!
ارش
۲۶ مهر ۱۳۹۷اونجایی که اجاره 1500 دلاره مربوط به مناطق خوب و بالای شهره اونم ذر شهری مثل نیو یورک و یه آپارتمان دوبلکس نه یه خوابه .من درامد یه کارگر ساده رو حساب کردم در صورتی که درامد یه کارمند3500تا12000دلاره مناطقی هست که اجاره از 200 دلار در ماه تا 700 دلاره در حالیکه اجاره خونه در تهران امسال سر به فلک کشیده مثلا یه اتاق 25 متری در پونک تهران 50 میلیون پول پیش ماهی پانصد هزار تومن اجاره مسخره نیست واقعا ؟کدوم گرانتره ؟تهران کجا نیویورک کجا؟
حسن
۲۶ مهر ۱۳۹۷نه این قیمت اجاره تو یه شهر متوسط هست (حداقل بگم آتلانتا که خودم دارم زندگی می کنم) و از نزدیک دیدم. می تونم حداقل 10 تا شهر تو آمریکا نام ببرم که از آتلانتا گرون ترن، و در نیویورک و خصوصاً منهتن این رقم درجاهای خوبش به 5000 الی 6000 دلار میرسه تاکید کنم اجاره یه خوابه! من نمی گم تهران شهر ارزونیه، خودم 13 سال تهران زندگی کردم. حرف من اینکه اینجا حقوق خوب میدن ولی خوبم کار می کشن و زندگی خیلی هزینه های دیگه ای داره که ما تو ایران نداریم و نمی بینیم!
اینجا خرید ماشین خوب اولویت آدما نیست! در حالی که حقوقشون کافی بنظر میاد ولی خیلی چیزا انقدر هزینه جانبی داره که خرید ماشین خوب رو غیر منطقی می کنه. من خودم عاشق ماشینم و چند ماه اولی که اومدم اینجا همش سرم تو خیابون دنبال ماشینا بود :) ولی واقعاً اینجا مثل ایران اونقد ماشین مهم نیست.
ارش
۲۷ مهر ۱۳۹۷خیلی از دوستای منم آمریکا هستن اصلا این چیزی که شما میگی با گفته های اونا جور درنمیاد دوستی دارم فوق دکترا کامپیوتر میخونه یکی از دوستام پزشکه و بقیه دوستان ..همچین اجاره ای رو برای مناطق با ویژیگی ها و امکانات خوب تعریف میکنن اونم در نیویورک و لس آنجلس .فقط تنها مواردی که گرانه هزینه های پزشکی و اقلام لوکس هست. بعد یه مساله اساسی خوراک هست که در اکثر مناطق دنیا بسیار ارزانه نسبت به درامدشون.
Amir
۲۶ مهر ۱۳۹۷آکورد سالهای زیادیه که ثابت شده است اما اینجا به مالیبو رای میدم چون به نظرم خیلی زیباتره همچنین محصولات شورولت قابلیت اطمینان بالایی دارند و از این لحاظ زیاد با آکورد تفاوتی نداره.
sina7
۲۶ مهر ۱۳۹۷کاملا معلومه آکورد بهتره ولی سلیقه ای به مالیبو رای دادم
جذابیت خاصی تو ظاهرش میبینم
F F
۲۶ مهر ۱۳۹۷مالیبو دو هزار دلار ارزانتره ،وهم بنظرم خوشگل تره
و رقیب نزدیکی هستن نسبت بهم
که خدمات پس از فروش تو بازار تعیین کننده فروش این دو هستش
مثلا اگه ایران بود قیمت این دو تا حداقل 30 یا 40 میلیون اختلاف به نفع مالیبو بود
آآآآرماااانننن
۲۶ مهر ۱۳۹۷قطعا اکورد! جدا از نمرات کاراند درایور،و تجربه شخصی،فروش هر دو رو توی خود امریکا نگاه کنید معلومه کدوم بهتره! اونم با اختلاف
Cadillac
۲۶ مهر ۱۳۹۷با اینکه من تو سگمنت دی عاشق مالیبو هستم
ولی تو این رقابت هوندا برتره
محسن.د
۲۶ مهر ۱۳۹۷تو این کلاس مگه داریم از آکورد بهتر
مهدی
۲۶ مهر ۱۳۹۷مقایسه آکورد جدید با تویوتا کمری جدید چندتا انجام شده.طوری مجذوب آکورد شده بودن انگاریه کلاس بالاتره که داره باکمری مقایسه میشه.اونم کمری جدید که خودش فوق العاده است.قبلاهم گفتم نظراون مجله درآخر این بودکه:تویوتا باساخت کمری جدیدیه کمری بهترساخته اما هوندا باساخت آکوردیه ماشین خیلی بهتر ساخته.حتی کیفیت اتاق آکورد رو ازکمری جدید بهترمیدونستن درحالیکه شایدما توعکس فکرکنیم کیفیت متریال کمری بهترباشه که اینطور نیست
(Saeed(peugeot
۲۶ مهر ۱۳۹۷شورولت و بیشتر میپسندم
امیر
۲۷ مهر ۱۳۹۷جفتشون خوبن و دوس داشتنی
مالیبو قابل احترامه
اکورد هم دوس داشتنی
بهرحال اکورد انتخاب معقول تریه!
رامتین
۲۷ مهر ۱۳۹۷تو این کلاس رقابت کمری جدید و آکورد دیدنیه. خیلی روی این دو خودرو مطالعه کردم، چرا که تا چندماه پیش میشد فکر کرد که هر دو به ایران میان. مجموع بررسیها با اختلاف کم حکم به برتری آکورد میداد. کمری کمی در شاسی و گیربکس ضعف داشت. فقط آکورد میتونست از نظر ظاهری بهبود داشته باشه که در فیس بعدی باید این کارو بکنه
Farzad
۲۹ آذر ۱۳۹۸انتخاب قطعا هوندا آکورد دوست داشتنی