شورلت

ردلاین فوق‌العادهٔ پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 کوروت Z06 جدید

نسل جدید شورلت کوروت Z06 بیشتر و بیشتر به تولید نزدیک می‌شود و با توجه به آخرین گزارش‌ها، ارزش چنین انتظاری را خواهد داشت. مدتی است میدانیم که C8 Z06 از پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کوروت مسابقه‌ای C8.R استفاده خواهد کرد اما حالا اطلاعات جدیدی در مورد این موتور منتشر شده است. به گفتهٔ جانی لیبرمن از موتور ترند، پیشرانهٔ Z06 می‌تواند به دور باورنکردنی ۹ هزار rpm دست پیدا کند. این یعنی ردلاین این موتور از پیشرانهٔ V10 لامبورگینی اوراکان اوو، V12 اونتادور SVJ و V12 فراری ۸۱۲ سوپرفست با ۸۹۰۰ rpm بیشتر خواهد بود.

فعلاً مشخص نیست که پیشرانهٔ کوروت Z06 جدید چقدر قدرت خواهد داشت اما حدس زده شده که می‌تواند قدرتی در حدود ۶۲۵ اسب بخار داشته باشد و شاید تا حدود ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. هرچند این اعداد به‌اندازهٔ خروجی موتور سوپرشارژ C7 Z06 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور نیستند اما تنفس طبیعی بودن این موتور، Z06 جدید را بسیار خاص‌تر می‌کند. اگر این اعداد صحت داشته باشند، پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری کوروت Z06 به قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی بازار تبدیل خواهد شد و موتور ۵.۲ لیتری V8 فورد موستانگ شلبی GT350 با ۵۲۶ اسب بخار قدرت را به‌راحتی مغلوب خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    به نظرم طراحیش برای ماشین به این خوبی افتضاحه!!

    موافقم 28
    مخالفم 86
    1. ممد ژانگولر

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (4150 ديدگاه)

      گل گفتی داداش
      هر جا مدرک تحصیلی گرفتی دوتا هم برای ما بگیر ?

      موافقم 56
      مخالفم 14
      1. مهراد

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (863 ديدگاه)

        روانیتم ممد ژانگولر الهی بگم چی بشی ??

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. ممد ژانگولر

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (4150 ديدگاه)

          داش مهرداد خدا نکنه
          یدونه ایی??

      2. ارشیاsvj

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (1750 ديدگاه)

        من سلیقه طراحیم خیلی متفاوته!!!!!از قراره معلوم!!!!

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. sina

          ۱۳ مهر ۱۳۹۹
          سوابق: (13 ديدگاه)

          لطفا طوری سلیقه طراحی تو بیان کن ک فک نکنیم داری اونو به ما تحمیل میکنی :)

    2. یانکی

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (2351 ديدگاه)

      چه صدایی بده.وقتی مدلهای کوروت تکمیل بشه اونوقت مدل پایه با 6.2 لیتر تنفس طبیعی.5.5لیتری تنفس طبیعی.5.5 توربو

      موافقم 15
      مخالفم 3
  2. Alireza

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (639 ديدگاه)

    کوروت از اونایی نبوده که حرف بزنه و عمل نکنه
    یعنی که منتظر یه چیز خفن باشین

    موافقم 46
    مخالفم 7
    1. M.A.S

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (849 ديدگاه)

      به نظرم میتونه تایم 10.4 یا 10.3 تو درگ بزنه
      خیلی جالبه
      و همچنان منتظر بازگشت وایپر هستیم

      موافقم 20
      مخالفم 10
  3. SF90 STRADALE

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    ردلاین بالای ۹۰۰۰ میخواهی باید تا معرفی 812GTO صبر کنی
    آخ چه شود V12 تنفس طبیعی با صدای اگزوز محشر فراری

    موافقم 29
    مخالفم 45
    1. مهراد

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (863 ديدگاه)

      وجدانا چطور به ذهنتون رسید که این دو تا رو با هم مقایسه کنید ؟؟
      1 : فراری 812 یک super GT پیشرانه جلو هست در حالیکه کوروت ( C8 Z06 ) یک سوپر اسپرت پیشرانه وسط هست / 2 : فراری GTO 812 حداقل 400000 دلار قیمت میخوره در حالیکه قیمت کوروت زی او سیکس در بیشترین حالت به 100000 دلار هم نمیرسه / 3 : فراری 12 سیلندر تنفس طبیعی هست ، کوروت قراره 8 سیلندر تنفس طبیعی باشه

      و چندین دلیل دیگه که در این مقال نمیگنجد

      میخوام بگم مقایسه فراری با کوروت علاوه بر اینکه ممکنه اجر کوروت رو تا حدود اندکی ضایع کنه ، ممکنه کلاس خاص فراری رو هم اندکی لکه دار کنه ( نزد طرفدارانه راه دور البته چون ما همیشه هیچ ما نگاه فقط ? )

      موافقم 39
      مخالفم 14
      1. SF90 STRADALE

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4063 ديدگاه)

        داری مثل بعضیا میزنی جاده خاکی
        مگه من مقایسه کردم که شما برام دلیل میاری که اینا با هم قابل مقایسه نیستن
        بازم خوب شد شما گفتین مگرنه خودم نمیدونستم

        موافقم 15
        مخالفم 25
        1. مهراد

          ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
          سوابق: (863 ديدگاه)

          SF 90 stradale
          من جزو طرفداراتم و خیلی برات احترام قائلم ولی تعصبی هستی

    2. z

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      فراری 458 اسپشیاله هشت سیلندر قویترین تنفس طبیعی فراری هست نیرویی 597 اسب بخاری و گشتاوری 527 نیوتن متری تولید کند
      فعلاً مشخص نیست که پیشرانهٔ کوروت Z06 جدید چقدر قدرت خواهد داشت اما حدس زده شده که می‌تواند قدرتی در حدود ۶۲۵ اسب بخار داشته باشد و شاید تا حدود ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند
      اگه اینطور باشه کوروت قویترین موتور تنفس طبیعی وی هشت میشه

      موافقم 17
      مخالفم 10
  4. امیر

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2958 ديدگاه)

    خیلی خوبه که شورولت یه تکونی به خودش داده تو این قضیه
    واقعا عالیه
    بنظرم با توجه به عملکردش و قیمتش، مشکلات کوچک کیفی به هیچ وجه تاثیر گذار نیست و کاملا طبیعیه
    امیدوارم این سیر صعودی همیشه ادامه داشته باشه

    موافقم 21
    مخالفم 3
    1. علیx76

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1206 ديدگاه)

      بالاخره جنرال موتورز میخواد از اسمال بلاک ۷۰ ساله دست بکشه

      موافقم 13
      مخالفم 1
  5. Elmiraj

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    تنفس طبیعی
    ردلاین ۹۰۰۰
    ۱۱۳.۶ اسب بخار به ازای هر لیتر

    شاهکاره می سازه…

    موافقم 35
    مخالفم 12
  6. مهراد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (863 ديدگاه)

    اسطوره ?

    پرچمش مثل همیشه تو آسمونه ?

    طراحیشم محشره ?

    فقط کاش پیشرانه بلک وینگ + سیستم الکتریکی خفیف رو هم داخل ZR1 استفاده کنند که طراحی پیشرانه بلک وینگ هم حیف نشه

    موافقم 22
    مخالفم 7
  7. RoadRunner

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    بهترین سوپر اسپرت بازار

    موافقم 21
    مخالفم 13
  8. Mahdi

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (163 ديدگاه)

    ماشین خیلی خوبیه با این قیمت و مشخصات فنی ولی طراحیش‌ چنگی به دل نمی زنه

    موافقم 11
    مخالفم 22
    1. z

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (256 ديدگاه)

      این در حد رندر هست به نظرم زیبا تر میشه

      موافقم 10
      مخالفم 6
  9. amir???

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (36 ديدگاه)

    با این مشخصاتی که ما دیدیم باید منتظر یک صدای زیر از کوروت باشیم تا صدای بم

    موافقم 9
    مخالفم 4
  10. حسین دهمرد

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    حرف از ردلاین شد چرا کمپانیهایی که دوازده سیلندر تولید میکردن مثه بنز و ب ام و یهویی از دوازده سوییچ کردن به هشت سیلندر؟
    همین اس کلاس یه زمانی نسخه ی دوازده سیلندر هم داشت ولی اونو حذف کرد ناگهان هشت سیلندر شد پرچمدارش .کاش پله پله کم میکردن مثلا یه ده سیلندر جایگزین دوازده میشد بهدش هشت جایگزین ده میشد. ولی از ده سیلندر خیلی کم استفاده میکنن.تعداد دوازده سیلندرها خیلی بیشتر از ده سیلندر هاست پس بحث استانداردهای آلایندگی نیست پس چه دلیلی داره؟

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      اس کلاس که بخاطر استاندارد های آلایندگی v12 رو حذف کرد.
      ولی دلیل عدم استفاده از v10 تا اونجا که میدونم بخاطر بالانس موتور هست.
      موتور شیش بهترین بالانس رو بین خطی ها داره و از اونجایی
      که v12 متشکل از دوتا شیش هست در نتیجه بالانس عالی و
      کارکرد یکنواختی داره که لازمه خودروهای لوکسه. ولی ده سیلندر
      ها چنین ویژگی ندارن به طور ذاتی.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Carbonado Aventador

        ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        اتفاقا موتور ۱۰ سیلند با زاویه ی ۶۰ درجه..
        یکی از بهترین موتور ها و بالانس ترینشونه..
        که به خاطر نوع خاص چینش سیلندر ها نمودار گشتاور گسترده ای داره..
        ولی به خاطر ابعادش جا کردنش تو خیلی ماشینا سخته..
        موتور هشت سیلندر خیلی راحتتره طراحی و تولید و جایگذاریش تو کل ماشین ها

    2. امیر دهقان

      ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
      سوابق: (745 ديدگاه)

      موتورهای دوازده سیلندر دیگه خیلی طرفدار ندارن و بخاطر قوانین آلایندگی دارن کنار گذاشته میشن، البته مرسدس برای نسل جدید S کلاس هنوز موتور V12 ارائه میکند و اما فقط برای نسخۀ مایباخ
      اینکه چرا خودروسازان از موتورهای دوازده سیلندر به سمت هشت سیلندر حرکت کردن بخاطر قابلیت استفادۀ بیشتر موتورهای V8 هست، چون توسعۀ یه موتور جدید خیلی هزینه‌بر هست، خودروسازها میخوان از یه موتور در محصولات مختلف استفاده کنن، مثلا همین موتور 4 لیتری V8 مرسدس الان تو خیلی از محصولاتش از C کلاس گرفته تا S کلاس و G کلاس استفاده میشه اما امکان استفاده از موتور V10 تو محصولات کوچیک‌تری مثل C کلاس وجود نداره
      بنابراین منطقی نیست اون همه هزینه صرف توسعۀ یک موتور V10 بشه که موارد استفادۀ محدودی داره و بعد از چند سال اونم باید با یه V8 جایگزین بشه

      1. حسین دهمرد

        ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
        سوابق: (2647 ديدگاه)

        ممنون تا حالا اینجوری بهش فکر نکرده بودم.همه جا میشه استفاده ش کرد واقعا

  11. AMG///

    ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
    سوابق: (576 ديدگاه)

    هعی ولی حیف که موتور وسطه اون وحشی گری کروتو نداره.

    موافقم 3
    مخالفم 6

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا