این بار قصد داریم یکی از معروفترین سدانهای فول سایز دنیا را به شما معرفی کنیم! شورلت ایمپالا. شورلت بعد از کوتاهی در طراحی چند نسل ایمپالا حالا نسل جدید این خودرو را به بهترین نحو ممکن طراحی و تولید کرده است.
طراحی
طراحی نمای جلو و عقب این خودرو به راستی ما را به یاد ایمپالاهای دهه ۷۰ میاندازد. چهره ای خاص و نگاهی رمز آلود از ویژگیها طراحی ایمپالا است.
در نمای داخلی اولین چیزی که جلب توجه میکند باریکهای دوخته شده است که دور تا دور اتومبیل کشیده شده. این کار از روی طراحی داخلی بیوک لاکراسه الگو برداری شده. این ناحیه با چرم دوزی بسیار زیبا جلوه میکند. در بقیه قسمتهای داشبورد نیز از مواد نرم استفاده شده. نوع چوبهای به کار رفته حس لوکس بودن را به سرنشین القا میکند.
امکانات
۲ رینگ ۱۸ اینچی، ۲ رینگ ۱۹ اینچی، یک رینگ ۲۰ اینچی، کروز کنترل تطبیقی (در برخی مدلها)، سیستم هشدار نقطهی کور، سیستم کمک پارک عقب و جلو، ۱۰ ایربگ، دریچه تهویه هوا برای سرنشینان عقب، سرد کن و گرم صندلیها جلو، صندلی چند حالته برقی برای سرنشینان جلو، صفحه نمایش ۸ اینچی همراه با رهیاب ماهوارهای و سیستم استارت بدون کلید و …. از امکانات این خودرو میباشد.
مشخصات فنی
برای این خودرو سه پیشرانه در نظر گرفته شده. یک موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۹۵ اسب بخار یک موتور ۲.۴ لیتری با ۱۸۲ اسب بخار قدرت و موتور ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با قدرت ۳۰۵ اسب بخار. این خودرو دارای یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک میباشد که نیرو را به چرخهای جلو منتقل میکند. جالب است که خودرویی با این ابعاد و وزن با موتور ۶ سیلندر تنها در ۶.۸ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را میپیماید.
تهیه و ترجمه: مهندس رامین شهیدی
شروین
۳۰ آذر ۱۳۹۲حرف نداره
مسعود
۳۰ آذر ۱۳۹۲دوستا یه سوال دارم از کسایی که به صورت تخصصی از ماشین سر در میارن
اینکه مدل های با حجم موتور بیشتر قیمت بیشتری داره علتش چیه؟ واقعا هزینه بیشتری میبره ساختنش ( در حد 10 هزار ولار) یا علتش سودجویی سازندگانه؟؟
محسن.د
۳۰ آذر ۱۳۹۲من اطلاعاتم زیاد نیست فقط چیزایی که میدونم رو میگم.حتما خودت خیلی ازین چیزارو میدونی.خب طبیعیه که موتور بزرگتر همه چیش بیشتره یعنی از وقتی که بلوک موتور ریخته گری میشه فلز بیشتری استفاده میشه تا میل لنگ و پیستون و میل بادامک و…(مخصوصا قسمتهایی که از فلزهای نسبتا گرون ساخته میشن مثل بعضی فولادها یا آلومینیوم).موتور حجم بالاتر فقط به این ختم نمیشه که قطرسیلندرها بزرگترن!ممکنه بخاطر قدرت بالاتر موتور مجبور بشن جنس بعضی قطعات مثل میل لنگ رو قوی تر از میل لنگ موتور پیشفرض انتخاب کنند که باز قیمت میره بالاتر.حجم موتور بیشتر،ماشینکاری(تراشکاری و…)بیشتری هم میخواد که باز هزینه ساخت رو بالا میبره.من فکر میکنم مهم ترین دلیلی که قیمت رو تا این اندازه بالا میبره همینه که تقریبا سفارشی محسوب میشه،چون مطمئنا تولید موتورهای حجم بالتر رو کمتر از موتور پایه درنظر میگیرن.یعنی برای هر قطعه(بلوک،میل لنگ،پیستون و…) باید یه قالب متفاوت طراحی کنند + ماشینکاری متفاوت که هزینه رو بالا میبره.بگذریم که ممکنه خیلی از چیزهای دیگه هم متفاوت باشن مثل سیستم سوخت رسانی و حتی سیستم برق! اما اینکه “آیا همه ی اینها 10 هزار دلار میشه یا نه؟!؟! من نمیدونم.مثل همین که ایرانخودرو واسه یه رنگ سفارشی چندین میلیون بیشتر میگیره! مواد بیس رنگ که فرقی نمیکنه پس یعنی واقعا چند میلیون واسشون هزینه داره؟!؟!
مسعود
۳۰ آذر ۱۳۹۲ممنون محسن جان . خیلی خوب توضیح دادی. تقریبا پس میشه گفت واقعا هزینه بیشتری داره اما خدا داند چقدر!!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۳۰ آذر ۱۳۹۲درود.
محسن افرین.
خیلی قشنگ توضیح دادی.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۳۰ آذر ۱۳۹۲مسعودجان،من کاری نکردم.
آقا میلاد،شما لطف دارین!
علیرضا
۱ دی ۱۳۹۲قیمت گرانتر ماشینهایی با حجم موتور بالاتر چند دلیل دارد
1. اگر اتومبیل یک موتور با حجم کمتر تولید انبوه شده باشد، نصب موتورهایی با حجم بالاتر به نوعی سفارشی بودن است که مانند هر مورد سفارشی دیگر افزایش قیمت قابل توجهی ایجاد می کند.
2. موتورهایی با حجم بالاتر معمولا بر روی خودروهایی با امکانات بیشتر نصب می شوند(مثلا گیربکس اتوماتیک،سیستم صوتی قویتر،صندلیهای چرمی و…) و بطور سنتی روی خودروهای بزرگتر نصب می شوند. بنابراین کل خودرو گرانتر می شود.
3.همانطور که دوست دیگری توضیح دادند ساخت موتورهایی با حجم بالاتر بطور کلی هزینه بیشتری می خواهد علاوه بر خود موتور، ممکن است تجهیزات انتقال قدرت و.. هم براساس موتور با حجم بالاتر بر روی خودرو نصب شوند که در عمل یعنی هزینه بیشتر
علی
۱ دی ۱۳۹۲آمریکایی ها دارن دوباره به اوج برمیگردن و گل سرسبد محصولاتشونم کادیلاکه که واقعا عالی داره کار میکنه
Reza
۳۰ آذر ۱۳۹۲منظور موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری با قدرت 305 اسب بخار
PEUGEOT
۳۰ آذر ۱۳۹۲باسلام
آپشن هایی که داره خوبه
طراحی داخلش زیباست و طراحی بدنش هم زیباست اما عالی نیست.
همتون هم از کیفیت ماشین های آمریکایی خبر دارین.
یه ماشین ایده اله برای سوار شدن اما حیف که ما ایرانیها نمى تونیم و باید آشغال های ایران خودرو و سایپا رو سوار بشیم.
P E U G E O T
sajad
۳۰ آذر ۱۳۹۲عجب جیگریه داشبوردش بسیار خوب طراحی شده یادش به خیر دوران قبل انقلاب Chevrolet پر بود در شهر اما…
دوستان امروز یک استاد داریم همیشه طرفدار […] هست و عقیدهاش اصلا قابل تغییر نبود اما اخر خودش اعتراف کرد که ماشین های داخلی اشغال هست وبازار ایران انحصاری هست
زیگما
۳۰ آذر ۱۳۹۲اول ایمپالا بعد چارجر بعد ماکسیما بعد کرایسلر 300 بعد آوالون بعد هم کره ای ها
ایمپالا 50 سال است دل مرا ربوده….(هرچند 50 سالم نیست)
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۳۰ آذر ۱۳۹۲خیلی خوشم اومد ازش.
ولی 1 مساله خورد تو ذوقم.
اینکه این ماشین نباید یا بهتره بگم ماشین امریکایی در این اندازه نباید
دیفرانسیل جلو باشه.مخصوصا اینکه امریکایی هست.
بچه ها کسی میدونه که چرا 2تا موتور 4 سیلندر داره اونم با اختلاف 100
سی سی ؟؟؟؟؟؟خیلی برام عجیبه.
((( ایران و المان )))
محسن.د
۱ دی ۱۳۹۲میلادجان فقط همینقد میدونم که این امپالا 4تا تیپ داره:LS,ECO,LT,LTZ که موتور2.4لیتری 182اسب بخار، فقط مخصوص تیپECO هست که میشه گفت ارزون ترین تیپشه. یخرده امکانتش نسبت به بقیه کمتره(مالتی مدیای ضعیف تر،رینگ های کوچکتر و…)درعوض تو این تیپ چندتا سیستم داره که مخصوص کاهش مصرف سوخت هست.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۱ دی ۱۳۹۲درود.
افرین محسن.
رابطتت با امریکا هم خوبه ها.
اخه 100 سی سی مگه فرقش چقدره تو مصرف؟؟؟؟
(((( ایران و المان ))))
زیگما
۱ دی ۱۳۹۲اولا محسن eco ارزون ترینش نیست.ls ارزون ترین مدلشه
دوما.میلاد.100 سی سی موتورش کم حجم تره ولی علت اینکه مصرفش خیلی کمتره اینه که از یه سری باتری استفاده میکنه این موتور.این باتری ها در صندوق عقب جای میگیرن و یه جور هیبریدی ضعیف حساب میشن.جنرال موتورز با این کار میخواسته نه به گرونی یه هیبرید کامل موتور بسازه.نه تمام موتوراش معمولی باشه.
محسن.د
۱ دی ۱۳۹۲میلادجان گفتم که مسئله فقط اون 100cc نیست. کلی سیستم مخصوص کاهش مصرف داره که تو بقیه موتورهاش نیست.
آره زیگما درست میگی،LS البته”با حداقل آپشن” قیمتش ازECO هم کمتر میشه.
ART
۳۰ آذر ۱۳۹۲نمای جلوی ماشین پرابهت ، ولی طراحی عقب چنگی به دل نمیزنه
MBS
۳۰ آذر ۱۳۹۲من که پول این ماشین های عروسک را ندارم چرا باید نظر بدم
e36
۳۰ آذر ۱۳۹۲اینا که ظاهرشن ببین سواریش چه لذتی داره با اون اصالت آمریکاییش
www.aparat.com/sportageman
۳۰ آذر ۱۳۹۲ایمپالا پشنش یذره زشته و اون بیشتر با کادنزا 2014 مقایشه می کنند ، کادنزا خوشگل تره ولی داخل ایمپلا باحال تره.فیلم های بیشتر از ایمپالا در کانال آپارات منwww.aparat.com/sportageman
حمزه
۳۰ آذر ۱۳۹۲همه چیزش عالی. فقط ای کاش دیفرانسیل عقب بود
میلاد
۳۰ آذر ۱۳۹۲باید ببینید هدفشون از تولید این ماشین چی بوده.می خواستن خانواده (که توی آمریکا عموما پر جمعیته!) واسه مسافرت رفتن توش راحت باشه.
همون طور که می دونید دیفرانسیل عقب نیاز به گاردان داره که از وسط ماشین می گذره و عملا ماشین سدان رو 4 نفره می کنه چون جای پای وسط رو می گیره.
من خودمم دیفرانسیل عقب رو خیلی خوشم میاد چون واقعا رانندگی لذتبخشی داره.
همون طور هم که می بینید ماشینایی مثل کامارو دف عقب هستند.
احسان(احسان سابق)
۳۰ آذر ۱۳۹۲به شکل عجیبی از این ماشین خانوادگی و بزرگ خوشم اومده.کار شورولت و جنرال موتورز در ساخت این ماشین باریکلا داره
e.scamp
۳۰ آذر ۱۳۹۲پدال مصرفش چقدره؟
محمد
۲۳ خرداد ۱۳۹۵سلام دوست عزیز.. من خودم دارم استفاده میکنم صدی ۱۲.۵ زیر پام تو شهر میسوزنه تو جاده هم رو حالت کروز کنترل صدی ۸.۵ هم زده..
ESI
۳۰ آذر ۱۳۹۲رتبه اول همیشه برای امریکائی ها دومم برای کره ای های کم مصرف و بی مصرف ها
فرامرز
۳۰ آذر ۱۳۹۲من نمیدونم مشکل ماشین های آمریکایی چیه که این قدر ارزون هستن. همین رو با آزرا که مطلب بعدی هست مقایسه کنید یا مثلاْ با بی ام و سری ۵ که تو آلمان قیمت پایه ۴۰۰۰۰ یورویی داره (بیش از ۲ برابر قیمت ۲۶۰۰۰ دلاری این)! شایدم این قیمت هایی که پدال اعلام میکنه بعضاْ شامل مالیات هم هست!
زیگما
۳۰ آذر ۱۳۹۲1.این فول سایز هست.بی ام و سری 5 مید سایز
2.این معمولی حساب میشه.بی ام و سری 5 خودروی لوکس
3.از 60 سال پیش تا الان هدف از تولید ایمپالا خودرویی خانوادگی با قیمت مناسب بوده ولی هدف از تولید سری 5 خودرویی لوکس با امکانات عالی بوده.
والسلام
محسن.د
۳۰ آذر ۱۳۹۲همه چیزش خیلی خوبه فقط حیف که محرک جلوئه!
محمدرضا
۳۰ آذر ۱۳۹۲من که چارجر رو به شخصه ترجیح می دم.
توفیقی
۳۰ آذر ۱۳۹۲زیباست و دیگر هیچ
زیگما
۳۰ آذر ۱۳۹۲از نظر من آزرا فول سایز نیست.چون روی پلتفورم سوناتا که مید سایزه ساخته شده.
حامد MASERATI GT
۱ دی ۱۳۹۲خیلی بزرگه یخورده جمع و جور تر بود بهتر میشد
جواد
۳ دی ۱۳۹۲ماشینم و بعد از ازادی سازی واردات انتخاب کردم به شرطی که تا انوقت مدل جدیدترش نیومده باشد
احمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۲هییییییییییییییییییی فقط سهم ما ایرانیا افسوس
sohaib
۱۶ فروردین ۱۳۹۳واقعا ابهت داره.خوش استیله.عاشقشم.فقط چراغ های عقبش مونده تکمیل بشه.
یونس
۲۱ فروردین ۱۳۹۳باعرض سلام به دوستان من یکی ازایمپالا6سیلندر رودارم واقعاخیلی باحاله درست میگن چراغهای عقبش یکمی مونده تکمیل بشه و موقع پیچیدن به طرفین چراغ راهنما زیاد به چشم نمی خوره
حسین
۱ دی ۱۳۹۳من از نزدیک دیدمش،خیلی خوشگلو با ابهته
امين
۲۰ دی ۱۳۹۳من که عاشقشم از وقتى که گرفتمش نشده خسته شم از سواریش مثل گاو وحشى میمونه جاتون خالى خوبى که منطقه آزاد اروند داره فقط همین آزادى انتخاب و داشتن این ماشینهاست جونممممممم
احمد
۹ خرداد ۱۳۹۵فوووق العاده س من ااز نرمی و سرعت تعویض دنده ش واقعا لذت بردم از دیزاین داخلی هرچی بگم کم گفتم ۲۲۰ تا روندمش انگاری ۵۰ تا داری میری کاش پلاک ملی ش هم آزاد شه
مهران
۶ آبان ۱۳۹۸خسته نباشین ، آغااا حجم گیربکس ایمپالا ۲۰۱۴ چند لیتره؟