شاید جدیدترین نسل شورولت اونیکس به عنوان یک سدان در چین معرفی شده باشد اما این خودروی ساب کامپکت در آمریکای جنوبی همچنان به سنتهای قبلی پایبند بوده و بهصورت هاچبک ۵ درب نیز عرضه میشود.
مشتریان برزیلی، آرژانتینی و دیگر کشورهای آمریکای لاتین خواهند توانست این خودرو را به فرم هاچبک و با نام اونیکس بخرند درحالیکه نسخهی سدان این خودرو با نام اونیکس پلاس شناخته میشود.
از نظر طراحی باید گفت که اونیکس هاچبک از جلوی خودرو تا ستون C مشابه نسخهی سدان بوده و بخش عقب است که پذیرای چراغهای جمع و جورتر با شکل متفاوتی شده است. هر دو مدل سدان و هاچبک اونیکس در کشور برزیل با همان پیشرانههای اکوتک شامل نسخهی ۳ سیلندر ۱ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۸۲ اسب بخاری و گشتاور ۱۰۴ نیوتون متری و نسخهی ۱ لیتری توربو با خروجی ۱۱۶ اسبی و گشتاور ۱۶۵ نیوتون متری عرضه میشوند.
پیشرانهی توربو بهصورت سفارشی با گیربکس ۶ سرعته ی اتوماتیک همراه میشود درحالیکه پیشرانهی کمتوانتر تنها با گیربکس ۵ سرعته دستی در دسترس است. هر دو پیشرانه با بنزین و اتانول کار میکنند. البته در آرژانتین پیشرانهی پایه از نوع ۳ سیلندر ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی است که قدرت ۹۰ اسبی و گشتاور ۱۱۵ نیوتون متری دارد.
اما اونیکس پلاس سدان در صورت استفاده از پیشرانهی ۱ لیتری توربو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۹.۷ ثانیهای دارد. با وجود پیشرانهی پایه و گیربکس دستی، این خودرو مصرف سوخت ۵.۹ لیتر در هر صد کیلومتری در بزرگراه دارد.
این خودرو در مقایسه با نسل پیشین کمی طویلتر و پهنتر بوده و فاصله بین محوری بیشتری دارد که همین امر منجر به کابین جادارتری شده است. این خودرو همچنین از نظر تکنولوژی پیشرفت داشته و با جدیدترین نسل سیستم مولتیمدیای مای لینک، وای فای هات اسپات، اندروید اتو، اپل کارپلی، دستیار پارک نیمهخودکار، شارژر موبایل، پایش نقاط کور، دستیار حرکت در سربالایی و محدود کننده سرعت عرضه میشود.
مهدی
۱۰ مهر ۱۳۹۸یک هاچبک فوق العاده تماشایی یادمه یک بابایی میگفت ماشین های امریکایی بزرگ پرمصرف و پر استهلاک هستن
(Alireza(lexus
۱۰ مهر ۱۳۹۸انتظار داری 1 لیتری بیشتر از این بسوزونه ؟؟
Roham
۱۲ مهر ۱۳۹۸از یه لیتر این راندمان رو با این مصرف سوخت ، اونم تو یه ماشین اقتصادی بگیری هنره !