تکنولوژی ولت یک مالیبوی سبزتر میسازد
شورولت ولت یک ماشین بزرگ و مناسب برای صرفهجویی در مصرف سوخت است اما برای شیوهٔ زنگی همه مناسب نیست؛ اما در سوی دیگر شورولت نسخهٔ هیبریدی مالیبو را نیز ارائه کرده است. خودرویی با فضای داخلی بیشتر، بدون نیاز به اتصال به برق جهت شارژ و قیمت ۵۴۵۰ دلار ارزانتر از یک ولت (هرچند که ولت شامل معافیتهای مالیاتی میشود). درحالیکه جدیدترین نسخهٔ مالیبوی هیبریدی بهاصطلاح مجهز به یک سیستم هیبریدی خفیف است که کاهش مصرف سوخت جزئی را به همراه دارد اما این سدان متوسط آمریکایی بیشترین تلاش خود را کرده تا مالک کمتر به پمپبنزین مراجعه کند. موتورهای الکتریکی مالیبو هیبریدی متعلق به شورولت ولت هستند اما باطریهای مالیبو کوچکتر است. این بدان معنا است که مالیبو هیبریدی در درجهٔ اول بهعنوان یک خودروی برقی عمل نمیکند و بیشتر یک ترکیب سنتی را ارائه میکند. دو موتور الکتریکی این خودرو تنها میتوانند برای فواصل کوتاه و برای حداکثر سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت مورداستفاده قرار گیرند اما بیشتر مانند یک خودروی هیبریدی سنتی، موتور بنزینی ۱.۸ لیتری نقش عمده را بازی میکند. موتوری که کاملاً مناسب بوده و مالیبو هیبریدی را تبدیل به کارآمدترین خودروی هیبریدی غیرپلاگاین بازار میکند؛ بنابراین مالیبو هیبریدی بدتر از نسخههای غیرهیبریدی آن نیست.
محاسن
نسخهٔ هیبریدی شورولت مالیبو جداً کارآمد است. هرچند مصرف سوخت این خودرو ۵.۱۱ لیتر در صد کیلومتر اعلامشده اما من توانستم بهطور متوسط به مصرف ۵.۷ لیتر در صد کیلومتر دست پیدا کنم که بازهم مصرف بسیار مناسبی برای خودرویی با این اندازه و برای استفاده در شهر محسوب میشود. نسخهٔ هیبریدی هوندا آکورد ۲۰۱۷ تنها سدان متوسط هیبریدی غیرپلاگاین است که با مصرف ۴.۹ لیتر در صد کیلومتر برتر از مالیبو هیبریدی عمل میکند. در مقابل نسخهٔ غیر هیبریدی مالیبو با موتور ۱.۶ لیتری توربوی چهار سیلندر مصرفی برابر با ۷.۵ لیتر در هر صد کیلومتر دارد.
هیبریدی یا معمولی، شورولت مالیبوی جدید یک جهش بزرگ بهسوی جلو محسوب میشود. مالیبوی جدید با وزن سبکتر و فضای داخلی جادارتر، برای راننده رضایتبخشتر و برای دیگر سرنشینان راحتتر است. خط دماغه و کاپوت آن نیز پایینتر آمده و موجب به حداکثر رساندن دید روبهجلوی خودرو شده است بهگونهای که فضای داخلی جادارتر و روشنتر احساس میشود.
هیچچیز در ظاهر شورولت مالیبو نشاندهندهٔ هیبریدی بودن آن نیست. مثل لوگوهای سبز یا آبی، رینگهای غیرمعمول یا نشانهای بزرگ در جایجای بدنه. درواقع گاهی اوقات خودروسازان از خودروهای هیبریدی خود بهعنوان تابلوهای تبلیغاتی برای نشان دادن تکنولوژی هیبریدی خود استفاده میکنند درحالیکه مالیبو هیبریدی اینگونه نیست. البته از سوی دیگر این میتواند برای برخی خریداران که میخواهند به همسایگانشان نشان دهند که خودروی هیبریدی خریدهاند نکتهای منفی تلقی گردد.
هیچچیزی در رانندگی مالیبو که نشان دهد آن خودرویی هیبریدی است وجود ندارد و این چیز خوبی است. مثلاً سیستم احیاء انرژی ترمزها عملکرد روانی داشته و میتوانید درعینحالی که باطریها شارژ میشوند از لذت یک ترمز گیری واقعی هم بهرهمند شوید. موتور نیز عملکرد روان و آرامی دارد و هنگامیکه توسط سامانهٔ توقف-حرکت، روشن میشود هیچ تکانی احساس نمیشود. فرمان دقیق و سبک، کنترل راحت و یک سیستم تعلیق مناسب نیز رانندگی با مالیبو را لذتبخش کرده است.
معایب
به دلیل نصب باطریها در پشت صندلی عقب، فضای صندوق بار مالیبو از ۴۴۷ لیتر در نسخهٔ معمولی به ۳۲۸ لیتری در نسخهٔ هیبریدی کاهش پیداکرده است. البته مالیبو هیبریدی هنوز هم بهاندازهٔ کافی فضای صندوق بار ارائه میدهد اما اگر با آن نیاز به حمل اشیاء بزرگ داشته باشید به مشکل برمیخورید؛ بااینوجود این مشکل در اکثر سدانهای متوسط هیبریدی وجود دارد.
ظاهر مالیبو بسیار نسبت به قبل بهبودیافته است اما طراحی این خودرو ناشناس است؛ یعنی شورولت بودن خود را نشان نمیدهد. مثلاً میتوان بلافاصله فهمید که کروز یا ایمپالا یک شورولت هستند درحالیکه این ویژگی در مالیبو بسیار کمتر وجود دارد.
هرچند شورولت میگوید مالیبوی هیبریدی میتواند بهصورت برقی تا حداکثر سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت حرکت کند اما عملاً برای رانندگی در حالت تمام برقی باید با سرعت پایینتری حرکت کنید چراکه صفحهنمایش ۸ اینچی خودرو نشان میدهد که موتور بنزینی تقریباً همیشه هنگام رانندگی با سرعتی بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت روشن است و حتی هنگام رانندگی با سرعت پایین نیز به شارژ باطریها میپردازد؛ بنابراین اگر هنگام رانندگی به سکوت مطلق و عدم نیاز به بنزین احتیاج دارید، ولت انتخاب بهتری است.
منبع: motor1
مشخصات فنی
Chevrolet Malibu Hybrid 2016 | |
پیشرانه | ۱.۸ لیتری+ ۲ موتور الکتریکی |
باطری | ۱.۵ کیلووات ساعت |
قدرت | ۱۸۲ اسب بخار |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک |
مصرف سوخت | ۵.۱۱ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۵۶۸ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر |
حجم صندوق بار | ۳۲۸ لیتر |
قیمت پایه | ۲۷,۷۷۰ دلار |
قیمت تستشده | ۳۲,۶۲۵ دلار |
رقبا
فورد فیوژن هیبریدی، هوندا آکورد هیبریدی، هیوندای سوناتا هیبریدی، کیا اپتیما هیبریدی و تویوتا کمری هیبریدی
منبع: Motor 1
Elemento
۱۱ شهریور ۱۳۹۵خیلی زیبا و مناسبه.
این 3 ماشین هیبریدی در این کلاس بهترینن.
آکورد
مالیبو
کمری
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ شهریور ۱۳۹۵یه ماشین خوب از یه کمپانی عزیز
مالیبو بنزینی همینطوریش مصرفش خوبه چه برسه به این مدل
حمید
۱۱ شهریور ۱۳۹۵جالبه اینجا آقای ترکان میگه ماشین های آمریکایی بدلیل پر مصرف بودن بدردنمی خورند و ورودشون به مناطق آزاد ممنوع شده.یعنی بیست سال از اخبار دنیا عقب هستند تازه میگن خوده آمریکایی ها هم ماشیناشون را نمی خرند
(ali (CHEVY NOVA
۱۱ شهریور ۱۳۹۵اونقدر که ماشینهای امریکایی تو ایران دشمن داره تو دنیا نداره
نمیدونم ماشینهای امریکایی چکار کردن که یه سری ها اینطور رفتار میکنند
تو همایش میری یه چیز میگن
تو سایت میری یه چیز میگن
با این هال هر کی ازاده هر چی بگه مهم اینکه ماشینهای امریکایی از 2010 به بعد برگشتن به دوران اوجشون و این حرفها و دادن دیسلایک ها تو سایت و تو دنیای واقعی ذره ای از موفقیتها و فروش بالای اونها تاثیر نمیزاره
محمد
۱۱ شهریور ۱۳۹۵نه داداش داشت حرفهای یکی دیگه رو با اب و تاب تعریف و تایید می کرد
As. cadilac
۱۱ شهریور ۱۳۹۵با این قیمت ومصرف وقدرت موتور باتوجه به این که برقیه ماشین فوقالعاده ای هست به پول ایران بدون حساب کردن گمرکی میشه صد میلیون تومن که الان ماشینای بی کیفیت چینی رو با این قیمت میدن دست ملت
Elemento
۱۱ شهریور ۱۳۹۵اگر همین ماشین وارد میشد 270 تا 350 تومن قیمت داشت.
Nima
۱۱ شهریور ۱۳۹۵نه با توجه به هم کلاس هاش قیمتى حدود 200میلیون یعنى کمى بیشتر از سوناتا و اپتیما داشت و قد کمرى بود.
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ شهریور ۱۳۹۵قانون های ما حال به حالی
Ali.usa
۱۱ شهریور ۱۳۹۵مالیبو واقعا خیلی بهتر شده نسبت به نسل قبلش
شورلت وظیفه داره پیشوانه ماشیناش و وزنشون روبیاره پاین که تا الان خوب بوده
مجید
۱۱ شهریور ۱۳۹۵امیدوارم تو عمل هم موفق باشه چون ماشین خوشگل و با ارزشیه که خیلی پیشرفت کرده و حرکت مثبتی هم برای سازنده ش هستش!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۱ شهریور ۱۳۹۵موافقم