پس از فروش متزلزل مالیبو ۲۰۱۳، شورولت تصمیم گرفت، دستی به سر و روی سدان خود بکشد. امّا نتیجه این تغییرات را باید در عمل دید. به همین خاطر، برای بررسی بیشتر، مدل بالای LTZ توربو از این خودرو انتخاب شده است.
۲۰۱۴ Chevrolet Malibu 2.0L Turbo مالیبوهای ۲۰۱۴، جلوبندیهای جدیدی مشابه مدل ایمپالا دارند و مهمتر اینکه، بهبود قابلتوجهی در سیستم تعلیق و فرمان الکترونیکی خودرو داشتهاند. مدل پایه مالیبو، موتور چهار سیلندر ۲/۵ لیتری دارد. در مقابل، موتور انتخاب شده برای خودروی تست، ۲ لیتری توربو است که برای داشتن آن باید تغییراتی در نرمافزار خودرو ایجاد شود. با این حال، موتور توربو میتواند ۴۷/۴۵ نیوتن متر، گشتاور بیشتر ایجاد کند؛ یعنی در مجموع، گشتاوری به اندازه ۴۰۰ نیوتن متر. همچنین قدرت تولیدی موتور، ۲۵۹ اسب بخار است. ۲۰۱۴ Chevrolet Malibu 2.0L Turbo گیربکس شش دنده اتوماتیک است که به صورت دستی نیز میتوان دندهها را شیفت داد. در عین حال، هنوز مشکل مالیبوی ۲۰۱۳ در تغییر دندهها حل نشده و راضیکننده نیست. ۲۰۱۴ Chevrolet Malibu interior در شتاب، وضعیت بهتری را نسبت به مالیبوی ۲۰۱۳ شاهد هستیم؛ برای رسیدن به سرعت ۹۶/۵۶ کیلومتر بر ساعت ۶/۲ ثانیه زمان لازم است که این زمان ۰/۱ ثانیه از مدل پارسال کمتر است و بنابراین، با خودرویی چابکتر روبرو هستیم. همینطور در تست رسیدن به یک چهارم مایل، مالیبوی ۲۰۱۴، در زمان ۱۴/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۵۶/۱ کیلومتر بر ساعت از انتها عبور میکند که ۰/۲ ثانیه نسبت به مدل ۲۰۱۳، زودتر رسیده و سرعتش، ۳/۲ کیلومتر بر ساعت بیشتر بوده است. همچنین در حالت تخت گاز، سرعت نهایی نیز ۱۶ کیلومتر افزایش یافته و به سرعت ۲۴۹/۴۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
در بخش شاسی، حالت راحت بودن و اطمینان در رانندگی نسبت به حالت اسپورتی ترجیح داده شده است. سیستم تعلیق خودروی توربو، حتی نسبت به مدل پایه ۲/۵ لیتری ۲۰۱۴ نیز کارآیی بهتری نشان میدهد. کنترل فرمان الکتریکی مالیبو، تغییر چندانی نداشته است. با این حال مالیبو توربو، قدرت لازم را در ترمز کردن دارد و از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت میتواند در فاصلهٔ ۵۱/۲ متر متوقف شود که فقط ۹۱ سانتیمتر از فاصله توقف مدل ۲۰۱۳ بیشتر است.
در مجموع، مشکلات زیادی از مالیبوی ۲۰۱۳، هنوز پابرجا هستند. به عنوان نمونه فضای صندلیهای عقب هنوز تنگ است و آزادی عمل برای پاها وجود ندارد. شاید باورش مشکل باشد؛ ولی رنگهای تند، بافتها و مواد به کار رفته در ساخت کابین، کمی آزاردهنده است. طراحی استاندارد و یا طراحی سفارشی، فرقی نمیکند؛ در اینجا با همان فضای مالیبو ۲۰۱۳ روبرو هستیم. از اینرو، شاید تغییرات ایجاد شده برای خیلیها، قانعکننده نباشد، ولی باید در نظر داشت که شورولت مالیبو، خودروی بسیار سر به زیری است و مانند مدلهایی مانند هوندا آکورد، مزدا ۶ و فورد فیوژن، سر و صدا راه نینداخته است. همچنین توربوشارژر مالیبو همراه با سیستم استارت-توقف موتور، در مدل پایه خودرو، ویژگیای است که آن را برای خریداران از دیگر مدلها متمایز میکند.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، چهار در سدان.
قیمت مدل تست: ۳۵۱۰۵ دلار (قیمت پایه: ۲۷۵۷۵ دلار).
نوع موتور: DOHC 16-valve inline-4 توربورشاررژ و خنککننده داخلی، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، سوخترسانی مستقیم انژکتوری.
گنجایش: ۱۹۹۸ سیسی.
قدرت: ۲۵۹ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه.
گشتاور: ۳۹۹/۹۶ نیوتن متر در ۳۰۰۰ دور در دقیقه.
گیربکس: شش دنده اتوماتیک و قابلیتتغییر به صورت دستی (شیفت) .
ابعاد:
فاصله دو محور چرخها: ۲/۷۳ متر.
طول ماشین: ۴/۸۶ متر.
عرض: ۱/۸۵ متر.
ارتفاع: ۱/۴۶ متر.
وزن کلی: ۱۶۵۲ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۲ ثانیه.
صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۱۵/۹ ثانیه.
صفر تا ۱۹۳/۱ کیلومتر بر ساعت: ۳۱/۷ ثانیه.
استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۶/۶ ثانیه.
عبور از یکچهارم مایل: ۱۴/۸ ثانیه با سرعت ۱۵۶/۱ کیلومتر بر ساعت.
سرعت نهایی (با محدودیت درگ) : ۲۴۹/۴۴ کیلومتر بر ساعت.
مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۵۱/۲ متر.
نیروی گریز از مرکز در سر پیچی به قطر ۹۱/۴ متر: ۰.۸۳ g
مصرف سوخت:
سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا : ۸/۲۵ لیتر در شهر و ۵/۷۸ لیتر در بزرگراه
alireza جون قوربونت برم جوون های ایرانی یکی از بهترین مغز های جهان هستن و اینو همه ی دنیا میدونن. و در هر دوره ی ثابت شده اگه بخوان میتونن همه ی ما میخوایم ولی مشکل اینجاست که به قول خودت اعتماد نمیشه و یا فرصت داده نمیشه یا بهتر بگم اهمیتی داده نمیشه.حرفت کاملا درست …
درود. من تعجب میکنم که اینهمه ایراد به یک ماشین امریکایی وارده!!!!! برای امریکا با اون قدمت و سابقه و تجربه خیلی بده که از رقبای نوپای خودش ((( کیا و هیوندای ))) عقب تر باشه. تمیدوارم که شورولت هم به دوران اوجش برگرده.
((( زندگی دریای متلاطمی است که قطب نمای ان محبت است )))
اقا میلاد شورلت و فور و … تو کشور پلاک نمیشن که باعث شده خیلى ها تو ایران فکر کنن که کره اى ها (هیونداى و کیا) از امریکایى ها جلوترن که اصلا این جور نیست اگه شما از یک منطقه ازاد بازدید کنى و تو ماشین بشینى و دورى بزنى اون جا فرق معلوم میشه نه تو تصویر و فلان و این رو هم بگم که درسته کره اى ها رشد بسیار بسیار چشمگیرى کردن ولى هنوز که هنوزه خیلى راه دارن تا به پاى امریکایى ها برسن.
تابستون امسال برادرم یدونه مَلیبو خرید….واقعا خوبه!!کلی ماشین دیگه از جمله کیا اوپتیما،هیوندای سوناتا،هوندا آکورد و… رو تست کردیم..مَلیبو یه سر وگردن از اونا بهتر بود…البته این نظر منه…..طراحی داخلیش شما رو یاد خودروهای لوکس میندازه که میشه با سفارشی کزدن تودوزی و تغییرات دیگه اونو به خودروهای لوکس نزدیکتر کرد…..در کل خودرو سازی آمریکایی یه تکون اساسی به طراحی ،قیمت و مصرف محصولاشون دادن و نتیجه هم گرفتن….
حدود چند ماه پیش که سری به منطقه ازاد ارس زده بودم اونجا مالیبو مدل 2013 رو با بیست و شش هزار دلار گذاشته بودنش برا فروش حالا احتمال داشت که فول نبود که با مقایسه با برخی از خودروهای منطقه و قیمت مناسبش انتخاب معقولی بنظر میرسید ولی حالا با این افزایش قیمت و سود وارد کننده رو هم بهش اظافه کنیم قیمت مدل 2014فولش حدود 42 هزار دلار میشه که دیگه در اون رنج قیمت انتخاب مناسبی به نظر نمیرسد در اونجایی که یک هیوندا ولستر حدود 22 هزار دلار قیمت دارد مالیبو 26 هزار دلاری میتواند رقیب او باشد ولی معمولا این گونه خودروها با قیمت پایینشون شانس فروش دارند وگرنه که هیچ کس دینامیک بی ام و سری 3 رو تو این ماشینا جستجو نمیکنه.
سلام میخواستم ببینم بنظر شما این ماشین خوبه برای خرید یا سوناتا یا نیسان تینا و اگه میشه بگین ببینم تو ایران موجود هست؟و قیمتش روهم بگین با تشکر 09308321645
سلام بر دوستان عزیز این شورولت که میبیند من دارم من ساکن تبریز هستم . از قیمتش بگم که پول یک مگان هست . امیر جان قیمتش حدود 91 ال 95 میلیون هست فولش خیلی باحاله و ماشینهای دیگره امریکای که یکی از یکی بهتر . دوستان من در خدمتتونم هر سوالی داشتین بپرسین تو ایمیل . saeedgms@yahoo.com
من یه مالیبو 2014 جیگری دارم ماشینه بدی نیست ولی موتورش نسبت به وزنش ضعیفه اگر 3500 بود میشد بگی حرف نداره ولی سر پیچ ها خیلی حرفه ای عمل نمیکنه 0 تا 100 هم بالای 8 ثانیه است .
سلام دوستان. بنده میخوام یه شورلت مالیبو یا کروزهاشبک با پلاک منطقه آزاد بخرم.اما تنها چیزی که نگرانم میکنه تامین قطعات مصرفی یا قطعات تعمیری هست. با تمام ارادتی که به ماشین های آمریکایی دارم میترسم به خاطر این قضیه مجبور بشم به جای شورلت ماشین کره ایی بخرم. لطفا اگه پیشنهاد یا تجربه ایی دارید راهنماییم کنین. ممنون.
alireza
۲۵ آبان ۱۳۹۲زیباس. من که خوشم اومد . امیدوارم فرغون سازای ما هم یه تکونی بخورن تا بتونن به گرد پای شرکتای چینی و هندی برسن.
amir.t.
۲۵ آبان ۱۳۹۲alireza جون دیگه تموم شد اعصاب خودتو خراب نکن.مگه امام زمان ظهور کنه که ما به جای برسیم (منظورم صنعت خودرو هستش )
alireza
۲۵ آبان ۱۳۹۲امیر جان اگه بخوایم میتونیم برسیم فقط باید به جوونامون اعتماد بشه. همون کاری که شرکت بی ام و کردو نتیجشو دید. منظورم طراح ایرانیشه.
amir.t.
۲۵ آبان ۱۳۹۲alireza جون قوربونت برم جوون های ایرانی یکی از بهترین مغز های جهان هستن و اینو همه ی دنیا میدونن. و در هر دوره ی ثابت شده اگه بخوان میتونن همه ی ما میخوایم ولی مشکل اینجاست که به قول خودت اعتماد نمیشه و یا فرصت داده نمیشه یا بهتر بگم اهمیتی داده نمیشه.حرفت کاملا درست …
حامد MASERATI GT
۲۵ آبان ۱۳۹۲شورلت ماشینای عضلانی تولید میکنه که باعث جذابیتش میشه بیشتر مدلاش هیکل درشتی دارن
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۵ آبان ۱۳۹۲درود.
من تعجب میکنم که اینهمه ایراد به یک ماشین امریکایی وارده!!!!!
برای امریکا با اون قدمت و سابقه و تجربه خیلی بده که از رقبای نوپای خودش ((( کیا و هیوندای ))) عقب تر باشه.
تمیدوارم که شورولت هم به دوران اوجش برگرده.
((( زندگی دریای متلاطمی است که قطب نمای ان محبت است )))
يك نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۲اقا میلاد شورلت و فور و … تو کشور پلاک نمیشن که باعث شده خیلى ها تو ایران فکر کنن که کره اى ها (هیونداى و کیا) از امریکایى ها جلوترن که اصلا این جور نیست
اگه شما از یک منطقه ازاد بازدید کنى و تو ماشین بشینى و دورى بزنى اون جا فرق معلوم میشه نه تو تصویر و فلان و این رو هم بگم که درسته کره اى ها رشد بسیار بسیار چشمگیرى کردن ولى هنوز که هنوزه خیلى راه دارن تا به پاى امریکایى ها برسن.
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۶ آبان ۱۳۹۲درود یک نفر جان!!!!!!!
من اگه حرفی زدم از روی مطالعاتی که روی مجلات و هفته نلمه ها دارم گفتم.
مثلا چند وقته پیش مجله ماشین هیوندای گرنجور رو از رقبای امریکاییش سرتر دانست.که اگه شمارشو پیدا کردم حتما بهت میگم.
((( ایران و المان )))
فرهاد
۲۵ آبان ۱۳۹۲ماشین خوب و قشنگیه ولی نسیت به رقیباش یه خورده گرونه
amir.t.
۲۵ آبان ۱۳۹۲زیبا.هیکلی.با اصالت و…نیازی به بررسی ندارن ماشین های شورولت…
محسن.د
۲۵ آبان ۱۳۹۲بعید میدونم سدان با این کیفیت و با این قدرت پیدا بشه که از این ارزونتر باشه.(البته با توجه به برند!)
محسن
۲۵ آبان ۱۳۹۲تابستون امسال برادرم یدونه مَلیبو خرید….واقعا خوبه!!کلی ماشین دیگه از جمله کیا اوپتیما،هیوندای سوناتا،هوندا آکورد و… رو تست کردیم..مَلیبو یه سر وگردن از اونا بهتر بود…البته این نظر منه…..طراحی داخلیش شما رو یاد خودروهای لوکس میندازه که میشه با سفارشی کزدن تودوزی و تغییرات دیگه اونو به خودروهای لوکس نزدیکتر کرد…..در کل خودرو سازی آمریکایی یه تکون اساسی به طراحی ،قیمت و مصرف محصولاشون دادن و نتیجه هم گرفتن….
مسعود
۲۶ آبان ۱۳۹۲چه رینگهاى قشنگى داره یه رینگش به کل خودروسازهاى وطنى مى ارزه
masoud v12
۲۶ آبان ۱۳۹۲حدود چند ماه پیش که سری به منطقه ازاد ارس زده بودم اونجا مالیبو مدل 2013 رو با بیست و شش هزار دلار گذاشته بودنش برا فروش حالا احتمال داشت که فول نبود که با مقایسه با برخی از خودروهای منطقه و قیمت مناسبش انتخاب معقولی بنظر میرسید ولی حالا با این افزایش قیمت و سود وارد کننده رو هم بهش اظافه کنیم قیمت مدل 2014فولش حدود 42 هزار دلار میشه که دیگه در اون رنج قیمت انتخاب مناسبی به نظر نمیرسد در اونجایی که یک هیوندا ولستر حدود 22 هزار دلار قیمت دارد مالیبو 26 هزار دلاری میتواند رقیب او باشد ولی معمولا این گونه خودروها با قیمت پایینشون شانس فروش دارند وگرنه که هیچ کس دینامیک بی ام و سری 3 رو تو این ماشینا جستجو نمیکنه.
ناشناس
۲۶ آبان ۱۳۹۲مالیبو یک سدان بزرگ نباید با ولستر مقایسه بشه. رقیباش از هیوندایی, آزرا و سونوتا میتونن باشن
امین
۲۶ آبان ۱۳۹۲همه چی داره بجز یه خرده ضرافت و مهندسی آلمانی
ESI
۲۶ آبان ۱۳۹۲قیمتش نسبت قدرتش یه کم زیاده ولی زیباست
jalal
۲۹ آبان ۱۳۹۲ماشینای آمریکایی بد نیستن حداقل از کره بهترن .
amin
۱۰ آذر ۱۳۹۲سلام میخواستم ببینم بنظر شما این ماشین خوبه برای خرید یا سوناتا یا نیسان تینا و اگه میشه بگین ببینم تو ایران موجود هست؟و قیمتش روهم بگین با تشکر
09308321645
سعید
۲۱ آذر ۱۳۹۲سلام بر دوستان عزیز
این شورولت که میبیند من دارم من ساکن تبریز هستم . از قیمتش بگم که پول یک مگان هست . امیر جان قیمتش حدود 91 ال 95 میلیون هست فولش خیلی باحاله و ماشینهای دیگره امریکای که یکی از یکی بهتر .
دوستان من در خدمتتونم هر سوالی داشتین بپرسین تو ایمیل .
saeedgms@yahoo.com
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲عجب ابهت خاصی داره…
خاوری مزراتی
۲۶ فروردین ۱۳۹۳مصداق بارز یک خودروی خوب و دوس داشتنی…
پیکان جوانان
۱۲ آبان ۱۳۹۳ولی فورد با فیوژن ترکونده
محسن
۳ اسفند ۱۳۹۳من یه مالیبو 2014 جیگری دارم ماشینه بدی نیست ولی موتورش نسبت به وزنش ضعیفه اگر 3500 بود میشد بگی حرف نداره ولی سر پیچ ها خیلی حرفه ای عمل نمیکنه 0 تا 100 هم بالای 8 ثانیه است .
وحید
۵ دی ۱۳۹۶سلام دوستان.
بنده میخوام یه شورلت مالیبو یا کروزهاشبک با پلاک منطقه آزاد بخرم.اما تنها چیزی که نگرانم میکنه تامین قطعات مصرفی یا قطعات تعمیری هست.
با تمام ارادتی که به ماشین های آمریکایی دارم میترسم به خاطر این قضیه مجبور بشم به جای شورلت ماشین کره ایی بخرم.
لطفا اگه پیشنهاد یا تجربه ایی دارید راهنماییم کنین.
ممنون.