خودروهای پروژهای همواره قیمت گزافی دارند و زمان زیادی را به خود اختصاص میدهند اما تعداد انگشتشماری از آنها میتوانند به پای این شورولت کامارو ۱۹۶۹ منحصربهفرد برسند.
این خودرو که کامارو Z/409 نام گرفته در طراحی خود از رندرهای منتشر شده در مجلهی هات رود مربوط به سپتامبر ۲۰۰۹ الهام گرفته است. این رندرها که توسط استیو استنفورد منتشر شده بود یک کامارو با عناصر طراحی محصولات کلاسیک شورولت از جمله بل ایر ۱۹۵۷، ایمپالا بابل تاپ ۱۹۶۱، ایمپالا SS 409 و کوروایر ۱۹۶۵ و کوروت سالهای ۱۹۶۶ و ۱۹۶۷ را نشان میداد.
یکی از خوانندگان مجله در آن زمان از این رندرها بسیار خوشش آمده و تصمیم گرفته این رندرها را به واقعیت تبدیل کند. البته این کار آسانی نبوده زیرا شرکت سرمایهگذاری خودروی کلاسیک میگوید تولید این خودرو حدود ۷ سال زمان برده و بیش از ۵ هزار نفر ساعت صرف ساخت آن شده است. البته قیمت این خودروی ویژه نیز ارزان نبوده و ظاهراً مالک بیش از ۵۰۰ هزار دلار را صرف تولید آن کرده است.
البته به راحتی میتوان دلیل گران بودن این کامارو را فهمید زیرا تقریباً تمامی قطعات خودرو یا از نوع کلاسیک است یا از نوع سفارشی. از جملهی این موارد میتوان به بخش یکسوم عقب متعلق به سقف کوروایر ۱۹۶۵، شیشه عقب و پانلهای بدنهی سفارشی اشاره کرد. کابین نیز کاملاً سفارشی بوده و دارای داشبورد شورولت ۱۹۶۱، پشت آمپرهای جدید و ورودیهای هوای متمایز میباشد.
نیروبخش کاماروی یاد شده پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۷ لیتری است که حجمش به ۷.۷ لیتر رسیده است. این خودرو همچنین به ورودی آلومینیومی و کاربراتورهای کارتر مجهز بوده و قدرت ۴۹۸ اسب بخاری و گشتاور ۶۳۱ نیوتون متری دارد. پیشرانه با یک گیربکس ۳ سرعته اتوماتیک توربو ۴۰۰ همکاری میکند.
علیرغم استایل کلاسیک، قطعات مدرنی نیز در زیر پوست کاماروی سفارشی وجود دارند که از جملهی آنها میتوان به سیستم تعلیق ۴ اتصالی و ترمزهای دیسکی ویلوود اشاره کرد. سیستم تهویه مطبوع، ستون فرمان تلسکوپی و سیستم صوتی مرغوب نیز جزو دیگر ویژگیهای خودرو هستند.
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۸خدایا این ماشین بی نظیره
چه حس فوق العاده ای داره رانندگی با این ماشین زیبا
parvaz
۱۲ مهر ۱۳۹۸شاهکار شده ولی سوال من اینه چرا کسی ۵۰۰هزار دلار صرف ساختن چنین ماشینی میکنه ۳۲ کیلومتر باش راه میره بعد میاره ۱۹۵هزار دلار بفروشه!!!
من اگه همچین ماشینی رو طبق سلیقه خودم میساختم و ۷سال زمان براش میذاشتم محال بود بفروشم چون روح خودمو وارد این ماشین کردم همه چیز من میشد…
رضا
۱۲ مهر ۱۳۹۸خدایی گیربکس 3 سرعته؟؟ حتی کوئیک هم 4 سرعته است!! ?
جرمی کلارکسون تو یکی از برنامه های گفته بود که آمریکایی ها اصلا نمیدونستن عدد 4 یعنی چی و همه خودرو هاشون 3 دنده بودن.
ولی خدایی خیلی ماشین خوشکلیه من که حال کردم باهاش.
علیx76
۱۲ مهر ۱۳۹۸۲ سرعته هم بوده
به فراخور زمان و تکنولوژی ، تعداد دنده ها هم افزایش پیدا کرد
این بزرگوار هم میخواسته ذات کلاسیکش حفظ بشه و گرنه میتونست موتور LT4 با گیربکس ۱۰ سرعته بندازه
احسان آرسنالی
۱۲ مهر ۱۳۹۸تو عکس که چهار دنده س
morteza
۱۲ مهر ۱۳۹۸جرمی کلا مزخرف زیاد میگفت.از جانبداری یکطرفه از خودروهای انگلیسی و کوبیدن برندهای دیگه در مقابلشون.زیاد قابل استناد نیست حرفاش
Behrouz. anzali
۱۷ مهر ۱۳۹۸اتفاقا همیشه از خودروهای انگلیسی ایراد میگیره و اصلا جانبداری نمیکنه اگه دیده باشی برنامه هاشو ؟ کلا ادم جالبی هست جرمی هیچ کس مثل اون نیست هیچ کس!!!!
Saeed
۱۹ مهر ۱۳۹۸پاسخ به رضا: داداش کونیگزگ مدل رگرا رو ساخته که فقط یک دنده داره و اون یک دنده هم ۴۰۰ کیلومتر رو پر میکنی اونو چی میگی؟??
جدا از این.رگرا انجینش اصن میل بادامک نداره!!!!
سوپاپ هاش آزادن!!!!
ارش
۱۲ مهر ۱۳۹۸فوق العاده ست یادی هم کنیم از شورلت کوروت دهه ۷۰ با موتور ۵۸۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر .