شورولت کامارو ZL1 2017 دقیقاً از همان پیشرانهی بکار رفته در کوروت Z06 کنونی استفاده میکند.
قلب تپندهی این دو واحدی هیولایی است: پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری با قدرت خروجی ۶۵۰ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتون متر.
ارقام رسمی میگویند که ZL1 میتواند ظرف مدت تنها ۳.۵ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد درحالیکه کوروت این رکورد را در ۲.۹۵ ثانیه ثبت میکند.
اما در دنیای واقعی این دو چگونه عمل میکنند؟ هنسی پرفورمنس برای این شاخبهشاخ، موتوراسپورت پارک را انتخاب نموده است.
شاید انتظار داشته باشید که کوروت Z06 سبکتر و سریعتر بر کامارو ZL1 غلبه کند. هرچند از سرعت پایین و استارت از دنده دو فاصلهی هر دو خودرو بهطور قابلتوجهی کم است. کوروت مزیت نسبی دارد اما هرگز فاصلهی آن بیشتر از نصف طول خودرو نمیشود.
در برخی پیچها فاصله بیشتر میشود. کامارو ZL1 در زمان قابلتوجه ۷ دقیقه و ۲۹.۶ ثانیه یک دور پیست نوربرگ رینگ را طی میکند که بهتر از شلبی GT350R است. در مقابل کوروت Z06 تقریباً در ۷ دقیقه و ۸ ثانیه این فاصله را طی میکند که برای قرارگیری این خودرو در بین سریعترینهای جهنم سبز کافی است.
حتی در پیستی طولانی فاصلهی ۲۱ ثانیهای تفاوتهای بین این دو خودرو را چه در زمینهی هدف ساخت و چه در بحث سوپرکار متمرکز بر پیست نشان میدهد.
در مسافتی طولانیتر کوروت پیش میافتد اما احتمالاً این موضوع تا زمانی که سرعت به بالای ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نرسد خیلی اتفاق نخواهد افتاد. البته در استارت از سکون نیز کوروت به آسانی پیروز خواهد شد.
نباید از ارزشهای کامارو چشمپوشی کرد. خودرویی که به وضوح سریعترین خودروی عضلانی دنیاست. در حقیقت این خودرو یکی از سریعترین مدلهای سه جعبهای دنیاست.
corvette z06
۱۷ آذر ۱۳۹۵هیچی کوروت نمیشه
اسطوره
۱۷ آذر ۱۳۹۵البته کامارو هم دنیایی هست واسه خودش…
جالبه ، کوروت Z06 نوربرگ رینگ رو در 07:08 طی کرده.
ZR1 فکر کنم بتونه زیر 7 دقیقه برسه.
فکرش هم برام جالبه.
مکلارن پی وان با کوهی از ادعا به رکورد زیر 7 دقیقه رسید و حالا کوروت آمریکایی به همه نشون میده خودروسازی یعنی چی
فرشاد سجادیان
۱۷ آذر ۱۳۹۵شلبی جان به روح مبارکت قسمت میدم هر چی زودتر نسل جدید GT500 super snake رو بفرست وسط میدون تا دیگه شاهد این متن نباشیم: نباید از ارزشهای کامارو چشمپوشی کرد. خودرویی که به وضوح سریعترین خودروی عضلانی دنیاست.
Daniel
۱۷ آذر ۱۳۹۵خواهشا بین آمریکایی ها تفرقه نندازین. همه شون عالی هستن.
داش علی (شوی نوا) هم اینجا بود همینو میگفت.
پس
به افتخار این سه تفنگدار آمریکایی که میشه کامارو و چلنجر و موستانگ رویایی.
کروت که جای خود. …
AK_007
۱۷ آذر ۱۳۹۵چارجرو یا دت رفت
هر چند ک من چلنجرو بیشتر دوست دارم!
Daniel
۱۷ آذر ۱۳۹۵چارجر که معرکس. Top Speedش از چلنجر بیشتره. دلیل اینکه اسمشو نیوردم چون سدانه.
ولی از همه لحاظ محشره… .
ونوم
۱۷ آذر ۱۳۹۵کوروت که سریع تره ولی ماشالله کامارو هم چه شاخی شده خیلی کم عقب میفتاد
hamid3x
۱۷ آذر ۱۳۹۵سریعترین خودرو عضلانی جهان ،مثل قهرمان سنگین وزن یو اف سی،کامارو زد ال یک ،بشینی توش بری دعوا ،چه حالی میده خدایی ،بعدم بیای خونه کورت رو روشن کنی بری دنبال جی اف ات برین جاده بیرون شهر هرچی میتونی هیجانتو خالی کنی
saeid
۱۷ آذر ۱۳۹۵واقعا چی میشه گفت . فوق العاده ان این آمریکایی ها .
احمد باقری
۱۸ آذر ۱۳۹۵به هر حال، هدف دو خودرو، دقیقا یکی نیست، هر چقدر ارتفاع جلوی خودرو، کمتر باشه، مقاومت هوا کمتره و ماشین میتونه سرعت بهتری بگیره، همون چیزی که در 911 هم هست، اما برخلاف 911، کوروت با این کار، طراحی ظاهری و ابهت خودرو رو هم عالی انجام داده، نه مثل 911 که طراحی رو افتضاح کرده باشه، فقط بهه خاطر اینکه سریع بره.
حمید
۱۹ آذر ۱۳۹۵وقتی موستانگ بشه پلیس آلمان یعنی عضلانی های آمریکا فاتحه کل ماشینای اروپا رو خوندند. پنج شیش سال دیگه سرعترین ماشین های دنیا مال شورولت میشه
دلیل این پیش بینی هم روی کار اومدن کامارو فایرباله
امین
۲۲ آذر ۱۳۹۵شورولتها ارزونتر از بی ام و و آئودی و بنز و پورشه هستند
توجیه اقتصادی دلیل بسیار مهمی در اروپاس
(ali (CHEVY NOVA
۲۳ آذر ۱۳۹۵اگه توجیه اقتصادی رو مطرح میکنی چرا قبلا همچین کاری نکردند و الان دارن همچین کاری میکنند؟؟؟؟؟
Shahin uscars
۲۲ آذر ۱۳۹۵خیلی سریع zl1… لذت بردم با اون ابهت و اون نعره انجینش ادمو بد تحت تاثیر قرار میده.. ممنون شورلت ??????