شورولت کروز ۲۰۱۶ به برخی از بزرگترین مشکلات نسل اول این خودروی کامپکت رسیدگی کرده است که از جمله آنها میتوان به مواردی چون وزن بالا و صندلیهای عقب خفهکننده در عین داشتن ابعادی بزرگ نسبت به سایر مدلهای موجود در کلاسش اشاره کرد. نسل دوم کروز در فاصله محوریاش به اندازه ۱۵ میلیمتر رشد داشته و طول آن نیز به اندازه ۶۹ میلیمتر اضافه شده است. ۵۱ میلیمتر از این افزایش طول به فضای پاهای صندلیهای عقب اختصاص یافته است. همچنین وزن خودرو نسبت به مدل قبلی حدود ۱۱۳ کیلوگرم سبکتر شده است.
شورولت کروز قبلی از بسیاری جهات خود را بهعنوان یک رقیب قدرتمند با سرآمدهای کلاس خود، یعنی هوندا سیویک و تویوتا کرولا معرفی کرده و در همین حال، به طور پیوسته آمار فروشی بهتر از فورد فوکوس داشته است. پس از دههها که مدلهای کامپکتی چون «سایتیشن» و «کبالت» عرضه میشد، کروز بالاخره حال و هوای دیگری برای کلاس C خودروساز ایجاد کرد و طبق گفته استیو ماجاروس (Steve Maja)، رئیس بازاریابی خودروها و کراساورهای شورولت، تبدیل به چهارمین مدل پرفروش کمپانی شد. همچنین کروز برای چند سال بهترین آمار فروش خودروی مسافری جنرالموتورز در امریکا را داشته است. شورلت کروز مدل ۲۰۱۶ در اوایل سال آینده میلادی تنها با یک گزینه پیشرانه وارد بازار خواهد شد؛ یک موتور توربوی ۱/۴ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف که متعلق به خانواده موتورهای جدید جنرالموتور با عنوان «اکو تک» است. این موتور با انژکتور مستقیم، یک پمپ روغن با حجم متغیر و سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها، قدرتی تقریبی به اندازه ۱۵۰ اسببخار و گشتاور حداکثری برابر ۲۴۰ نیوتنمتر خواهد داشت که این آمار خروجی ۱۲ اسببخار و ۳۹ نیوتنمتر نسبت به موتور کنونی ۱/۴ لیتری توربو بیشتر است. همچنین انتقال قدرت موتور از طریق یک گیربکس ارتقا یافته ۶ سرعته اتوماتیک انجام میشود. در همین حال، موتور پایه ۱/۸ لیتری چهار سیلندر کنار گذاشته شده است. سیستم استاپ-استارت موتور به صورت استاندارد در تمام مدلهای اتوماتیک استفاده میشود و شورلت برای تریمهای پایینتر کروز، استفاده از یک گیربکس دستی ۶ دنده را در دسترس قرار میدهد. همچنین شورولت تصمیم گرفته است که کروز با پیشرانه دیزلی را برگرداند. این مدل در سال ۲۰۱۷ با یک موتور توربو-دیزل جدید ۱/۶ لیتری چهار سیلندر از راه خواهد رسید و طبق گفته جنرالموتورز «در کلاس خود، بهترین است». با این حال، هنوز از مشخصات فنی این موتور سخنی به میان نیامده است. شورولت کروز ۲۰۱۶، مخضوصاً در قسمت جلو، نشانههایی آشکار از ارتباطش با همخانوادهاش با پلتفرم دلتا، شورولت ولت ۲۰۱۶ دارد. البته کروز همچنان به عنوان سدان چهار در با یک مخزن سوخت باقی مانده است و ولت نیز یک چهار در هاچبک است، امّا اشتراکات ظاهری این دو بیشتر از قبل شده است. مایک پوور (Mike Pevovar)، مدیر طراحی خارجی خودروهای مسافری شورولت، از ظاهر کروز با عنوان «عضلههای کوچک» نام میبرد. طراحی این خودرو از ایمپالا الهام گرفته شده و در مدلهای جدید ولت و مالیبوی جدید توسعه داده شده است. این خودرو، صاحب شیشههای بزرگتری در پنجرههای خود شده است و چراغهای عقب نیز مشخصاٌ از ایمپالا گرفته شدهاند. همچنین ضریب دراگ این مدل از ۰/۳۳ به ۰/۲۹ کاهش یافته است. شورولت نمیتواند به صورت رسمی خبر مربوط به ارائه نسخه هاچبک نسل دوم کروز را در امریکای شمالی تأیید کند و تنها در مورد سدان جدید مطمئن است. البته چنین اتفاقی پس از آمدن مدل دیزل در سال ۲۰۱۷ در طول چرخه حیات این خودرو، دور از ذهن نیست. کریستال ویندهام (Crystal Windham)، کسی که اخیراً موفقیت زیادی با طراحی داخلی ایمپالا ۲۰۱۴ بهدست آورده، رهبری طراحی داخل کابین کروز جدید را به عهده دارد. ولی «کروز» یک سدان ۱۶ هزار دلاری است نه یک مدل خودروی ۳۵ هزار دلاری؛ در تریمهای بالاتر این خودرو، در حالی که طراحی بسیار خوبی همراه با صندلیهای چرمی به کار میرود، ولی هنوز هم برخی قطعات پلاستیکی سخت در بالای پنل درها دیده میشود. تریم سطح بالای شورولت کروز به «پرمیر» تغییرنام داده است که با تزئینات داخلی خود به صورت قدرتمند در صحنه رقابت این کلاس خودرو حاضر میشود. ولی شاید گزینههای جذابتر طراحی موردنیاز باشند تا آن را رقیبی برای بهترینهای این کلاس بدانیم. مدل پرمیر جایگزین تریم LTZ میشود و کروز RS نیز اسپرتیترین مدل خواهد بود. در همین حال، سطوح تریم L، LS و LT همچنان در جایگاه خود باقی میمانند. امکانات استاندارد در تمام مدلها شامل ۱۰ کیسه هوا، ترمزهای دیسکی چهار چرخ و دوربین نمای عقب هستند. آپشنها نیز که در برخی سطوح تریم نیز استفاده خواهند شد، شامل مواردی چون سیستم OnStar 4G LTE با قابلیت هاتاسپات برای وایفای، نسل جدید شورولت مایلینگ با اندروید اتو و اپل کارپلی (نمایشگر استاندارد ۷ اینچی، آپشن نمایشگر ۸ اینچی با سیستمعامل کارپلی)، چراغهای جلوی LED/ پروژکتور، شارژ بیسیم موبایل، صندلیهای عقب چرمی با گرمکن و همینطور پوشش چرمی و گرمکن برای فرمان، سیستم هشدار نقطه کور کناری، هشدار ترافیک پشتسر، دستیار حرکت در بین خطوط و هشدار برخورد از جلو میشوند. ابعاد بزرگتر خودرو باعث شده تا شرایط نسبتاً راحتی برای سرنشینان با قدی حدود ۱۸۰ سانتیمتر ایجاد شود. در همین حال، به نسبت مدل موی فرد، ممکن است فاصله زیادی با سقف خودرو وجود نداشته باشد.در مجموع، به نظر میرسد که مدل جدید شورولت کروز ۲۰۱۶ همچنان به موفقیتهای کمپانی در کلاس خودروهای کوچک ادامه دهد.
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴ماشین خوبیه ولی فکر نکنم سیستم عامله اپل که روش هست فکر کنم دردسر ساز برای تعداد زیاد مردمی است که از سایر سیستم عامل های گوشی ها است
آندرا آنیلی
۴ تیر ۱۳۹۴چرا تو پست مربوط به سدان جدید فیات نمیشه نظر داد پدال جان مشکل چیه؟
Frankenstein
۴ تیر ۱۳۹۴پلت فرم کیا سراتو نیست؟؟؟؟؟؟
خیلی شبیه هم هستن
AHMADREZA
۴ تیر ۱۳۹۴خیلی هم شبیه شورولت مالیبو 2016 هست مخصوصا عقبش
Masoud
۴ تیر ۱۳۹۴مثل ماشین های کره ای میمونه
متین
۴ تیر ۱۳۹۴سلام …
موتور خوبی داره اینکه از 1.4 لیتر 150 اسب با توربوشارژ بگیری خوبه ولی شاید برای ماشین کم باشه (به خاطر سنگینیش) … طراحی پویا و زیبایی داره … همچنین کابین مرتبی داره (ولی یه خورده برای این ماشین زیادی ساده است) … در کل ماشین خوبیه و ارزش فکر و خرید رو داره … مشتاقم ببینم تا مقایسه اش با سوبارو لگاسی یا تویوتا کرولا (بیشتر خودرو های کره ای و ژاپنی ) بیاد …
روز خوش …
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۴ تیر ۱۳۹۴متین جان سخت نگیر برادر کابینش خیلی به نسبت قیمتش خوبه حتی به نظرم از خودرو هایی که شما نام بردید کابین زیباتری داره.
امیر
۴ تیر ۱۳۹۴وای طراحی های شورولت چقد با ابهت وجذاب شدن وداخل کابینا عالی شورولت نسل جدیداش عالین اسپارک کروز مالیبو ایمپالا کروت کمرو دمشون گرم عالین عالیه
امین
۴ تیر ۱۳۹۴از نظر طرح سپر . جلوپنجره و چراغها بی شباهت به تویوتا کمری 2013 و کرولا 2014 نسخه امریکا نیست
رضا
۴ تیر ۱۳۹۴فکر میکردم قیمتش کمتر از اینا باشه اما باز خوبه !هرچی باشه شورولته و آمریکایی
ولی تو این رده فقط مزدا3
milad
۵ تیر ۱۳۹۴زیباست..کاربردی..ارزان…
Kamran.qamgosar
۵ تیر ۱۳۹۴ببین چقدر پول ما بی ارزش شده که حتی خرید خودروی متوسط شهروندان آمریکایی برای ما غیر قابل دسترس شده.یعنی اگه دلار همون هزار تومن سابق بود یعنی 25میلیون.تا پنجاه میلیونم که وارد میشد امکان داشت بشه خرید اما الان فقط تاسف و حسرت.
mohamad
۵ تیر ۱۳۹۴ایا می شه از این ماشین تو ایران استفاده کرد؟ با این وضع کشور اجازه میدن وارد شه !! خدایی!!!
علی
۶ تیر ۱۳۹۴یه ماشین فقط که خریدش مهم نیست.فرض کن شما این ماشین رو خریدی و باهاش تصادف کردی و سیستم تعلیقش داغون شده.حالا از کجا میخوای قطعاتشو بیاری؟فرض قطعاتشم خودت از امارات یا ترکیه وارد کردی(تنها راهه)حالا تعمیرکاری رو میشناسی که از سیستم این ماشین سر در بیاره؟پس خریدن این ماشین هیچ فایده ای نداره.حداقل الان
سعید
۵ تیر ۱۳۹۴اول که دیدمش یاد سراتو افتادم،یه شباهت هایی باهم دارن!
تقریبا از همه نظر عالیه،ظاهر خیلی خوبی داره،نمای جلو و عقبش خیلی قشنگه،کابینش هم فوق العادس.
در کل حسابی ازش خوشم اومده
سهیل
۲۹ فروردین ۱۳۹۵بچه کامارو.عخییییییی خیلی خوب و شیک و عاااااالی در یک کلام آپشن هاش نسبت به قیمتش خوبه کیفیت هم که امریکا حرف اول رو توی ایمنی و کیفیت میزنه من که هیچ ایرادی نمیتونم به این ماشین بگیرم همچیش خوبه من راضیم ازش
علیرضا
۱۰ تیر ۱۳۹۵قیمت پایه در سایت خود شرکت سازنده از 16620 دلار شروع میشه ولی شما قیمت رو 25000 دلار ذکر کردین لطفا اصلا کنید .اینم سایت کمپانی شورلت http://www.chevrolet.com/cruze-compact-car.html