همه میدانیم که نسل جدید شورولت کوروت خودرویی با طراحی پیشرانه وسط خواهد بود. البته هنوز هم برخی رموز دربارهی این خودرو وجود دارند. از جملهی این رمزها میتوان به نام خودرو اشاره کرد. ما همه نوع شایعهای دربارهی سوپرکار شورولت شنیدهایم که از جملهی آنها میتوانیم به اطلاعات داخلی شرکت دربارهی مشخصات و نامهای گوناگون نسل جدید کوروت اشاره کرد.
یکی از نامهایی که کانالهای رسمی جنرال موتورز منتشر کردهاند “زورا” است که جدیدترین نشانه از آن ثبت تجاری این نام در ادارهی ثبت اختراعات و نامهای آمریکا میباشد.
نشریهی درایو به اطلاعات دیگری هم دست یافته است. اگرچه جزئیات بیشتری در دست نیست اما حداقل میدانیم این دومین حرکت جنرال موتورز برای ثبت تجاری نام زورا میباشد. البته این دو حرکت جنرال موتورز ارتباط مستقیم با کوروت ندارند اما خب اولین باری که نام زورا ثبت شد نشان دهندهی استفاده از این نام در وسایل نقلیهی زمینی از جمله خودروها میباشد.
ثبت جدید نام زورا ضرورتا نشان دهندهی جنگ جدید برای سر استفاده از این نام نیست بلکه اعتقاد بر این است که ثبت این نام یک کار ضروری برای حفظ حقوق قانونی استفاده از نام زورا برای شرکت جنرال موتورز میباشد.
چرا اینهمه روی نام زورا زوم شده است؟ هر فردی که با تاریخ شورولت آشنا باشد به خوبی میداند از زورا آرکوس دانتوف به عنوان پدر کوروت نام برده شده است. او مهندس جنرال موتورز و رانندهی مسابقات بود. مهمتر اینکه آرکوس دانتوف طرفدار سرسخت کوروت پیشرانه وسط بوده ولی در سال ۱۹۹۶ فوت کرده و چنان تأثیری در جامعهی طرفداران کوروت داشته که خاکستر جنازهی او در موزهی ملی کوروت در کنتاکی قرار دادهشده است.
با توجه به این نکات میتوان گفت تولید کوروت زورا با طراحی پیشرانه وسط میتواند یک ایدهی قطعی و مهم باشد.
Mohammad
۱۴ دی ۱۳۹۷من متوجه نشدم یعنی میخوان یه نام تجاری دیگه ثبت کنن یعنی یه برند جدا ؟؟
یعنی اینجوری
zora corvette
chevrolet corvette
چون قرار هر دو تولیدش ادامه پیدا کنه
F22RAPTOR
۱۴ دی ۱۳۹۷بنظرم c7که اسمش استینگری بود
C8هم اسمش زورا بشه
حسین
۱۴ دی ۱۳۹۷اینقدر این قضیه طول کشیده و هر روز (برای تبلیغ) یه گوشه شو نشون دادن که مسخره شده!
مثل سوپرا که هر روز یه ورش رو نشون میدن به اسم اتفاقی و دزدی! اما در واقعیت همش تبلیغ عمدی هست!
Mohammad
۱۴ دی ۱۳۹۷اتفاقا هنوز تصویر واقعی از کوروت نسل 8 بیرون دیده نشده فقط تصاویر با کاور بوده
و اینکه این ماشین انقدر سر و صدا کرده بین ماشین باز ها عادیه یکی از قدیمی ترین خودرو های اسپورت داره نسل هشتش میاد خوب مهمه و تبلیغات حساب نمیشه ولی اره در مورد سوپرا تبلیغ بود
یانکی
۱۴ دی ۱۳۹۷گیرم 4 بشه دشواری داری.تو نخر.مگه شورلت وقتی zr1 رو معرفی کرد گفت میخواد دیمون رو بزنه.همون اول گفت 0 تا 100 در 2.8 میزنه.400 متر رو هم 10.6.البته تو پیست مخصوص این تایم پایین تر هم میاد.موتور ترند 10.8 گرفت یه تستهدیگه دیدم 10.7 گرفت اینا تو آسفالت معمولی و بدونه گرم کردن تایر بدست اومده.سرعت رو هم که بیش از 340 اعلام کرد که رفته.حالا مشکل تو چیه من نمیتوانم بگوییم.تست درگ کوروت باید با هم شکلش باشه.
Zora
۱۵ دی ۱۳۹۷مثل شیرون که تو تست درگ تایمز از ۹.۷ داشت تا ۱۱
عدد اعلامی کارخانه ۹.۴
۱۵۰۰ اسب …
Zora
۱۵ دی ۱۳۹۷9.9 *
ارتا
۱۴ دی ۱۳۹۷آخ چقدر این ماشین بعضیا رو سوزونده که باختش رو کردن پیرهن عثمان ?
ARMAN GM
۶ بهمن ۱۳۹۷با توجه به موتور وسط بودنش،توانایی هاش بهتر میشه اما هر چیزی بهایی داره و دیگه اون کاپوت کشیده با لولاهای برعکس نخواهد بود.خدا کنه حداقل از توربو شارژر واسش استفاده نکنن چون دیگه خیلی شبیه اروپایی ها میشه.ولی در نهایت همین که آمریکایی است بس و دیگر هیچ ????