علیرغم پیشرفتهای صورت گرفته در ایمنی خودروها، خودروسازان هنوز هم در حال یافتن عیبهایی هستند که میتواند از باز شدن کیسههای هوا در زمان تصادف جلوگیری کند. واضح است که این یک عیب خطرناک بوده و درستترین راه این است که خودروسازان در سریعترین زمان ممکن اقدام به فراخوان خودروها کرده و مشکل را رفع نمایند. البته ظاهراً در یک مورد سازنده میدانسته که مشکلی جدی در کیسه هوای محصولات خود وجود داشته اما کاری انجام نداده است.
طبق گفته Car Complaints، حسگری معیوب در شورولت کامارو ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ باعث میشود حتی درصورتیکه سرنشین جلو در خودرو حضور داشته باشد کیسه هوای سرنشین غیرفعال شود. ظاهراً شورولت میدانسته که این حسگرها در معرض فرسایش و از کار افتادن قرار دارند اما از انجام فراخوان امتناع کرده است.
به همین خاطر در یکی از دادگاههای آمریکا علیه جنرال موتورز شکایتی تنظیم شده است. در این شکایت آمده که جنرال موتورز در سال ۲۰۰۹ به تأمینکننده صندلی هشدار داده و حسگر بازنگری شده در سپتامبر ۲۰۱۰ بکار رفته است.
بولتنهای سرویس فنی منتشر شده در سالهای ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ نشان میدهند که مشتریان درباره کیسه هوای سرنشین که حتی با وجود سرنشین در صندلی خاموش شده و در ادامه چراغ مربوط به آن روشن شده شکایاتی داشتهاند. به همین خاطر در این شکایت ادعا شده شورولت کاملاً از این مشکلات آگاه بوده و باید فراخوانی اعلام میکرد. خودروهای تحت تأثیر این قضیه شامل شورولت کامارو مدل ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ هستند که در خارج از کالیفرنیا فروخته شدهاند.
ادوارد جکسون در ژانویه ۲۰۱۲ یک دستگاه کامارو ۲۰۱۱ صفرکیلومتر را خریداری کرده اما میگوید اگر میدانست چندین سال بعد کیسه هوای سرنشین از کار خواهد افتاد این خودرو را نمیخرید. پس از متوجه شدن این موضوع که چراغ کیسه هوا حتی با وجود سرنشین در صندلی روشن شده، او به نمایندگی جنرال موتورز مراجعه کرده است.
نمایندگی پس از دریافت ۱۶۳ دلار از بابت تشخیص مشکل به او توصیه کرده که حسگر پد صندلی PPS را تعویض کند، قطعهای که ۱۷۹۹ دلار قیمت دارد. جکسون بجای خرید از نمایندگی این قطعه را بهصورت آنلاین و با قیمت ۶۶۷ دلار خریداری کرده و با پرداخت ۳۰۰ دلار دیگر آن را در یک تعمیرگاه متفرقه نصب کرده است.
پدر خودرو سازی جهان
۱۲ بهمن ۱۳۹۹اوضاع ماسل کار جنرال موتورز زیاد جالب نیست الان کوروت اوضاع خیلی بهتری داره
MOHAMMAD.n.r
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ببخشید این بالا جواب میدم میخوام یه سری تجربه رو از نمایندگی ها بگم که همه ببینن و کلاه سرشون نره
نمایندگی ها همه جا دزد هستند چه ایران چه امریکا…
ایرتویا جک کاپوت کمری رو دو و نیم برابر قیمت بازار میداد. ممکنه بگه ما قطعه اصلی داریم وتو بازار همه فیک هستن و… ولی اگر وقت بزارید قطعه اصلی رو تو بازار با قیمت مناسب پیدا میکنید.
رفتیم نمایندگی بهمن برای سرویس مزدا۳ گفت سینی زیر موتور پلاستیکی هست و کلی داستان چید که ماشین صفر هست و حیفه و بهتره فلزی بندازی و… . از قبل توی فکر تعویض سینی بودم و قیمت سینی فلزی هم میدونستم وقتی قیمت رو پرسیدم تقریبا یک و نیم برابر قیمت همون مارک تو بازار بود.
بعضی نمایندگی ها (به ویژه خودرو های وارداتی) پول جنس اصلی رو میگیرند (فیلتر و روغن و…) ولی تقلبی میندازند که این کار توسط کارمند ها انجام میشه و اغلب مدیر نمایندگی خبر نداره. بنابراین هر موقع ماشینتون رو بردید برا سرویس حتما برید کنار ماشین چون طرف به راحتی پلمپ رو باز میکنه و قطعه اصلی رو میزاره یه گوشه و جنس فیک میندازه و بعدش کارتن اصلی رو به شما نشون میده.
اگر بهتون اجازه ندادن که کنار ماشین بمونید برید یه نمایندگی دیگه. خیلی وقتا دیدم که تعمیر کار نمایندگی از این که برید کنار ماشین عصبانی میشه و میگه شما کنار من باشید من تمرکز ندارم و کارم رو نمیتونم درست انجام بدم و از این قبیل حرف ها… اگر اینجور شد خودتون بدونید چه خبره…
من تجربه نمایندگی بهمن و ایرتویا رو زیاد دارم و دیدم… قطعا بقیه نمایندگی ها نیز مشکل دارند. نمایندگی ایران خودرو و سایپا که…
Mad.z.Max
۱۲ بهمن ۱۳۹۹بله آقا، کاملا حرفتون رو قبول دارم. برای تعویض مپ سنسور اکسیژن رنو کولئوس، نمایندگی نگین خودرو دقیقا دو برابر قیمت فقط بابت قطعه، و مبلغ ۴۰۰ هزارتومن هم بابت دستمزد از پدرم خواسته بودن همین مهر گذشته. و خب پدرم قبول نکرده و از بازار با قیمت معقول تری قطعه ی معیوب رو تعویض کردن.
جالب اینجاست نگین چند سال هست جایزه برترین خدمات پس از فروش رو در ایران میگیره، دیگه ببینین باقی نمایندگیا چجوریه.
گذر خودمم چندسال پیش به مدیا موتور نماینده ام جی افتاده بود، که یکی از فاجعه ترین جاها برای گرفتن خدمات هست. اصلا جوری بابت سرویسای عادی مثل روغن و لنت جیب مشتری رو خالی میکنن که آدم از کرده ی خودش پشیمون میشه
پرهام و رهام
۱۲ بهمن ۱۳۹۹واقعا که دیگه در این حد مکه میشه آخه ماشینی که کیسه هواش کار نکنه به چه دردی میخوره
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹وای وای!??
فکر نمی کرده با این کارش جون چند نفر رو ممکنه به خطر بندازه؟؟؟????
یا فقط فکر پول در آوردنش بوده که فراخوان نداده؟؟؟??
HamidReza
۱۲ بهمن ۱۳۹۹دیگه بعضا آمریکا رو میپرستیدند … معلوم شد که اینا همشون سر و ته یکین!
آلمان آمریکا و … همشون خلاف میکنن! پس بت نسازین عزیزان …
Angus_812
۱۲ بهمن ۱۳۹۹چه خلافی اخه
این مشکلات صد ساله تو صنعت هست و خواهد بود ریشه نداره که بخوایم کلن نابودش کنیم
Enzo
۱۲ بهمن ۱۳۹۹واقعا طراحیه کامارو برای اون سال و فککنم تا 2017 عالی بود . طراحیه 2012 و 2020 کامارو رو بغل هم بذاریم نتیجه کاملا مشخصه که چرا کامارو از چشم افتاده .نمیدونم یه برگ برنده رو چطور نمیتونن حفظ کنن .مثال بارزشم همون بغل دستش داج چلنجر چندینو چند ساله با یسری ریزهکاریها داره به همین شکل تولید میشه . شورولت خودش با دستهای خودش کامارو رو نابود کرد
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۲ بهمن ۱۳۹۹باورم نمیشه اینکار جنرال موتورز کپیه سایپاست!!!!!!!
مثل این:میری از سایپا یه پراید تحویل بگیری که قول دادن تا 2 سال قبلش بیارن!بعد قبل از دیدن ماشینت فروشنده میگه:((ببخشید ما موتور،گیربکس،دیفرانسیل،لاستیک،قالپاق،صندلی،فرمون،لوله ی هیدرولیک،پدال گاز،پدال ترمز،خود ترمز،ترمز دستی،دنده،کولر،رادیو،و شیشه ی پنجره ها رو نذاشتیم رو ماشین چون خیلی گرون می شد به شرکت ضرر می زد ولی عیب نداره این چیزا خیلی مهم نیست خود ماشین مهم تره!!!!!))
بعد فروشنده ازش می پرسه:((ببخشید خود ماشین دقیقا چیه؟؟؟؟))
فروشنده میگه:((اینه))بعد به یه بدنه ی فلزی با یه باتری و یه دینام اشاره میکنه و مشتری در جا سکته میزنه!!!
.
.
.
بعد من توی یه ویدئو تو آپارات دیدم که برای تحویل لامبورگینی سیان اول یه جعبه ی چوبی گنده رو پشت یه کامیون حمل میکنن تا دم خونه( خونه شم نشون داد یه عمارت لوکس و خیلی بزرگ بود) بعد جعبه رو آروم با یدونه از این ماشینا که تو کارخونه ها همین جعبه ها رو جابجا میکننن از کامیون آورد پایین،بعد چند تا کارگر سقف جعبه که با سیم بسته شده بود رو با انبر باز کردن و خیلی آروم و با احتیاط گذاشتن زمین و بعد یک در جلوی جعبه بود که اون هم با سیم چفت شده بود. اون رو هم مثل سقف با انبر سیم هاش رو باز کردن و لحظه باشکوه،لحظه ی موعود، در رو باز کردن و لامبورگینی سیان نمایان شد(چه با ادبیات!!!) البته روش یه پارچه ی سیاه بود که اون رو برداشتن(عاشق اون لحظه اش بودم) و بعد ماشین با کلللللللللی احتیاط بردن تو پارکینگ!!!
.
.
.
فقط می خواستم بدونین که هم کشور ما تو صنعت ماشین چقدر بدبخت و خرابه!!!!!!!!
?Ali Hossein?
۱۲ بهمن ۱۳۹۹خجالت بکش شورلتتتتتتتتتتتتتتت!??
Ramin
۱۲ بهمن ۱۳۹۹دارم فکر میکنم ماشین نه آمریکایی نه اروپایی نه چینی !! نه ژاپنی نه کره ای
فقط تولید ملی…
هنوزم میشه با موتور 1.5 لیتری ef7 که توربو انداختن روش لذت برد…. ???
همه دارن برقی میشن… و صد البته زشت… ??? ( تسلا زیادم زشت نیست اما خوشگل هم نیست )
Mad.z.Max
۱۲ بهمن ۱۳۹۹۱۷۰۰ هست البته
یا به طور دقیق ۱۶۴۵ سی سی
ehsan fa
۱۲ بهمن ۱۳۹۹فقط به دست مزد ها نگاه کنید
Benz
۱۲ بهمن ۱۳۹۹اگه بخاطر این مشکل از جنرال شکایت کنن اونوقت از ایران فرغون و سایپا چقدر باید شکایت میکردند؟
$ÃЪŦÏЛ$
۱۳ بهمن ۱۳۹۹یه جوری حرف میزنین(با همهی کاربرایی که اینجا نظر دادن)انگار جنایت جنگی انجام داده جنرالموتورز!حالا کیسه هوا هم کار نکنه چه اشکالی داره؟! اونوقت وقتی تویوتا فراخوان میده فورا میان میگن چیزی نیست! یه مشکل کوچیکه با یه کامپیوتر حل میشه!! جمعش کنین بابا،جنرال موتورز اندازه کل شرکت های دنیا می ارزه….