رقابت فورد موستانگ و شورولت کامارو از قدیم برقرار بوده و بسیار قدیمیتر از آن چیزی است که شما در این مطلب میخوانید. از نظر قدرتی، هر دو خودرو بسیار قدرتمند و با صدایی پر طنین و خشن هستند و چون عنوان “ماسل کار” بودن را به دوش میکشند، ظاهر عضلانی خود را هم حفظ کردهاند.
پکیج GT برای موستانگ ۲۰۱۵ و پکیج SS برای کامارو ۲۰۱۵، هر دو سطح فنی خودروها را به شکل قابلتوجهی افزایش دادهاند. امور ارتقاء داده شده در موستانگ GT شامل، ارتقاء ترمز استاندارد به سیستم ترمز بزرگ برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیستم ضد لغزش دیفرانسیل، رادیاتور بزرگتر، فنر بندی جدید و رینگ و لاستیک بزرگتر است. قیمت موستانگ GT نیز ۳۲.۹۲۵ دلار میباشد. شورولت هم پکیج 1LE را به کامارو SS اضافه کرده است که شامل دامپر جدید، سیستم ترمز برمبو، میل محور عقب جدید مجهز به سیتم ضد لغزش دیفرانسیل، رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی سبک، و چند عنصر دیگر از نمونهٔ ZL1 میباشد. برچسب قیمت این مدل از کامارو نیز ۳۷.۳۰۵ دلار میباشد. با وجود اندازه کوچکتر موستانگ نسبت به کامارو، تنها ۳۲ کیلوگرم سبکتر است و شتاب ۰ تا ۶۰ مایل خودروها تقریباً مساوی میباشد که البته موستانگ در مسافت ۴۰۰ متر، کمی سریع تر است. در همین حال کامارو در تست مسافت ترمز از ۶۰ تا ۰ مایل، موستانگ را شکست میدهد و در تست نیروی جانبی در پیچ نیز کامارو عملکرد بهتری از خود نشان داد. حال میخواهیم به ادامه مقایسه این دو قلچماق آمریکایی در جاده بپردازیم و عملکرد موتورهای عظیم V8 آنها را در دور موتورهای بالاتر و سرعتهای بیشتر ببینیم. همانطور که میدانید، هر دو از یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی بهره میبرند. موتور فورد موستانگ GT به حجم ۵.۰ لیتر است که قدرت ۴۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۴۲ نیوتن متر دارد که با یک گیربکس شش سرعته دستی، قدرت را به چرخهای عقب منتقل میکند. همچنین موتور شورولت کامارو SS به حجم ۶.۲ لیتر است که قدرتی معادل ۴۲۶ اسب بخار و گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی و یا شش سرعتهٔ اتوماتیک قدرت را به دیفرانسیل عقب انتقال میدهد. شتاب ۰-۶۰ مایل شورولت کامارو برابر ۴.۸ ثانیه و سقف سرعت آن بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است؛ شتاب فورد موستانگ نیز برابر با ۴.۴ ثانیه میباشد و سقف سرعت آن هم مانند کامارو بر روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. به ادعای GM، کامارو پیست نوربرگرینگ را در مدت زمان ۸:۲۰ ثانیه طی کرده است. در مورد موستانگ جدید هم باید بگوییم که هنوز زمانی ثبت نکرده است. ولی از پیست که بگذریم، هر دو خودرو بسیار چابک، قدرتمند و پایدار هستند. در بهترین حالت، تخت گاز در مسیر مستقیم درگ میکنیم و طی فاصلهٔ ۴۰۰ متر، کامارو در زمان ۱۲.۹ ثانیه و با سرعت ۱۷۷.۰۳ کیلومتر در ساعت، و موستانگ در زمان ۱۲.۸ ثانیه و با سرعت ۱۸۰.۵۷ کیلومتر در ساعت از خط عبور کردند. در این مدت، فورد با میانگین مصرف سوخت ۱۲.۳ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر و کامارو با میانگین ۱۱.۷ تا ۱۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر از این آزمون بیرون آمدند.۲۰۱۵ Ford Mustang GT | ۲۰۱۵ Chevy Camaro SS | |
قیمت پایه | ۳۲.۹۲۵ دلار | ۳۳.۵۵۰ دلار |
قیمت مدل تست | ۴۶.۳۸۰ دلار | ۳۷.۵۵۰ دلار |
کلاس خودرو | موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ درب، کوپه، ماسل کار | موتور جلو، دیفرانسیل عقب، ۲ درب، کوپه، ماسل کار |
موتور | V8 5.0 لیتری، DOHC، ۳۲ سوپاپ | V8 6.2 لیتری، DOHC، ۳۲ سوپاپ |
گیربکس | شش سرعته دستی | شش سرعته دستی و اتوماتیک |
قدرت | ۴۳۵ اسب بخار در | ۴۲۶ اسب بخار در ۵۹۰۰ rpm |
گشتاور | ۵۴۲ نیوتن متر | ۵۷۰ نیوتن متر در ۴۶۰۰ rpm |
شتاب ۰-۶۰ مایل | ۴.۴ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود) | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت (محدود) |
عبور از ¼ مایل | ۱۲.۸ ثانیه / ۱۸۰.۵۷ کیلومتر در ساعت | ۱۲.۹ ثانیه / ۱۷۷.۰۳ کیلومتر در ساعت |
مسافت ترمز ۶۰-۰ | ۳۲.۶۴ متر | ۳۰ متر |
مصرف میانگین سوخت | ۱۲.۳۷ لیتر | ۱۱.۷ تا ۱۲ لیتر |
وزن | ۱۷۳۰ کیلوگرم | ۱۷۷۲ کیلوگرم |
ابعاد (طول/عرض/ارتفاع) | ۴۷۸.۲۸ / ۱۹۱.۵۲ / ۱۳۹.۴۵ سانتی متر | ۴۸۴.۱۲ / ۱۹۱.۷۷ / ۱۳۷.۶۷ سانتی متر |
گاز CO2 | ۴۸۰.۸۱ گرم بر مایل | ۴۶۷.۲۰ گرم بر مایل |
هر دو خودرو نظر مارا به خود جلب کردند، هر دو ماسل کارهای قدرتمند هستند که صدایی پرطنین و ظاهری زیبا و مردانه دارند. اکنون در یک نظرسنجی، این دو را شاخ به شاخ هم، با هم مقایسه میکنیم. مسئله اینجاست، شما کدامیک را انتخاب میکنید؟
[polldaddy poll=8381332]
محمد
۲۹ مهر ۱۳۹۳به نظر من شورولت کامارو از عقب زشته به خصوص چراغ های عقبش
☺
۳ آبان ۱۳۹۳شورلت خراب کرده
ولی فورد بر عکسش …
مهدوى
۸ آبان ۱۳۹۳توى اهواز سه چهار تا پلاک اروندى ازشون توى خیابانها میچرخه البته اکثر اونها ۲۰۱۳و گاهى ۲۰۱۴ رنگهاى سفید مشکى و زرد از ۱۲ شب به بعد میشه غرش اگزوز اونها رو از توى خونه بشنوى که براى دوست داران خودرو صدایى دلنشین تر از لالایى است از دوستانى که به خودرو علاقه دارن دعوت میشه تا خصوصاپنج شنبه و جمعه ها اواخر شب در خیابان هاى اهواز از کلکسیون خودروهاى خارجى دیدن کنن این بهترین فرصته البته با ممنوعیت واردات خودرو بالاى ۲۵۰۰ به بهانه توهمى و عجیب لوکس و مصرف بالا شاهد مدلهاى ۲۰۱۵ به ندرت هستیم توهمى از اونجهت که قیمت ۲۰۱۴ اونها اینجا در مدل صفر ۱۳۰ میلیون و کار کرده ۲۰۱۳ صد میلیون هست در صورتیکه یک هیونداالنترا ۱۸۰۰ سی سی که پلاک ملى باشه همین قیمته اما لوکس حساب نمیشه انواع مدلهاى کرایسلر اپل شورولت فورد بى ان و بنز اس ۵۰۰ و لکسوس و نیسان اینفینیتى ماگزیما 2014 که بسیار زیبا و بسیار پر شتاب هست برندهاى کیا و هیوندا نیز به وفور در این دو شب در حال ویراژ و خود نمایى در تردد هستند و اکثر راننده ها جوانهاى محدوده سنى ۲۰ سال من که از لذت بردن اونها خوشحالم چون روندن اونها در سنهاى بالا دیگه لذتى نداره
میلاد
۲۹ آذر ۱۳۹۳اگه کسی خودش این دوتا ماشینو رونده باشه بی شک میگه کامارو یه سرو گردن بالاتر از موستانگه، هر چیزی رو کاغذش با در عمل فرق داره،پس بدون جانب داری از برند خاصی مقایسه کنید
SINA
۲۰ فروردین ۱۳۹۴داداش من 18 سالمه فورد رو روندم بهترین ماشینه خیلی عالیه از همه بیشتر با صدای اگزوزش حال کردم فقط باید سوارش بشیو پاتو بزاری رو گاز
SINA
۲۰ فروردین ۱۳۹۴هر کس دیگه ایم سوار شده و روندش نظر بده
Mohsen
۲۲ فروردین ۱۳۹۴به نظر من کامارو با این مدل از نظر طراحی یه قدم به عقب برداشته!
الیکا
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴کامارو یه وحشی به تمام معناس اگه یه نگاه به تاریخچه ی این دیو عضلانی و در عین حال دلبر خشن وجسور و جذاب کنین این واقعیت و درک میکنین هر عشق چهار چرخی که پشت فرمون این ماسل نشسته باشه احساسی تو مایه های زئوس بهش دست میده…
تو مدل z28 قدیمی که اکثرا بابا هامون تو جوونی باهاش خاطره دارن تا مدل ناز و جیگر 2013 zl1 که تو مناطق آزاد مثل کیش و اهواز و تبریز و … سوار شد میشه این وافعیت رو لمس کرد…از ظاهر ارضا ء کننده تا صدای دلفریب و موتور هیولای این وزنه ی بزرگ . اعتبار کلاس ماسل و پونی کار گرفته تا اسم دهن پر کن این خودرو بی شک یکی از خفن ترین لذت ها رو به هر انسانی میده من یه دخترم اما اخم و ابهت کامارو رو به تموم تیتیش مامانی های اروپا نمیدم .. البته با احترام به سلیقه همه اروپایی سوارا و عشق برند های دیگه ی ماسل آمریکایی .. یه نظر شخصی بود … ممنون واسه مطلب باحالتون … موئد و پیروز باشید
عماد
۳۰ تیر ۱۳۹۴هیچ ماشینی کامارو نمیشه
حامد
۴ مرداد ۱۳۹۴زیباست camaro
مرگ آور دیوانه گننده
خون آشام
قدرتمند
خشن
Ali
۱۲ فروردین ۱۳۹۵تو خوزستان این دوتا پره خود برادر بزرگم کامارو ss پلاک منطقه داره سوار بشی دگه پیاده نمیشی ﷼