از چهاردهم ماه نوامبر سال جاری، نمایشگاه خودروی دبی شروع به کار نموده و در این نمایشگاه، شورولت از قویترین نسخه تاهو در منطقه خاورمیانه رونمایی کرده است. این نسخه جدید، تاهو RST (RALLY SPORT TRUCK) نام دارد و از پیشرانهای همسان با نسخههای به کار رفته در شورولت کامارو SS و کوروت بهره میبرد.
شورولت تاهو RST مدل 2018 همچنین به سامانه تعلیق کنترل سواری مگنتیک جنرال موتورز و یک گیربکس 10 سرعته خودکار مجهز است. پیشرانه 8 سیلندر آن 6.2 لیتر حجم داشته و 420 اسب بخار نیرو تولید میکند.
بنا به گفته متصدیان شورولت، تاهو RST از شتاب صفر تا صدی حول و حوش 6 ثانیه بهره میبرد و این رقم از شتاب، به لطف وجود وقفههای کمتر میان نسبت دندهها و نیز چرخهای 22 اینچی مارک بریجستون آن حاصل شده است. از زمره ترفندهای دیگری که جنرال موتورز در این خودرو رو نموده عبارت است از: نصب یک سامانه اگزوزی از نوع BORELA و نیز ترمزهایی از جنس برمبو (BREMBO). این ترمزها از انواع 6 پیستونه با کالیپر آلومینیمی بوده و به یک دیسک بسیار بزرگ به قطر 410 میلیمتر چسبیدهاند. این دیسکها حتی از چرخهای 16 اینچی هوندا سیویک نیز ابعاد بزرگتری دارند. هر چه باشد شما در اینجا با یک خودروی 2.5 تنی سروکار دارید...
درباره سامانه تعلیق تاهو RST باید گفت که این سامانه در بازه زمانی یکهزارم ثانیه و بهطور الکتریکی دمپرهای سیستم فنربندی را تنظیم و کنترل نموده و سواری راحتی را با توجه با فاق کوتاه لاستیکها برای این خودرو فراهم میکند.
ازجمله موارد دیگری که تاهو RST را از نسخه معمولی آن متمایز میسازد مربوط به پرداخت رنگ مات دانه مرواریدی آن است. همچنین شما در RST میتوانید جلوپنجره و نیز آرم پاپیونی شکل شورولت را هم به رنگ مشکی داشته باشید؛ و حتی ریلهای سقفی، تریم پنجرهها و قاب آینههای بیرونی به رنگ مشکی.
بنابر گفته شورولت خاورمیانه، رونمایی از این خودرو در منطقه خاورمیانه به درخواست مشتریان آن صورت پذیرفته است. احمد سودودی (AHMAD SOUDODI) سرپرست شورولت خاورمیانه دراینباره میگوید:
از زمان اعلام ورود نسخه RST تاهو به بازار آمریکا در اوایل سال جاری، ما غرق در واکنشهایی شدیم که از سوی مشتریان خاورمیانهای شورولت ابراز میشد؛ حضور تاهو RST در بزرگترین نمایشگاه خودروی منطقه نیز در راستای پاسخ به چنین تقاضایی صورت پذیرفت.
منبع: AUTOMIDDLEEAST.COM