هر زمان که به معرفی شورولت کوروت ZR1 2018 نزدیک میشویم مشخصات بیشتری نیز از پیشرانهی ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری LT5 به بیرون درز میکند.
به تازگی اطلاعات جدیدی دربارهی پیشرانهی ۸ سیلندر این خودرو منتشر شده است. طبق این گفتهها، پیشرانهی LT5 دارای سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر، تزریق مستقیم، ساختار آلومینیومی و سوپرشارژر خواهد بود.
صدای این پیشرانه تفاوت زیادی با پیشرانهی LT4 کوروت Z06 ندارد و همین امر شاید به معنی این باشد که پیشرانهی جدید یک واحد LT4 با دمندهی بزرگتر بین سیلندرها است. باور بر این است جنرال موتورز بار دیگر از Eaton برای تأمین سوپرشارژر کمک گرفته است. احتمالاً از سیستم جدید TVS-R2650 که نسخهی بزرگتر و بهبودیافتهتر سیستم LT4 میباشد استفاده شده است.
اطلاعات پیشین نشان میدادند که پیشرانهی LT5 تنفس طبیعی خواهد بود و طراحی مرسوم میل بادامک داخل بلوک حذف خواهد شد.
هنوز مشخص نیست که چه گیربکسی با این پیشرانه هماهنگ خواهد شد. البته طبق مشاهدات پروتوتایپ های پیشین، ظاهراً جنرال موتورز در حال تست گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک جدید و نسخه ۶ سرعته دستی بوده است.
منبع: autoguide
الف.ی
۲ خرداد ۱۳۹۶خیلی خودروی جذابیه و به نظر من صدای موتور 8 سیلندرش از بهترین صداهاست.
M
۳ خرداد ۱۳۹۶جریان این لوله های خروجی اگزوز چیه ؟ … تغییر صدا ؟؟ کسی میدونه ؟
Hemichan
۴ خرداد ۱۳۹۶آره تا صدای اصلی شنیده نشه
خیلی چیزا رو میشه از رو صداش فهمید
(ali(CHEVY NOVA
۲ خرداد ۱۳۹۶به به چه خبر خوبى
بخاطر اىن خبر خوب مىخوام ىه بحث فنى دیگه بذارم چون مىدونم بچه هاى امرىکاىى باز عاشق بحث فنى هستن
دوستان امرىکاىى باز امروز مىخوام در مورد موتور 250 شورولت صحبت کنم و از ىکى از مزایاى بزرگ اىن موتور بهتون بگم
موتور 250 شوى در واقع در 1954 معرفى شد
موتور 250 که 6 سىلندر خطى هستش با کاربراتور تک دهنه ى راچستر تغذىه مىشه
از موتور 250 به وفور در ایران وجود داره و رو نوا. کامارو مالىبو و……. استفاده شده
اىن موتور 4100 سى سى حجمش هست و نمونه ى وانتى اىن موتور 292 اىنچ هست که شاتون بلنده
اما گفتم ىه مزىت عالى داره
مزىتش اىنکه اىن موتور زنجىر تاىم نداره ىعنى هىچ زنجىرى دنده مىل سوپاپ و دنده مىلنگ رو به هم ارتباط نمىده و بجاى زنجىر خود دنده مىل سوپاپ و دنده مىلنگ باهم درگىر هستند و همىن باعث مىشه اىن موتور هىچ زمان مشکل موتورهاى جدىد که تسمه تایم دارند رو نداشته باشه
البته موتورهاى 8 سىلندر امرىکاىى از زنجىر بجاى تسمه استفاده مىکنند که برىدن زنجىر تاىم هم چىز محالى هست
(ali(CHEVY NOVA
۲ خرداد ۱۳۹۶در ادامه بحث
موتور 250 شوى قدرتش 115 اسب و گشتاورش 260 نىوتن هست طبق مطالبى که خوندم
سنتى که امرىکاىىها همىشه رعاىت کردن تو اىن موتور هم هست ىعنى گشتاور زیاد
موتور 250 گشتاورش خىلى مناسب هست و با توجه به تجربه اى که خودم هم داشتم ثابت شده بهم
اىن موتور بىشترىن گشتاورش رو تو دور 3800 بدست مىاره و باز هم مثل بقىه موتورهاى امرىکاىى بىشترىن گشتاور رو تو دور پاىىن بدست مىاره
موتور 250 شورولت همونطور که در بالا هم گفتم در وانتهاى شورولت هم استفاده شده و فقط تفاوت اىن موتور در نمونه هاى وانتى شاتون بلند بودن اونه که گشتاور بالاترى رو تولىد مىکنه و حمجشون هم 292 ىنچ با 4900 سى سى هست
از رقىب هاى اىن موتو مىشه به موتور 225 دوج اشاره کرد
Mahdi US CARS
۳ خرداد ۱۳۹۶چه جالب داش علی
راستی اگه میتونی یکم در مورد کاپریس تو پست بعدی امریکایی برام بگو
با تشکر فراوان
Mahdi US CARS
۳ خرداد ۱۳۹۶چه جالب
نمیدونستم این موتور چنین چیزی هستش
آرش آمریکایی
۲ خرداد ۱۳۹۶ینی واقعا کوروت zr1 چقدر میخواد از zo6 بهتر باشه
PaRHaM
۲ خرداد ۱۳۹۶به به!
غول مرحله آخر سوپر اسپرت ها داره میاد!
به احترامش یک دقیقه سکوت!
ونوم اف ۵
۲ خرداد ۱۳۹۶پدال جان ما رو تا لب چشمه بردی اسب بخار هم مینوشتی عیش رو کامل میکردی خیلی دوست دارم بالای ۷۵۰ اسب باشه
Hemichan
۲ خرداد ۱۳۹۶قبلیو میگفتن 600 اسبه ولی بعد گفتن 640 آخرشم معلوم شد 700 اسبه
حالا درباره ای مدل جدیدشم گفت 700-750 اسبه…
الف.ی
۲ خرداد ۱۳۹۶اگه منظورت zo6 هست که قدرتش 650 اسبه
و گه منظورت zr1 قبلیه قدرتش 638 اسبه
Hemichan
۲ خرداد ۱۳۹۶zr1 نسل قبل قدرت واقعییش 700 اسبه که بالاتر از عدد اعلامیِ کارخونه اس
530 تا 558 رو روی Dyno بدست آوردن که میشه نزدیکای 700
sasan
۲ خرداد ۱۳۹۶بچه ها دیفیوزهای جلو(ورودی های هوا سپرجلوش)ازنظرتون شبیه لامبورگینی نشده؟درنوع خودش یه حس ترکیب ایتالیایی آلمانی منتقل میکنه دورگه…
SRT VIPER
۳ خرداد ۱۳۹۶خیلی خوب میشه اگهlt5 یه پیشرانه اتمسفرینگ
با قدرت بیشتر از ۷۵۰ اسب باشه
mojtabaaston
۳ خرداد ۱۳۹۶امیدوارم از گیربکس 6 سرعته دستی استفاده کنه . ماشین هایی مثل کوروت باید با دنده 2 از زمین بلند بشن